.(1).. jsem obsažen ve všem, pán všech smyslů,
jsem neměnný, mimo připoutanost a osvobození,
jsem Šiva, jenž je ryzí vědomí a blaženství....
=čtyři stavy vědomí,
(2)...(jógín) Je stále vnořen do Brahmana. Pro jógina, který je v turjátítě, je všechno Brahman. Je Śiva. Je již pouze Śiva. Śiva je Śiva. Śiva.---
poznámky k citovanému:
ad 1: .
, tedy svrchovaný ne Šiva, ale Kršna a Duch.. Bhagávadgáta: 8. Jako vítr vane nad květinou a odvívá její vůni, tak i Věčný Duch přenáší ze života do života tresť Nejvyššího....
... 1. Opět promluvil Vznešený: "Neohroženost, čistota srdce, vytrvalost ve cvičení a vědění, velkodušnost a dokonalá vláda nad smysly, oddanost, čtení svatých písem a sebekázeň,-
ad 2:
Uznává se trojice (Trimurti) Brahma, višnu a Šiva.
Lze tedy říci: Šiva je bůh. Ale i Brahma je bůh a inkarnovaný Višnu jako Kršna je bůh.
Naopak nelze říci jednoduše „Bůh je Šiva“ bez slova „také“.
Také Šiva je bůh. Bůh to je také Šiva.