Moderátor: ryunin
,Ryunin:
A když najdeme takovou filozofii a učitele, z kterého je cítit upřímnost, opravdovost a směr k pravdě
Petr:
Tohle není žádný měřítko "pravdivosti" dané filozofie,
a stejně tak, jako se nemůžeš spolehnout na filozofy či učitele,
tak se nemůžeš ani spolehnout nějak extra na svou intuici
...ale podle mě Rat...
vostalpetr píše:Jinak řečeno,
měl by jsi tedy vyjít z popisu realizace,
a z toho popsat duchovní cestu - tedy nižšší úrovně
a neustále dbát o to,
aby to, co dříve tvořilo jednotu,
zůstávalo na těch nižšších úrovních v paradoxu,
tak, aby se nic neztratilo
Jenže, když prohlásíš, že nelze popsat absolutno (realizaci)
tak potom těžko můžeš toto udělat,
a nezbývá ti nic jiného, než postupovat pomocí jen dílčích protikladů,
což samozřejmě přináší dost problémů,
protože logickému myšlení jenž používáme se zdá, že není možné spojovat protiklady
Takže,
pokud bych měl mluvit o nějaký geniálnosti,
tak pak řeknu dzogčhen,
tam se taky na nic nezapomnělo,
a všechno zůstává spojené,
vostalpetr píše:protože tu opravdový zájem o zen nemá zřejmě nikdo
Podle mne se mýlíš,
protože myslíš,
že mít zájem o zen znamená se ptát na zen
většina otázek směrem k tobě byla ovšem pro kočku a o kočce
No nejspíš asi tady z nikoho zenovýho žáka neuděláš,
ale když chceš mluvit o zenu,
tak jako třeba já chci mluvit o dzogčhenu,
tak (obrazně řečno) musíš za svou pravdu bojovat
tedy vstoupit s ní do diskuze
možná to odporuje nějaký tý tradici zenu,
kdy mluví jen mistr a žáci naslouchají,
ale s tím tady asi neprorazíš
tady je spíše pozice že všichni jsou mistři a všichni jsou žáci
Můžeš (např) říci, že ti přijde nejlepší znát jen zen a nic jiného více,
a já řeknu opak, že je lépe rozumět více směrům
a navzájem si to zdůvodníme v čem je to podle tebe lepší než to mý
Nijak tě do toho nenutím,
ale sám vidíš jak to je,
nikdo se na nic neptá
PS.
Není lepší být v pozici jak mistra tak i žáka ?
protože vždycky se můžeš něco dozvědět nového...
Návštěvník píše:Ruynine, proč diskutuješ o tom, jak to asi je? Co je zen a pod.
Návštěvník píše:Myslíš, že je to pravý důvod tvého zviditelňování se?
Návštěvník píše:Myslíš, že je to pravý důvod tvého zviditelňování se?
Návštěvník píše:Od tebe moc skromnosti necítím, spíše naopak, ale to je věc názoru.
Myslet si o sobě, že jsem skromný, milující, chápající, moudrý apod. je, že se o skutečnou skromnost, lásku, moudrost, nejedná.
Odkopal ses pěkně. Díky.
ryunin píše:Návštěvník píše:Myslíš, že je to pravý důvod tvého zviditelňování se?
Já se tu moc nezviditelňuju.
Tak já se zviditelním, dosud jsem byl dost nezviditelněný.
Jmenuju se Roman Válek, mám blog http://www.myogen.blogspot.com a česky http://www.romanvalek.blogspot.com. Tam je i moje fotka, to aby se vědělo, jak zhruba vypadám. Kromě toho mám web svých fotografií, to je http://www.romanvalekphotography.com
Další informace je tato: vedu praxi zazenu v Lotosovém centru, každý pátek od 6 do 8 večer.
Kontakt a info je na webu lotosového centra nebo na http://www.dogensangha.cz.
A přesto, že mám několik blogů a vedu praxi zazenu v centru Prahy, jsem velmi, velmi neznámá osoba. Což mi dost vyhovuje.
I když třeba za deset let vydám knížku, koupí si jí třeba pouhých 1000 lidí a já budu pořád dál nějaká neznámá osoba. O slávu opravdu nestojím. Můj učitel Mike Luetchford je ve světě buddhismu téměř neznámou veličinou, znají ho jen zasvěcení ze škol mistra Dogena a to jen velmi málo nebo skoro vůbec.
Skromnost je podmínka buddhistického studia a praxe. Snažit se dosáhnout úspěchu a slávy je proti duchu Buddhova učení. Jsem rád, že jsem stranou dění a můj úspěch v buddhismu je minimální. Jsem rád, když můžeme ve třech lidech v klidu cvičit v Lotusu zazen a pak si dát čaj a diskutovat o životě a buddhismu. To je to nejkrásnější, co můžu v životě zažít. Nic víc nepotřebuju.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků