V čem je rozdíl?

Pravidla fóra
POLEMICKÉ FÓRUM

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 09. čer 2014 20:41:44

Na důvody, proč co děláme, nás napadne zadívat se ... ... až když nás to napadne...

Co vede k ochotě zkusit se podívat, jaké jsou skutečné příčiny toho, jak jednáme, jak reagujeme ? Tedy ne jenom ty, se kterýma vyrukujeme okamžitě?
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 09. čer 2014 21:52:01

Návštěvník píše:Co vede k ochotě zkusit se podívat, jaké jsou skutečné příčiny toho, jak jednáme, jak reagujeme ? Tedy ne jenom ty, se kterýma vyrukujeme okamžitě?

Je v Tobě ta ochota dívat se po skutečných příčinách svého jednání a reakcí ?
Co tedy konkrétně nalézáš ?
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 09. čer 2014 22:44:37

Co vede k ochotě zkusit se podívat, jaké jsou skutečné příčiny toho, jak jednáme, jak reagujeme ?

Pochopení, že záleží především na důvodech, proč něco děláme. Někdo třeba přispívá na charitu, protože na vlastní oči viděl, v jaké bídě žijí lidi v zaostalých zemích. Jiný na ni přispívá, protože to dělají jeho příbuzní a kdyby to nedělal, mohli ho obvinit, že je sobec, který myslí jen na sebe. A tak dává peníze na charitu, aby si o něm příbuzní nemysleli něco špatného.
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 09. čer 2014 23:06:16

Návštěvník píše:
Co vede k ochotě zkusit se podívat, jaké jsou skutečné příčiny toho, jak jednáme, jak reagujeme ?

Pochopení, že záleží především na důvodech, proč něco děláme. Někdo třeba přispívá na charitu, protože na vlastní oči viděl, v jaké bídě žijí lidi v zaostalých zemích. Jiný na ni přispívá, protože to dělají jeho příbuzní a kdyby to nedělal, mohli ho obvinit, že je sobec, který myslí jen na sebe. A tak dává peníze na charitu, aby si o něm příbuzní nemysleli něco špatného.

Takže mysl nabízí rozdíly. Porovnáváš své motivace a motivace těch druhých a co Ti vychází ?

Co bys doporučila tomu, kdo nemá zájem ulpívat na oddělenostech, které nabízí mysl, ale má zájem poznávat to, co sjednocuje ?
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 0:16:41

Zajímá mě ten proces jako takový: pochopení, že záleží především na důvodech, proč něco děláme, samo vede k hlubší všímavosti. Je tak možné začít si u sebe uvědomovat i to, co zatím unikalo pozornosti - nevědomé důvody, které rozhodují, jaké vzniknou reakce na to, co se děje, na vlastní jednání i na to, jak reaguje okolí. V buddhismu se tomu říká rozvíjení pozornosti - bdělosti k mysli a nad myslí. To umožňuje postupné odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli, které se neobjevují jako myšlenky, ale jen jako nezřetelné pocity na pozadí jednotlivých myšlenek.

Tenhle postup mi přijde docela užitečný vzhledem k tomu, že si uvědomujeme jen malou část obsahů vlastní mysli. V minulosti se odborníci shodovali, že si je uvědomujeme asi jen z 10% a že ve zbývajících cca 90% je to naše nevědomí, které určí, jak zareagujeme. Dr. Radkin Honzák ale nedávno konstatoval, že aktivní působení nevědomí v běžném životě je zřejmě ještě mnohem rozlehlejší a mnohem častější.
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 6:57:20

Aha, pro mě je to ulpívání pozornosti na rozdílech mezi osobami, ulpíváním na iluzi dvojnosti, tedy něčím, co namísto, aby umožnilo prostup skrz mysl k čistému Vědomí, naopak myšlenky zahušťuje a zneprůhledňuje skutečnost.

Záleží na tom, co preferuješ, jestli miluješ tu hru mysli, tak je to v pohodě.

Jestli miluješ pravdu, je třeba se připoutanosti k mysli pustit.

K poznání Jednoty vede to, co si uvědomuješ jako sjednocující, nikoliv projekce mysli, která vytváří rozdělenost.

Uvědomuješ si něco jako sjednocující ?
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 11:12:55

Zajímá mě ten proces jako takový: pochopení, že záleží především na důvodech, proč něco děláme, samo vede k hlubší všímavosti. Je tak možné začít si u sebe uvědomovat i to, co zatím unikalo pozornosti - nevědomé důvody, které rozhodují, jaké vzniknou reakce na to, co se děje, na vlastní jednání i na to, jak reaguje okolí. V buddhismu se tomu říká rozvíjení pozornosti - bdělosti k mysli a nad myslí. To umožňuje postupné odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli, které se neobjevují jako myšlenky, ale jen jako nezřetelné pocity na pozadí jednotlivých myšlenek.

Tenhle postup mi přijde docela užitečný vzhledem k tomu, že si uvědomujeme jen malou část obsahů vlastní mysli. V minulosti se odborníci shodovali, že si je uvědomujeme asi jen z 10% a že ve zbývajících cca 90% je to naše nevědomí, které určí, jak zareagujeme. Dr. Radkin Honzák ale nedávno konstatoval, že aktivní působení nevědomí v běžném životě je zřejmě ještě mnohem rozlehlejší a mnohem častější.

Aha, pro mě je to ulpívání pozornosti na rozdílech mezi osobami, ulpíváním na iluzi dvojnosti, tedy něčím, co namísto, aby umožnilo prostup skrz mysl k čistému Vědomí, naopak myšlenky zahušťuje a zneprůhledňuje skutečnost.

Považuješ odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli za ulpívání na rozdílnostech a na iluzi dvojnosti?

Vida :)
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 11:21:49

Návštěvník píše:Považuješ odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli za ulpívání na rozdílnostech a na iluzi dvojnosti?
Vida :)

Řekla bych, že ta pozornost obrácená do mysli je dobrá jen do té chvíle, než se rozpozná, že mysl je prázdná, tedy v dzogčhenu je to v pořadí třetí lekce ze šesti.
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 11:31:53

Návštěvník píše:
Zajímá mě ten proces jako takový: pochopení, že záleží především na důvodech, proč něco děláme, samo vede k hlubší všímavosti. Je tak možné začít si u sebe uvědomovat i to, co zatím unikalo pozornosti - nevědomé důvody, které rozhodují, jaké vzniknou reakce na to, co se děje, na vlastní jednání i na to, jak reaguje okolí. V buddhismu se tomu říká rozvíjení pozornosti - bdělosti k mysli a nad myslí. To umožňuje postupné odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli, které se neobjevují jako myšlenky, ale jen jako nezřetelné pocity na pozadí jednotlivých myšlenek.

Tenhle postup mi přijde docela užitečný vzhledem k tomu, že si uvědomujeme jen malou část obsahů vlastní mysli. V minulosti se odborníci shodovali, že si je uvědomujeme asi jen z 10% a že ve zbývajících cca 90% je to naše nevědomí, které určí, jak zareagujeme. Dr. Radkin Honzák ale nedávno konstatoval, že aktivní působení nevědomí v běžném životě je zřejmě ještě mnohem rozlehlejší a mnohem častější.

Aha, pro mě je to ulpívání pozornosti na rozdílech mezi osobami, ulpíváním na iluzi dvojnosti, tedy něčím, co namísto, aby umožnilo prostup skrz mysl k čistému Vědomí, naopak myšlenky zahušťuje a zneprůhledňuje skutečnost.

Považuješ odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli za ulpívání na rozdílnostech a na iluzi dvojnosti?

Vida :)

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:Považuješ odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli za ulpívání na rozdílnostech a na iluzi dvojnosti?
Vida :)

Řekla bych, že ta pozornost obrácená do mysli je dobrá jen do té chvíle, než se rozpozná, že mysl je prázdná, tedy v dzogčhenu je to v pořadí třetí lekce ze šesti.

Jakmile člověk pochopil, že mysl je ve své podstatě prázdná, tak její pokračující ulpívání už není ulpíváním a může se ignorovat ?

Tak jako když pochopil, že prostor a čas v podstatě neexistují, a může je proto ve svém každodenním životě ignorovat?

Vida :)
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 12:30:37

Návštěvník píše:Jakmile člověk pochopil, že mysl je ve své podstatě prázdná, tak její pokračující ulpívání už není ulpíváním a může se ignorovat ?

Jakmile se objeví poznání, že mysl je prázdná, že myšlenky ve své podstatě nejsou ničím skutečným, tak ztrácejí na své důležitosti. Mizí potřeba si dělat s něčím hlavu.

Je možné spočívat v tichu srdce, nic si o nikom a o ničem osobně nemyslet. Myšlenky se mohou dál objevovat, může se klidně objevit i mluvení nebo takovéhle psaní, ale mysl jako by byla čistá, prázdná, bez myšlenek.
Když se podíváš do mysli z ticha v srdci, z místa, kde mizí pocit já jsem ve vědomé existenci, tak v mysli nic nenajdeš.
Ve Zdroji je věčné ticho, prázdno.

Oproti tomu, když si někdo dělá s něčím osobně hlavu, tak hlava je plná studijního materiálu, je plná mentálního bordelu, skrz který není šance poznávat skutečnost.

Tak jako když pochopil, že prostor a čas v podstatě neexistují, a může je proto ve svém každodenním životě ignorovat?
Vida :)

No je to tak, že když se prohlédne iluze a zmizí ztotožnění s iluzí, tak zmizí i konatel, tedy osobní pocit, že já jsem ten, kdo to musí dělat tak nebo jinak, že já jsem ten, kdo to musí mít všechno pod kontrolou, že to musím nebo nesmím ignorovat.
Objevuje se uvolnění a přirozenost. Tedy je tady přirozená pozornost k tomu, k čemu je potřeba.
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. čer 2014 12:55:43

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:Jakmile člověk pochopil, že mysl je ve své podstatě prázdná, tak její pokračující ulpívání už není ulpíváním a může se ignorovat ?

Jakmile se objeví poznání, že mysl je prázdná, že myšlenky ve své podstatě nejsou ničím skutečným, tak ztrácejí na své důležitosti. Mizí potřeba si dělat s něčím hlavu.

Oproti tomu, když si někdo dělá s něčím osobně hlavu, tak hlava je plná studijního materiálu, je plná mentálního bordelu, skrz který není šance poznávat skutečnost.

rozvíjení pozornosti - bdělosti k mysli a nad myslí. To umožňuje postupné odpoutávání vědomí od nevědomého sebeztotožňování s obsahy mysli

tedy podle Tebe znamená, že "si někdo dělá s něčím osobně hlavu".


Podle Mistrů dzogčhenu je ovšem prohlubování bdělosti k mysli a nad myslí základem, ze kterého dzogčhen vychází:

Na této cestě vnímáme vše, co vzniká v našem karmickém vidění světa, a využíváme spontánní schopnosti mysli k dosažení vlastního samoosvobození.

Jestliže povstanou myšlenky, zůstaň v tomto stavu bděle přítomen,
jestliže žádné myšlenky nepovstanou, buď bděle přítomen i v tomto stavu.
V bdělém vědomí obou stavů není žádný rozdíl.
Návštěvník
 

Re: V čem je rozdíl?

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 11. čer 2014 17:18:38

Návštěvník píše:
Zdeněk píše:snad zkusit položit si otázku
zda opravdu rozumím ostatním
když mám tak silnou opozici

Jsou tady mnozí, kteří rozumí o čem mluvím, protože tu zkušenost mají...

Ta zkušenost dočasně smazala toho, kdo má nějakou zkušenost - jakoukoliv, i tu nejvyšší...


a nejsou slova, kterými by se dala popsat

dá se o ní říci jen čím není
Návštěvník
 

Další

Zpět na Cokoliv je libo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků