Psychosomatika

Moderátor: Pelvan

Pravidla fóra
Příspěvky, které nebudou k tématu, budou smazány.

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » pát 26. led 2018 12:11:18

Ahoj Jano

Jana píše:Ryunin, jak říkal, například prochází mimo mysl, mimo časoprostor, při zenovém sedu skrz haru, v místě sepjatých rukou.


Hara mi připadá umístěná v těle na podobném místě, jako je v těle 3. čakra.
Teď je otázka, zda ta energie nasměrovaná polohou rukou do hary zde do těla vstupuje nebo zda zde vystupuje z těla nebo zda se tyto směry pohybu energie pulzně mění podobně, jako se mění směr pohybu vzduchu v dýchacích cestách během nádechu a výdechu.
Domnívám se, že energie pulzuje, takže nejen do těla vstupuje, ale také z něho vystupuje.
Když se podíváš na obrázku sedícího mnicha na ty ruce, tak je to ovál a pod ním je ležící srpek jako lodička, který tento ovál nese.
Stejný posvátný symbol je zobrazován v mnohých civilizacích. O tomto symbolu se lze mnohé dočíst na stránkách http://allatra.cz/.
V Egyptě například to bylo časté zobrazování slunce (bůh Ra) na lodi.
Když půjdeš na Staroměstské náměstí, tak na průčelí Týnského chrámu je velký zlatý obraz Panny Marie. Ten obraz je ve zlatém oválu na nenápadném ležatém zlatém srpečku. Je to allatra zobrazená podobně jako kdysi v Egyptě.
AllatRa je patrně symbol vycházejícího nebo zapadajícího slunce nad ozářeným obzorem země, alespoň tak si to zobrazení já vysvětluji.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod vostal petr » pát 26. led 2018 12:37:52

Domnívám se, že energie pulzuje, takže nejen do těla vstupuje, ale také z něho vystupuje.


A to nejen horizontálně ale i vertikálně,

a to nejen v těle i mimo tělo,

říká se tomu aura...
vostal petr
 

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Jana » pát 26. led 2018 15:20:29

Pelvan píše:Ahoj Jano

Jana píše:Ryunin, jak říkal, například prochází mimo mysl, mimo časoprostor, při zenovém sedu skrz haru, v místě sepjatých rukou.


Hara mi připadá umístěná v těle na podobném místě, jako je v těle 3. čakra.
Teď je otázka, zda ta energie nasměrovaná polohou rukou do hary zde do těla vstupuje nebo zda zde vystupuje z těla nebo zda se tyto směry pohybu energie pulzně mění podobně, jako se mění směr pohybu vzduchu v dýchacích cestách během nádechu a výdechu.
Domnívám se, že energie pulzuje, takže nejen do těla vstupuje, ale také z něho vystupuje.

Kdysi na FJZ probíhaly diskuze, co ta energie dělá. Byly tam nějaké citace, tuším od Tomášových, ve kterých se doporučovalo, vydechnout všechen špatný vzduch a nadechnout se čistého. Luck tenkrát psal, že to dělá obráceně, že do sebe nadechne všechnu špatnost světa a vydechuje ven lásku a dobro. Připadalo mi to tenkrát úžasně altruistické. Jenže ono je to ve své podstatě blbost.

To, co se "přihodí" Ryuninovi když sedí v zenové pozici a zmizí skrz haru a splyne se vším, je vlastně stejné, co se děje při mizení v srdci.

Myšlenky díky kterým vzniká možnost ztotožnit se s osobou, s tělem, s tím, co si myslíme, tady mizí, mizí tady úplně všechny myšlenky a tím pádem tu mizí i veškerý pohyb. Dalo by se říct, že tím, že si o sobě nic nemyslíš, se ta osoba zprázdní, mentálně ji nic nezobrazuje, nevytváří, není tu nic, co by se zachycovalo v projekci mysli a tím pádem je tu dalo by se říct průchod skrz to NIC, ve kterém nejsi ničím.

Je tu jen čistá existence, samotné Bytí bez projevu, bez pohybu, bez čehokoliv co by se v čemkoliv mohlo pohybovat dovnitř a ven.

To, že jsme se zdrcli do toho nejmenšího ničeho najednou umožňuje poznání toho nekonečného věčného, čím skutečně jsme. Proto se taky doporučuje jako jedna z nejdůležitějších věcí pokora, která osvobozuje od připoutanosti k osobní důležitosti.

Všecky ty projevy, formy, všechno, co se objeví a zmizí, se jeví v poměru s tím, co je neměnné a věčné, jako bezpředmětné, bezvýznamné.

I když paradoxně skrz to neměnné a věčné se objevuje v tom projeveném a pomíjivém cosi božského. Ale není v tom nic, co by bralo svobodu a připoutávalo, protože ta podstata všeho - neprojeveného i projeveného - je stejná.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11097
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » ned 28. led 2018 13:26:40

Ahoj


Jana píše:To, co se "přihodí" Ryuninovi když sedí v zenové pozici a zmizí skrz haru a splyne se vším, je vlastně stejné, co se děje při mizení v srdci.


To si nejsem jistý, že soustředění na haru má obdobné účinky jako soustředění na srdce. Nemusí to být vědomé soustředění, již přiložení rukou na příslušné místo na těle způsobí soustředění energie k tomuto místu.
Je důležité vědět, že první tři čakry jsou umístěné v bezprostřední vzájemné blízkosti v oblasti mezi hrází pánevního dna a pupkem. Poloha rukou a nohou v sedu v zazenu tedy bude pravděpodobně energeticky aktivizovat všechny tyto tři čakry. Mohu však pokračovat ve své teorii, že hara je myšlená jako oblast v těle na obdobném místě, kde se nachází také 3. čakra.

Hledal jsem na internetu vysvětlení charakteru působení na tyto základní čakry. O čakrách se můžeme dozvědět dost informací na následujícím videu:

V souvislosti s prvními čtyřmi čakrami jsou v tomto videu zmiňované hmotné elementy země, vody, ohně a vzduchu.
Stejné hmotné elementy se zmiňují i ve videu o čtyřech bytostech okolo těla:


Pokud si tato videa dám do souvislosti s učením Květoslava Minaříka, vychází mi zajímavé vztahy mezi jednotlivými částmi těla, čakrami a bytostmi, které jsou pod nadvládou totožných hmotných elementů:

A) nohy po kolena, 1. čakra, levá ruka a bytost - země = materiální logika myšlení (lstivost)

B) stehna - kyčle - zadek, 2. čakra, zadní bytost - voda = tradice předků

C) břicho, 3. čakra, pravá ruka a bytost - oheň = materiální city (vztek, strach, ale i láska k zemi
a k lidem)

D) hruď, 4. čakra, přední bytost - vzduch = duchovní city (láska k Bohu)

Všechno (čakry i bytosti) to jsou energie ve vířivém pohybu v těle i okolo něho.
Posvátný kruh víří okolo těla proti směru hodinových ručiček při pohledu shora od levé ruky přes zadek k pravé ruce a před střed těla.

Pokusil jsem se dohledat směr tohoto vířivého pohybu u jednotlivých bytostí a vyšlo mi následující:

Postranní levá a pravá bytost víří proti směru hodinových ručiček při pohledu zprava.
Přední a zadní bytost víří po směru hodinových ručiček při pohledu zepředu.


Je tedy podle mne velký rozdíl, když se budu soustřeďovat na 3. čakru, která reprezentuje city zaměřené na hmotu, anebo se budu soustřeďovat na 4. čakru, která reprezentuje city zaměřené duchovním směrem.


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » ned 28. led 2018 13:35:08

PS

V knize Mistra Suzukiho "Zenová mysl - mysl začátečníka" je zmiňována i poloha ve stoji, kde jsou ruce na hrudi a přirozeně aktivizují touto svojí polohou 4. čakru:

"Když stojíte, vaše paty by měly být od sebe vzdálené přibližně na šířku vaší pěsti, vaše palce jsou zarovno s prostředkem vašich prsou. Stejně jako při zazenu, posilujte břicho. Také vaše ruce by měly vyjadřovat vaše já. Dejte si levou ruku na prsa, palec sevřete mezi prsty, a položte na ni pravou ruku. S palcem směřujícím k zemi, předloktí paralelně s podlahou, máte pocit, jako byste drželi nějaký kulatý sloup-velký kulatý chrámový sloup, takže se nemůžete hrbit ani se naklánět do stran."
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Jana » ned 28. led 2018 15:01:32

Pelvane,

ano, rozumím. Taky bych měla tendenci to takhle vidět. Přiznávám se, že pojem hara je pro mě prakticky neznámý a nevybavuji si s něčím podobným nějakou zkušenost. Nicméně to, o čem mluvil Ryunin, je mi blízké a jakmile splývá energie vědomí, těla a mysli v jedno, tak jakákoliv lokalizace v těle se stává bezpředmětnou. Je to vlastně jedno, protože vše je jedno. Vše, co existuje, je v duchovním Srdci.

Dala jsem sem povídání Jiřího Krutiny o haře, třeba se v tom zorientujeme.

Ale co bych řekla, že podstatné je, že bezpodmínečná láska sama udržuje vědomí ve Vědomí božského Já.

Tedy zenový sed může vytvořit optimální podmínky pro uklidnění mysli. Mysl se vrátí do zdroje. Vědomí se uvolní ze ztotožnění s tělem, myslí a rozplyne se do vědomí božského Já, které je láskou a láska pak už sama udržuje vědomí v Božském Já.

Tedy účinnost meditace s láskou je nesrovnatelná s meditací bez lásky.

Bez lásky je , jak říká Maharadž, všechno špatně, tedy i meditace.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11097
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 28. led 2018 21:51:14

Návštěvník
 

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 28. led 2018 21:53:14

Obrázek
Návštěvník
 

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » úte 30. led 2018 12:41:47

Ahoj Jano

Jana píše:Tedy zenový sed může vytvořit optimální podmínky pro uklidnění mysli...


Ano souhlasím s tím, že zenový sed vytváří optimální podmínky pro uklidnění myšlenek.
To je výborné, a proto vzpomínám na svoje zenbuddhistické období svého života s povděkem.

Co však není zdůrazňováno, je skutečnost, že zenový sed vytváří optimální podmínky i pro uklidnění citů. Dochází tak k citové oploštělosti. Alespoň u mě to tak probíhalo.
To je sice na jednu stranu dobré, protože jsem se nemusel utápět v nějakých negativních pocitech.
Na druhou stranu mi ale postupně začínalo chybět i prožívání pocitů pozitivních.
Sám jsem postupně ztrácel schopnost se radovat a citově prožívat svůj život.
V mezilidském styku mi pak dělalo potíže se orientovat v citovém rozpoložení svých komunikačních protějžků.

Zen je z mého pohledu výborná první pomoc při nějakých životních ztrátách a životních kotrmelcích.
Z výše uvedených důvodů jsem ale postupně s od jeho praktikování ustoupil.
Mohu se jenom domnívat, že toto až přehnané citové uklidnění může souviset se soustředěním na haru.
Hara je centrum ovládající spíše myšlení.
Emoce mají svoje sídlo především v srdci a srdeční čakru jsme v mnou praktikované variantě zenu neaktivovali.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » úte 30. led 2018 13:10:20

Ahoj Jano

Jana píše:Kdysi na FJZ probíhaly diskuze, co ta energie dělá. Byly tam nějaké citace, tuším od Tomášových, ve kterých se doporučovalo, vydechnout všechen špatný vzduch a nadechnout se čistého. Luck tenkrát psal, že to dělá obráceně, že do sebe nadechne všechnu špatnost světa a vydechuje ven lásku a dobro. Připadalo mi to tenkrát úžasně altruistické. Jenže ono je to ve své podstatě blbost.


Ono se tohle děje u každého automaticky.
Jistě máš zkušenost s tím, že v přítomnosti různých lidí (ale i v přítomnosti různého přírodního prostředí, jako je například řeka nebo les) se cítíš různě. Lidé (i příroda) vyzařují svoje vnitřní přesvědčení ven ve formě pozitivních nebo negativních vibrací a je to mimo jejich volní kontrolu (příroda se o kontrolu nesnaží). Veškerá přetvářka je možná jenom na úrovni mimiky a verbálního vyjadřování, ale toto vnitřní vyzařování je automatické a vůlí neovlivnitelné.

My lidé se snažíme s touto energií manipulovat.

Pokud se cítím špatně, tak je jistě v pořádku se v přírodě uvolnit a všechno špatné se snažit ze sebe dostat a dovnitř přijmout okolní harmonii.
Jiná věc je, že to samé dělat s lidmi okolo sebe se již podobá duchovnímu upírství.

Je také možné se snažit na lidi nebo instituce svou přítomností vědomě působit pozitivně. Ono se to ale tak jako tak děje, pokud já sám uvnitř pozitivně naladěný jsem. Takže tato snaha mi připadá trochu nadbytečná, i když v některých konkrétních situacích je pochopitelná.
S tímto "pácháním dobra" je spojeno i nebezpečí energetického vyčerpání a vyhoření.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Jana » úte 30. led 2018 16:28:52

Pelvan píše:Ahoj Jano

Jana píše:Tedy zenový sed může vytvořit optimální podmínky pro uklidnění mysli...


Ano souhlasím s tím, že zenový sed vytváří optimální podmínky pro uklidnění myšlenek.
To je výborné, a proto vzpomínám na svoje zenbuddhistické období svého života s povděkem.

Co však není zdůrazňováno, je skutečnost, že zenový sed vytváří optimální podmínky i pro uklidnění citů. Dochází tak k citové oploštělosti. Alespoň u mě to tak probíhalo.
To je sice na jednu stranu dobré, protože jsem se nemusel utápět v nějakých negativních pocitech.
Na druhou stranu mi ale postupně začínalo chybět i prožívání pocitů pozitivních.
Sám jsem postupně ztrácel schopnost se radovat a citově prožívat svůj život.
V mezilidském styku mi pak dělalo potíže se orientovat v citovém rozpoložení svých komunikačních protějšků.

Zen je z mého pohledu výborná první pomoc při nějakých životních ztrátách a životních kotrmelcích.
Z výše uvedených důvodů jsem ale postupně s od jeho praktikování ustoupil.
Mohu se jenom domnívat, že toto až přehnané citové uklidnění může souviset se soustředěním na haru.
Hara je centrum ovládající spíše myšlení.
Emoce mají svoje sídlo především v srdci a srdeční čakru jsme v mnou praktikované variantě zenu neaktivovali.

Zdravím


Tohle nemohu srovnávat, nemám s tím zenovým sedem a soustředěním na haru na rozdíl od Tebe valnou zkušenost.

Řekla bych, že prohlubování dechu do dolní části břicha může vést k pocitu větší vitality těla, ale radost ze života si tím nějak zmenšit neumím.

Možná by to jen chtělo takhle sedět mnohem déle, až do zdřevěnění určitých partií těla, pak by mě třeba humor přešel.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11097
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Jana » úte 30. led 2018 17:05:57

Pelvan píše:Ahoj Jano

Jana píše:Kdysi na FJZ probíhaly diskuze, co ta energie dělá. Byly tam nějaké citace, tuším od Tomášových, ve kterých se doporučovalo, vydechnout všechen špatný vzduch a nadechnout se čistého. Luck tenkrát psal, že to dělá obráceně, že do sebe nadechne všechnu špatnost světa a vydechuje ven lásku a dobro. Připadalo mi to tenkrát úžasně altruistické. Jenže ono je to ve své podstatě blbost.


Ono se tohle děje u každého automaticky.
Jistě máš zkušenost s tím, že v přítomnosti různých lidí (ale i v přítomnosti různého přírodního prostředí, jako je například řeka nebo les) se cítíš různě. Lidé (i příroda) vyzařují svoje vnitřní přesvědčení ven ve formě pozitivních nebo negativních vibrací a je to mimo jejich volní kontrolu (příroda se o kontrolu nesnaží). Veškerá přetvářka je možná jenom na úrovni mimiky a verbálního vyjadřování, ale toto vnitřní vyzařování je automatické a vůlí neovlivnitelné.

My lidé se snažíme s touto energií manipulovat.

Pokud se cítím špatně, tak je jistě v pořádku se v přírodě uvolnit a všechno špatné se snažit ze sebe dostat a dovnitř přijmout okolní harmonii.
Jiná věc je, že to samé dělat s lidmi okolo sebe se již podobá duchovnímu upírství.

Je také možné se snažit na lidi nebo instituce svou přítomností vědomě působit pozitivně. Ono se to ale tak jako tak děje, pokud já sám uvnitř pozitivně naladěný jsem. Takže tato snaha mi připadá trochu nadbytečná, i když v některých konkrétních situacích je pochopitelná.
S tímto "pácháním dobra" je spojeno i nebezpečí energetického vyčerpání a vyhoření.

Zdravím

Rozumím. To s těmi energiemi je moc zajímavá záležitost.

Dalo by se říct, že ty energie kladné nebo záporné mají vliv absolutně na všechno, dokonce i na samotnou vodu.

Byly doby, kdy jsem si kvalitu energií velice intenzivně uvědomovala. Všímala jsem si pravdivosti toho, o čem mluvila například Míla Tomášová, že se zavřenýma očima dokážeme cítit energii svatých míst zcela jinak, než míst, ve kterých se udály nějaké tragedie a negativní věci.

Třeba při meditování jsem měla svůj vymeditovaný koutek, ve kterém jsem byla v atmánu, sotva jsem tam dosedla a jinde byla zcela nesvá.

Jednou se mi stalo ve frontě na finančním úřadu, kde jsem původně vnímala negativní energii naštvaných daňových poplatníků, že jsem se propadla do samadhi a došlo mi, že ten krásný svobodný stav Bytí, je na působení lokality místa zcela nezávislý.

Později má citlivost na vnímání negativních energií začala mizet, ale není to tak, že by úplně zmizelo vnímání aktuálního vyladění toho prostředí. je to spíš takové, jako když stojíš u obrazu a můžeš mluvit o tom, že je v něm smutek, melancholie nebo hravost a svěžest, či cokoliv jiného, ale zároveň ho vnímáš jako krásné umělecké dílo, nic, co by mohlo být proti Tobě. Nejsi do toho vtažen. Nicméně tu může být obraz, který se Ti líbí víc nebo míň, který je víc podle Tvého gusta. Dalo by se říct, že ta negativita jakoby ze života mizela, ztrácela nad životem moc.

Samozřejmě, že se ve světě dějí věci, které je možné označovat jako zcela negativní. Například, když si lidé schválně ubližují a neuvědomují si, kým skutečně jsou.

Odstřiženi od takové věci a prožíváním toho ve svých představách můžeme na dálku a v odlišném čase trpět s představou trpících jako zvířata.

Ale pokud jsme toho přímo účastni a září v nás láska Boží přítomnosti, tak ta sama dělá v tu chvíli to nejlepší možné, co se v tu chvíli může dít. Zachovává v nás klid a nedotknutelnost, nezranitelnost.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 11097
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » stř 31. led 2018 10:50:37

Ahoj Jano

Jana píše:Možná by to jen chtělo takhle sedět mnohem déle, až do zdřevěnění určitých partií těla, pak by mě třeba humor přešel.


My jsme sedávali v korejském zenu v sedu v zazenu 30 minut několikrát po sobě a přestávky byly vyplňované 10 minutovou procházkou v místnosti do kruhu proti směru hodinových ručiček. Mohu Ti říct, že jsem zpočátku tu desetiminutovou přestávku často celou vyplňoval vstáváním a rozhýbáváním svých zdřevěnělých nohou. Ostatní zatím chodili okolo mne. Bolelo mne to strašně...Někdy jsem samozřejmě vstal i během té 30 minutové doby sezení a chvíli jsem stál a pak jsem si zase sedl. Záleželo na tom, jak jsem se zrovna cítil...
108 poklon jsme měli dělat jen ráno, což u mne fungovalo jenom na víkendových akcích, protože jsem se sám doma k poklonám nepřinutil.

Docházel k nám nějakou dobu do sanghy skutečný Korejec a vykládal nám, jak to funguje v Korei.
Je tam odhadem 500 nebo i více zenových škol ve městech i v obcích. Každá škola mívá svého Mistra, který si svoji vlastní praxi a praxi své školy určuje samostatně a nezávisle.
Korejci kladou mnohem větší důraz na zenové poklony, než-li na sed v zazenu. Poklony se provádějí v opakování násobků posvátného čísla 108. Nejsou výjimky, že někteří mistři, ale i žáci, dělají 540 nebo 1080 poklon denně. A to dělají skutečně denně i ve všední dny, část poklon před prací a část poklon po práci. Při takovém počtu poklon už na sezení v zazenu nezbývá moc času.
Pro nás je tento atletický způsob zenu dost nepředstavitelný, je to už svým způsobem takový duchovní sport...

Se domnívám a zdravím

PS
Teď v zimě, když nejezdím na kole, jsou poklony ideální varianta na rozhýbání kolen a celého těla. Dnes ráno jsem si jich udělal 18 (místo násobku 108 užívám násobky 9).:-)
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » stř 31. led 2018 21:39:14

Ahoj

Celý je to divný s tím tělem:


Proč se lidé dožívají sotva čtyřnásobku doby svého vzrůstu a ostatní savci se dožívají v průměru sedminásobku té doby?
Kde začít? Medicína nemá stavěné hodnoty.

To je podobné jako s tím zenem. V Korei, kde má zen neskutečně delší tradici než u nás, preferují provádění poklon před sezením v zazenu. U nás se hlavně sedí. Proč? Co je pro nás lepší?
Celý týden sedíme v práci a pak si půjdeme na víkend sednout do zazenu. Nezní vám to jako blbost? Není to zvláštní? Nekecá nám někdo a nevodí nás někdo za nos? Rozumíme si?

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod nop » stř 31. led 2018 22:03:52

Pelvan píše:Ahoj

Celý je to divný s tím tělem:.....

Medicína nemá stavěné hodnoty......

Celý týden sedíme v práci a pak si půjdeme na víkend sednout do zazenu. .....Zdravím

Bylo kdysi jen málo povolámí, ve kterých se sedělo - krejčí, zlatník, písař, hrnčíř ...
hodně bylo práce na poli, v lese a s dobytkem. Dnes tam sedí jen traktorista.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 2490
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod nop » stř 31. led 2018 22:21:33

Pelvan píše:Ahoj

Celý je to divný s tím tělem:...

Proč se lidé dožívají sotva čtyřnásobku doby svého vzrůstu a ostatní savci se dožívají v průměru sedminásobku té doby?
.....Zdravím

Lze to obrátit,
Savci prožijí dobu ve které jsou mláďata jen jako sedminu jejich délky života, a mají instinky a reflexy, které je na život připraví,
ale člověk prožije až čtvrtinu a mnoho se učí rozličným dovednostem a uměním místo instinktů. Na př. datel není truhlář, a hrnčířství je třeba se vyučit, :(
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 2490
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » pát 02. úno 2018 17:33:41

Ahoj nope

nop píše:Savci prožijí dobu ve které jsou mláďata jen jako sedminu jejich délky života, a mají instinky a reflexy, které je na život připraví,
ale člověk prožije až čtvrtinu a mnoho se učí rozličným dovednostem a uměním místo instinktů.


Pleteš si nope hrušky s jablkama, o nějaké učení mysli tu nejde. Jedná se pouze o růst těla.
Savcům ROSTE TĚLO po dobu přibližně sedminy délky jejich života a lidé také ROSTOU sedminu možné kapacity délky svého života.
To je minimálně 15 x 7 = 105 let.
Každý z nás má kapacitu na překročení 100 let života našeho těla!

Koupil jsem si himalájskou růžovou sůl a zdravou 1 litrovou lahev a namíchal jsem si cca 1/4 kávové lžičky té soli do 1 litru vody a bylo to dobré!
Měl bych asi také pít přes 3 lity vody denně, jsem podobně těžký jako moderátor videa:
"Kdybyste tohle věděli, nepotřebujete doktory! 7 návyků ÚVOD" (přes 90 kg).
Na stránkách zivyzivot je až dole minikurz tří videí zadarmo, jenom tam musíte zadat svůj email.
A hned první video je o tom, jak málo pijeme. A také se tam vysvětluje, jak se to dá napravit přimícháváním himalájské soli do vody.
Musím asi s tím pitím trochu přidat, s tou solí se ta voda docela dá pít...


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » ned 04. úno 2018 10:36:52

Ahoj nope


nop píše:Bylo kdysi jen málo povolámí, ve kterých se sedělo - krejčí, zlatník, písař, hrnčíř ...
hodně bylo práce na poli, v lese a s dobytkem. Dnes tam sedí jen traktorista.


A ten traktorista se nejen moc nehýbá, ale tím traktorem a hlavně tím postřikovacím návěsem za traktorem na pole nastříká spoustu chemického svinstva.
Takže hlavní problémy pro naše tělo jsou dva: málo pohybu a chemické jedy ve všem. Mezi ty chemické jedy počítám i bílou mouku a bílý cukr a bílou sůl.

Domnívám se, že na tyto dva hlavní problémy lidstva zahynul i Sunrju Suzuki, autor knihy "Zenová mysl, mysl začátečníka".
V knize Suzuki konstatuje, že jí skoro stejnou stravu jako jeho američtí žáci (bílá mouka a bílý cukr a bílá sůl).
A v knize se nezdůrazňuje potřeba pohybu, 9 zmiňovaných poklon po zazenu je žalostně málo proti počtu poklon, které prováděl učitel mistra Suzukiho.

"Po zazenu se devětkrát ukloníme k zemi. Klaněním se vzdáváme sami sebe.
...
Můj učitel měl na čele mozol od klanění. Byl si vědom, že je sám tvrdohlavý chlapík, a tak se klaněl a klaněl a klaněl."

Tvrdohlavost není hlavním důvodem k poklonám, hlavní důvod je péče o zdraví.


Se domnívám a zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » ned 04. úno 2018 10:59:51

Ahoj


Na rakovinu nezemřel jenom Mistr Suzuki, ale zemřela také blízká spolupracovnice Mistra Suzukiho:
"Trudy Dixonová, další studentka Mistra Suzukiho, upravila a uspořádala rukopis pro publikaci.
Rozdělila knihu na tři části:
Správné cvičení,
Správný postoj a
Správné porozumění,
které přibližně odpovídají tělu, cítění a duchu.
Z textu přednášek vybrala tituly kapitol i motta.
Králce po ukončení své práce na této knize Trudy zemřela na rakovinu ve věku třiceti let. Zůstaly po ní dvě děti,..."

Jak je možné, že na rakovinu zemřela tak mladá žena a navíc matka dvou malých dětí?
Takové bytosti bývají pod ochranou a většinou se jim smrtelné nemoci vyhýbají.

Napadá mne jako důvod její smrti její nešťastné uspořádání knihy Mistra Suzukiho.
Je v pořádku, že knihu rozdělila na tři části, ale seřadila je v nesprávném pořadí.
Správné pořadí mělo být následující:
Správné porozumění,
Správný postoj a
Správné cvičení,
které přibližně odpovídají duchu, cítění a tělu.

Na pořadí záleží a duchu by se měla vždy vzdát úcta tím, že se uvede hned na prvním místě.

Píše o tom i S. N. Lazarev ve své knize, kde popisuje svoje zdravotní problémy, které měl do chvíle, než si uvědomil svoji chybu.
Jakmile přestal zmiňovat Ducha nebo Boha až po hmotě, jeho problémy se utišily.


Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

Re: Psychosomatika

Nový příspěvekod Pelvan » pon 05. úno 2018 14:44:19

Ahoj

Pelvan píše: Sunrju Suzuki je autor knihy "Zenová mysl, mysl začátečníka".
...v knize se nezdůrazňuje potřeba pohybu, 9 zmiňovaných poklon po zazenu je žalostně málo proti počtu poklon, které prováděl učitel Mistra Suzukiho.

Napadlo mne se pokusit zjistit pravděpodobnou příčinu toho, proč Mistr Suzuki v USA tak razantně snížil množství pohybu ve své zenové praxi.
Jeden z důvodů tohoto zpohodlnění zenové praxe v USA může spočívat v motivační trojici, která se skládá z těchto tří základních životních strategií všech živočichů - včetně člověka:
Je to hledání potěšení,
vyhýbání se bolesti a snaha
dělat vše s vynaložením co nejmenšího úsilí.

Motivační trojici jsem našel na těchto stránkách:
http://www.breatharian.eu/clanky/vidlicky.php
"První z motivační trojice spočívá v hledání potěšení.
Doug Lisle, Ph.D.: "To se týká především dvou věcí, kterými jsou jídlo a sex. Takže takový velký bílý žralok má před svým čelem neónový blikající nápis, který říká: 'Jídlo, sex, jídlo, sex, jídlo, sex'. U samice je to: 'Sex, jídlo, sex, jídlo', což je víceméně to samé."
Další dvě části motivační trojice jsou vyhnout se bolesti a dělat vše s vynaložením co nejmenšího úsilí.""

Američané jsou prostě na rozdíl od Japonců hrozně líní a nebyli by proto ochotni akceptovat stovky poklon denně na své zenové praxi.
Aby na zenové retreaty chodili Američané v dostatečném množství, musel Mistr Suzuki razantně snížit počet tam prováděných poklon.
Domníval se původně asi, že to nevadí, ale opak byl pravdou.
Pohyb je život a stagnace je smrt. Při nedostatečném pohybu a nedostatečném dýchání dochází k překyselení organismu. A rakovina, na kterou zemřel Mistr Suzuki i jeho žačka, bývá právě projevem tohoto překyselení.

Zdravím
Pelvan
 
Příspěvky: 944
Registrován: úte 27. srp 2013 17:54:14

PředchozíDalší

Zpět na O psychosomatice

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník