od Veil » pát 20. říj 2023 9:23:34
Otázka: Proč a jak lidé přišli s meditací?
Odpověď: No řekl bych, že ze zoufalství. To je jediný důvod, který mě napadá. Prostě jen nevěděli co dělat se svými já, takže vymysleli něco, co je zabaví, nebo je na chvíli uklidní. Tím meditace v podstatě je. Nemůžu vystát vlastní přítomnost, němůžu se dát do skříně, nikde odložit, tak musím něco dělat, něco se sebou (smích), nemůžu jen ležet a nic nedělat, musím meditovat (smích). Samozřejmě veškeré duchovno, veškeré hledání, vychází ze zoufalství. Z neschopnosti prostě jen být přítomný, což samozřejmě nikdo nemůže, neříkám, že by někdo měl nebo mohl. Nevidím jiný důvod pro meditaci (smích), nebo pro jinou činnost.
Nebo možná to vlastně vymysleli nějací chytří lidé, kteří něco nechtěli dělat, a ostatní, rodina atd. jim říkali, aby něco dělali, pracovali - a oni jim na to odpovídali: ó ne, není to tak, že bychom nedělali nic, my meditujeme (smích), a ti druzí pak říkali: ahá, tak přijďte, až skončíte (smích).
Otázka: Dobře, ale ti co přichází z budhistické, nebo hinduistické tradice a jejichž já je pryč, jak mohou stále doporučovat meditaci?
Odpověď: Neznám nikoho, u koho bych mohl říct: "ano, to je tato zpráva", že by doporučoval meditaci. Neznám ani jednoho, kdo by dokázal pokračovat v této iluzi. Takže je spousta takzvaných učitelů, nebo přednášejících o nedualitě u kterých nevím, jak si říkají, kteří doporučují nějaké metody, ale tam není žádné spojení s touto zprávou. Ne proto, že by doporučovali nějaké metody, ale prostě ta celá energie je jiná, zdánlivě takže...
Otázka: Knižní série "Konverzace s bohem" od Neil Donalda Walsche, co si o ní myslíš?
Odpověď: Fantazie. Je to pohádka. Hezká fantazie. Znovu, nevidím žádné spojení s touto zprávou. Ale abych byl upřímný, četl jsem jen kousky, ale... Nevidím žádné spojení všech osobních učení a osobních zpráv s touto zprávou. Na konci je všechno jen co se zdánlivě děje, ale jedno je prostě ve snu o osobě a druhé vůbec sen nerozeznává. A vtipná věc je, že samozřejmě osoba... pardon, musím tu pronést určitou řeč... takže tahle zpráva, nebo já, nebo Tony jsou často obviňováni z toho, že chtějí být zvláštní, že chce stát vně a říkat "my nejsme součástí toho", ve skutečnosti každé učení prohlašuje, že je zvláštní. O čem mluvíme zde, je velmi obyčejné a nerozeznává to žádnou zvláštnost a není ani žádná zvláštnost skrz zadní dvířka, která by byla nepochopením. Není to zvláštní tím, že to není zvláštní. (smích) Takže tak to není myšleno. Ale samozřejmě každé učení to předpokládá. Každé učení křičí: dělej tohle, následuj mě, tohle je odpověď, tady je zvláštní metoda, tady je zvláštní technika, tady je zvláštní cesta k tvému zvláštnímu naplnění. Takže samozřejmě o čem mluvíme tady vypadá velmi odlišně a vypadá to, jako by se to záměrně oddělovalo od všech učení. Ve skutečnosti to tak není myšleno. Učení, učitelé, následníci a hledači to dělají sami. Oni říkají: "my jsme oddělení a na zvláštní cestě a my jsme výjimeční a guru je výjimečný a metoda je výjimečná." Ne-li posvátná, nebo cokoli. V tom smyslu je všechno posvátné. Sezení tady, sezení na záchodě, příliš myšlení, to všechno se zdánlivě děje.
Otázka: Myslíš, že potřebujeme iluzi zážitku jedince, abychom mohli něco zažívat?
Odpověď: To je stejná věc. Zážitek jedince je zažívání, iluze zažívání. A není to potřeba. Prostě to není potřeba. Je to sen. Neděje se to a není to potřeba. Samozřejmě jedinec si přidává tuhle umělou hodnotu myslíce si, že je to důležité, že já zažívám a jaký by byl svět beze mě zažívajícího svět? Co by vesmír dělal beze mě, který ho zažívá? Jak by mohl být šťastný, kdybych já nezažíval jeho rozlehlost? Takže zažívání je sen a není vůbec potřeba.
Otázka: Myslím, že pokud přicházíš z budhismu a posledních 30 let jsi meditoval a jednoho dne já zmizí, tak předpokládáš, že to mělo něco do činění se vší tou přípravou.
Odpověď: Ne, vůbec ne. Vůbec ne. Protože osvobození je odhalení, že není nikdo na cestě a že zcela jistě, zcela jistě to nemá nic společného s hledáním, které bylo před tím, jinak by to nebylo osvobození. Takže pokud je osvobození a pak pokračuje myšlení, že se to stalo proto, že jste dělali to, a to, a to, pak by to nebylo osvobození. Omlouvám se. O tom není diskuse (smích). Ne, protože osvobození je přesně odhalení, že hledání a dynamika hledání je tou jedinou iluzí, která držela já uvězněné v tom bytí já. Takže bych řekl, že to je nemožné.
Andreas Müller