Šťastny ať jsou všechny bytosti

Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 21. bře 2014 13:09:57

Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 23. úno 2016 8:19:33

"Můžeme si třeba představovat, že všechno, co děláme, děláme pro Boha, neboť je ve všem a vším. A
nadto když si budeme hluboce myslet, že děláme práci pro Boha, pak ji budeme dělat dokonale. V
představě, že Bůh skrze nás vytváří své dílo, se staneme spoluúčastníky na jeho tvorbě. Budeme
jakýmsi malým spolutvořitelem až do té míry, že si přestaneme říkat "já pracuji, já tvořím, já jsem
činitelem". Pak se naše mysl tak odosobní, že se můžeme dostat až do sféry prvotního tvoření. A tam
už není osobní přilnutí k tvorbě a člověk zažívá jógovou nebo mystickou blaženost, aniž by musel
cokoliv vědět o nějaké józe nebo mystice. Výsledkem je lidská neosobní práce, která v tomto případě 
byla tou nejlepší meditací. A také duchovní cestou, i když člověk ani vlastně neví, že jí šel. Nemusí to
vědět, aby se dostavil hluboký stav pravé neosobnosti. Nesmí však propadat omylu a domnívat se, že
je sám činitelem. Celou svoji činnost musí odkázat absolutnu, Bohu. To je ta pravá neosobní
karmajógová duchovní cesta."
http://zivutek.cz/books/tomas_eduard/ed ... nnosti.pdf
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Jana » pát 09. úno 2018 20:03:47

EDUARD TOMÁŠ: VYCIŤUJ BOŽSKÉ JÁSTVÍ

Obrázek

Nepředstavuj si Boha ani božské Jáství, ale vyciťuj je. Tak jako nemůže existovat skutečný svědek posledního Svědka (pozorovatele), nemůže si Já představit Já. To by zde musely být dvě jáství, je však jen jedno. Jakákoliv představa božského Já (Boha) by mohla být tedy jedině představou ega. Žádná vize Boha není Bohem, a to ani vize světla nebo prostoru.

Chceš li prohlédnout jejich relativitu, polož sám sobě otázku: "Kdo to vidí? Kdo si to uvědomuje tuto krásnou vizi? Kdo je jejím pozorovatelem? Všechny myšlenky i city jsou překážkou poznání, přestože city lásky k němu a oddanosti pomáhají. Nakonec však musí být stejně odloženy. Namísto jakýchkoliv představ se můžeš přiblížit k Jáství jinak - jeho vyciťováním.
Při cvičení, jímž se jogín snaží stále si uvědomovat Nadjá a jemuž se odedávna říká "nejlepší", nejde tudíž o představu Nadjá, ale o vyciťování Nadjá. Systém spočívá v tom, že si uvědomíme, to jest vycítíme, charakteristiky neosobního Jáství, čili Existence - Vědomí a Blaho, nepřipoutanost, nedvojnost, nepohyblivost a zázrak všech zázraků - Život oživující sám Sebe. Vyciťuješ li Nadjá v pozadí myšlenek, nezůstávej jen u toho to vyciťování.

Přidej k němu ještě lásku k Nadjá a naprostou oddanost. Budeš ihned pozorovat, jak se toto vyciťování silně prohloubí, a to přímo úměrně síle a hloubce těchto citů, přičemž se automaticky zvýší síla soustředivosti. A což může být pro někoho ještě důležitější přidáním oddanosti a také odevzdanosti Nadjá i lásky k němu se dostaví blaženost. Je to přímá emanace Jáství, a tudíž "skoro" ONO. Emanace Jáství i jeho svatosti. Ti žáci, kteří mají sklon k džňánajóze, na rozdíl od bhaktů, mají tendenci tuto blaženost zahnat, nebo si jí přinejmenším nevšímat. Nedělejte to! Nebývá to blaženost extatická, ale přesto dovede být tak silná, že stále přitahuje žákovu pozornost k sobě samé a toto cestou také k Nadjá, takže nedovolí, aby se pozornost odchylovala jinam.

To je její první výhoda. Druhou výhodou je skutečnost, že síla pozornosti se v této situaci obyčejně už nemusí ztratit, a to ani tehdy, když se ti do mysli vloudí myšlenky (kladné myšlenky!). Některými myšlenkami ji můžeš dokonce posílit nebo výhodně pozměnit. Je to především již uvedené vyciťování charakteristik Nadjá, tj. Vědomí - Existence - Blaha, nepřipoutanosti apod. Uvědomíš li si nyní v plné míře, že jsi "nekonečná svoboda, prostá všeho zla", jsi skutečně Nekonečná Svoboda, prostá všeho zla...
Především vždy a všude vyciťuj božské, neosobní Jáství. Podmínkou je trvalá vzpomínka na Nadjá konaná srdcem, nikoliv hlavou. Láskou k átmanu neboli k Nadjá zapomeneš na ego, přemáháš iluzi hmoty a přivoláváš ke své práci konstruktivní vedení. Současně tím získáváš i vedení ochranné. TRVALÁ VZPOMÍNKA NA NADJÁ JE NEJLEPŠÍ JÓGOU. Nejedná se však o myšlení na Nadjá , nýbrž jen o vyciťování jeho přítomnosti.



Eduard Tomáš - 108 Meditací
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6884
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 10. úno 2018 11:28:00



EDUARD TOMÁŠ: VYCIŤUJ BOŽSKÉ JÁSTVÍ

Všechny myšlenky i city jsou překážkou poznání, přestože city lásky k němu a oddanosti pomáhají. Nakonec však musí být stejně odloženy.


:)
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 03. kvě 2018 16:47:47

Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod vostal petr » pát 04. kvě 2018 9:21:32

To je tím, že umím počítat na obou rukách...
(a když si sundám boty tak to umím až do dvaceti)
vostal petr
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 06. úno 2019 7:47:30

Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 04. kvě 2019 10:44:28

EDUARD TOMÁŠ: VYCIŤUJ BOŽSKÉ JÁSTVÍ


Nepředstavuj si Boha ani božské Jáství, ale vyciťuj je. Tak jako nemůže existovat skutečný svědek posledního Svědka (pozorovatele), nemůže si Já představit Já. To by zde musely být dvě jáství, je však jen jedno. Jakákoliv představa božského Já (Boha) by mohla být tedy jedině představou ega. Žádná vize Boha není Bohem, a to ani vize světla nebo prostoru.

Chceš li prohlédnout jejich relativitu, polož sám sobě otázku: "Kdo to vidí? Kdo si to uvědomuje tuto krásnou vizi? Kdo je jejím pozorovatelem? Všechny myšlenky i city jsou překážkou poznání, přestože city lásky k němu a oddanosti pomáhají. Nakonec však musí být stejně odloženy. Namísto jakýchkoliv představ se můžeš přiblížit k Jáství jinak - jeho vyciťováním.
Při cvičení, jímž se jogín snaží stále si uvědomovat Nadjá a jemuž se odedávna říká "nejlepší", nejde tudíž o představu Nadjá, ale o vyciťování Nadjá. Systém spočívá v tom, že si uvědomíme, to jest vycítíme, charakteristiky neosobního Jáství, čili Existence - Vědomí a Blaho, nepřipoutanost, nedvojnost, nepohyblivost a zázrak všech zázraků - Život oživující sám Sebe. Vyciťuješ li Nadjá v pozadí myšlenek, nezůstávej jen u toho to vyciťování.

Přidej k němu ještě lásku k Nadjá a naprostou oddanost. Budeš ihned pozorovat, jak se toto vyciťování silně prohloubí, a to přímo úměrně síle a hloubce těchto citů, přičemž se automaticky zvýší síla soustředivosti. A což může být pro někoho ještě důležitější přidáním oddanosti a také odevzdanosti Nadjá i lásky k němu se dostaví blaženost. Je to přímá emanace Jáství, a tudíž "skoro" ONO. Emanace Jáství i jeho svatosti. Ti žáci, kteří mají sklon k džňánajóze, na rozdíl od bhaktů, mají tendenci tuto blaženost zahnat, nebo si jí přinejmenším nevšímat. Nedělejte to! Nebývá to blaženost extatická, ale přesto dovede být tak silná, že stále přitahuje žákovu pozornost k sobě samé a toto cestou také k Nadjá, takže nedovolí, aby se pozornost odchylovala jinam.

To je její první výhoda. Druhou výhodou je skutečnost, že síla pozornosti se v této situaci obyčejně už nemusí ztratit, a to ani tehdy, když se ti do mysli vloudí myšlenky (kladné myšlenky!). Některými myšlenkami ji můžeš dokonce posílit nebo výhodně pozměnit. Je to především již uvedené vyciťování charakteristik Nadjá, tj. Vědomí - Existence - Blaha, nepřipoutanosti apod. Uvědomíš li si nyní v plné míře, že jsi "nekonečná svoboda, prostá všeho zla", jsi skutečně Nekonečná Svoboda, prostá všeho zla...
Především vždy a všude vyciťuj božské, neosobní Jáství. Podmínkou je trvalá vzpomínka na Nadjá konaná srdcem, nikoliv hlavou. Láskou k átmanu neboli k Nadjá zapomeneš na ego, přemáháš iluzi hmoty a přivoláváš ke své práci konstruktivní vedení. Současně tím získáváš i vedení ochranné. TRVALÁ VZPOMÍNKA NA NADJÁ JE NEJLEPŠÍ JÓGOU. Nejedná se však o myšlení na Nadjá , nýbrž jen o vyciťování jeho přítomnosti.


http://svetlojelaska.blog.cz/1303/eduar ... ske-jastvi
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 08. kvě 2019 20:19:04

ukázka z knihy: EDUARD TOMÁŠ 999 OTÁZEK A ODPOVĚDÍ NA CESTĚ POZNÁNÍ
((108)

Kdy je odevzdanost úplná?

Když už na Bohu nic nechceme.

Ani Poznání?

Už ani Poznání.

// jak se tedy může Poznání dostavit?

Když Pravda naplní vakuum našeho nicnechtění.

Kdy se tak stane?

Když Jí to dovolíme tím, že jenom a jenom JSME.

(109)

Kde mám hledat Pravdu?

Hledej pramen myšlenky “já“ a najdeš Pravdu.

Jak ji mám hledat?

Obrátit pozornost zpětněběžným způsobem do duchovního Srdce, kde vznikla.

(HO)

Proč máme dělat diskriminaci Já od ne-já?

Abychom poznali, co je ne-já.

Proč máme poznat, co je ne-já.

Abychom věděli, na co nemáme myslet.

A na co nemáme myslet?


Když nebudeme myslet na ne-já, tak na nic.

Ale já mám obavu, že se tím minu velkého Já.

Naopak, tím je objevíš.

(ni)

Co je mysl?

Gejzír myšlenek tryskajících z “já“.

Jak ho zastavit?

Otočením směru jeho proudu o 180°.

Co to znamená?

Změnu pozornosti zvenčí do nitra.

(112)

Jak se mám soustředit?

Aby zůstala jen myšlenka - cit “já“ a pak už ani to ne.

27

A co zůstane potom?

Odevzdanost.

A potom?

Velké Já, ale to už nebude znít jako zájmeno.

Proč?

Protože nebude znít vůbec.

A čím budu Já?

Jedině bytím.

A kde zůstanou moje myšlenky?

Zmizí jako iluze, jíž jsou a změní se v nic.

A co sama mysl?

Samotná mysl se projeví jako Já.

(113)

Co je to Svědek?


Svědek je světlo i reflektor Pravdy Jáství. Vidí, pozoruje, ale i osvětluje. Je to živý aspekt Pravdy.

(114)

Co je lepší? Soustředění na duchovní Srdce, nebo átmavičára?

Chápeš-li duchovní Srdce jako Já, je to jedno a totéž. Myslíš-li jím něco jiného, je lepší átmavičára.

(115)

Jak bych se mohl nejlépe soustředit během denních povinností?

Když zůstaneš bdělý, což znamená, že si při každé své činnosti uvědomíš Já.

(116)

Jaký je rozdíl mezi átmavičárou a jinými duchovními metodami?


Átmavičára je přímější cesta než jakákoliv jiná, je to cesta soustředění subjektu na subjekt, protože k pátrání po Já nepoužívá jiné myšlenky než myšlenky Ja •

Když jsou nežádoucí myšlenky zastaveny, člověk pak nemyslí?

Myslí, ale už ne v omezených mezích lidské osobnosti, ale v nekonečnosti Vědomí, takže si už nevytváří klam oddělenosti.

(ll7)

Kde vzniká Mája?

V našich myšlenkách. Jsou to vlastně dvě síly, odstředivá a dostředivá. Odstředivá pro nás vytváří vesmír a dostředivá způsobuje, že ho vidíme odděleně. Ve skutečnosti je ale jen Jednota Absolutna čili Absolutní Mysl bez pohybu.

Proč vidíme vesmír odděleně od nás, když jsme jím sami vytvářeni?



Je to vinou druhé síly Máji, že se nám zdá, že Pozorovatel, pozorování a pozorované jsou tři různé věci, ale není tomu tak, o čemž nás přesvědčuje samádhi.

V samádhi tedy tato síla mizí?

Naprosto, pak vidíme, že vše jsme my, čímž je vlastně řečeno, že Mája neexistuje sama o sobě, ale jen jako klam, který pomine poznáním Pravdy, tak jako tma ve světnici ihned pomine, přineseme-li do ní světlo.

Proč tohle všechno je?

Je to hra Absolutna, které se dívá samo na sebe jako do zrcadla tak dlouho, dokud žijeme v hlavě. Když se přemístíme do Srdce, myšlenky zvadnou a je zase jen Pravda. Proto máme žít spíše v Srdci než v hlavě.

Pak ale nevidíme svět?

Mudrc vidí obojí.

(118)

Proč existují různá samádhi?

Jsou to jednotlivé schody do nebe Pravdy. Jak jsme po nich šli dolů, jdeme zase nahoru.

A můžeme také některé přeskočit?


Z Milosti Boží je možné všechno. Ale bývá to většinou jen jako ukázka pro zvýšení touhy.

(119)

Co mám dělat, když dosáhnu samádhi a ono se mi zase ztratí?

Stále a stále ši je připomínat ve vzpomínkách. Je to nejrychlejší cesta k obnovení samádhi.

(120)

Proč máme dělat rozeznávání?

Abychom se oddělili od představ.

A proč se máme oddělit od představ?

Protože jsou nejhustší clonou Pravdy. Rozviřují mysl, a tak podporují její těkavost.

Co je to těkavost?

Přelétavá připoutanost mysli k lidem, věcem nebo událostem. Je největší překážkou rozlišování.

Čím vlastně člověk rozlišuje? Intelektem?

Nejen intelektem, ale i rozumem a pamětí, zkrátka vším, co má k dispozici.

(121)

Co všechno poznám, až dojdu Poznání?

To, co je pro každého nejdůležitější: sama sebe.

29

Proč cítíme blaženost po probuzení z hlubokého spánku?

Protože v hlubokém spánku nemáme žádosti a touhy, což přenášíme trochu do zevního vědomí.

Tak jak to, že nejsme v Poznání?

V hlubokém spánku je mysl vyřazena; proto tam není sebevědomí a proto tam není ani Poznání. Tento stav přechází po probuzení do zevního vědomí, ale jen z malé části a brzy se rozplyne.

(123)

Jak dlouho se člověk musí vtělovat?

Dokud věří, že je tělem a následkem toho nepoznává Pravdu.
Návštěvník
 

Re: Šťastny ať jsou všechny bytosti

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 28. úno 2020 20:42:22

Eduard Tomáš – Asparšajóga

Obrázek


Proč je tak málo lidí, kteří trvalé štěstí zažívají?

Protože jej hledají tam, kde trvalého štěstí není.

Hledají ho všude, než kde doopravdy je.

Pochopitelně se člověk zklame. Stále hledá dál a dál. A není šťastný.

Potom nesmí člověk úplně rezignovat, ale zůstat toužící po blahu, duševní pohodě.


HLEDÁŠ-LI ŠTĚSTÍ, POZNEJ NEJPRV SÁM SEBE.


Na své duchovní cestě máte na vybranou:

– Udusat pochybnosti nedůvěrou nebo lhostejností.

– Ale stejně tak dobře ji můžete rozžhavit plameny víry, touhy po Pravdě. Dokonce s použitím přísného logického úsudku a rozumu.


Na duchovním hledání Pravdy nechybí logika, používání intuice, inspirace, která je dokonce víc než intelektuální proces.


Nalezení Pravdy - Štěstí – není přechodné. Je trvalé a nezaniká ani smrtí.

Je nejvyšší neextatickou blažeností.

Tato Pravda není nedosažitelně vzdálená ani není vyhraněna někomu, jako výjimečným lidem.

Je přítomna ve veškerém vnímání a chápání každého člověka.

Proto ji musí hledat každý sám v sobě.

Vnímáním, hledáním poznáme, že naše “já” není jen naším tělem, fyzickým či nefyzickým.

Ale že toto tělo je jen naší fází, možností, obalem.

A teď, prosím, pozor!

Mezi pravdou Já, kterou hledáme a mezi naším fyzickým tělem existuje prostředník, jakýsi fiktivní přelud “já”, kterému říkáme EGO.

Co je to za přelud? Obalené myšlenky nevědomostí.

Celý život si spousta lidí myslí, že je jenom tělem. Mají se za tělo. A za celý život na to nepřijdou, že v pozadí jejich ega může sídlit VĚČNOST.

O skutečném JÁSTVÍ nemají ani ponětí, neznají ho. To je třeba si uvědomit.

Ego je tedy klamné, sobecké já. Pokud se zbavíme svého egoistického obalu, v tom okamžiku se poznáme, v našem pravém božském já.

Pokud vládne ego, nemusí Pravdu poznat. V tom je to zakletí.

Stojí to za hledání? Určitě ano.

Když se myšlenky zastaví, nebo alespoň trošku zpomalí, začíná ego mizet, až úplně zmizí:-)

Ego je pouhá vibrace myšlenek. Nic víc.


Na cestě poznání, duchovní cestě je důležité zvnitřnění, meditace, rozjímání, kontemplace (modlitby), ale zároveň poznávání sám sebe, tj. introspekce (sebezkoumání, pohled do nitra. sebepozorování – co se v nás odehrává v příjemných i nepříjemných situacích, naše reakce. Uvědomit si je, pracovat na sobě).

Důležité je cvičení v LÁSCE a ODEVZDANOSTI k PRAVDĚ, abychom usnadnili kontakt s pravou skutečností.


Musíš tedy změnit svůj život, své myšlení, chování. Člověk totiž nemůže poznat duchovní svět, nesnaží-li se být alespoň o trochu jiný, než dříve.


Uvažovat, přemýšlet nad svým konáním, myšlenkami, postupně se jich zbavovat, jako jsou např. velké žádosti, lakomství, odsuzování druhých, chamtivost, zášť, zloba, lpění na majetku, lpění na výsledku, strach, pýcha, hněv, lenost, domýšlivost, pochybnost, zištnost, násilí, přílišné sebevědomí, závislost, nadřazenost, sobectví, žárlivost, nenávist atd. anebo na druhé straně láska, dobrosrdečnost, upřímnost k okolí i sám k sobě:-), pokora z čistého srdce, úcta, trpělivost, pomoc druhým.

Zkrátka UVĚDOMĚNÍ SE A BÝT V SRDCI.


V této době je opravdu blaze každému, kdo se postaví na stranu dobrých sil, kladných sil a začne sám na sobě duchovně pracovat.


K duchovní cestě – nejprve je nezbytné, aby hledající své ego produchovnil, zjemnil tak, aby nebylo tak silně egoistické, zištné, násilnické atd atd.

Musí z ega udělat něco jemnějšího a teprve potom může zrealizovat Pravdu. Pochopit.

Postupně svým uvědomováním, prací na sobě, získává LÁSKYPLNÝ POSTOJ .

Další cestou je už jen ŽÁK a CÍL.

Vše chce čas. (z mé vlastní zkušenosti “netlačit” na horoucí poznání duchovních prožitků s nešťastným výrazem: “Proč se schopnosti otevírají jiným a zrovna mně ne?”, tedy odstranit žádosti,

odstranit lpění na výsledku, odstranit ego, pokud přijde náhlý duchovní prožitek – okamžitě bychom jej opět ztráceli. Nejkratší cestou je Pouze pracovat na sobě samém, na svých morálních hodnotách, především na POKOŘE, zároveň tím LÁSCE, pracovat na svých vědomých či nevědomých myšlenkách (i pouhá špatná myšlenka na někoho, o někom je velmi špatným krokem a vrací se nám jako bumerang. Neustále si připomínat, uvědomovat sílu myšlenky!! .. Síla myšlenky je silná tedy v negativním, ale i pozitivním směru. Naštěstí:-). Dále, být pouze v tichosti, trpělivosti, ve svém srdci, Být pouze odevzdán. V TICHOSTI PŘICHÁZÍ NEJVĚTŠÍ SVĚTLO ).


Vše má svůj čas, ale každá vědomá píle přináší své Poznání.

Hlavním cílem je zjemňování a zlepšování ega, až úplně vymizí.


Materialisticky založený založený začátečník na duchovní cestě a taky náboženský fanatik nikdy neuzná a těžko pochopí, nedovede se totiž SMÍŘIT s ideí, že všechno je ABSOLUTNO, (má pozn: nebo vůbec ani připustit myšlenku, že jsou možné věci mezi nebem a zemí, i když věřím, že “ne/náhody, typu “něco mi říkalo, že to nemám dělat”, “náhlé” upozornění nad nebezpečím, “Tušil jsem, že zavoláš”, “toho člověka odněkud znám, i když jsem ho nikdy nepotkal” – intuice, znovuvybavení – energetické spojení z minulých životů, se děje nám všem a to bezesporu:-) M.)



Provádějme každičký den (i několikrát denně) vznešenou modlitbu:

SUBHAM ASTU SARVADŽAGATAM – ŠŤASTNY AŤ JSOU VŠECHNY BYTOSTI. ÓM.


Vyšleme ji vědomě, s láskou do vesmíru pro celý svět, do všech světových stran. Nahoru i dolů.

Tato modlitba má totiž úžasné kouzlo.

Když ji vyšlete, s opravdovým procítěním, zapůsobí skutečně na všechny bytosti světa a vrací se k tomu, kdo ji vyslal (má pozn: ale pozor, neprovádějme ji svým egem, zaujměme neegoistický postoj!, bez žádosti, očekávání výsledku. Jednejme pouze z čistého srdce.
Návštěvník
 


Zpět na Eduard Tomáš

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků