Moderátor: ryunin
ryunin píše: Znáte někoho, kdo dosáhl pravdy a nic a nikoho nikdy nekritizoval, nic neodmítal a všechny učitele a všechna učení objal jako dokonalá a vedoucí k pravdě a všechny považoval za osvícené?
Radši půjdu k automechanikovi, který mi řekne, že je třeba vyměnit destičky, než k tomu, co mi řekne, je to pouze můj jednostranný názor, ale myslím, že by nebylo od věci vyměnit destičky.
ryu.nin píše:Alaja píše:ryunin"
a proč se ptáš, když mi to sama vysvětluješ?
a navíc zen má mnoho a mnoho škol, jejichž učení se neshodují a co se týká osvícení, tak se taky neshodují
mnohokrát jsem tu už psal, že zazen rovná se osvícení
osvícení je rovnovážný stav těla a mysli,
ale to je pouze jednostranné hledisko buddhy Dogena
A proč má zen mnoho a mnoho škol, když zaručeně nejlepší je jen ta tvoje?
Absolventi ostatních škol zenu satori nedosahují?
Jestliže ale dosahují také satori, v čem se jejich satori liší od satori tvé školy?
problém je, že mistr Dogen pojímá satori jinak než jiné školy - pokud jsi v situaci, kdy hledáš pravdu, dostaneš léky - na tělo a mysl, pokud jsi v situaci, kdy znáš pravdu, pak chápeš, že mistr, který dosáhl pravdy, zachází se slvoy zcela svobodně, tudíž ti může říct cokoliv, co uzná za vhodné
ale můžu říct zcela konkrétně, že v rámci zenu byly velké rozdíly a jsou velké rozdíly ohledně toho, na co se mají studenti soustředit a jak pojmout osvícení - je možné, že jedna škola se plete a nepodává lidem ty správné léky, ale to musíš vyzkoušet sama
nebo ještě jinak - i když někdo dosáhl osvícení, co pak ten člověk dál dělá, co učí, co hlásá? zase tu je spousta rozdílů
a proč jeden, co dosáhl osvícení, kritizuje jiného, co dosáhl osvícení, když by teoreticky si měli podat ruce, jako když dva lidé přeplavou řeku?
protože kdo dosáhl osvícení, poznal, že tu je konkrétní život a konkrétní problémy a jsou různé náhledy na to, jak ty věci řešit, jak učit a neučit buddhismus, co žákům říkat o osvícení atd.
jsou to prostě jiné filozofie, které mají jiné preference, jiné hodnoty, proto se navzájem kritizují
z povrchního hlediska je to hloupost - proč by měl osvícený mistr někoho osvíceného kritizovat
ale když pronikenme do hloubky buddhismu, zjistíme, že jde o subtilní záležitost, intimní záležitost, kterou žák musí řešit se svým svědomím, svou praxí, svým učitelem, sám, to nevyřeší na netu
Vostálpetra prostě baví bourat všechny koncepty, které si tady kdo buduje, protože osvícený stav je čistý, prázdný bez konceptů.
ryunin píše:Je tedy nesmysl , aby ten, kdo věří na bhakti vnucoval svůj lék lásky tomu, kdo věří na samadhi zazenu - protože smícháním dvou jinak skvělých léků může vzniknout jed. ALe jsou učitelé, kteří rádi všechno míchají, co z toho vznikne, je úpodle mě strašný průjem, ale to je můj názor, radši to nebudu zkoušet a budu se ddržet čistoty jednoho učení.
proto taky nechápete proč píšu o dzogčhenu to co píšu,
vostalpetr píše:A kde je asi tak ta skřín, to je nikdy nenapadne se podívat...???
Alaja píše:ryunin píše:Je tedy nesmysl , aby ten, kdo věří na bhakti vnucoval svůj lék lásky tomu, kdo věří na samadhi zazenu - protože smícháním dvou jinak skvělých léků může vzniknout jed. ALe jsou učitelé, kteří rádi všechno míchají, co z toho vznikne, je úpodle mě strašný průjem, ale to je můj názor, radši to nebudu zkoušet a budu se ddržet čistoty jednoho učení.
A co to je to samadhi zazenu????
vostalpetr píše:Je tedy nesmysl , aby ten, kdo věří na bhakti vnucoval svůj lék lásky tomu, kdo věří na samadhi zazenu - protože smícháním dvou jinak skvělých léků může vzniknout jed. ALe jsou učitelé, kteří rádi všechno míchají, co z toho vznikne, je úpodle mě
strašný průjem, ale to je můj názor, radši to nebudu zkoušet a budu se ddržet čistoty jednoho učení.
No pokud to neumíš spojit,
pokud neumíš spojit několik různých pohledů na jednoho slona
a vznikne ti několik různých slonů,
tak pak je to průjem....guláš ...ard.
ryu.nin píše:Alaja píše:ryunin píše:Je tedy nesmysl , aby ten, kdo věří na bhakti vnucoval svůj lék lásky tomu, kdo věří na samadhi zazenu - protože smícháním dvou jinak skvělých léků může vzniknout jed. ALe jsou učitelé, kteří rádi všechno míchají, co z toho vznikne, je úpodle mě strašný průjem, ale to je můj názor, radši to nebudu zkoušet a budu se ddržet čistoty jednoho učení.
A co to je to samadhi zazenu????
to můžeš zjistit každý pátek v Lotosovém centru, nebo při dni zazenu příští sobotu
vostalpetr píše:Říká se jí podvědomí nebo nevědomí,
A kde to je ?
C.G.Jung: Přenos - Projekce:
Nevědomé obsahy zprvu vždy vystupují jako projikované na objektivní osoby a vztahy. Mnoho projekcí se rozpoznáním jejich subjektivní příslušnosti integruje definitivně v jedinci, jiné se ale integrovat nedají, nýbrž se od svých původních objektů sice oddělí, ovšem pak se přenesou na ošetřujícího lékaře. Mezi těmito obsahy hraje zcela zvláštní roli vztah k rodiči opačného pohlaví, tedy vztah syn-matka, dcera-otec, mimoto též bratr-sestra.
Přenos může být pozitivní nebo negativní: pozitivní přenos je charakterizován pocity respektu až obdivu, zatímco negativní přenos se vyznačuje odporem až hostilitou.
Projekce je bezděčný duševní proces, jehož výsledkem je to, že obsahy našeho vlastního nevědomí nacházíme u druhých.
Máme sklon domnívat se, že svět je takový, jak ho vidíme, a stejně tak naivně předpokládáme, že lidé jsou takoví, jaké si je představujeme ...
Všechny obsahy našeho vědomí jsou konstantně projikovány do našeho okolí, a teprve když prohlédneme určité vlastnosti našeho objektu jako projekce, jako imaga, podaří se nám je rozlišit od jeho skutečných vlastností ... Cum grano salis vidí člověk vlastní chyby, které u sebe neuznává, vždy u protivníka. Vynikající příklady najdete ve všech osobních polemikách. Člověk jež nemá neobvyklou míru sebeuvědomění, se nad své projekce nepovznese, ale většinou se jim poddá, neboť existence těchto projekcí je předpokladem přirozeného duchovního stavu. Projekce nevědomých obsahů je něco přirozeného a daného.
Projekce znamená přesunutí subjektivního obsahu na objekt. Je to proces protikladný introjekci. V souladu s tím jde o proces disimilace, při němž se subjektivní obsahy odcizují subjektu a jsou tak říkajíc vtěleny do objektu. Subjekt se zbavuje nepřijatelných, bolestivých obsahů tím, že je projikuje.
Všechny projekce vyvolávají protiprojekce tam, kde si objekt neuvědomuje vlastnost projikovanou subjektem, stejně jako analytik odpovídá na přenos „protipřenosem“, když přenos projikuje obsah, jež si lékař sám neuvědomuje, ale který u něho přesto existuje. Protipřenos je tudíž stejně užitečný a smysluplný nebo je stejnou překážkou jako přenos pacienta, když se snaží vytvořit lepší raport, nutný k rozpoznání určitých nevědomých obsahů. Protipřenos je stejně jako přenos cosi nutkavého, je to nesvoboda, protože znamená „mystickou“ tj. nevědomou identitu s objektem.
Návštěvník píše:vědět nevědět, o to tu nejde, jde o to to zažít
jinak cesta za poznáním něco stojí, já letěl z prahy do New Yorku, pak z New Yorku vlakem do PRovidence a z nádraží v Providence mě vezl kamarád autem do buddhistického centra - tam jsem výměnou za učitele a samadhi zazenu a jídlo zdarma musel každý den pracovat, dva měsíce
nelituju toho
Dogen riskoval smrt cestou na kocábce přes moře z Japonska do Číny
Bodhidharma cestoval z Indie do číny, atd atd
vostalpetr píše:To je pěkný,
ale na to sem se neptal ....
Kde to je ?
(neptal jsem se co jak funguje, ptal jsem se kde to je)
vostalpetr píše:A kde je to podvědomí ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků