Pelvan píše:
Pokud bych se tyto vnitřní entity pokusil umístit do čaker, vychází mi následující přibližné určení:
Vnitřní dítě - 3. čakra
Vnitřní rodič - 6. čakra
Vnitřní svědek - 4. čakra
Zkoumám, Pelvane, to co tady píšeš. Vlastně všechna duchovní učení vedoucí k osvobození nalézají svatou trojici, kterou popisuješ, jen ji nazývají trochu jinak, např.: Syn, Otec, Duch svatý, což je možné si uvědomit jako energii těla, mysli, vědomí.
Ve finálním osvobození od iluze oddělenosti by se měla tato trojice spolu setkat, spojit v jedno - v centru všeho, ve svém zdroji, v Srdci existence, v duchovním srdci.
Někteří umisťují duchovní srdce do pravé části hrudníku, zřejmě proto, že Mahariši říká, že duchovní srdce je trochu vpravo od fyzického srdce. Je možné si uvědomovat pocit "jsem" zhruba v místě, kde je brzlík.
Skrz uvědomění skutečnosti ten pocit existence nás dostane mimo mysl, mimo časoprostor, kde vše je jedním a duchovní srdce tím pádem přestává být lokalizovatelné v těle, protože je všude a vším.
Ryunin, jak říkal, například prochází mimo mysl, mimo časoprostor, při zenovém sedu skrz haru, v místě sepjatých rukou.
Je možné si uvědomovat duchovní srdce i jako světlo ve středu čela nebo nad tělem a odtud si uvědomovat skutečnost.
Spojením všech tří energií v jednu se skutečnost jakoby obrací naruby a namísto toho, aby tu byla představa, že jsme jedinec uprostřed toho všeho ostatního, tedy osoba uvnitř světa, je celá existence uvnitř našeho vědomí.
Veškerá existence, všechno, co je, je láskou v srdci, které není nijak časoprostorově omezeno.