Jana píše:Brahman má pět aspektů – sat-čit-ánanda (bytí-vědomí-blaženost) a jméno a tvar. Skutečné jsou sat-čit-ánanda. Jméno a tvar jsou neskutečné. Když se tedy místo věnování pozornosti neskutečným jménům a tvarům soustředíme na sat-čit-ánanda (na Já), tak bude svět poznáván jako sat-čit-ánanda, a nikoli jako jména a formy.
Ramana Mahariši
No vidíš, zrovna tohle je návod na cvičení - kam zaměřit, soustředit pozornost, aby si člověk uvědomil SČA a kdyš se to povede můžeme mít dokonce zkušenost, že nám v tom případě zmizí po tu dobu měnící se jména a tvary, tj. - celý svět včetně tvého manžela. Stejně jako pro nás normálně neexistuje to, o čem nevíme. To ale neznamená, že to opravdu neexistuje.
Je to ale čistě individuální subjektivní stav - zkušenost. Na Existenci či neexistenci třeba Marsu to nemá žádný vliv.
Je to první fáze v poznávání reality - poznávání - uvědomění SČA - vnitřního klidu a ticha.
SČA jsou opravdu neměnné aspekty reality, SKutečnosti.
To že jméno a tvar jsou "iluzorní" už je jen taková pomůcka (víra, vhodná autosugesce), která usnadňuje to soustředění jen na SČA.
Podobně jako víra, že se vše děje tak jak je potřeba atd. Prostě pomáhá se odpoutat od jmen a tvarů.
Proto to Mistři začátečníkům předkládají jako fakt - k věření - což jim pomáhá nějak se odpíchnout od běžného navyklého vnímání světa.
A o to Mistrům jde, pomoci následovníkům uschopnit se k poznání a ne o popisování něčeho, co ani popsat nelze a k ničemu by takové popisování ani nebylo. Protože co lze pochopit, to není ono.