Moderátor: ryunin
ryunin píše:Otázka není, jaký máš dojem z mnichů v Barmě nebo z veršů Ikkjua, ale kdo jsi, co chceš být a proč. Je přirozený, že to člověk konzultuje s někým, kdo mu dává smysl, a ne s někým, kdo mu nedává smysl. V rámci Cesty jsou lidé, kteří mají zkušenosti a podají ti ruku a dovedou tě k tobě samému. A pak i ty můžeš druhým pomáhat, aby poznali smysl života.
Jojo, někteří si hověj si v pocitech pozitivních,
existuje tu ale i pisatel (kterýpak asi? ) , který si hoví v možnosti kritizovat ostatní diskutující a chrlit na ně svoje negativní pocity.
A tenhle jeho návyk, který ho nutí kdekoho v diskusi urážet, je pro něj zřejmě taky nadmíru důležitý
Ale vyvozovat ztoho, že ta či ona cesta je pravdivější podle mě nelze.
Budham Šaranam Gačámí. Dhamham Šaranam Gačámí Sangham Šaranam Gačámí
ros píše:Cesty jsou různé a lidé jsou různí.
Zdeňku otevřeně popsal, že tvá zkušenost odpovídá jiné buddhistické větvi než to co, oslovilo ryu.nina. To je podle mě super a o to bychom semohli dělit. Ale vyvozovat ztoho, že ta či ona cesta je pravdivější podle mě nelze.
Líbí se mi příměr, kde duchovní stezka je přirovnáva k hoře. Na vrchol vede mnoho cest. Nemůžeme někomu radit teď se dej severním traverzem, když je v jiném místě a cestu podniká z jiné strany. A i když tady ta hora je a je evidentně tím nejvyšším, tak je pro spoustu lidí naprosto v pořádku zůstat celý život v údolí. Nebo podnikat pravidelné nedělní cesty do mírně vyvýšené kapličky.
Zdeněk píše:ros píše:Cesty jsou různé a lidé jsou různí.
Zdeňku otevřeně popsal, že tvá zkušenost odpovídá jiné buddhistické větvi než to co, oslovilo ryu.nina. To je podle mě super a o to bychom semohli dělit. Ale vyvozovat ztoho, že ta či ona cesta je pravdivější podle mě nelze.
Líbí se mi příměr, kde duchovní stezka je přirovnáva k hoře. Na vrchol vede mnoho cest. Nemůžeme někomu radit teď se dej severním traverzem, když je v jiném místě a cestu podniká z jiné strany. A i když tady ta hora je a je evidentně tím nejvyšším, tak je pro spoustu lidí naprosto v pořádku zůstat celý život v údolí. Nebo podnikat pravidelné nedělní cesty do mírně vyvýšené kapličky.
To jo, ale když někdo hlásá údolí za vrchol hory, tak to myslím není úplně super a neměli bychom to sdílet, tak jako hra s pindíkem není cesta severním traverzem, byť chápu že by se to někomu i docela líbilo.
A zákonitosti tohoto zrání nejsou IMHO dostupné lidské mysli.
vostal petr píše:Jojo, někteří si hověj si v pocitech pozitivních,
existuje tu ale i pisatel (kterýpak asi? ) , který si hoví v možnosti kritizovat ostatní diskutující a chrlit na ně svoje negativní pocity.
A tenhle jeho návyk, který ho nutí kdekoho v diskusi urážet, je pro něj zřejmě taky nadmíru důležitý
To víš, někdy ta pravda není nijak hezká, obzvláště když hodnotíš někoho, kdo je intelektuální hovado,
co má v hlavě vopičí mozek, ale tak to prostě chodí, blbce a kriply obvykle kritika uráží,
páč místo intelektuálního pochopení kritiky dojde u těhle vopic leda k pocitovému blbnutí...
A ty zřejmě mezi ně patříš, páč tě to uráží, vid....
Já jen tak hádám, páč ty se pod ty svý idotský pocitářský mazanice neumíš ani podepsat...
Ale ukázalo se, že podepsat se tady je jako dát si vlastní gól,
Vida... potrefená opice s mozkem nadávajícího hovada se ozvala
vostalpetr píše: vopice a ještě k tomu potrefená vlastním golem jsi tady přece ty a ne já,
ty jsi uražená vopice, ne já,
já tě jen vždycky pošlu tam, kam uznám za vhodný
a ty tady furt jen fnukáš a fnukáš a fnukáš
páč jsi ubohá potrefená vopice...
Když se tady odreaguješ,
Ta Tvoje primitivní potřeba druhému nadávat a urážet ho, ber kde ber , je už trochu nudná.
ryunin píše:
Já jsem v posledních asi 12 měsících přehodnotil smysl zenu a zenové praxe. A o tom píšu v těch posledních článcích. Pocítil jsem nutnost výrazně přehodnotit smysl ega. Logicky mi došlo, že klást důraz na sebe, na svoje poznání, na svoje osvobození, je jako plivat po své pravé podstatě. K tomu mi pomohlo křesťanství - zen se opravdu může u někoho zvrhnout v nějakou umanutost, hru, masku. Proto je potřeba v zenu najít hluboce duchovní stránku, to znamená, že tu je něco důležitějšího než jsem "já". A nedávno jsem narazil na Tao - tedy samozřejmě už jsem o něm dávno slyšel - ale tentokrát mi došlo - ke křesťanské pokoře je ještě potřeba přidat tu nenucenost, ne odpor Tao. Tao klade důraz na neodporování, nedělat věci násilím... nelámat přes koleno. Proto se nechci hádat. Ale zkusit hledat způsob, jak si s druhými vyměnit zkušenost.
Proto se ptám, nikoliv poučuju.
vostalpetr píše:No vidíš, už skoro začínáš chápat co je to meditace
a jakejže je rozdíl mezi koncentrací jenž je neustálým reagováním a meditací jenž je odreagováním...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků