Makak píše:Kdo je tvůj Guru?
To byla taková nadsázka, myslel jsem toho staršího mnicha, kvůli kterýmu jsem do toho kláštera šel, ale on mi zrovna před nosem někam na dva měsíce odjel.
Čímž mě pravděpodobně zachránil před sebevraždou .
Moderátor: rosada
Makak píše:Kdo je tvůj Guru?
Makak píše:Ale pak nerozumím tomu, proč jsi se tak ohradil vůči tomu pozorování hněvu. Moje zkušenost je, že právě nácvikem toho odosobnění, tys psal odvlasnění, může být hněv dost dobře pozorován a zároveň ne spojován s pozorovatelem hněvu. Příklad, když jsem se rozčílil na děti (hněvem spravedlivým :-) samozřejmě, těžce nesu, když si vzájemně ubližují), ale současně jsem zůstal v pozici pozorovatele, tak hněv se jakoby netýkal mě a hrozně rychle prošel, nepřišly ani další vyčítavé myšlenky, které dříve pokud jsem byl v hněvu zainteresován osobně, tak dokázaly pěkně rozvířit mysl.
Zdeněk píše:Makak píše:Ale pak nerozumím tomu, proč jsi se tak ohradil vůči tomu pozorování hněvu. Moje zkušenost je, že právě nácvikem toho odosobnění, tys psal odvlasnění, může být hněv dost dobře pozorován a zároveň ne spojován s pozorovatelem hněvu. Příklad, když jsem se rozčílil na děti (hněvem spravedlivým :-) samozřejmě, těžce nesu, když si vzájemně ubližují), ale současně jsem zůstal v pozici pozorovatele, tak hněv se jakoby netýkal mě a hrozně rychle prošel, nepřišly ani další vyčítavé myšlenky, které dříve pokud jsem byl v hněvu zainteresován osobně, tak dokázaly pěkně rozvířit mysl.
Jenomže okamžik vzniku toho hněvu spravedlivého ti unikl, uvědomil sis ho až když byl rozhořen, před tím ne. A tím uvědoměním on "hrozně rychle prošel". Podobně jako když přemáháš dřímotu, tak když si ji uvědomíš, tak se okamžitě probereš, trhneš sebou kurva, zase jsem spal.
Ten okamžik vzniku podle mě nejde odhalit, protože pak by nevznikl, tak jako křivka konvertující k nule nulu nikdy nepotká.
Ale o tom pozorování vzniku jsem někdy dříve četl v nějaké buddhistické literatuře, tak mi to vrtá hlavou.
Pedriito píše:Zdeněk píše:Makak píše:Ale pak nerozumím tomu, proč jsi se tak ohradil vůči tomu pozorování hněvu. Moje zkušenost je, že právě nácvikem toho odosobnění, tys psal odvlasnění, může být hněv dost dobře pozorován a zároveň ne spojován s pozorovatelem hněvu. Příklad, když jsem se rozčílil na děti (hněvem spravedlivým :-) samozřejmě, těžce nesu, když si vzájemně ubližují), ale současně jsem zůstal v pozici pozorovatele, tak hněv se jakoby netýkal mě a hrozně rychle prošel, nepřišly ani další vyčítavé myšlenky, které dříve pokud jsem byl v hněvu zainteresován osobně, tak dokázaly pěkně rozvířit mysl.
Jenomže okamžik vzniku toho hněvu spravedlivého ti unikl, uvědomil sis ho až když byl rozhořen, před tím ne. A tím uvědoměním on "hrozně rychle prošel". Podobně jako když přemáháš dřímotu, tak když si ji uvědomíš, tak se okamžitě probereš, trhneš sebou kurva, zase jsem spal.
Ten okamžik vzniku podle mě nejde odhalit, protože pak by nevznikl, tak jako křivka konvertující k nule nulu nikdy nepotká.
Ale o tom pozorování vzniku jsem někdy dříve četl v nějaké buddhistické literatuře, tak mi to vrtá hlavou.
Jde to odhalit v reálném čase. Sedíš sám v sobě, a cokoliv ti vyvstane, vidíš, že to nejsi celý ty "já". A tak zároveň víš a noříš se do toho, než prostě ty tvý nejjemnější slupky "sežere" odevzdanost se...
Sedíš sám v sobě jo, to se jako rozdvojíš asi. Tak to pak věřim, to je možný ledasco...
ale nic je nežere, tak to máme jiný teda.
Pedriito píše:Tak o čem třeba ten Buddha vlastně mluvil? To pak bude zas za rok o pár odnoží víc? On došel analýzou dění k "nedění".
Pedriito píše:To "sám" tam být samosebou nemusí.
Pedriito píše:A je to vždy dar té čisté univerzální síly v každém. Když nazná, že pro to udělal člověk vše, co bylo v jeho silách.. tehdy mu dá "padla" a jako ta Mojžíšova hůl se dotkne toho ego-moře, který se rozestoupí.
Zdeněk píše:Pedriito píše:Tak o čem třeba ten Buddha vlastně mluvil? To pak bude zas za rok o pár odnoží víc? On došel analýzou dění k "nedění".
No to je právě to. :-) Mnoho buddhistů (a vlastně i nebuddhista) si myslí jak ví, jak to ten Buddha vlastně měl. Proto je tolik těch odnoží.
O vyšších stavech duchovních se Buddha vyjadřuje jako o neuchopitelném. Prostě to nejde rozumem pojmout, uchopit, tak nezbývá než to uchopit jako neuchopitelné. A ty o tom nemáš špekulovat jako Jana, protože nemůžeš než vymyslet nesmysl, ale máš následovat osmidílnou ušlechtilou stezku.
.No nemusí, ale vyjde to úplně nastejno: sedíš v sobě. Tudíž nějaké tvé já hledalo a našlo své já, a sedlo si do něj. Vy nás ale zásobujete pane Karfík
Zdeněk píše:Pedriito píše:A je to vždy dar té čisté univerzální síly v každém. Když nazná, že pro to udělal člověk vše, co bylo v jeho silách.. tehdy mu dá "padla" a jako ta Mojžíšova hůl se dotkne toho ego-moře, který se rozestoupí.
A kolik bylo lidí, co udělalo vše, co bylo v jejich silách... opuštěni na moři, ztraceni v pralese, na nemocničním lůžku... a jejich padla byla smrt.
Takže bys to mohl trochu rozvést, tu tvoji cestu... protože to je zajímavý. Ona to totiž může být jenom zajímavá pohádka. Mysl toho nakecá...
Pedriito píše:Zdeněk píše:Pedriito píše:Tak o čem třeba ten Buddha vlastně mluvil? To pak bude zas za rok o pár odnoží víc? On došel analýzou dění k "nedění".
No to je právě to. :-) Mnoho buddhistů (a vlastně i nebuddhista) si myslí jak ví, jak to ten Buddha vlastně měl. Proto je tolik těch odnoží.
O vyšších stavech duchovních se Buddha vyjadřuje jako o neuchopitelném. Prostě to nejde rozumem pojmout, uchopit, tak nezbývá než to uchopit jako neuchopitelné. A ty o tom nemáš špekulovat jako Jana, protože nemůžeš než vymyslet nesmysl, ale máš následovat osmidílnou ušlechtilou stezku.
To je přece hovadina. "Buddha" prostě nebyl buddhista. Jaká spekulace safra! Byl to bráhman, co ve védách nenašel, po čem toužil, páč byl prostě taky individum, cítil to jinak, tak šel na to jinak, zadařilo se. A tím pro mě "buddhismus" končí. Buddhou, ne buddhismem. Svůj buddhismus si můžeš udělat doma, dle té a té odnože.
Pedriito píše:.No nemusí, ale vyjde to úplně nastejno: sedíš v sobě. Tudíž nějaké tvé já hledalo a našlo své já, a sedlo si do něj. Vy nás ale zásobujete pane Karfík
To "sedíš v sobě" bylo synonymem pro meditaci, kdy se prostě já noří do sebe. Myslel jsem že jako buddhista tomu porozumíš.
Pedriito píše:Zdeněk píše:Pedriito píše:A je to vždy dar té čisté univerzální síly v každém. Když nazná, že pro to udělal člověk vše, co bylo v jeho silách.. tehdy mu dá "padla" a jako ta Mojžíšova hůl se dotkne toho ego-moře, který se rozestoupí.
A kolik bylo lidí, co udělalo vše, co bylo v jejich silách... opuštěni na moři, ztraceni v pralese, na nemocničním lůžku... a jejich padla byla smrt.
Takže bys to mohl trochu rozvést, tu tvoji cestu... protože to je zajímavý. Ona to totiž může být jenom zajímavá pohádka. Mysl toho nakecá...
Ty si ze mě děláš srandu Osudy námořníků, dobrodruhů, atd přece nejsou o duchovní cestě...
Hele musím na nákup
Zdeněk píše:Pedriito píše:.No nemusí, ale vyjde to úplně nastejno: sedíš v sobě. Tudíž nějaké tvé já hledalo a našlo své já, a sedlo si do něj. Vy nás ale zásobujete pane Karfík
To "sedíš v sobě" bylo synonymem pro meditaci, kdy se prostě já noří do sebe. Myslel jsem že jako buddhista tomu porozumíš.
Právě proto o tom píšu, co mi (i díky tobě) došlo: nádech, výdech. Nebo jednobodovou koncentraci jako v dhjáně. Žádné květnaté fantazie, žádná poezie. Suchopárná praxe. Básně si skládej mimo meditační praxi. Sorry.
Pedriito píše:Meditovalo se pravidelně třikrát denně hodinu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků