Aira píše:miroslav píše:A kdopak vězí v egu?
A kdo se chápe jako Vědomí?
pozornost
pozornost
Přihořívá...
A kdo je ta pozornost?
Aira píše:miroslav píše:A kdopak vězí v egu?
A kdo se chápe jako Vědomí?
pozornost
pozornost
Makak píše:vostal petr píše:Ve skutečnosti je transcendencí právě to ego,
nebot ono přesahuje to, co je bezprostředně dáno, totiž Vědomí...
Je-li něco dokonalého, nemůže se to rozvíjet v dokonalosti ale pouze v nedokonalosti,
takže pro Vědomí je ego transcendencí nebot mu umožnuje něco co nezná,
totiž poznání...
Tak, teď to teprve začíná být zajímavé.Je-li něco dokonalého, nemůže se to rozvíjet v dokonalosti ale pouze v nedokonalosti,
Souhlastakže pro Vědomí je ego transcendencí nebot mu umožnuje něco co nezná,
totiž poznání...
Tak jako jo, ale nenazval bych to trascendencí, protože tím vědomí nepřesahuje samo sebe. Expanduje ze stavu neměnného, jediného, nekonečného do stavu ega, proměnlivého, omezeného, kde je ovšem možnost vývoje a tedy i procesu poznání. Není to transcendencí, protože u toho (paradoxně) zůstává samo sebou. Není to transcendencí, protože nemůže expandovat mimo sebe, nekonečnost je-li hodna toho jména, tak nemůže expandovat nebo transcendovat, za své hranice.
Má to i trhliny v tom, že jako ego popíráš možnou transcendenci, tedy možnost rozpoznat něco jiného než ego. Zároveň toto ego má teorii, kde figuruje Vědomí.
Je Ego ve Vědomí nebo je Vědomí v egu. Možná je toto ten úhelný kámen, kde se naše pohledy liší.
Když píšeš i ego pozná, že je doma? Co to znamená?
Aira píše:ego si buduje tělo sakum prdum, odmalička zě ano
mimino neví že je manifestací univerza, Vědomí
To Vědomí je rozčleněné pohybem evoluce vesmíru
to by však nikdo nezaregistroval a nepřemýšlel vo tom
nebýt človíčka a jeho já
tak trošku zázrak, nemyslíš Miroslave?
miroslav píše:Aira píše:miroslav píše:A kdopak vězí v egu?
A kdo se chápe jako Vědomí?
pozornost
pozornost
Přihořívá...
A kdo je ta pozornost?
Tak jako jo, ale nenazval bych to trascendencí, protože tím vědomí nepřesahuje samo sebe. Expanduje ze stavu neměnného, jediného, nekonečného do stavu ega, proměnlivého, omezeného, kde je ovšem možnost vývoje a tedy i procesu poznání. Není to transcendencí, protože u toho (paradoxně) zůstává samo sebou. Není to transcendencí, protože nemůže expandovat mimo sebe, nekonečnost je-li hodna toho jména, tak nemůže expandovat nebo transcendovat, za své hranice.
Je Ego ve Vědomí nebo je Vědomí v egu.
Když píšeš i ego pozná, že je doma? Co to znamená?
Tohle jsi napsal na jedničku.
Ale tys taky psal, že jsi ego.
Že trnscendence (z ega) není možná, tedy, že se nelze vnímat mimo ego.
Jak tedy víš cokoliv o Vědomí? Jak jako ego můžeš cokoliv o Vědomí napsat?
Aira píše:proto ta nekonečná série zrodů a zaniků
Aira píše:je to Vědomí v těle, co zapomělo na svůj zdroj
ale to zapomenutí je nutné, jinak by nebylo
a všichni Mistři by neměli džob
vostal petr píše:Aira píše:proto ta nekonečná série zrodů a zaniků
Ted nevím jestli chápeš správně co píšu, pokud tedy reaguješ na mě,
novinkou je "já"
ale "Já" je stará vesta
Proto se také snadno zamění já za Já, protože pro já je já stará vesta tak dlouho dokud si neuvědomí Já
((a to není jen problém Jany, to jsem viděl i u džnáninů že to zaměnovali, ale na rozdíl vod ní nebyli idioti co by nechápali co je jim k tomu řečeno))
Chce to méně spekulovat a více praktikovat - pokud opravdu chce člověk poznat, jak to je.
miroslav píše:Aira píše:je to Vědomí v těle, co zapomělo na svůj zdroj
ale to zapomenutí je nutné, jinak by nebylo
a všichni Mistři by neměli džob
Mám dojem, že to "Vědomí" mnozí berou jako jiní Boha.
Zkrátka si ho antropomorfizují - vidí ho podle sebe a svých potřeb a motivací.
Vědomí má paměť?
nebo nemá a k tomu "potřebuje" ego
aby se uvědomnělo?
V těhle spekulacích a projekcích žije a fantazíruje Vostál, i jiní.
Ty taky ?
Chce to méně spekulovat a více praktikovat - pokud opravdu chce člověk poznat, jak to je.
vostal petr píše:Ty to nahlížíš špatně,
to že si ego uvědomí že je Vědomí, to není transcendence ega, ale transcendence Vědomí skrze uvědomění....
Vědomí je vždycky To, ale nemá uvědomění že je To...
Makak píše:vostal petr píše:Ty to nahlížíš špatně,
to že si ego uvědomí že je Vědomí, to není transcendence ega, ale transcendence Vědomí skrze uvědomění....
Vědomí je vždycky To, ale nemá uvědomění že je To...
Hele, až po sem mi to, co píšeš dávalo, smysl.
Ale teď vážně nevím na co mi odpovídáš. I když si vážím toho, že mi odpovídáš a ještě si mě neposla do pr... a nebo zpátky na stromy.
Zkusím to tedy vlasními slovy:
to, že si ego uvědomí, že je Vědomí, je trascendence Vědomí skrze uvědomnění...
Takže něco jakože Vědomí se v egu či skrze ego uvědomí jako Vědomí?
S tím bych neměl problém.
Problém mám s tím, že to tvrdí ego. I kdyby se skrze to konkrétní jakési ego toto uvědomění událo. Tak to ego z toho má furt prd (žádnou výhodu), no má-li z toho tuto pěknou a celkem soudržnou teorii, tak jen lakuje samo sebe.
No a nemá-li ji ego, kdo ji předkládá? Vědomí samo? Vědomí skrze ego?
tady je ten duchovňáckej problém, že se to takhle rozškatulkovalo
a to ještě každá nauka trochu jinak
proto furt říkám srát na to, protože to už fakt jeden neví, co komu říct
aby tomu rozuměl
základní pojmy a hotovo!
a když nerozumím, tak ať jdu za guruama
oni mi to stejně nevysvětlí, ale aspoň mi to časem dojde
No a nemá-li ji ego, kdo ji předkládá? Vědomí samo? Vědomí skrze ego?
vostal petr píše:To jsi spočítal jako co ?
Svý matematický maximum ?
Aira píše:tady je ten duchovňáckej problém, že se to takhle rozškatulkovalo
a to ještě každá nauka trochu jinak
proto furt říkám srát na to, protože to už fakt jeden neví, co komu říct
aby tomu rozuměl
základní pojmy a hotovo!
a když nerozumím, tak ať jdu za guruama
oni mi to stejně nevysvětlí, ale aspoň mi to časem dojde
"Buddhovská přirozenost je v každé živé bytosti, nejen v lidech, má ji také hmyz, každé zvíře a významnou částí smyslu tohoto života je této buddhovské přirozenosti dosáhnout.
V dharmě jsou v zásadě možné tři cesty:
1. ODŘÍKÁNÍ
- vzdávání se negativity, negativních myšlenek, emocí.
Učíme se je kontrolovat a zříkat se jich, to je cesta sútry.
Metafora s jedovatou rostlinou - běžný člověk ji nemůže pozřít, když to udělá, zemře. Snaží se tedy tomu vyhnout, zříkáme se, odhodíme tu rostlinu. dáme ji někam, kde na ni nedosáhnou děti, kde neublíží.
2. TRANSFORMACE
- cesta tantry.
V principu není nutné se zříkat věcí, pěti jedů a nevědomosti. tantra se snaží spíše s jedy pracovat a přeměňovat je v pět moudrostí.
Metafora s jedovatou rostlinou - lékař jedovatou rostlinu promění v lék, přidá další bylinu a vytvoří lék, který vyléčí nemoc.
3. CESTA OSVOBOZENÍ - CESTA DZOGČHENU
-na této cestě se nezříkáme pěti jedů nebo negativních emocí, ani je nepřeměňujeme, necháváme je tak, jak jsou. Nenásledujeme je, nerozebíráme, necháme je být.
Když tyto emoce necháme být takové, jaké jsou, nemají vlastní sílu na to, aby trvaly. A tak se samy osvobodí.
To se nazývá samoosvobozením.
Metafora s jedovatou rostlinou - páv se jedem živí. nemusí se jí zříkat, ani se nesnaží přeměnit jed. Jed ještě zvýrazní jeho krásu a barvy.
Všechny tři cesty jsou stejně důležité.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 94 návštevníků