.Petra píše:Jana píše:
Probuzený může pomoci ochránit od "zlého", od negativity vlastní mysli, která Bytí proměňuje v prožívání zranitelné individuality.
Je to přesně naopak, Tu negativitu do mysli vkládají právě ty zlé síly. Realizovaný ví, jak se předtím chránit.
Zkus se na to celé podívat optikou Nisargadatty nebo jakéhokoliv jiného Probuzeného.
Konečné poznání přesahuje i tu sat-čit-ánandu, která je tímhle vším, co existuje.
To znamená Nisargadatta sám sebe "vidí" jako Parabrahmu, jako samo uvědomění toho, co existuje, jako nekonečný klid a mír.
Tahle sama existence je Brahma a má kvalitu sat-čit-ánandy, je blažeností, trvalým štěstím pravého Já, dokonalostí, krásou. S čímž mnozí tady mají jakoustakous zkušenost, protože bez doteku Pravdy, která je osvobozena od všech osobních připoutaností a nevědomosti, by to sem nikoho nepřitahovalo.
A v té existenci je možné se ztotožnit s iluzí oddělenosti, namísto uvědomění nekonečného oceánu blaha být izolovanou vlnou, které může jít o život, může být poměřována s jinými vlnami, mohou na ni působit "zlé síly", které jí mohou ublížit.
To znamená že tady v té iluzi, máje, snu, jsme formou, jménem a můžeme pojmenovávat ostatní snové individuality jako začátečníky, pitomce, idioty, a sebe vyzdvihovat jako pokročilé inteligenty. Můžeme zažívat realitu boje dobra se zlem.
Můžeme mít pocit že víme, jak proti zlu bojovat.
Může se v nás probudit moudrost se kterou prohlédneme vyrovnanost všech sil relativní reality:
- zen.png (45.98 KiB) Zobrazeno 483 krát
Pak nám bude jasné, že ať uděláme z osobní pozice cokoliv, o čem si myslíme, že je dobré, bude to na druhé straně vyváženo stejnou měrou zla. Všechno, co posoudíme jako dobré, bude v sobě obsahovat zárodek zlého a všechno, co vnímáme jako zlé, je ve své podstatě dobré.
Tímhle poznáním mohou utichnout všechny naše boje dobra se zlem a můžeme si dovolit, aby vše bylo v náruči Boží lásky, která si to vyřeší sama. Můžeme si dovolit, aby i ta naše individualita byla součástí téhle rovnováhy, aby naše tělo i mysl byly nástroji Boží lásky. Tohle nás osvobozuje ze ztotožnění s konatelem. Vysvobozuje nás to ze zajetí smrtelnosti ega...
Láska řídí náš život a ten je Boží, dokonalý, i když se může jevit cokoliv skrz iluzi ega jakkoliv.
Tady pak je jasné, proč
Nisargadatta popisuje svůj svět tak odlišně od světa, jaký vnímá většina obyvatel této planety.