Moderátor: ryunin
vostalpetr píše:Jen nechci pokračovat v těch nesmyslných debatách.
To je celej ten problém,
když si někdo dovolí říct něco jiného nežli ty, tak je to rázem nesmyslná debata,
protože tango se musí tančit podle tvého názoru
Když už tedy chceš vysvětlovat a učit zen
(a proti tomu nelze nic namítat)
tak bys měl umět ty názory vysvětlit a taky obhájit proč tak a proč ne tak
Dobrej učitel totiž tohle vysvětlit umí,
blbej učitel jen papouškuje dogmata, co si někde vyčetl
vostalpetr píše: ale pro mne jeho výuka o zenu ovšem nemá smysl,
..ale když někdo napíše, že jízda na kole je satori,
vostalpetr píše:POKUD ZDE CHCETE DISKUTOVAT, MUSÍTE SE MNOU SOUHLASIT
vostalpetr píše:vůbec si nějak nevšimnu,
že píšu k Ryuninovi
vostalpetr píše:Možná kdyby ty svý podmínky vyvěšoval v každý svý reakci
Pouze pro opravdové zájemce o učení Zenu.
Jana píše:ryunin píše:Lidi se tu navzájem různě kritizují, hádají, občas se na něčem shodnou. Ale necítím tu, že by tu někdo někoho učil, inspiroval k něčemu opravdovému.
Pro mě je například Tvoje učení inspirující. Přivedl jsi mě ke zkušenosti, že skutečně ten zenový sed má vliv na překalibrování čaker, na uvolnění a sjednocení energie. Okusila jsem díky tomu stav bez připoutanosti k tělu a mysli a bez vědomého Vědomí.
Píšu o tom tady.
Takže konečně je mi jasné, že Tví učitelé nemusí mluvit o Vědomí, lásce, blaženosti. Tohle opravdu nic takového neobsahuje.
Máme tendenci poznat vrchol pravdy, hledáme, co je tou nejčistší nejvyšší pravdou.
Je to zář nad temenem hlavy
nebo září v srdci
nebo obojí najednou
?
S tím posledním zkušenost nemám, možná by tahle zkušenost tomu dala ještě úplně jiný pohled.
Tohle všechno je však vztaženo k tělu. Jako by tělo bylo to, co rozkládá pravdu na fragmenty pravdy.
Když se objevilo znovu uvědomění "jsem", tak se ta zář nad hlavou vtáhla do záře v srdci a tělo zase ztratilo na své reálnosti.
Takže klidně piš dál, třeba se objeví ještě něco dalšího, co naše pohledy ještě víc sjednotí, co vnese mezi nás dokonalé jasno.
Ale na jednom se spolu zcela jistě shodneme hned. Že ten vrchol nejvyšší pravdy je právě tady a teď.
Pouze pro opravdové zájemce o Ryuninovo učení Zenu
ryunin píše:je přesně to, co učí můj učitel... Jednak on nepoužívá termín zen. Jeho učitel nepoužíval termín zen, protože mistr Dogen nepoužíval termín zen, ale buddhismus... Můj učitel nepraktikuje zpívání súter... Můžu vám říkat, co mi pomohlo, co myslel Dogen pod pojmem genjo koan...
Petra píše:vostalpetr píše:POKUD ZDE CHCETE DISKUTOVAT, MUSÍTE SE MNOU SOUHLASIT
Pořád jsi ještě nepochopil, že on učí?
Jarda Malej píše:Pouze pro opravdové zájemce o učení Zenu.
Když už, tak skutečnosti by lépe odpovídalo:
"Pouze pro opravdové zájemce o Ryuninovo učení Zenu."
Takto je to poněkud zavádějící.
:-)
vostalpetr píše:Protože kdybychom nechali všechny názory vedle sebe jako sobě rovné, nevěděli bychom, co máme dělat. Kdyby mi nikdo nikdy neřekl, co je Dharma a co není Dharma, neměl bych potuchy, co to teda je. Kdyby mi nikdo neřekl názor na nirvánu a samsáru, mohl bych přijmout všechny možné názory na nirvánu a samsáru a je jich aspoň dvacet. Ale kam bych potom šel?
No i když je to nejspíš jen řečnická otázka,
což znamená, že tě nejspíš odpověd na ni nezajímá,
tak pokud by jsi neskončil v blázinci,
tak bys mohl dojít k určité syntéze těch názorů,
tedy (teoreticky) bys mohl najít názor, jenž by všechny ty názory spojoval, aniž by některý z těch názorů byl označen za chybný
samozřejmě,
byl by to opět jen názor (nic víc než názor)
a přes veškerou objektivitu by to byl stále subjektivní názor,
ale řekněme, že to by byl názor co nejvíce možně objektivní
Protože kdybychom nechali všechny názory vedle sebe jako sobě rovné, nevěděli bychom, co máme dělat. Kdyby mi nikdo nikdy neřekl, co je Dharma a co není Dharma, neměl bych potuchy, co to teda je. Kdyby mi nikdo neřekl názor na nirvánu a samsáru, mohl bych přijmout všechny možné názory na nirvánu a samsáru a je jich aspoň dvacet. Ale kam bych potom šel?
Po mnoha pokusech se mi konečně podařilo navodit stejný duševní a fyzický stav jako 14.11.1989, a já jsem se mohla znovu "podívat" za hranice svých obyčejných možností. Nejdřív jsem viděla jen noční bezhvězdnou oblohu, na ní několik stříbřitých mráčků podivného tvaru. Chvíli to trvalo a já si to vše zvědavě prohlížela. Pojednou se na levé straně objevila růžová koule a nad mraky se přehnala na druhou stranu, doprava. Stříbřité mraky zůstaly ještě chvíli a pak se ta vidina rozplynula. Zůstal jen pocit, že se dívám do hlubokého prostoru, kde není žádný tvar, žádná barva, jen neustálé mihotání mrňavých částeček - jako když se dívám na televizní obrazovku po skončení vysílání - "zrnění". Po chvíli i toto zmizelo a zůstaly opět jen mé zavřené oči. Zmizel pocit hlubokého prostoru přede mnou a obnovil se pocit normálního vnímání.
Alaja píše:Protože kdybychom nechali všechny názory vedle sebe jako sobě rovné, nevěděli bychom, co máme dělat. Kdyby mi nikdo nikdy neřekl, co je Dharma a co není Dharma, neměl bych potuchy, co to teda je. Kdyby mi nikdo neřekl názor na nirvánu a samsáru, mohl bych přijmout všechny možné názory na nirvánu a samsáru a je jich aspoň dvacet. Ale kam bych potom šel?
Byl by jsi na tom jako já před 22 lety....:Po mnoha pokusech se mi konečně podařilo navodit stejný duševní a fyzický stav jako 14.11.1989, a já jsem se mohla znovu "podívat" za hranice svých obyčejných možností. Nejdřív jsem viděla jen noční bezhvězdnou oblohu, na ní několik stříbřitých mráčků podivného tvaru. Chvíli to trvalo a já si to vše zvědavě prohlížela. Pojednou se na levé straně objevila růžová koule a nad mraky se přehnala na druhou stranu, doprava. Stříbřité mraky zůstaly ještě chvíli a pak se ta vidina rozplynula. Zůstal jen pocit, že se dívám do hlubokého prostoru, kde není žádný tvar, žádná barva, jen neustálé mihotání mrňavých částeček - jako když se dívám na televizní obrazovku po skončení vysílání - "zrnění". Po chvíli i toto zmizelo a zůstaly opět jen mé zavřené oči. Zmizel pocit hlubokého prostoru přede mnou a obnovil se pocit normálního vnímání.
Něco by jsi třeba zažil, něco naprosto odlišného od všeho, co jsi dosud zažil a nevěděl, co to je, proč to je, k čemu to je, neuměl by jsi to "správně" pojmenovat.....a snažil by jsi se zjistit, co to je, zda ten nekonečný svítící prostor byla jen halucinace, nebo skutečnost.
Pro mne byl největší otřes zjistit, že k poznání toho svítícího prostoru uvnitř sebe, směřují naprosto všechna náboženství, i buddhismus, zen také, že se tomu říká Bůh a pod.
někteří lidé potřebujou povzbudit, když jim neřeknete, že žluté dveře jsou nejlepší na světě, budou stát na místě a váhat. Tak i Buddha mluvil o různých nádherných věcech, aby povzbudil váhající. zazen je nejlepší věc na světě. Neznám nic lepšího.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků