Pan Tomáš

Moderátor: Jiří

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Pedriito » úte 23. dub 2024 16:32:30

Jana píše:
Pedriito píše:
Je tohle, Pedrito, opravdu jasné?


Už ti to bylo mnohými vyjasňováno z mnoha aspektů skutečnosti.
Když sis zafixovala jen jeden, ten "nejvyšší", bude ti to "jasné" pouze v této zafixovanosti.


Přiznej se, že Ty vůbec nečteš, co píšu, jen reaguješ na své představy o tom.

Jestli je Ti opravdu jasná ta citace "Svět je neskutečný, Brahman je skutečné, svět je Brahman."

Tak kontrolní otázky:

Je svět, tak jak ho poznáváš prostřednictvím smyslového vnímání a mysli skutečný, nebo neskutečný?

Jsou aspekty Brahmanu v podobě jmen a tvarů skutečné, nebo neskutečné?

Je Brahman v pohybu, nebo klidu?


Pedriito píše:A tak např. Míly přirovnání k provazu s uzlíky se ti bude nepochopitelné a iluzorní,


Je vidět, že vůbec nečteš, co píšu. Mílin provaz s uzlíky je naprosto jasný.

Řeč byla pouze o tom, zda je absolutno pouze v klidu, nebo zda je i v pohybu.

Mé nejhlubší poznání je absolutní klid bez pohybu, protože to co přesahuje mysl, žádný pohyb neobsahuje.

Pedriito píše:Vše by ti bylo rázem jasnější, a nemusela si to jasno dokazovat výňatky ze slov Probuzených,
kterým jakože rozumíš.


Pedrito, řekni upřímně, bojíš se, že citace Probuzených by mohly vyvrátit Tvé neochvějné jistoty, že se jim tak bráníš?

Jestli ano, tak proč sem vůbec chodíš?

Uvědomuješ si, že kdybys skutečně poznával, o čem mluví Probuzení, tak by Ti jejich slova zněla láskou?

Jestli Ti vadí, tak se jim raději vyhýbej a vyhýbej se i těmhle stránkám, protože tady hrozí nebezpečí, že při setkání s Pravdou by ve Tvém světě nezůstal kámen na kameni.

Poznání Pravdy není pro poseroutky.

:D :D :D
Klasika
Pedriito
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod miroslav » úte 23. dub 2024 17:02:18

Jana píše:
Poznáním Probuzených je dokonalý svět plný míru, krásy, lásky, blaha, štěstí.

:)


A jsou v tom dokonalém světě také hospody a slepice?
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 4669
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » úte 23. dub 2024 17:12:54

miroslav píše:
Jana píše:
Poznáním Probuzených je dokonalý svět plný míru, krásy, lásky, blaha, štěstí.

:)


A jsou v tom dokonalém světě také hospody a slepice?


Jo, kamaráde, přiznej se, že bez těch tvarů a jmen by to pro Tebe nebylo ONO, viď.

:D

Ale neboj, je tady všechno, co existuje. Může se to klidně jevit jako hospoda nebo slepice, ale ve své podstatě všechno je sat-čit-ánanda, bez ohledu na to, jak se to jeví a jaká tomu dáváš jména.

:)
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » úte 23. dub 2024 17:32:58

Pedriito píše:
Jana píše:
Pedriito píše:
Už ti to bylo mnohými vyjasňováno z mnoha aspektů skutečnosti.
Když sis zafixovala jen jeden, ten "nejvyšší", bude ti to "jasné" pouze v této zafixovanosti.


Přiznej se, že Ty vůbec nečteš, co píšu, jen reaguješ na své představy o tom.

Jestli je Ti opravdu jasná ta citace "Svět je neskutečný, Brahman je skutečné, svět je Brahman."

Tak kontrolní otázky:

Je svět, tak jak ho poznáváš prostřednictvím smyslového vnímání a mysli skutečný, nebo neskutečný?

Jsou aspekty Brahmanu v podobě jmen a tvarů skutečné, nebo neskutečné?

Je Brahman v pohybu, nebo klidu?

....


Klasika


Pedrito, nejen, že si pleteš Ramanu se Šankarou, ale nemáš ani nejmenší ponětí, o čem mluví, viď? Že je to tak?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » úte 23. dub 2024 17:55:26

Pedriito píše:Když sis zafixovala jen jeden, ten "nejvyšší", bude ti to "jasné" pouze v této zafixovanosti.


Pedrito, není potřeba, abys rovnou poznával nejvyšší Pravdu, ale je důležité být v každém okamžiku co nejpravdivější. To znamená, že pokud nerozumíš tomu, o čem se v textu mluví, tak si to troufneš přiznat. A pak o to buď nemáš zájem a nekomentuješ to, nebo se zajímáš a ptáš se.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Pedriito » úte 23. dub 2024 18:15:11

No to víž že jo, Pedrito nic nechápe, a je nepravdivý, neboť nemá ústa plná Probuzených a jejich vysvětlování, a Jana chápe vše, páč její ústa jsou jich plná... A tak je jí to absolutně jasné. Dokonalost a bezpodmínečnost sama. :)

Šankara řekl: "Brahma samotné je skutečné. Svět je neskutečný. Brahman a džíva (individualita) jsou jedno."

Tohle je jeden z překladů té věty. Ale slyšel jsem i jiné. Tohle jsou však tobě dobře známé stránky, z kterých jsi ráda citovala.
Tož zřejmě Ramana došel ke stejné zkušenosti, když to též vyřek.

https://www.advaita.cz/24861-ja-samotne ... neskutecne
Pedriito
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod miroslav » úte 23. dub 2024 18:30:31

Jana píše:
Ale neboj, je tady všechno, co existuje. Může se to klidně jevit jako hospoda nebo slepice, ale ve své podstatě všechno je sat-čit-ánanda, bez ohledu na to, jak se to jeví a jaká tomu dáváš jména.

:)


No tak to tam jsou i války, násilí, idioti, pseudoosvícenci, chcimírové a hloupí začátečníci, ale ve své podstatě je to sat-čit-ánanda, bez ohledu na to, jak se to jeví a jaká tomu dáváš jména.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 4669
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Pedriito » úte 23. dub 2024 20:12:15

Vzpoměl jsem si, že nějaký návštěvník to dal i s rozpravou (nevím koho s kým) sem:

http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 88#p198502

Zřejmě se ti to ohledně autorství toho výroku kapku pomotalo v hlavě, navzdory tvé neomylnosti.
:-)
Pedriito
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Pedriito » úte 23. dub 2024 20:15:08

Pedriito píše:Vzpoměl jsem si, že nějaký návštěvník to dal i s rozpravou (nevím koho s kým) sem:

http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.p ... 88#p198502

Zřejmě se ti to ohledně autorství toho výroku kapku pomotalo v hlavě, navzdory tvé neomylnosti.
:-)

To bylo Janě.
Pedriito
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 6:35:42

Pedriito píše:No to víž že jo, Pedrito nic nechápe, a je nepravdivý, neboť nemá ústa plná Probuzených a jejich vysvětlování, a Jana chápe vše, páč její ústa jsou jich plná... A tak je jí to absolutně jasné. Dokonalost a bezpodmínečnost sama. :)

Šankara řekl: "Brahma samotné je skutečné. Svět je neskutečný. Brahman a džíva (individualita) jsou jedno."

Tohle je jeden z překladů té věty. Ale slyšel jsem i jiné. Tohle jsou však tobě dobře známé stránky, z kterých jsi ráda citovala.
Tož zřejmě Ramana došel ke stejné zkušenosti, když to též vyřek.

https://www.advaita.cz/24861-ja-samotne ... neskutecne


Skvělé, Pedrito. Děkuju.

:yes:
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 6:47:32

miroslav píše:
Jana píše:
Ale neboj, je tady všechno, co existuje. Může se to klidně jevit jako hospoda nebo slepice, ale ve své podstatě všechno je sat-čit-ánanda, bez ohledu na to, jak se to jeví a jaká tomu dáváš jména.

:)


No tak to tam jsou i války, násilí, idioti, pseudoosvícenci, chcimírové a hloupí začátečníci, ale ve své podstatě je to sat-čit-ánanda, bez ohledu na to, jak se to jeví a jaká tomu dáváš jména.


Ono je skvělé objevovat způsoby jak přiblížit, proč svět Probuzených je dokonalý míruplný a proč svět v iluzi oddělenosti je plný utrpení a zla.

Svět poznávaný skrz smyslové vnímání a mysl je svět tvarů se jmény.

Svět poznávaný skrz lásku je plný blaha.

Svět poznávaný skrz moudrost není ničím.


Jim Newman říká, že je těžké popsat to, co je a není, ale : "Na co to ukazuje, je láska." "Na co to ukazuje, je absolutno."

Kdyby tady byla jen láska ke tvarům se jmény, tak by tady byla připoutanost, protože láska by byla tvary a jmény podmíněná.

Kdyby kupříkladu Tvá žena, když si Tě brala, milovala jen Tvé štíhlé tělo, Tvou bujnou hřívu, pružný krok, prostě jen to, jak vypadáš, nikoliv to, kdo jsi, tak v okamžiku, kdy o tyhle atributy začneš věkem přicházet, její láska vyprchá.

Ale pokud to nebyla jen povrchní láska, ale milovala skutečně Tebe, tak Tě miluje dál, bez ohledu na to, jak se jeví Tvé tělo.

To znamená, že v nepodmíněné lásce tvar, forma, zjev neznamená nic.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 7:17:35

Tara. píše:Ano, je to to samé absolutní Bytí. Absolutní Bytí - v klidu a v pohybu. :)

A to jsem si říkala, a bude (konečně) klid.

Ale není.

Díky Petro za trpělivost (tu já nemám) a za výbornou vysvětlovací schopnost, s kterou přibližuješ slova probuzených, s čímž souzním. A jak jsi včera psala, i když to Jana (zatím) není schopna pochopit, píšeš to pro případné další čtenáře, navíc na rozdíl od Miroslava laskavě a chápavě a polopaticky.


Díky, Taro.

To, co říkají Tomášovi, je prostě nádherné. Má to takovou neuvěřitelnou hloubku a je v tom opravdová láska a pokora. Když to na sebe nechám působit, jak bych se pak mohla hádat a dohadovat o nějaká slovíčka. :)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 7:50:12

.
Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

7:31

Míla Tomášová:

...Kde se ještě nevyčlenilo nic z Jednoty. Teprve je tam jako takový...takové jako semeno tvořivosti, bychom mohli říct. Příprava té energie k tvoření. Kde ještě myšlenka je nemyšlenkou. Myšlenka čistého svatého Já ještě dokonale úplně se neuvědomila v tom tvořeném. Teprve jde do stvoření. Jakmile se ale uvědomí ve stvořeném, tak už je tady hned tolik pokušení myslet: já chci a já bych měl a já musím a tak dále.

Eduard Tomáš: Dokud se neuvědomila, tak je to jenom prosté Bytí. Je to existence, čistá Existence, čisté Vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne. Tak je to ohromná blaženost.

Míla Tomášová: Ta blaženost je právě z té původní tvorby. To už je vlastně uvědomování, ta blaženost.

Eduard Tomáš: No, to už jen ten pohyb, no.


.............................................

Tady ještě jednou popisují Tomášovi ten pohyb - z přímé zkušenosti. :)

Doporučuji naslouchat tomu a nechat to na sebe působit. Nerozebírat, neinterpretovat, nevysvětlovat si to na svou úroven - prostě nepřežvykovat to. To radil Nisargadattovi jeho guru a on sám pak svým posluchačům.
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 9:03:19

.Petra píše:Eduard Tomáš: Dokud se neuvědomila, tak je to jenom prosté Bytí. Je to existence, čistá Existence, čisté Vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne. Tak je to ohromná blaženost.


Dalo by se říct, že v okamžiku, kdy se proměňuje iluze oddělenosti v uvědomění pravého Já, tak je to extáze blaženosti. Spojení je velká blaženost.

Ale úplně ONO je zmizení mysli v tom, co nikdy nebylo rozdělené.


Míla Tomášová: Ta blaženost je právě z té původní tvorby. To už je vlastně uvědomování, ta blaženost.




Eduard Tomáš: No, to už jen ten pohyb, no.


.............................................

Tady ještě jednou popisují Tomášovi ten pohyb - z přímé zkušenosti. :)

Doporučuji naslouchat tomu a nechat to na sebe působit. Nerozebírat, neinterpretovat, nevysvětlovat si to na svou úroven - prostě nepřežvykovat to. To radil Nisargadattovi jeho guru a on sám pak svým posluchačům.


Péťo, odkud přesně tohle je? Můžeš sem dát odkaz? Jestli je to někde ve videu, tak i čas?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 10:19:31

Jana píše:


Péťo, odkud přesně tohle je? Můžeš sem dát odkaz? Jestli je to někde ve videu, tak i čas?


Vždyt jsem to uvedla hned na začátku toho příspěvku:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

7:31
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 10:32:18

Péťo, děkuju, mrknu na to.

Nepochybuji o tom, že v absolutním poznání toho, co skutečně je, žádný skutečný pohyb neexistuje, což nevylučuje, že to je živé.

Našla jsem zajímavou citaci od Nisargadatty, která by se Ti mohla líbit:

T: Často ale slýcháme o blaženosti neduality.

M: Taková blaženost má však spíše povahu velkého klidu a míru. Ale radost a bolest jsou ovocem činů – dobrých a špatných.

T: A v čem je rozdíl?

M: Rozdíl je mezi dáváním a braním. Ať už je však přístup jakýkoli, nakonec se všechno stane jedním.

T: Proč tedy rozlišovat jednotlivé přístupy, není-li žádný rozdíl v jejich cíli?

M: Ať jedná každý podle své přirozenosti. Konečnému cíli to poslouží v každém případě. Všechno vaše rozlišování a třídění je naprosto v po­řádku, ale v mém případě neexistuje. Tak jako popis snu může být podrobný a přesný, přestože nemá žádný základ, tak i váš model se nehodí na nic jiného než na vaše vlastní domněnky. Začnete s nějakou myšlenkou a skončíte s tou samou, i když v jiné formě.

T: A jak vidíte věci vy?

M: Pro mne jsou všechny stejné. Totéž vědomí (čit) se jeví jako bytí (sat) a jako blaženost (ánanda): čit v pohybu je ánanda, nehybné čit je bytí.

T: Přesto však rozlišujete mezi pohybem a nepohybem.

M: Nerozlišování mluví v tichosti. Rozlišování přichází se slovy. Nepro­jevené (nirguna) nemá žádné jméno, všechna jména poukazují na proje­vené (sagunu). Je zbytečné zápasit se slovy ve snaze vyjádřit něco, co je za slovy. Vědomí (čidánanda) je duchem (purušou) a vědomí je i hmotou (prakrti). Nedokonalý duch je hmotou, dokonalá hmota je duchem. Na počátku, stejně jako na konci, je všechno jedním.

Veškeré dělení probíhá v mysli (čitta). Ve skutečnosti (čit) žádné dě­lení není. Pohyb a klid jsou stavy mysli a nemohou existovat bez svých protikladů. Nic není v pohybu ani klidu samo o sobě. Je hrubou chybou přisuzovat mentálním konstrukcím absolutní existenci. Nic neexistuje samo o sobě.

T: Zdá se, že ztotožňujete klid s Nejvyšším Stavem?

M: Existuje klid jakožto stav mysli (čidaráma) a klid jakožto stav bytí (átmaráma). Ten první přijde a zas odejde, zatímco opravdový klid je pravou podstatou každé činnosti. Bohužel, jazyk je mentální nástroj a pracuje pouze v protikladech.

T: Jste jakožto svědek čili nezúčastněný pozorovatel v činnosti, nebo v klidu?

M: Nezúčastněné pozorování je zkušeností, ale klid je osvobozením od zkušenosti.

T: A nemohou spolu koexistovat, tak jako v oceánu koexistuje hukot vln s tichostí hlubiny?

M: Za myslí nic takového jako zkušenost neexistuje. Zkušenost je duál­ním stavem. O skutečnosti nemůžete mluvit jako o zkušenosti. Jakmile to pochopíte, přestanete se dívat na bytí a změnu jako na oddělené a proti­kladné. Ve skutečnosti jsou jednotné a neoddělitelné jako kořeny a větve téhož stromu. Obojí může existovat pouze ve světle vědomí, které zase vzniká při probuzení pocitu „Já jsem“. Tohle je základní věc. Když ji nepochopíte, potom nepochopíte nic.

T: Je pocit bytí pouhým produktem zkušenosti? Je velké prohlášení (Mahávákja) „tat sat“ pouhou formou duševního stavu?

M: Všechno vyslovené je jen mluvením. Všechno myšlené je jen myšle­ním. Skutečný význam je nevyslovitelný, přestože je zakusitelný. Mahávákja je pravdivá, ale vaše představy jsou nepravdivé, neboť všechny představy (kalpana) jsou nepravdivé.

T: Je přesvědčení „Já jsem To“ nepravdivé?

M: Jistě. Přesvědčení je mentální stav. V „Tom“ není žádné „Já jsem“. Současně se vznikem pocitu „Já jsem“ dochází k tomu, že „To“ je zatemněno, tak jako současně s východem slunce zanikají hvězdy. Ale tak jako se sluncem přichází i světlo, tak s pocitem „Já jsem“ přichází zároveň i blaženost (čidánanda). Příčina blaženosti je spatřována v „ne-Já“, a tak začíná omezenost.

T: Uvědomujete si ve svém každodenním životě trvale svůj skutečný stav?

M: Není to otázka uvědomování či neuvědomování. Nepotřebuji se o něm přesvědčovat. Můj život je založen na odvaze. Odvaha, která je láskou k životu, je mou podstatou. Jsem osvobozen od vzpomínek i očekávání a nestarám se o to, čím jsem nebo nejsem. Nedávám si žádná jména, sóham a brahmasmi („Já jsem On“, „Já jsem Nejvyšší Skutečnost“) mi nejsou k ničemu. Zní to jednoduše, tak to zkuste!

T: Co vám ale k tomu dává odvahu?

M: Jak převráceně to vidíte! Copak odvahu je třeba dodávat? Z vaší otázky vyplývá, že úzkost je normální stav, kdežto odvaha je nenormální. Je to však právě naopak. Úzkost a naděje jsou zrozeny z představivosti – já jsem od obou osvobozen. Jsem prosté bytí a nepotřebuji žádnou oporu.

T: Na co je vám vaše bytí, dokud neznáte sebe sama? Abyste byl šťastný z toho, jaký jste, musíte vědět, co jste.

M: Bytí září jakožto poznání a poznání je horoucí láska. Je to všechno jedno a totéž. To vy si představujete oddělenost a trápíte sám sebe otázkami. Nezabývejte se příliš formulacemi. Čiré bytí nemůže být po­psáno.

T: Pokud je pro mne nějaká věc nepoznatelná a nemohu z ní mít potě­šení, tak je mi k ničemu. Nejprve se totiž musí stát součástí mé zkušenosti.

M: Vy snižujete skutečnost na úroveň zkušenosti. Jak může skutečnost zá­viset na zkušenosti, když tvoří její základ (ádháru)? Skutečnost je obsažena v samotném faktu zakoušení – není však podstatou zkušenosti. Zkušenost je koneckonců jen stavem mysli, kdežto bytí jím rozhodně není.

T: Jsem opět zmaten! Je bytí odděleno od poznání?

M: Taková oddělenost je jen zdánlivá. Tak jako sen není oddělen od snícího, tak ani poznání není odděleno od bytí. Sen je snícím a poznání je poznávajícím. Rozdíl mezi nimi je jen slovní.

T: Teď chápu, že sat a čit jsou jedno a totéž. Ale co blaženost (ánanda)? Bytí a vědomí jsou přítomny vždy společně, ale blaženost probleskuje pouze příležitostně.

M: Neporušený stav bytí znamená blaženost, zčeřený stav bytí je tím, co se jeví jako svět. V nedualitě je blaženost, v dualitě zkušenost. To, co přichází a zas odchází, je zkušenost se svou dualitou radosti a bolesti. Blaženost není něco, co lze poznávat. Člověk je neustále blažeností, ale nikdy není blažený. Blaženost není nějaká vlastnost.

T: Mám jinou otázku: Někteří jógini dosáhnou svého cíle, ale neumějí či nejsou schopni to sdílet, takže ostatní z toho nemají žádný užitek. Ti, kteří se umějí rozdělit o to, co mají, zasvěcují ostatní. V čem je mezi nimi rozdíl?

M: Žádný rozdíl mezi nimi není. Váš přístup je chybný. Nejsou tu žádní ostatní, kterým by se mělo pomáhat. Bohatému muži, jenž odevzdá celý svůj majetek rodině, nezbude ani mince, kterou by mohl dát žebrákovi. Tak je i mudrc (džňánin) zbaven veškeré své moci a vlastnictví. Nic, do­slova nic, o něm nelze prohlásit. Nikomu nemůže pomoci, neboť on je vším. Je chudákem i jeho chudobou, zlodějem i jeho zlodějstvím. Jak by mohl pomáhat druhým, když od nich není oddělen? Ať pomáhá světu ten, kdo si myslí, že je od něj oddělen.

T: Pořád je tu ale dualita, utrpení a potřeba pomoci. Prohlášením, že to je pouhý sen, se ničeho nedosáhne.

M: Jediná věc, která může pomoci, je probudit se ze snu.

T: K tomu potřebujeme někoho, kdo nás probudí.

M: A kdo je sám součástí tohoto snu. Jeho přítomnost ohlašuje začátek konce. Žádný sen netrvá věčně.

T: Ani sen, který je bez počátku?

M: Počátkem všeho jste vy. Co jiného, kromě vás, by mohlo být bez počátku?

T: Mým počátkem bylo narození.

M: To vám bylo řečeno. Ale je tomu opravdu tak? Viděl jste snad svůj vlastní počátek?

T: Můj počátek je teď, v přítomném okamžiku. Všechno ostatní jsou jen vzpomínky.

M: Zcela správně. To, co je bez počátku, začíná stále. Stejně tak jsem věčně dávající, neboť nemám nic. Ničím nebýt, nic nemít a nic si nedržet, to je pro člověka největší a nejštědřejší dar.

T: Znamená to, že jste se přestal starat o své já?

M: Samozřejmě, že se starám o své já, ale toto já je vším. V praxi to má podobu univerzální a nevyčerpatelné laskavosti. Můžete tomu říkat třeba všeprostupující a všeočišťující láska. Taková láska je nanejvýš činorodá, ale bez pocitu konatelství.

https://www.advaita.cz/26251n-27.-co-ne ... ja-jsem-to
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 8849
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 10:36:33

Jana píše:
.Petra píše:Eduard Tomáš: Dokud se neuvědomila, tak je to jenom prosté Bytí. Je to existence, čistá Existence, čisté Vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne. Tak je to ohromná blaženost.


Dalo by se říct, že v okamžiku, kdy se proměňuje iluze oddělenosti v uvědomění pravého Já, tak je to extáze blaženosti. Spojení je velká blaženost.



Tomášovi mluví o uvědomění čistého svatého Já ve stvoření, Jani. To Já si uvědomuje samo sebe ve stvoření - v té prvotní tvorbě. To je ten prvotní pohyb a tím ta blaženost. Kdepak oddělenost....Pocit oddělenosti může vzniknout až později, až začne docházet k nějaké identifikaci ve stvořeném.

Obdobně to popisoval i Nisargadatta. :)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod miroslav » stř 24. dub 2024 10:40:16

Jana píše:Svět poznávaný skrz smyslové vnímání a mysl je svět tvarů se jmény.

Svět poznávaný skrz lásku je plný blaha.

Svět poznávaný skrz moudrost není ničím.



A co takhle svět poznávaný přímo jaký je - bez nějakých skrz?
Už seš velká holka, tak by ses toho už nemusela bát.
To jsi ještě nezkusila?

Hlavně ne skrz to, co někdo o světě říká, čím je nebo není, co je skutečné a co neskutečné atd. jako to tady pořád předvádíš ty.
Co se takhle postavit na vlastní nohy a nehledat pořád čím by ses měla řídit, co si myslet, co dělat aby to bylo správně, co nejsprávněji.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 4669
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 10:48:07

Jana píše:
Našla jsem zajímavou citaci od Nisargadatty, která by se Ti mohla líbit:



Mně se líbí vše, co Nisargadatta řekl, Jani. Vždyt ty tři knihy jeho rozhovorů jsem přečetla několikrát a dál si v nich čtu. Ale v němčině. Ty české překlady mi připadají někdy dost podivné.

R. Balsekar doporučuje nejdříve přečíst celé rozhovory, než se hned jen na něco upínat. Souhlasím s ním. :)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod dodo » stř 24. dub 2024 11:00:55

miroslav píše:
Jana píše:Svět poznávaný skrz smyslové vnímání a mysl je svět tvarů se jmény.

Svět poznávaný skrz lásku je plný blaha.

Svět poznávaný skrz moudrost není ničím.



A co takhle svět poznávaný přímo jaký je - bez nějakých skrz?
Už seš velká holka, tak by ses toho už nemusela bát.
To jsi ještě nezkusila?

Hlavně ne skrz to, co někdo o světě říká, čím je nebo není, co je skutečné a co neskutečné atd. jako to tady pořád předvádíš ty.
Co se takhle postavit na vlastní nohy a nehledat pořád čím by ses měla řídit, co si myslet, co dělat aby to bylo správně, co nejsprávněji.


Ten svet poznávaný priamo ako to chápeš a predkladáš ty, nemôže byť poznávaný inak, ako skrz zmyslove vnímanie, preto poznávaš len ten tvoj svet tvarov. Tak ho poznávajú materialisti a ateisti.

Si ateista Miroslav ? Neriadiš sa pokynmi Prebudených ako si počínať v praxi a ako správne postupovať na duchovnej ceste ?
dodo
 
Příspěvky: 782
Registrován: stř 01. črc 2015 0:01:01

PředchozíDalší

Zpět na Uskladněné

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků