Zdeněk píše:Réza píše:A Ježiš to celé prezentoval jako dobrou zprávu.
No jo, jenomže pro něho to zrovna dobrá zpráva nebyla a
radost z ní neměl.
Jde vlastně o spor mezi mystikou světla a mystikou temnoty, která považuje Temnou noc duše za nevyhnutelnou.
Ty hledáš objekt, který by tě obejmul, ale mystika temnoty odstřihne všechny objekty, v důsledku čehož subjekt zemře. Zmrtvýchvstání pak není resuscitace, ale nové Bytí.
Stále si tam vkládáš, vlastní výklady.
Pro mě Otec není objekt. Ty ho jajo objekt vidíš, ale mylně. Správně vidíš, že touha po obejmutí objektem není správnou mystickou cestou a nutně přijde rozčarování.
Mísí se v tobě správné pochopení a nesprávným.
A taky touhy aspirační s tiuhami osobními.
Tody je prostor začít to rozlišovat.
Pokud ti vyvstane obraz obejmutí s objektem, je to osobní touha. A ta má své kořeny a lze po nich pátrat někde v podvědomí bude nenaplněná potřeba. To lze ošetřit. Aby se neoletla do aspiracie.
Stejně tak pokud slova o odevzdání se v tobě vyvolávají obraz poslušného poddaného, je to i tvém osobním podvědomí.
Takro si slova Buddhy nebo Krista budeš přikrášlovat stále. A tvá mysl bude lapena v rozporu bez cesty ven. Ta cesta je v pravém pochopení svatých textů bez přidávání si vlastních interpretací. Není to ovšem pouze porozumění intelektem.