Tato motivační trojice mne opravdu zaujala:
Pelvan píše:Motivační trojici jsem našel na těchto stránkách:
http://www.breatharian.eu/clanky/vidlicky.php
"První z motivační trojice spočívá v hledání potěšení.
Doug Lisle, Ph.D.: "To se týká především dvou věcí, kterými jsou jídlo a sex. Takže takový velký bílý žralok má před svým čelem neónový blikající nápis, který říká: 'Jídlo, sex, jídlo, sex, jídlo, sex'. U samice je to: 'Sex, jídlo, sex, jídlo', což je víceméně to samé."
Další dvě části motivační trojice jsou vyhnout se bolesti a dělat vše s vynaložením co nejmenšího úsilí.""
Zdá se mi, že ten Doug Lisle, Ph.D. pojal tu svoji motivační trojici trochu jako soustavu tří závislostí.
Tak to ale v naší civilizaci je, jsme často závislí na kdejaké pitomosti a dělá se všechno pro to, abychom si toho nevšimli.
Jsou tři závislosti v našem všedním životě:
1) Závislost na sexu a na jídle a na pití, to je bažení po slasti, ulpívání na slasti.
2) Vyhýbání se bolesti a nepříjemnostem. Tato strategie může být projevem strachu (obávání se) před možností bolesti v budoucnosti a může k tomu docházet i následkem zlosti (hněvání se) na prodělanou bolest v minulosti.
3) Snaha zařídit si život co nejpohodlněji s vynaložením co nejmenšího množství energie, to je hledání té nejlehčí a nejjednodušší cesty životem.
Tyto naše existující nebo potencionální závislosti je podle mého názoru třeba pozorovat a také je třeba zkoumat jejich přínosnost pro náš život.
Je třeba pozorně sledovat to, co vypadá zdánlivě pro nás jako výhodná aktivita (stav, metoda, pozice), ale ve skutečnosti tato aktivita může být pro nás škodlivá ne-li přímo zhoubná.
3) Například metoda provádění způsobu zenové praxe podle Mistra Suzukiho vypadá tak, jako že je to ta nejlehčí a nejpohodlnější praxe. Ona spočívá hlavně v sezení v zazenu a v mělkém nedostatečném dýchání.
Varováni jeho předčasnou smrtí a smrtí jeho žačky bychom se ale měli snažit zapojit do své praxe a do života obecně také přiměřené množství pohybové aktivity.
Je důležité aktivně hledat a hlídat si správný, optimální rytmus střídání relaxace (tj. jakékoli sbírání sil k akci - například v sedu v zazenu) a akce (tj. jakákoli fyzická činnost - například provádění poklon) ve svém životě.
2) Vypadá to jistě jako ta nejlehčí varianta se vyhýbat jakékoli bolestné vzpomínce na průběh nějakého svého starého životního traumatu.
Podle metody "mental healing" pana Clemense Kuby však nejlepší způsob opětného nabytí životní rovnováhy spočívá v tom, že dokážeme tato svá negativní traumata aktivně přehrávat do pozitivní polohy.
Doslova si tak můžeme vyrobit pomocí vlastní imaginace svoji novou pozitivní minulost.
1) Vypadá to jistě jako ta nejvýhodnější varianta, když se urputně snažíme nejdříve si těžce a strastiplně vydělat co nejvíce peněz, za které si později budeme moci pořídit co největší množství sexu, jídla, pití a ostatních příjemných věcí a zážitků někdy v budoucnosti.
Z takového přístupu pramení hluboký rozpor mezi nepříjemnou strastí fakticky prožívanou v současnosti a mezi myšlenkami na nepřirozeně přehnanou slast, kterou budeme možná prožívat někdy v budoucnosti.
My však žijeme pořád jenom tady a teď v přítomnosti. Jakmile člověk prožívá svoji přítomnost takto negativně, jenom jako nějakou všední a obtížnou přípravu na jakkoli zářivou budoucnost, má tendenci si tuto přítomnost vylepšovat, zpříjemňovat a ozvláštňovat nejrůznějšími způsoby. Dnešní člověk si navíc není vědom své nesmrtelné vědomé duše, svoje myšlení nemá pod svojí vědomou kontrolou a svého těla si neváží také pod dojmem negativní propagandy o těle jako pouhé nádobě hříchu.
Z tohoto utkvělého pocitu své vlastní nedostatečnosti a z nespokojenosti se svým vlastním životem pramení nejrozličnější závislosti. I jídlo a pití se může stát drogou, o klasických drogách ani nemluvě. Negativní vztah sama k sobě vede k sebepoškozování.
Do tohoto současného okamžiku nám život neustále klade různé překážky a příležitosti. Podle toho, jak dokážeme tyto překážky překonávat a tyto příležitosti využívat, tak podle toho prožíváme radostné anebo smutné pocity.
Pokud se budeme snažit svoje záležitosti podle jejich charakteru úspěšně překonávat a správně využívat, měli bychom dosahovat uspokojivého a někdy i příjemného stavu žití i v naší současné přítomnosti.
Se domnívám a zdravím