Mysl začátečníka

Moderátor: ryunin

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Pelvan » úte 14. srp 2018 12:57:16

Ahoj

"Mohu si pozitivně emocionálně říkat: "Miluji Tě, omlouvám se, prosím odpusť mi, děkuji Ti."
Je však velký rozdíl, komu tyto pozitivní emoce adresuji.
Pokud je tím adresátem nějaký druhý člověk, podporuji toho druhého člověka a sebe zanedbávám.
Pokud jsem to já, koho miluji, tak já jsem dvousložková bytost.
Mohu milovat svoje tělo a svůj rozum, mohu milovat svoji hmotu, to je však narcizmus.
Mohu také milovat svoji nesmrtelnou duši.
To je podle mne jediná pozitivní cesta lásky nevedoucí do slepé uličky."

Mohu milovat všechno, duši i tělo.
Zkusil jsem si tu pozitivní básničku složit i na svoje tělo (narcizmus nenarcizmus):

Miluji Tě moje tělo a omlouvám se Ti za to, že jsem se k Tobě nechoval vždy tak, jak bys to zrovna potřebovalo. Prosím Tě, odpusť mi moje chyby v péči o Tebe, jakož i já Ti odpouštím Tvoje nedokonalosti. Osvobozuji Tě od všeho a můžeš se také samo osvobodit od všech svých spazmů ze svých prožitých traumat. Děkuji Ti za všechno a zdravím.
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 14. srp 2018 20:26:22

A můžeš milovat samotnou lásku?
Návštěvník
 

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Pelvan » stř 15. srp 2018 7:22:58

Ahoj návštěvníku

" LÁSKA K LÁSCE . "

Láska k lásce se asi nedá popsat slovy.
Možná se dá zazpívat:


Ale hlavně láska k lásce je podle mne v tichu (v mezerách) mezi slovy nebo je úplně beze slov.

Někdy si zkouším opakovaně položit otázku:
"Odkud přijde další myšlenka?"
Vyslovení té otázky trvá přibližně 5 vteřin.
Pokud si ji mám položit 4x za minutu, tak musím mezi těmi otázkami počkat přibližně 10 vteřin v tichu.
A z toho ticha se mi cosi vynořuje.
Je to takový zvláštní pocit, asi podobný jako když se chce člověku na záchod.
Ale v tom pocitu je vespod skrytá velmi radostná emoce.
Možná je to právě ta hledaná láska k lásce, láska na druhou.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Jana » stř 15. srp 2018 7:56:15

Pelvane, to je krásné, díky.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 10543
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Pelvan » pát 17. srp 2018 20:41:36

Vědomí mluví



Rozhovory



s Raméšem S. Balsekarem



zaznamenal editor

Wayne Liquorman.



"CO JE SKUTEČNÉ

Maharadže se zeptali: „Není na téhle hře vůbec nic, co by bylo skutečné? Naprosto

nic?“ A on řekl něco jako „Působení lásky.“ To bylo myslím všechno, co řekl.

Působení lásky? Každopádně ať řekl cokoliv, povím vám, co tím mínil. (se smíchem)

Jinak bych k tomu potřeboval ještě šest měsíců (se smíchem)

Poděkujte Bohu, že ne šest let!

A tak je tu tedy něco skutečného?

Otázka zní „Co je skutečné?“ To, co je skutečné, je nerozlučné spojení mezi pravou realitou

a touto realitou klamnou. Musí tu být spojení, jinak by to byly dvě věci. Co je tedy

udržuje vzájemně spojené? Hypoteticky řečeno je to láska. Můžete tomu říkat soucit, dobrá

vůle, nazvěte to, jak chcete; nejlepší je nenazývat to nijak. A to tím mínil.



...


"
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 19. srp 2018 10:13:09

Pelvan píše:

"CO JE SKUTEČNÉ

Maharadže se zeptali: „Není na téhle hře vůbec nic, co by bylo skutečné? Naprosto

nic?“ A on řekl něco jako „Působení lásky.“


Otázka zní „Co je skutečné?“ To, co je skutečné, je nerozlučné spojení mezi pravou realitou

a touto realitou klamnou. Musí tu být spojení, jinak by to byly dvě věci. Co je tedy

udržuje vzájemně spojené? Hypoteticky řečeno je to láska. Můžete tomu říkat soucit, dobrá

vůle, nazvěte to, jak chcete; nejlepší je nenazývat to nijak. A to tím mínil. ..."


Obrázek
Návštěvník
 

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Pelvan » úte 21. srp 2018 7:52:01



Bluejay je modrá sojka.
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Re: Mysl začátečníka

Nový příspěvekod Pelvan » stř 22. srp 2018 11:12:38

Vědomí mluví

Rozhovory

s Raméšem S. Balsekarem

zaznamenal editor

Wayne Liquorman

"
Co tedy zenový Mistr míní, když říká „Když jdu, jdu; když sedím, sedím“? Neznamená

to, že jeho plná pozornost je věnována spíše chůzi, než pozorování myšlenek?


Znamená to, že v případě Mistra budou myšlenky vyvstávat jen výjimečně a nebudou se

objevovat tak často, jako je tomu v případě běžného člověka. Ale pokud se myšlenky objeví,

budou pozorovány. Chůze tedy může být skutečnou meditací. Vím to, protože se mi

to stává. Chodím asi hodinu a čtvrt každé ráno a každý večer. Nechodím po ulici, protože

tam dochází k vyrušování. Chodím ve svém pokoji, diagonálně z jednoho rohu do druhého.

A pokud při té chůzi nedojde k vyrušení, může proběhnout bez jakýchkoliv myšlenek.

Anebo, když se mimořádně nějaká myšlenka objeví, odpojí se.

Nepřemýšlíte o chůzi. Prostě jen chodíte.

Přesně tak."

Tohle chození v místnosti také někdy dělám (Nechodím zatím hodinu, ale třeba jen 5 - 10 minut, a chodím v dráze ležaté osmičky) a říkám si u toho někdy otázku: "Odkud přijde další myšlenka?" Samozřejmě někdy chodím i jen tak bez otázky.
Tohle desetiminutové chození v tichu znám z přestávek mezi sezením v zazenu.


"
Mám otázku, která mě velmi dlouho trápila. Býval jsem zenovým mnichem. Po deset

let jsem každý den seděl a prostě mizel. Slyšel jsem zvonek a stal jsem se zvukem zvonku.

Díval jsem se na strom a rozdíl mezi mnou a stromem se rozplynul. Stal jsem se stromem.

Byla to bezprostřední přítomnost. Všude byla totožnost, přitom tu nebyly žádné přesně

definované objekty. Vždycky jsem se z toho ale vrátil nazpět jako stejný člověk. To se dělo

neustále znovu a znovu, celých deset let, a ptal jsem se, jakou to má cenu, když to nezměnilo

moje obvyklé vědomí.

Co je to za stav, kterým jsem procházel, a jak se vztahuje k osobnosti a k tomu, o čem

mluvíte?


Souvisí to s myslí, která se o něco snažila. Nepřicházelo to naprosto přirozeně, že ne?

Ne. Bylo to velmi obtížné.

Je to velmi, velmi obtížné. Nějaký „někdo“ velmi namáhavě usiluje. A ty snahy mají za

následek jistý stav mysli.

Přesně.

Provádíme-li nějaký fyzikální nebo chemický pokus, je to zcela jednoznačné a v józe je

tomu také tak. Uděláte první krok, druhý, třetí, čtvrtý, pátý. Když byly učiněny všechny

předchozí kroky, musí se nakonec objevit určitý předpokládaný výsledek. Ale všechno je

to stále ještě v oblasti jevů.

Proto Maharadž říkával, že můžete vstoupit do samádhi na deset minut, můžete do něho

vstoupit na deset dní, na deset let, na sto let, musíte se ale vrátit nazpět do toho, co jste

opustili. Proto je to bezcenné.

Souhlasím. (se smíchem)

Vy souhlasíte z vlastní zkušenosti, ne z intelektuální roviny.

Absolutně. A potom jsem se musel usilovně snažit, abych se ze mě zase znovu stal obyčejný

člověk, a nechal jsem samádhi a jeho jedinečnost být.


Přesně tak. Když ale takový stav nastane sám od sebe, když tu není žádné „já“, které se

o něj snaží, pak stav tohoto druhu vystane jen z jediné situace. Jak Maharadž opakovaně

říkal: „Záleží jen na pochopení.“

Toto pochopení může být zpočátku pouze intelektuální, to je nevyhnutelné. Proto jak

Maharadž, tak Ramana Mahariši říkali: „Hledáte-li poznání, chcete-li se stát džňánajogíny,

musíte mít velmi pronikavý intelekt, který je dosti pronikavý a dosti poctivý, aby

došel k závěru, že to, co hledá, ve skutečnosti přesahuje jeho schopnost chápání.“

Jádrem tohoto hledání není plné porozumění; jde tu o intuitivní chápání. Ale musí se

k němu dojít pomocí intelektu.

...

Ramana Mahariši řekl: „Myšlení není pravou přirozeností

člověka.“ Myslet znamená představovat si, vzdalovat se od toho, co Je.

...

Pán Krišna se v Bhagavad Gítě zmiňuje, že šance jsou větší v případě obyčejných lidí,

žijících v průměrných podmínkách, než u těch příliš bohatých a úspěšných, nebo příliš

chudých, utiskovaných a žijících v bídě.
"
Pelvan
 
Příspěvky: 835
Registrován: úte 27. srp 2013 16:54:14

Předchozí

Zpět na Zen

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron