Jana píše:Péťo, nejsou to moje představy, je to to, co poznávám jako skutečnost.
Jana píše:
Nicméně možná si Spiru někdy celého poslechnu.
Jana píše:Peťulko, zase si děláš představy o představách někoho druhého.
Jana píše:P
Jestli nemáš chuť vytáhnout od Ruperta citaci, která se Ti jeví v rozporu s tím, co tady píšu, tak se nic neděje.
.Petra píše:Všechno, co říkají probuzení, je v rozporu s tím, co říkáš.
Jana píše:.Petra píše:Všechno, co říkají probuzení, je v rozporu s tím, co říkáš.
To je klidně i možné, přeci se o tom nedá nic říkat, ale i tak:
.Petra píše:Komu je to důležité?
Ja.na píše:.Petra píše:Komu je to důležité?
Musí to být někomu důležité?
Jana píše:...... Dobrou zvěstí je to, že jsi Já, tudíž žádný problém.
nop píše:Z pohledu v samsáře ta boží Já trpí v projeveném světě, zažívají zimu, hlad, nelásku, rány, křivdy, nechápavost atd.
Kdo trpí? Vím, že někdo řekne, že trpí ego. To však není pravda. Co je ego? Ego je myšlenka já. Toto já je pouze myšlenkou, neexistuje. Proto ego neexistuje. Tak tedy kdo trpí?
Vaší skutečnou přirozeností je absolutní Realita – Vědomí. Kdo tu zbývá, aby trpěl? Vědomí prostupuje vše. Není to tak, že by bylo Vědomí a cosi dalšího. Je jenom Vědomí. Proto, jak může trpět?
To, co míníte utrpením, je, že svět se netočí tak, jak vy chcete. Věci nejdou tak, jak vy si přejete. Trpí zvíře? Když je zvíře nemocné a zemře, je to pouze zážitek ve vědomí. Tak tedy nikdo netrpí.
Všichni jsme v minulosti prošli vymýváním mozků, abychom věřili v určité věci, že nás učiní šťastnými a jiné, že nám způsobí utrpení. Je to víra, která je podobná hypnóze, a způsobuje, že si myslíme, že budeme trpět.
Pokud se domníváte, že trpíte, protože umíráte, pak je to chyba. Nikdo neumírá. Není nic takového, jako smrt. Je pouze věčný život a tím jste vy. Proto neexistuje utrpení, nikdy neexistovalo a nemůže existovat. Když žijete v přítomnosti, jste spontánní a nereagujete na podmínky, jak můžete trpět? Jen když reagujete na podmínky, které vám vstupují do cesty, tak tehdy trpíte. Dokud zastáváte názor, že jste tělo, musíte se zabývat stavy podmínek, které přicházejí. Když jste došli přesvědčení, že nejste konající a nejste tělo ani mysl, pak tu není už nikoho, kdo by mohl trpět. Nezbývá tu nikdo, kdo by mohl být nešťastný.
Z toho vyplývá, že se máte ztotožnit se Skutečností a následně ve Skutečnosti ztratit vlastní totožnost. Pak nebudete nikdy trpět. Dokud zastáváte názor, že jste tělo, dotud je svět také skutečný, stejně tak i vesmír a Bůh. Pak se musíte modlit, abyste překonali utrpení. Když se budete správně modlit, Bůh může ve své milosti od vás utrpení odejmout. Ale co je to potom za Boha? Pokud může utrpení odstranit, může také utrpení udělit. Takový Bůh neexistuje. Bůh, Guru a Self jsou jedno. Vy jste tím, co je Sebou Samým. Jestliže však tuto pravdu nemůže přijmout, musíte se zabývat světem a zabývání se světem je vždy spojeno s tzv. utrpením. Tak se svět jeví.
„Já myšlenka“ způsobuje, že věříte v ego, mysl a tělo, ve svět, vesmír a Boha. Musíte se pak spokojit a srovnat s těmito věcmi. Proč? Protože jste nesledovali „já myšlenku“ ke Zdroji – Srdci. Rozumíte tomu? Vy nechcete sledovat „já myšlenku“ zpátky k Srdci. Ale nebudete-li stopovat já, vždycky budete trpět. Je to vaše já, které se ztotožňuje s problémy světa.
viewtopic.php?f=157&t=1861
,,,,
Jana píše:Péťo, z Tvého pohledu se to může takhle jevit.
Když pročítáš Maharadžovo rozhovory, tak se tam často dokolečka objevuje: "Nejsi mysl, nejsi tělo", u Raméše: "Nejsi konatel", u Maharišiho: "Uvědomuj si ´já jsem´", Papadží: "Jsi Já"..., vysvětlují to způsoby, které mnohým lidem také nedávají smysl a v závěru všichni říkají: "Nejde o to to pochopit".
Důvod, proč tohle říkají nebo píšou, není v tom, že by měli potřebu někoho přesvědčit o "své pravdě", mluví z nich radost, protože sami jsou radostí.
Jana píše:Dobrou zvěstí je to, že jsi Já, tudíž žádný problém.
.Petra píše:
Z tvého pohledu se ti může jevit, že mluvíš to samé co oni.
Ale jednou ti dojde, že to tak není. Potom snad i poznáš ten neutrální stav, o kterém mluví Ramana. Není v něm ani potěšení, ani utrpení, za to bezmezný mír. Tento mír ti velmi chybí. Tento mír je totiž to pravé štěstí.
Jana píše:Ale jednou ti dojde, že to tak není. Potom snad i poznáš ten neutrální stav, o kterém mluví Ramana. Není v něm ani potěšení, ani utrpení, za to bezmezný mír. Tento mír ti velmi chybí. Tento mír je totiž to pravé štěstí.
Tohle je neutrální stav mysli, Péťo, tohle poznává každý meditující.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků