Návštěvník píše:
T: Takže v životě jedince přijde okamžik, kdy se stane svědkem.
M: Kdepak. Jedinec se nestane svědkem sám od sebe. To je jako kdybyste čekal, že se sfouknutá svíčka postupem času sama od sebe rozhoří. Jedinec může zůstat navěky v temnotě nevědomosti, pokud se ho nedotkne plamen uvědomění.
T: Kdo zapálí svíčku?
M: Guru. Jeho slova a jeho přítomnost. V Indii to bývá často také mantra. Jakmile je svíčka zapálena, plamen ji postupně pohltí.
miroslav píše:Návštěvník píše:
T: Takže v životě jedince přijde okamžik, kdy se stane svědkem.
M: Kdepak. Jedinec se nestane svědkem sám od sebe. To je jako kdybyste čekal, že se sfouknutá svíčka postupem času sama od sebe rozhoří. Jedinec může zůstat navěky v temnotě nevědomosti, pokud se ho nedotkne plamen uvědomění.
T: Kdo zapálí svíčku?
M: Guru. Jeho slova a jeho přítomnost. V Indii to bývá často také mantra. Jakmile je svíčka zapálena, plamen ji postupně pohltí.
A jak vidno, bez toho zapálení je to jenom točení se v nabílené temnotě. Prostě všechno je jako - jako o tom píší Probuzení, z pohledu i s odkazy atd. ale ten plamen, to jediné podstatné tam chybí.
Viď návštěvníku.
Návštěvník píše:miroslav píše:Návštěvník píše:
T: Takže v životě jedince přijde okamžik, kdy se stane svědkem.
M: Kdepak. Jedinec se nestane svědkem sám od sebe. To je jako kdybyste čekal, že se sfouknutá svíčka postupem času sama od sebe rozhoří. Jedinec může zůstat navěky v temnotě nevědomosti, pokud se ho nedotkne plamen uvědomění.
T: Kdo zapálí svíčku?
M: Guru. Jeho slova a jeho přítomnost. V Indii to bývá často také mantra. Jakmile je svíčka zapálena, plamen ji postupně pohltí.
A jak vidno, bez toho zapálení je to jenom točení se v nabílené temnotě. Prostě všechno je jako - jako o tom píší Probuzení, z pohledu i s odkazy atd. ale ten plamen, to jediné podstatné tam chybí.
Viď návštěvníku.
Komu co chybí, Miroslave?
... píše:To má stejnou logiku, jako když ti někdo zabije tvé dítě a když ti to vadí, tak se Tě zeptá: "Komu co chybí?"
Jana píše:... píše:To má stejnou logiku, jako když ti někdo zabije tvé dítě a když ti to vadí, tak se Tě zeptá: "Komu co chybí?"
Teď by bylo dobré vyjasnit, jak to, že ve světě Probuzených absolutně nic nikdy nechybí
miroslav píše:
Myslím, že by pro tebe bylo rozumnější zkoumat, co ti brání tomu probuzení, osvobození, než luštit co kdo říká o Probuzení.
Jana píše:
Jakmile se u Tebe probudí moudrost, přestaneš si o druhých cokoliv myslet a objeví se poznání, kdo jsi, tím pádem zmizí i Tvé další nesmyslné osobní představy, které neumožňují poznávat jednotu všeho.
miroslav píše:Jana píše:
Jakmile se u Tebe probudí moudrost, přestaneš si o druhých cokoliv myslet a objeví se poznání, kdo jsi, tím pádem zmizí i Tvé další nesmyslné osobní představy, které neumožňují poznávat jednotu všeho.
Už se ti to někdy stalo?
Zatím to vypadá, že ty nesmyslné představy zejména o probuzených ale i o lidech tady tě stále ještě neopustily.
Jana píše:
Miroslave, bylo by ti líp, kdybys mohl být ujištěn, že to, o čem mluví Probuzení, jsou jen mé představy?
miroslav píše:Jana píše:
Miroslave, bylo by ti líp, kdybys mohl být ujištěn, že to, o čem mluví Probuzení, jsou jen mé představy?
Naopak. Tvoje představy o tom o čem mluví Probuzení nejsou tím, o čem mluví probuzení.
„Co je“ není logické, není závěr. Nedá se to popsat, protože se to nedá s ničím jiným srovnat. Vzhled je popsatelný, to „není“ je nepopsatelné. Protože co je, je současné „je“ a „není“, nelze to popsat. Ačkoli to, co je, nelze popsat, zdá se, že vyvstávají slova: ráj, dokonalý, úžasný, čistý, svobodný, absolutní, nekonečný, láska.
Alexis:
...Je jen skutečné nereálno.
..divoké...
Jana píše:
Žádné představy nejsou to, o čem mluví Probuzení, Probuzení mluví jen o skutečnosti.
miroslav píše:Jana píše:
Žádné představy nejsou to, o čem mluví Probuzení, Probuzení mluví jen o skutečnosti.
Ano, žádné představy nejsou to, o čem mluví Probuzení, ani to, co si například ty představuješ, že je probuzení.
Probuzení nemluví o "skutečnosti", protože to se nedá slovy nějak pravdivě popsat, mluví hlavně o cestě k Probuzení.
O tom čeho se pustit a ne o tom, čeho se držet.
A pro "uctívače" jak to nazval Drtikol, kterých je většina, hovoří o Království Nebeském, věčné blaženosti, nepodmíněné lásce, o štěstí a pod. protože to uctívači - tedy začátečníci - hledají a hledají to v předmětech světa. Většina uctívačů se ale těchto cílů drží až do smrti. K tomu patří i potřeba mít pravdu, potřeba uznání své snahy, osoby ("neexistující") atd.
Jana píše:Jak si podle Tebe, Miroslave, představuji samotné Probuzení a jaké to je ve skutečnosti?
Miroslav píše:A pro "uctívače" jak to nazval Drtikol, kterých je většina, hovoří o Království Nebeském, věčné blaženosti, nepodmíněné lásce, o štěstí a pod. protože to uctívači - tedy začátečníci - hledají a hledají to v předmětech světa. Většina uctívačů se ale těchto cílů drží až do smrti. K tomu patří i potřeba mít pravdu, potřeba uznání své snahy, osoby ("neexistující") atd.
Jana píše:
Drtikol byl sám tím nejhlubším Božím uctívačem na světě, proto se mu tak snadno otevřel svět Probuzených.
miroslav píše:Jana píše:Jak si podle Tebe, Miroslave, představuji samotné Probuzení a jaké to je ve skutečnosti?
To, jak si to ty představuješ, sem už léta píšeš, to ti nemusím znova popisovat.
A jaké je to ve skutečnosti se popsat nedá. Proto tolik zmatení u těch, co hledají Probuzení, nepodmíněnou lásku, Absolutno v tom a podle toho, co píší Probuzení.
miroslav píše:Jak to všechno ráda pleteš a ještě o tom poučuješ druhé je například hned v téhle tvé reakci:Miroslav píše:A pro "uctívače" jak to nazval Drtikol, kterých je většina, hovoří o Království Nebeském, věčné blaženosti, nepodmíněné lásce, o štěstí a pod. protože to uctívači - tedy začátečníci - hledají a hledají to v předmětech světa. Většina uctívačů se ale těchto cílů drží až do smrti. K tomu patří i potřeba mít pravdu, potřeba uznání své snahy, osoby ("neexistující") atd.
Jana píše:
Drtikol byl sám tím nejhlubším Božím uctívačem na světě, proto se mu tak snadno otevřel svět Probuzených.
miroslav píše: A pro "uctívače" jak to nazval Drtikol, kterých je většina, hovoří o Království Nebeském, věčné blaženosti, nepodmíněné lásce, o štěstí a pod. protože to uctívači - tedy začátečníci - hledají a hledají to v předmětech světa..
miroslav píše:Drtikol napsal v jednom ze svých dopisů napsal například tohle:
Duchovní lidé jsou trojího druhu
1. Uctívači Boha - to je většina - chodí do kostela, modlí se atd.
miroslav píše:
1. 6.1955
Milí přátelé!
Jaroušek Kočí neprohlédl tak jako Buddha. Prohlédl, vlastně dostal se do
určitých vyšších sfér a myslí si: tak teď jsem prohlédl, vidím to a ono, zažívám krásné
stavy a pocity a přitom zapomíná, že vlastně svoje já si ponechává a utvrzuje.
Jaroušek nemá správný vhled do dění a stávání se, neprohlédl, co všechno je
samsára. A to je veliká chyba a zvláště když o tom vykládá a učí jiné. A tím učením
se zas utvrzuje jeho já, zvláště když je tu ještě podkuřování od jeho nevědomých
žáků!
Stáří v ústraní a angažmá v KSČ
Krátce po druhé světové válce se začal, k překvapení svého okolí (Bedřich Hejhal, Jaroslav Kočí aj.), angažovat politicky. https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5%A1ek_Drtikol
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník