Podle mne ví každý člověk, co je to láska, jsou tedy všichni bez ega?
Vždyť to říkám pořád, ego je jen iluze, nic skutečného.
Podle mne ví každý člověk, co je to láska, jsou tedy všichni bez ega?
Jana píše:Když říká Osho: "Láska a ego nemohou existovat společně", tak tím říká, že poznání skutečnosti a víra v klam iluze tady nemohou být současně.
Petra. píše:Ale co je pro tebe láska a co je ego, si nevysvětlila.
Jana píše:Podle mne ví každý člověk, co je to láska, jsou tedy všichni bez ega?
Vždyť to říkám pořád, ego je jen iluze, nic skutečného.
Jana píše:Petra. píše:Ale co je pro tebe láska a co je ego, si nevysvětlila.
Péťo, tomu, kdo sám lásku právě nepoznává, se to vysvětlit nedá.
Petra. píše:Jana píše:Podle mne ví každý člověk, co je to láska, jsou tedy všichni bez ega?
Vždyť to říkám pořád, ego je jen iluze, nic skutečného.
A proč tedy někteří guruové stále mluví o egu ( které je podle tebe neskutečné) a co se s ním má dělat? Tvůj oblíbený Osho dokonce tvrdí, že láska a ego nemohou existovat společně. Takže mluví o situaci, která vůbec nemůže existovat?
Jako praktikovi mi dává smysl toto, co o lásce řekl Nisargadatta: Cesty a projevy mohou být chybné, ale motivem je vždy láska - láska k Já a Moje. Toto Já a Moje může být velmi malé, nebo mohou explodovat a osvítit universum, ale láska zůstává.
Tedy, že všichni znají lásku, jednají z lásky. A ego neřeší.
Petra. píše:Jana píše:Petra. píše:Ale co je pro tebe láska a co je ego, si nevysvětlila.
Péťo, tomu, kdo sám lásku právě nepoznává, se to vysvětlit nedá.
Naštěstí probuzení to dokážou vysvětlit. Podle toho se poznají.
Jana píše:Když říká Osho: "Láska a ego nemohou existovat společně", tak tím říká, že poznání skutečnosti a víra v klam iluze tady nemohou být současně.
Pedrito píše:Jana píše:Když říká Osho: "Láska a ego nemohou existovat společně", tak tím říká, že poznání skutečnosti a víra v klam iluze tady nemohou být současně.
Ego a Láska (která je míněna jako základ) mohou, ale nemusí existovat pouze současně. Neboť tak jako vše, i ego, může být pouze díky Lásce. Jen o tom jaksi neví, nebo neví zcela. To je jeho iluze. Nemůže to plně vědět, páč je ohraničené, vymezené.. Je holt jako mlha, která má však přirozený základ. Ale mlha se může rozplynout, stejně tak přirozeně, jak vzešla. A to je pak ta možnost, že nemusí být současně. Což se děje "individuálně" v člověku, ne kolektivně - v každém je ta cesta "rozplynutí" jiná...
Jana píše:Petra. píše:Jana píše:Vždyť to říkám pořád, ego je jen iluze, nic skutečného.
A proč tedy někteří guruové stále mluví o egu ( které je podle tebe neskutečné) a co se s ním má dělat? Tvůj oblíbený Osho dokonce tvrdí, že láska a ego nemohou existovat společně. Takže mluví o situaci, která vůbec nemůže existovat?
Dosaď si na místo ega slovo "iluze" - proč by neměli mluvit o iluzi, když je potřeba ozřejmit, že není ničím skutečným?
Jana píše:Může tady existovat situace, kdy se sen jeví jako skutečnost.
Jana píše:Petra. píše:Jana píše:
Péťo, tomu, kdo sám lásku právě nepoznává, se to vysvětlit nedá.
Naštěstí probuzení to dokážou vysvětlit. Podle toho se poznají.
Ne každý, kdo se setkává s Probuzeným, je zasažen Milostí. Ne v každém se okamžitě probudí poznání bezpodmínečné lásky. Mnozí naopak pociťuji strach z Pravdy, strach, že přijdou o svou iluzi, že to zabije jejich představu o sobě, jejich ego.
Petra. píše: Pořád jsi nevysvětlila, co je podle tebe ego.
Jana píše:Petra. píše: Pořád jsi nevysvětlila, co je podle tebe ego.
A ego je ztotožnění s představou nějaké časoprostorově omezené formy, která mou existenci od Tvé existence odděluje.
Co je na tom zapotřebí víc vysvětlovat?
Petra. píše:Jana píše:Petra. píše: Pořád jsi nevysvětlila, co je podle tebe ego.
A ego je ztotožnění s představou nějaké časoprostorově omezené formy, která mou existenci od Tvé existence odděluje.
Co je na tom zapotřebí víc vysvětlovat?
Podle tebe je tedy ego ztotožnení s tělem, a že se tím cítíš být oddělena.
Takže podle toho, kdo se neztotožnuje s tělem a necítí se být oddělen, není ego (které podle tebe stejně neexistuje, protože není skutečné ).
Zajímavé je, že podle E. Tomáše jsme všichni ega, když se tady bavíme. Takže zřejmě bude víc představ o tom, co to ego vlastně je. Víc bychom se jistě dověděli od probuzeného.
Spočívá v tom, že cvičící úmyslně popře své ego se vším, co se k němu váže a co je poutá, a to tím, že je náhle zcela ignoruje. Prostě si nepřipustí jeho existenci a tím je ve skutečnosti na čas zahubí. Ale on se nestará o to, aby je zahubil nebo nezahubil, pro něho prostě náhle ego neexistuje, a proto pro něj neexistuje ani omezení egem, ony neblahé vásany, klamná spojení s myslí a tělem; to všechno jakoby náhle nebylo.
Petra. píše:
Zajímavé je, že podle E. Tomáše jsme všichni ega, když se tady bavíme. Takže zřejmě bude víc představ o tom, co to ego vlastně je.
Jana píše:
Je to ztotožnění s individualitou oddělenou od celistvého Bytí.
miroslav píše:Petra. píše:
Zajímavé je, že podle E. Tomáše jsme všichni ega, když se tady bavíme. Takže zřejmě bude víc představ o tom, co to ego vlastně je.
Nejsme ego ale když si tu povídáme, tak "egujeme". Stejně tak ve spánku nejsme spánkem, ale pro změnu spíme. A v meditaci můžeme být v meditačním stavu ve kterém "neegujeme". Trungpa to označoval jako "egolessnes"
Ramana nepoužíval pojem ego, ale "egoity"
Definition of egoity
1: SELFHOOD
2: EGO sense
Petra. píše:Jana píše:
Je to ztotožnění s individualitou oddělenou od celistvého Bytí.
"Celistvé Bytí" je zbytečný koncept. Úplně stačí koncept "Bytí".
Žádná indvidualita, s kterou se dá ztotožnit, neexistuje. Naopak ta individualita vznikne spojením s tělem a vůbec se nemusí cítit být oddělená od Bytí. Mně dává smysl toto zobrazeni: Paprsky Nadjá (které jsou všechny stejné) se spojí s těly, která jsou různá - začátek mnohosti a různorodosti. Na tom není nic chybného, naopak je to možnost žít lásku. Proto ten celý projev existuje. A právě probuzení žijí tělem a myslí lásku, která druhé, pokud jim samotným chybí, přitahuje.
Nisargadatta to vyjádřil takto: Když vidíte svět, tak vidíte Boha. Není možné vidět Boha bez světa. Vidět Boha mimo svět, znamená být Bohem. Světlo (kterým Bůh je), skrz které vidíte svět, je ta malá jiskra: "Ich bin" - neuvěřitelně maličká a přece ta první a poslední v každém aktu lásky a vědění.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků