nop píše:Zdeněk píše:Tak mě napadá, že to poslední video dokladuje, proč jsou homosexuálové v posledních desetiletích tak mimořádně úspěšní v instalaci svých hodnot do většinové společnosti.
Slovům jsem v hluku doprovodné hudby nerozuměl a tak nevím, proč jsou úspěšní.
Jde o známou píseň
Bohemian Rhapsody. Ta má několik značně nesourodých částí, třeba hororovou ("Mami, zabil jsem člověka, přiložil jsem mu pistoli k hlavě, stiskl spoušť a teď je mrtvý") – tu zpívá ten kluk, či komicky-třeštivou, tu zpívá ta rodinka (po hororové části tam není ani slechu, možná se píseň rozdělila, nevím). Složil a interpretoval ji Freddie Merkury, který se na pódiu prezentoval otevřeně homosexuálním, vyzývavým jednáním.
Zajímavé je, že v podání toho kluka to na mě působí jako vylíčení nutnosti čelit důsledkům strašlivého činu (asi se mu povedlo implantovat úzkost z prvního vystoupení do té písně), kdežto v podání Merkuryho to na mě působí jako snaha utéci před důsledky zbabělého činu.
To ovšem vypovídá, že Merkurymu se geniálně podařilo vyjevit cosi, co resonuje napříč generacemi.
Nu a pokud toto hluboké, emocionální téma zabalí do svého obalu, tak se vůči takovéto strategii dá bránit jen obtížně, protože působí podprahově, prodává, co nebylo nikterak žádáno (děti se pochopitelně tomu nemohou bránit vůbec).
Před několika desetiletími byl homosexuální styk v Evropě závažným trestným činem. Dnes se uzákoňují homosexuální svatby.