841.
V čem spočívá funkce opravdového Mistra vůči žákovi?
Jestliže je to opravdový duchovní Mistr a ne jenom starší spolužák, pak je jeho funkce stejná jako funkce Nadjá.A ta je...?
Vzpomen si na své první duchovní krůčky. Jaké byly?Měl jsem několik hlubokých zkušeností ještě dříve, než jsem se vůbec o duchovní cestě dozvěděl, ale to snad měl v mládí každý.
Ano, bývá tomu tak většinou u duchovědců.Duchovní zkušenosti bud přijdou ještě před cestou nebo těsně na začátku cesty.Ale jak to souvisí s funkcí Mistra?
Mistr a Nadjá je totéž. Jeho hlavním úkolem proto není jen učit nebo uvést žáka na duchovní cestu, ale hlavně přiblížit mu jeho vlastní zkušenosti, to, o čem dosud bud vůbec nic neví nebo co ve své nevědomosti pokládá za velmi vzdálené nebo vůbec za nedosažitelné, tj. Pravdu.U mne to tedy zprostředkovávalo Nadjá, bez Mistra.
Ano, protože si tehdy žádného Učitele neměl a nepotřeboval. U těch méně štastných musí nastoupit osobní Učitel. Mívá to ovšem někdy háček, mezi Nadjá a duší člověka je harmonie vždycky zajištěna, horší je to mezi žákem a takovým Učitelem, který není dosud plně probuzený a pracuje tedy částečně z ega. Trvá to delší dobu, než se ti dva sžijí.Ale je to pak vůbec učitel, když sám není dosud plně probuzený?
Říká se mu tak, ale je to vlastně spolužák a kontakt s ním je zpravidla ekvivalentní hloubce jeho duchovního dosažení.Takže takový žák kvůli nedokonalému osvícení svého učitele nemůže dojít Pravdy?
Ale ano, může. Pokláda-li svého Mistra za nejvyšší Bytost plně probuzenou a chová-li se podle toho, pak žákovo Nadjá, které je stále přítomno, nastoupí na místo Mistrovo a projeví se oddanému žáku jako sama Pravda, kterou stejně stále je.Jak?
Tím, že se s ním ztotožní.