roman píše:Neco k tomu clanku,samo pisu pouze ze sveho pohledu a pochopeni.Cely ten clanek,ac dobre koncipovan a tvarici se konzistentne,tak stoji na velice chatrnem zakladu a to:ze vychazi z premisy ze:
Ale Buddha je obyčejný člověk, který dýchá, jí, pije, vyměšuje. Má tedy svou fyzickou i mentální stránku.
Rekl bych,ze to je ten zakladni krok od ktereho se odviji cele nasledne pochopeni.Kdyz je prvni a zakladni krok chybnej,bude chybna i nasledujici konceptualni nadstavba vcetne interpretace slov "probuzenych".Tak predne ten co pil,dychal,jedl a vymesoval byl Siddhartha Gautama a to byl ten obycejny clovek o kterem si psal.Buddha neni jmeno zadneho cloveka,je to oznaceni pro bezejmenou podstatu vseho,ktera je bezpricinna,nikdy nevznikla a tudiz nikdy nemuze zaniknout,je to absolutni Vedomi mimo cas a prostor.To co se stalo pod stromem Bodhi nebylo zadne osobni uvedomeni neceho,zadne dosazeni ci ziskani cehokoli,naopak vse osobni bylo ztraceno.Gautama musel jako osobni vedomi zemrit,aby se objevil Buddha.Iluze ega musi zmizet,aby byla zita pravda.Pravda nemuze byt poznana a poznavana objektivne,ego ji nemuze poznat.Bud ego nebo pravda,dohromady to nejde.Ego je iluzorni pohled na to co je skutecne,ego vznika s casem a prostorem a vytvari oddelenost.Vytvari tu prvotni iluzi kterou vsichni zname a tou je:JA JSEM TADY A NECO JINEHO JE TAMHLE,jinak receno:to co pozoruji nejsem ja,cili je tu stale subjekt a objekt a muzes cvicit zazen X let a mit momentalne mysl v souladu s telem a stale se bude jednat o prekryti buddhovske podstaty,protoze tu bude pozorovatel a pozorovane.Jinak nic samo proti zazenu,je to dobre cviceni,ale zavisi to vzdy na stavu mysli toho konkretniho cloveka.Pro to zklidnovani a zjemnovani mysli je jedinou sadhanou stejne zivot sam a to nikdo nevochcije.Proto nekdo cvici zazen x let a stejne ma problemy s udrzenim pozornosti a klidnou mysli a nekdo jde treba poprve a problemy s tim nema.A ikdyz je mysl klidna a osoba je v pritomnym okamziku a jen proste pije ten caj neznamena to samo o sobe stav Buddha,pro nej neni totiz dulezity co delas,ale kde je centum uvedomovani(tedy spis jestli tu to centrum jeste vubec je
).
Ten termín Buddha se v buddhismu vždycky používal jak pro osoby, tak pro věci - mistr Dogen říkal svému učiteli Buddha, ale když narazil na to pověstné utírátko na WC, taky to byl Buddha - takže tvé pojetí je trochu mimo to, co učí mistr Dogen. Gautama byl prnví, o kom se mluvilo jako o Buddhovi. Proč mu tak lidé říkali a říkají dodnes? Protože se probudil. Buddha není vědomí, ale znamená to ten, kdo se probudil. Kdo se probudil, má pořád svou materiální a mentální stránku.
Tvrdíš, že stav buddha je výlučný stav, ale když něco prostě děláš, není tu žádný pozorovatel a pozorované, když jedeš na kole, jsi rozdělen na pozorovatele a pozorované? myslím, že bys daleko nedojel... nejsi rozdělen na osobu, kolo a akci a prostředí, je to jedna věc v tomto okamžiku a to je stav buddha. Čili ty chceš nebo nechceš, jsi v tom okamžiku probuzený. A proto že to tak je, Buddha, když se probudil, zjistil, že v tom stavu byl velmi často odmalička a že v tom stavu jsou rostliny, kameny, řeky, venkované, šlechtici atd. Proto po svém probuzení řekl, že s ním dosáhli pravdy všechny bytosti.
Buddha je obyčejný člověk. Dualistická učení, která jsou připoutána k rozlišení nirvány a samsáry, buddhy a obyčejného člověka, taková učení, která nevidí skutečnost tady a teď za protiklady, nemohou lidem ukázat cestu k pravdě, protože pravda je bez duality, která pouze vzniká v myslích lidí.