ryunin píše:"zahnal jsi mě do úzkých"
Je to důležité?
Asi jo, jinak bys to sem nepsal.
Nechme toho.
Moderátor: ryunin
ryunin píše:"zahnal jsi mě do úzkých"
ryunin píše:Když se pak někdo stal buddhou, jako v případě Dogena, můžeme se spolehnout, že jeho poznání je identické jako je poznání Buddhy Gótamy, tudíž co nás učí Dogen, musí nutně být totéž, co by nás učil Gótama. Ne v detailech a specificky, ale v podstatě!!!
ryunin píše:Takže my se tu opíráme o učení nějakých lidí, kteří už nejsou mezi živími, ale teď jde o to jejich odkaz aktualizovat ve vlastním životě.
No a tomu se říká cvičit a studovat buddhismus, ale o tom až někdy opravdu jindy...
Zdeněk píše:Když jsem v opačném gardu diskutoval s hínajánovými mnichy v Barmě, nebylo nikterak těžké je zahnat do úzkých. Neměli žádný problém to uznat. Vyzařovala z nich jakási vznešenost, nebo jak to nazvat. Fascinovalo mě to. Když pak přišla oranžová revoluce, postavili se jako živé štíty před hlavně samopalů vojenské chunty, aby chránili prosté demonstranty. Tak je postříleli nebo zavřeli do barmských vězení. K čemu by jim byly, ty moje kecy?
arikiran píše:Hehe
Zrovna vcera jsem na fejsu cetl slova jednoho devcete,'ktera napsala:
JE CAS STAT SE ZACATECNIKEM!
ani to nemyslela nejak filosoficky...proste nedelala nic...a tedkom chtela zacit neco delat
Zacatecnik mysli, ze je treba neco delat...aby prosperoval
Pokrocily pochopi, ze na jeho delani zas tak moc nezalezi
Dokud...nenastane u neho zase obrat k Zacatecnictvi!
K oslave slepych Cest!
...
..
.
pohádka píše:
ryunin píše:A pak tu byl argument, že začátenčík nemůže číst to a to, a nejdříve by měl číst to a to. Jak už jsem psal, nemůžeme vědět, kdo co bude číst a zda to je začáteční k nebo ne. Takže k čemu k do přičuchne, v knihovně, v TV, na netu, to nemůžeme ovlivnit. Nečekaný výrok, který Zdenkovi přijde neadekvátní, nevhodný, může někoho inspirovat, aby šel a našel učitele a cvičil.
Zdeněk píše:Jak vznikají pohádky? Pěkně to popisuje Eckhart Tolle (od 8:40):
pohádka píše:.....„Říše pohádek .... avšak samo její bohatství a podivuhodnost poutají jazyk poutníka, jenž by o nich chtěl vyprávět.“ Pohádkovou říši „nelze polapit do sítě slov, vždyť jednou z jejích vlastností je nepopsatelnost, i když ne nepostřehnutelnost.“ J.R.R. Tolkien
pohádka píše:Nepopisuje.
is.muni.cz/th/109084/ff_b_b1/Vychovne_akcenty_v_tradicnich_a_autorskych_pohadkach.doc
„Říše pohádek leží daleko a hluboko a vysoko a je plná mnoha rozličných věcí: lze tu nalézt všeliká zvířata a ptáky, bezbřehá moře a nespočet hvězd, krásu, jež očarovává, a na každém kroku nebezpečí, radost i smutek, ostré jak meč. Člověk se snad může považovat za šťastného, že do té říše zabloudil, avšak samo její bohatství a podivuhodnost poutají jazyk poutníka, jenž by o nich chtěl vyprávět.“ Pohádkovou říši „nelze polapit do sítě slov, vždyť jednou z jejích vlastností je nepopsatelnost, i když ne nepostřehnutelnost.“
J.R.R. Tolkien
Zdeněk píše:pohádka píše:Nepopisuje.
is.muni.cz/th/109084/ff_b_b1/Vychovne_akcenty_v_tradicnich_a_autorskych_pohadkach.doc
„Říše pohádek leží daleko a hluboko a vysoko a je plná mnoha rozličných věcí: lze tu nalézt všeliká zvířata a ptáky, bezbřehá moře a nespočet hvězd, krásu, jež očarovává, a na každém kroku nebezpečí, radost i smutek, ostré jak meč. Člověk se snad může považovat za šťastného, že do té říše zabloudil, avšak samo její bohatství a podivuhodnost poutají jazyk poutníka, jenž by o nich chtěl vyprávět.“ Pohádkovou říši „nelze polapit do sítě slov, vždyť jednou z jejích vlastností je nepopsatelnost, i když ne nepostřehnutelnost.“
J.R.R. Tolkien
Pohádka (tedy pokud je dobrá) je nějaký vymyšlený, fantazijní příběh, který popisuje nějakou hlubokou, archetypální pravdu. Ale kulisy či postavy nemají žádnou realitu, jen blázen půjde do lesa hledat perníkovou chaloupku. Protože nepochopil, že perníková chaloupka jsou jen fiktivní slova pro sdělení čehosi nepopsatelného (pokud se tedy budeme držet Tolkiena) avšak pravdivého. Věřil bys tomu, že někteří cvoci věří, že rodí děti? Protože zaměnili pravdu v pohádce obsaženou za její vnější projev. Protože je myšlení a fantazie, mixnutá sex. pudem, přitáhly k sobě, zmocnily se jich, přesně jak popisuje Tolle. Skončí v blázinci, jestli nebudou následovat Tolleho instrukce.
Tedy jaksi pohádkově rodí děti, nemluvíme o normálním porodu, aby bylo jasno.Zdeněk píše:Věřil bys tomu, že někteří cvoci věří, že rodí děti?
Zdeněk píše:pohádka píše:Nepopisuje.
is.muni.cz/th/109084/ff_b_b1/Vychovne_akcenty_v_tradicnich_a_autorskych_pohadkach.doc
„Říše pohádek leží daleko a hluboko a vysoko a je plná mnoha rozličných věcí: lze tu nalézt všeliká zvířata a ptáky, bezbřehá moře a nespočet hvězd, krásu, jež očarovává, a na každém kroku nebezpečí, radost i smutek, ostré jak meč. Člověk se snad může považovat za šťastného, že do té říše zabloudil, avšak samo její bohatství a podivuhodnost poutají jazyk poutníka, jenž by o nich chtěl vyprávět.“ Pohádkovou říši „nelze polapit do sítě slov, vždyť jednou z jejích vlastností je nepopsatelnost, i když ne nepostřehnutelnost.“
J.R.R. Tolkien
Pohádka (tedy pokud je dobrá) je nějaký vymyšlený, fantazijní příběh, který popisuje nějakou hlubokou, archetypální pravdu. Ale kulisy či postavy nemají žádnou realitu, jen blázen půjde do lesa hledat perníkovou chaloupku. Protože nepochopil, že perníková chaloupka jsou jen fiktivní slova pro sdělení čehosi nepopsatelného (pokud se tedy budeme držet Tolkiena) avšak pravdivého. Věřil bys tomu, že někteří cvoci věří, že rodí děti? Protože zaměnili pravdu v pohádce obsaženou za její vnější projev. Protože je myšlení a fantazie, mixnutá sex. pudem, přitáhly k sobě, zmocnily se jich, přesně jak popisuje Tolle. Skončí v blázinci, jestli nebudou následovat Tolleho instrukce.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků