Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.
Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...
Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.
Honzam píše:Nejsem hoden ležet ani jako poslední prašivý pes Bhagavanovi u nohou.
Honzam píše:Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.
Petra píše:Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.
Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...
Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.
Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.
Honzam píše:Petra píše:Linda píše:Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.
Jak voda pozná, že se vlní, aniž by se stala hladinou a vystavila se nepříjemnému větru?
Luck píše:Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.
?
Jana píše:Petra píše:Jana píše:Jasně, vše je the Self a to, co není the Self, je jen iluze, mája..
i iluze, mája je the Self.
Ano, to je právě ten paradox, že samsára je samsára, nirvána je nirvána a samsára je nirvána a naopak.
Jana píše:Petra píše:Jana píše:Jasně, vše je the Self a to, co není the Self, je jen iluze, mája..
i iluze, mája je the Self.
Ano, to je právě ten paradox, že samsára je samsára, nirvána je nirvána a samsára je nirvána a naopak.
Jak to je, jsem si uvědomila na okamžik ve vizi mezi inkarnacemi, v okamžiku otevření očí, kdy zmizela temnota se svým peklem a objevilo se poznání, že to světlo ráje tu je stále, že to peklo způsobovaly jen představy za víčky zaslepených očí, ale že i to peklo temnot je svým dobrodružstvím součástí toho ráje.
Prostě ten film je strašnej, občas při něm zalézáme hrůzou pod lavici, ale důvod proč na ten film jdeme je, že nás ten film zaujal, že jsme ho chtěli vidět, že jsme si chtěli prožít to dobrodružství a napětí. Tedy to peklo tu je jen z důvodů toho ráje, ve kterém je absolutně všechno, co hrdlo a naše představivost ráčí.
Když nás ten film přestane zajímat a přitáhne si nás touha po pravdivé skutečnosti, tak promítání končí.
Petra píše:rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?
Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?
rosada píše:Petra píše:rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?
Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?
Když cítím bolest těla, řekla bych, že to není výplod mé mysli. To je prostě bolest.
Když cítím svou psychickou bolest, která není jen myšlenkou, ale bolí tak nějak fyzicky
rosada píše:(neumím to líp popsat, ale je to něco jiného než utrpení vzniklé z myšlenek - navíc se mi to už nějakou chvíli, zaplať pánbu, nepřihodilo)
rosada píše:- tak bych taky řekla, že nepochází z mysli. A do třetice obdobně cítím cizí bolest, tedy cítím ji spíš na tělesné úrovni - takže taky bych neřekla, že pochází z mysli.
Luck píše:Je pro mě nejvýznamnější osobností moderní historie.
?
Turiya není žádný čtvrtý, ale základ těch tří. To nebývá správně pochopeno, proto se často tvrdi, že jako čtvrtý stav je jedinou skutečností. Není skutečně od ničeho oddělen:, je to ta jediná pravda, je to vaše pravá podstata. Ty tři jiné stavy se z něho objevují jako pomíjející jevy a zase se s ním spojují. Proto jsou neskutečné
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník