Jana píše:Alexis Karpouzos má několik názorů na univerzální vědomí:
Tady bych řekla, že hlubší poznání toho, o čem mluví mystici jako o nejvyšší pravdě, ještě nebude úplné.
Veil píše:může být na ní jen poukazováno dualistickými slovy.
Veil píše:Jana píše:Alexis Karpouzos má několik názorů na univerzální vědomí:
Názorů na univerzální vědomí může mít kolik chce. Je to jako mít názory na jednorožce, protože žádné univerzální vědomí neexistuje. Je to jen pohádka pro hledače, která byla vytvořena takto:
můžeš vidět v minulosti, když vystopuješ zpět určité svaté, guruy, mistry, swami, učitele, lámy, rinpoche, kněze atd., můžeš vidět, že určité svaté písmo na tohle zdánlivě ukazuje, ale co se pak stane je, že spousta lidí si to přečte, nesprávně si to vyloží a změní to v učení, které je možné aplikovat na to, abychom udělali život více kompletním, a tehdy se to zase stane dualitním. Takže je to zdánlivá konstatní bitva (smích).
Jana píše:Je tady možné samotné čisté uvědomění bez jakýchkoliv představ, že JE to co JE.
Jana píše:Tudíž je možné poznání, že tohle všechno je Absolutno, Láska. Nebo jak říkají Mudrcové - "Láska je vším." Bez uvědomění by nemohlo být to, že tohle JE, vědomé.
Proto Mudrcové říkají, že pravda je sat-čit-ánanda, to znamená, že Bytí=Vědomí. Pozor, neplést si univerzální vědomí (nedotčené iluzí osobní mysli) s osobním vědomím, o kterém mluví ta youtuberka. Univerzální vědomí je projevem absolutna.
Při zkoumání, čím všechno to, co je, je bez zkreslením tím, jak se to jeví skrz osobní mysl, smyslové vnímání, zjistíme, že to je prázdné, není to nic.
Proto podle Mudrců moudrost říká: "Nejsem nic". Tohle je zřejmě poznání i té youtuberky. To, co jsme-nejsme je však ještě drobátko z hlubšího zdroje. Uvědomění neexistence přesahuje veškerou existenci (tudíž i vědomí), tady nemůže být řeč ani o vědomí.
Ale s uvědoměním, že je vědomé, že "tohle je", tak absolutní vědomí není možné popírat, protože to je jedno a to samé.
"Všechna tato učení, doporučení a předpisy se snaží poskytnout hledajícímu odpovědi na to, co je nepoznatelné, a způsoby, jak najít to, co se nikdy neztratilo.
Takže „já“ je oddělený hledající, který usiluje o vše, co si myslí, že může poznat a zjistit, s výjimkou nepřítomnosti sebe sama. Tou nepřítomností je ta prázdnota, která je nepoznatelná, ale paradoxně je to i samotná plnost, celistvost (nebo ráj), po kterém toužíme."
Tony Parsons
Jana píše:Drahý Veile, zkusme si odpovědět na jednu otázku.
Je možné potvrdit, že krom té prázdnoty, která je nepoznatelná, JE tohle, co JE, ve skutečnosti tou celistvostí, tím rájem, po kterém toužíme? Nebo je tady pořád ještě ta nevědomost, sen, iluze, skrz kterou není poznatelný ten ráj tedy ta celistvost u které vyvstávají slova dokonalý, úžasný, čistý, svobodný, absolutní, nekonečný, láska ?
Veil píše:Jana píše:Drahý Veile, zkusme si odpovědět na jednu otázku.
Je možné potvrdit, že krom té prázdnoty, která je nepoznatelná, JE tohle, co JE, ve skutečnosti tou celistvostí, tím rájem, po kterém toužíme? Nebo je tady pořád ještě ta nevědomost, sen, iluze, skrz kterou není poznatelný ten ráj tedy ta celistvost u které vyvstávají slova dokonalý, úžasný, čistý, svobodný, absolutní, nekonečný, láska ?
Kdo by to mohl potvrdit? Dokud je někdo, kdo o sobě prohlašuje cokoli, je to pořád dualita.
Dokud je subjekt, ať jej nazveš pravé já, univerzální vědomí, nebo jakkoli jinak, je to pořád sen.
Dokud máš pocit, že tohle JE, je to pořád sen.
Dokud máš pocit, že tohle je rájem, po kterém toužíš, tak je to pořád sen.
Dokud máš pocit, že můžeš překonat nějakou nevědomost, že můžeš něco poznat, někam se dostat, je to pořád sen.
Dokud máš pocit, že jsi vším nebo ničím, je to pořád sen.
Dokud ti rozum říká, že jsi vším a srdce, že jsi ničím, a mezi tím se tvůj život pohybuje, tak je to pořád sen.
Tohle bourá všechno co sem píšeš, včetně citátů tvých "mistrů": Proto nemůže být nic dosaženo a proto nic nebylo ztraceno. Je to tenhle pocit „Já jsem“ a „jsem nenaplněný“, který nemá žádný obsah, to je ten sen, to je iluze. A nemůže být nahrazen „Mnou, který to vidí, nebo který se stal osvíceným“. To je souboj, který nejde vyhrát. Nikdy nebude vyhrán. Nikdy nebude někdo, kdo to pochopil.
Problém s nedualitou je, že skutečná nedualita ti u každé pozice podtrhne nohy. A jediné co máš a co tu prezentuješ, jsou pozice.
Jana píše:Dobře, jestli to vidíš opravdu takhle, pak je i tohle psaní dualita a je nesmysl cokoliv o tom napíšeš, ať už se pokusíš napsat cokoliv.
Jana píše:Nicméně to, co čem mluví všichni ti neduální probuzení neučitelé bez ohledu na to, jestli jsou kompromisní nebo nekompromisní, je skutečnost.
Jana píše:A teď jde o to, jestli Veil absolutně vůbec neexistuje, potom všechno, co sem napíše pod svým nickem Veil je nesmysl, protože ten, kdo neexistuje, tak přece nemůže vědět něco o nějakých podvodnících jako je například Ramana Maharishi a ani nemůže potvrzovat, že je pravda to, co tvrdí nějaká slečna youtuberka Alexis.
Probuzení neexistují jen z pohledu moudrosti, z pohledu lásky jsou vším, co existuje, proto je tahle celistvost láskou, rájem, dokonalostí a tím vším, co na závěr všech svých promluv nakonec všichni říkají. Což není žádná dvojnost.
Veil píše: Pořád nerozumíš tomu, že....
... "Nikdy nebude někdo, kdo to pochopil."
Andreas Müller"
Pampalini píše:Jak mi ukážeš, jak mě přesvědčíš, že máš pravdu, že "Já je iluzí, takže nikdo není"? Musíme slepě věřit?
Veil píše:Pampalini píše:Jak mi ukážeš, jak mě přesvědčíš, že máš pravdu, že "Já je iluzí, takže nikdo není"? Musíme slepě věřit?
Tady není nikdo, kdo by měl chuť tě o něčem přesvědčovat. Není tu ani nikdo, kdo by viděl nějaké jedince. Jsou tu jen zdánlivě tahle slova, ruce, které je píší, ale nikdo to nepíše, ani nečte, je to všechno jen to, co se zdánlivě děje. Jako všechno ostatní. Nemá to žádný skutečný čas, nejde to nijak definovat, je to jednoduše vším a ničím zároveň. Jako sen.
Nemůže to být zjevnější.
Jana píše:
Šlo by tenhle přístup k poznávání skutečnosti zastavit?
miroslav píše:Jana píše:
Šlo by tenhle přístup k poznávání skutečnosti zastavit?
Obávám se, že tady o poznávání skutečnosti nikomu snad ani nejde.
Jde hlavně o zabývání se duchovností a sebeprezentaci.
miroslav píše:V lepším případě jde o vzájemné poznávání názorů a problému ostatních a jejich pojmenovávání na jedné straně a obhajobu na druhé.
A opravdu výjimečně na základě tohoto rumraje může dojít k poznávání vlastních problémů a závislostí a to je ta úzká a jediná cesta - k poznávání skutečnosti.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků