Moderátor: ryunin
vostalpetr píše:Ale aby se snažili dosáhnout pravdy v každodenním životě,
Ale vždyt to je úplně jedno jak to definuješ,
jestli takto,
nebo pojmem satori,
vždyt je to to samý
Myslíš, že když mluvím o realizaci, tak mám na mysli realizaci jen na volný víkend a svátky vánoční a velikonoční ?
když ráno vstávají, když se oblékají, když si kupujou tabák, když jdou na ryby, když hrajou s dětmi fotbal, když nasazují partnerce paruku atd...
vostalpetr píše:Ty už jsi ten prázdnej dům našel?
Omlouvám se, že jsem neodpověděl, ale musel jsem na procházku s přítelkyní....
Už jsem ti na to odpovděl.
ale když chceš, tak ti odpovím podrobněji
Moje zkušenost, byt nebyla 100% prostě odpovídá tomu, co popisuje dzogčhen...tedy nehovořím o praxi dzogčhenu, ale o výsledku,
což je vlastně jedno a to samý
Pokud jsem se díval v knihách, co kdo o tom říká,
tak v tom panovala schoda od různých mistrů,
protože samozřejmě o tom se normálně mluví,
a vcelku mně to sedí i v tom co Budha říká o čtyřech vnorech
Samozřejmě hovořím o stavu realizace s vědomím světa, i když to je v úzké spojitosti s realizací bez vědomí světa
K realizaci se dá samozřejmě dojít různými způsoby,
řekněme, že můžeš cvičit jakýkoliv druh samadhi (je jich asi osum, nebo kolik)
což by asi po budhisticku šlo říci, že lze začít jakýmkoliv vnorem
Já jsem ke své zkušenosti také nedošel praktikováním dzogčhenu
To proč tvrdím, že je dzogčhen nejlepší (podobně jako ty to tvrdíš o zenu)
je proto,
protože dle mého názoru je to nejpřirozenější posup jak k tomu dojít,
a protože je to přímo popis (či návod jak realizovat) trvalou realizaci s vědomím světa
což tedy znamená, že tento postup SÁM O SOBĚ BEZ TVÉ VŮLE ROZPOUŠTÍ VASÁNY
Taky tvrdím, že všechny jiné postupy prostě musí projít či realizovat to o čem je v dzogčhenu řeč,
tedy jinak řečeno říkám, že musíš realizovat všechny Budhovy vnory (řekněme tedy alespon poslední dva protože ty popisují realizaci s vědomím světa a bez vědomí světa (to věčné a nezrozené)
Zen se zdá velmi přímočarý,
což samozřejmě lze říci i o jiných způsobech,
ale pracuje jen s pozorností (bdělostí) a pomocí ní objevuje to další
Dzogšhen vypadá složitě, protože se zde hovoří o více aspektech skutečnosti,
ale není složitej,
v podstatě je mnohem jednodušší než zen
(je mi jasný že nesouhlasíš, ale já jsem ke své zkušenosti došel také pomocí pozornosti - džnány takže mohu srovnávat)
Možná to není jasný co jsou to ty aspekty,
tak třeba prázdnota, věčnost, nezrozenost, soucit (víc mě nenapadá jak to po budhisticku říct)
ryunin píše:Nebo by se dalo říct, že to je jako když šestnáctiletá panna má poprve sex. Všichni o tom pořád mluvili, jak je to super, jak je to důležitý, jak je to nádherný - a ona to už ví - je to o ničem...
Luck píše:když ráno vstávají, když se oblékají, když si kupujou tabák, když jdou na ryby, když hrajou s dětmi fotbal, když nasazují partnerce paruku atd...
..tak jsou bdělí.
Tedy ne hned od začátku a furt, ale na tu setrvalou bdělost si zvykají, učí se jí.
Vyhnou se tím slepé uličce dosahování
Letgo píše:Luck píše:když ráno vstávají, když se oblékají, když si kupujou tabák, když jdou na ryby, když hrajou s dětmi fotbal, když nasazují partnerce paruku atd...
..tak jsou bdělí.
Tedy ne hned od začátku a furt, ale na tu setrvalou bdělost si zvykají, učí se jí.
A pod tím oblékáním, nakupováním. atd. atd., je Ticho...
samo od sebe.Vyhnou se tím slepé uličce dosahování
a neustálého vysvětlování a zdůvodňování, proč se toho nedá dosáhnout a jak je důležité nic nedělat.
vostalpetr píše:V relaxaci žádný takovýhle blbosti neděláš...
ryunin píše:v buddhismu to pozorování sebe by znamenalo druhý měsíc, rozdvojení na ten, co pozoruje, a to, co je pozorováno
v buddhismu nepozorujeme sebe, jsme sami sebou tím, že něco prostě děláme , já, svět, druzí, vše odpadá a buddha přirozenost se objeví automaticky
když moje babička pekla, nepozorovala se, takže byla š'tastná, buddha
vostalpetr píše:ale to tu nesmí být strach se do toho uvolnit, ať je to co je to
Myslím že strach může přijít,
protože podle mého názoru (chceli někdo tak zkušenosti)
tak nastává proces který popisuje dzogčhen,
ovšem nastává nevědomě (nic o něm nevím, nevím co nastane)
a tak třeba když si uvědomím najednou z ničeho nic že kolem mě je něco živoucího a já jsem uvnitř toho,
tak mohu být pořádně vyděšenej
Já tedy byl, a pak člověk se snaží zuby nehty se z toho vytáhnout, což se mu za chvíli nakonec povede
I Ramana o tom hovořil, že jej ovládnul jakýsi duch....přesně takto to může vypadat....
vostalpetr píše:Takže stejně bděle jako mohu pozorovat krájení cibule, nebo západ slunce mohu pozorovat třeba přítomnost atd.jsme sami sebou tím, že něco prostě děláme , já, svět, druzí, vše odpadá a buddha přirozenost se objeví automaticky
takže mohu např. bděle pozorovat přítomnost, je to dostatečné dělání ?
Návštěvník píše:vostalpetr píše:Takže stejně bděle jako mohu pozorovat krájení cibule, nebo západ slunce mohu pozorovat třeba přítomnost atd.jsme sami sebou tím, že něco prostě děláme , já, svět, druzí, vše odpadá a buddha přirozenost se objeví automaticky
takže mohu např. bděle pozorovat přítomnost, je to dostatečné dělání ?
ta tzv. "bdělost" ve smyslu všímavé pozornosti je klíčem k tomu, aby došlo k uvědomění samé Přítomnosti ... je v to hloubce prožívání (vnímání) - citlivosti, buď tě to prostoupí a zmizíš v ní nebo ne ...
nedovedu si představit, že se dá nějak Přítomnost pozorovat, jako třeba činnost krájení cibule nebo západ slunce
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků