Zdeněk píše:Skrýváš se za rétoriku, Intago. Další debata nemá smysl.
Návštěvník píše:Hodně užitečných informací o TND je na http://www.inspiruj.cz/viewtopic.php?f=22&t=3988
nop píše:Čo ak píše každý podla vlastnej skúsenosti?
Návštěvník píše:
Zkušenost TND nastane až v pokročilém stavu, popisuje ji podrobně např. Eduard Tomáš:
nop píše:Čo ak píše každý podla vlastnej skúsenosti?
keď popíše čo zažil a verí, že iní to majú stejné?
Ja nemyslím, že TND je povinná výbava duchovných cest
A potom uprostřed největší tmy a tísně přichází zvrat. Náhle, když už jste nic nechtěli a ani nemohli chtít a na všechno naprosto rezignovali, náhle je tu světlo vyšší a jasnější než kdykoli jindy a vaše meditace se změní v koncentraci, koncentrace v kontemplaci a kontemplace v duchovní jas. Tak jsem to zažil kdysi já sám, a proto vím, o čem mluvím. A právě tak to zažil i můj dobrý přítel. Co mu zbývalo? To, co je příznačné pro tuto situaci, totiž změnit taktiku. Odložit, ba přímo zavrhnout dosavadní evoluční postup dlouhé cesty, na které dosud pracoval tolik trapných let, a nastoupit krátkou duchovní cestu uvědomění. Uvědomění si toho, čím odjakživa člověk je - svého vlastního božství.
To však znamená jediné - cele se obrátit k samotné pravdě, ke zdroji existence a dovolit jí, aby pronikla celou vaší bytostí, myšlenkami, žádostmi, vírou i altruistickou činností, a setrvat tak už napořád a stále. A bez ustání si připomínat védántickou pravdu, že božství není něčím, co má být jednou dosaženo, ale zeje a žije v člověku stále už ted a právě teď, v každém současném okamžiku života. Přestat se proto po božském pachtit a těžce o ně usilovat, jako to dělal můj přítel a jak jsem to po celá dlouhá léta dělal i já, a prostě se mu odevzdat.
Zdroj: Eduard Tomáš - Živá věčnost - paměti mystika II.
https://usmev-v-nas.webnode.cz/news/temna-noc-duse/
Jana píše:Temná noc duše se objevuje jen na dlouhé cestě, kdy je předmětem zájmu osoba, její kvality a míra jejího duchovního dosažení.
Zdeněk píše:Jana píše:Temná noc duše se objevuje jen na dlouhé cestě, kdy je předmětem zájmu osoba, její kvality a míra jejího duchovního dosažení.
Tudíž učitel církve Jan z Kříže by se od tebe mohl učit...
A Ježíšova opuštěnost/smrt na kříži neměla z hlediska duchovní cesty valný význam, na jeho cestě křížové (pro tebe alias růžová cesta světlem), na kterou nás pozývá, byl to krok zpět.
Vzpamatuj se Jano...
"Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!" (Gal 1,9)
Jana píše:Bez připoutanosti k iluzi oddělenosti, je tady vědomá blažená existence, štěstí pravého Já, neměnné Bytí, které nic neohrožuje, nic se s ním neděje. Je tady Království nebeské.
Zdeněk píše:Jana píše:Bez připoutanosti k iluzi oddělenosti, je tady vědomá blažená existence, štěstí pravého Já, neměnné Bytí, které nic neohrožuje, nic se s ním neděje. Je tady Království nebeské.
Království nebeského si přeci byl Ježíš vědom dávno před ukřižováním. Nač tedy cesta křížová?
Temná noc je dílo Jana z Kříže. Spirituálně se tedy stavíš nad něj.
To bude mít karmické konsekvence.
Píšeš, že temná noc duše se objevuje jen na dlouhé cestě. Tudíž Jan z Kříže šel - na rozdíl od tebe - delší cestu. Tedy jeho spiritualita byla méně ozářena světlem. Nač to okecávat.Jana píše:Při podrobném průzkumu, jak to je, tady mimo představ v mysli není vůbec nic, co by se mohlo nad cokoliv stavět.
Vysvětlovat ukřižování Ježíše a jeho apoštolů toliko demonstrací nepřipoutanosti k tělu znamená deformovat křesťanství k nepoznání. Nepřipoutanost k tělu demonstrovali už dávno před Kristem např. stoikové (Sokrates), a právě u Esejců, odkud Ježíš pocházel, byla demonstrována přímo ukázkově. Ty jednoduše nevíš, jaký má význam ukřižování a tudíž i křesťanství a zastíráš to prázdnými řečmi.Jana píše:Možná tady byla ta nemoc třeba právě pro tu demonstraci nepřipoutanosti k tělu, možná všichni mučedníci tím, že se utrpení těla nijak nebránili, demonstrovali právě tu nepřipoutanost k tělu.
Zdeněk píše:Vysvětlovat ukřižování Ježíše a jeho apoštolů toliko demonstrací nepřipoutanosti k tělu znamená deformovat křesťanství k nepoznání. Nepřipoutanost k tělu demonstrovali už dávno před Kristem např. stoikové (Sokrates), a právě u Esejců, odkud Ježíš pocházel, byla demonstrována přímo ukázkově. Ty jednoduše nevíš, jaký má význam ukřižování a tudíž i křesťanství a zastíráš to prázdnými řečmi.
Zdeněk píše:Píšeš, že temná noc duše se objevuje jen na dlouhé cestě. Tudíž Jan z Kříže šel - na rozdíl od tebe - delší cestu. Tedy jeho spiritualita byla méně ozářena světlem.
...tichého a pokorného Jana od Kříže nespravedlivě nařkli z rebelství a „uvěznili“ ve velkém klášteře v Toledu, kde byl zavřen do vlhké a tmavé komůrky. Zůstal tam bezmála devět měsíců. Dostával jen chléb a vodu, měl jedinou tuniku, která mu hnila na těle, zatímco ho užíraly blechy a stravovala horečka – tak s ním zacházeli. V té strašlivé „temné noci“ ho však Bůh zalil světlem a láskou. Z roztrženého Janova srdce vyprýštily světlem prozářené milostné básně, nejvřelejší, jaké kdy byly ve španělském jazyce napsány. Skládal zpaměti, aby vyjádřil výkřik duše hledající Boha, jako snoubenka hledá svého milého, jímž se cítí být náhle opuštěna. V noci vězení, postupem těch děsivých měsíců, započal Jan svou cestu k srdci...
I náš vězeň tedy složil svou Duchovní píseň, téměř básnický komentář biblického textu znovu utvořeného s bohatstvím obrazů, barev, zvuků, krajin, vzpomínek a toužebného vzývání. Když se mu po devíti měsících podařilo z vězení utéct, odnášel si s sebou malý sešitek. Do něho přepsal verše, jež mu pomohly věřit, doufat, milovat…
V těch neradostných letech komentoval své poslední dílo – Plamen lásky žhavý, jež je celé jediným planutím láskou. Přes fyzická a morální utrpení, do nichž byl ponořen, dokázal vyzpívat lásku Boha i lásku k Bohu, který se stal naprosto úplným a žhoucím vlastnictvím, a popsat z vlastní zkušenosti nejsilnější objetí lásky, jaké je na této zemi možné, když poslední, jen lehounký závoj, jenž se už už má roztrhnout, odděluje stvoření od věčného života.
nop píše:Čo ak píše každý podla vlastnej skúsenosti?
keď popíše čo zažil a verí, že iní to majú stejné?
Ja nemyslím, že TND je povinná výbava duchovných cest
nop píše:Čo keď to je u každého inak?.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků