jakoby je proti emocím,
být ochotní si jich začít v sobě všímat, rozpoznávat je, přijímat, že se objevují, a zjistit vlastní zkušeností, že se dají vcelku snadno tichým pozorováním rozpouštět.
dovolit projevit emoci považuji za velmi svobodné a očistné
Hodně mi pomohlo pochopení, jak to v nás funguje; že emoce rozhodují o nás bez nás jen tak dlouho, dokud nezačneme být ochotní si jich začít v sobě všímat, rozpoznávat je, přijímat, že se objevují, a zjistit vlastní zkušeností, že se dají vcelku snadno tichým pozorováním rozpouštět Obrázek
Návštěvník píše:
- Kód: Vybrat vše
Hodně mi pomohlo pochopení, jak to v nás funguje; že emoce rozhodují o nás bez nás jen tak dlouho, dokud nezačneme být ochotní si jich začít v sobě všímat, rozpoznávat je, přijímat, že se objevují, a zjistit vlastní zkušeností, že se dají vcelku snadno tichým pozorováním rozpouštět Obrázek
To je podle mne práce s emocemi. Kontrola a práce osby nad svými emocemi....
Proč je tolik důležité mít nad nimi moc a chtít je rozpouštět?
Návštěvník píše:Návštěvník píše:
- Kód: Vybrat vše
Hodně mi pomohlo pochopení, jak to v nás funguje; že emoce rozhodují o nás bez nás jen tak dlouho, dokud nezačneme být ochotní si jich začít v sobě všímat, rozpoznávat je, přijímat, že se objevují, a zjistit vlastní zkušeností, že se dají vcelku snadno tichým pozorováním rozpouštět Obrázek
To je podle mne práce s emocemi. Kontrola a práce osby nad svými emocemi....
Proč je tolik důležité mít nad nimi moc a chtít je rozpouštět?
Emoci v sobě je možné si uvědomit hojivým způsobem, který má smysl, teprve když se potřeba tohle zvládat se úplně rozpustila; jen když se natrvalo rozpustil pocit potřeby dělat to, jak nejlíp můžu... a je tu naopak pochopení, že to, co udržuje zbývající část ega virulentní, jsou nevědomé spouštěče, které si ono samo nemůže uvědomit
Jedině tak se nerozpoznané a doteď neuvědomované sebeztotožnění s emocí najednou rozpozná - v tichosti, z pohledu neosobního, čistého prázdného vědomí, který je neustále k dispozici...
Chtění mít nad emocemi moc, kontrola a práce osoby by byl naopak sebeobranný postoj ega a k rozpoznání emoce by nejen nemohlo dojít, ale došlo by i posílení egoistické potřeby něčeho dosáhnout a tím posílit svou moc.
jj, pokora... a sebeodevzdávání vesmírnému Bytí... bez toho nevznikne ochota začít si uvědomovat a přijímat i to, co člověk u sebe doteď vůbec nerozpoznal... I v tom nám byli vzorem Tomášovi, protože tehdy v 60 létech minulého století se to občas ještě stávalo i jim.. vůbec se nedá popsat, jak byli pokorní, když se to některému z nich stalo, před nám všemi to bez sebemenších zábran otevřeně řekli...
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:
- Kód: Vybrat vše
Hodně mi pomohlo pochopení, jak to v nás funguje; že emoce rozhodují o nás bez nás jen tak dlouho, dokud nezačneme být ochotní si jich začít v sobě všímat, rozpoznávat je, přijímat, že se objevují, a zjistit vlastní zkušeností, že se dají vcelku snadno tichým pozorováním rozpouštět Obrázek
To je podle mne práce s emocemi. Kontrola a práce osby nad svými emocemi....
Proč je tolik důležité mít nad nimi moc a chtít je rozpouštět?
Emoci v sobě je možné si uvědomit hojivým způsobem, který má smysl, teprve když se potřeba tohle zvládat se úplně rozpustila; jen když se natrvalo rozpustil pocit potřeby dělat to, jak nejlíp můžu... a je tu naopak pochopení, že to, co udržuje zbývající část ega virulentní, jsou nevědomé spouštěče, které si ono samo nemůže uvědomit
Jedině tak se nerozpoznané a doteď neuvědomované sebeztotožnění s emocí najednou rozpozná - v tichosti, z pohledu neosobního, čistého prázdného vědomí, který je neustále k dispozici...
Chtění mít nad emocemi moc, kontrola a práce osoby by byl naopak sebeobranný postoj ega a k rozpoznání emoce by nejen nemohlo dojít, ale došlo by i posílení egoistické potřeby něčeho dosáhnout a tím posílit svou moc.
jj, pokora... a sebeodevzdávání vesmírnému Bytí... bez toho nevznikne ochota začít si uvědomovat a přijímat i to, co člověk u sebe doteď vůbec nerozpoznal... I v tom nám byli vzorem Tomášovi, protože tehdy v 60 létech minulého století se to občas ještě stávalo i jim.. vůbec se nedá popsat, jak byli pokorní, když se to některému z nich stalo, před nám všemi to bez sebemenších zábran otevřeně řekli...
Děkuji moc.
V kuloárech se traduje, že např. Míla byla zvlášť (možná na oko) :-) nepokorná a vzteklá :-). Dávala projevovat svým emocím... je to pravda?
nebude právě pudla právě v tom, jak jsem psala výše, v tom neztotožňování se s projevy osoby, emocemi (a tím i odpadnutí potřeby s nimi cokoli dělat)?
Návštěvník píše:Čtu si vzájemné reakce a jako bychom mluvili o stejném, ale každá z jiného úhlu.... a tu mne napadla věta, kterou kdysi jedna napsala, že je rozdíl, když se věci dějí, kdy motivem je "aby" (se něco změnilo), a když je to položeno na "protože"...
Jestli jsem to nějak zkomolila. oprav mě. Děkuji.
Návštěvník píše:
Návštěvník, který zde v předcházejících příspěvcích jakoby je proti emocím, má podle mne, problém s nepochopení něčeho důležitého, co mu zatím uniká.... a blokuje v sobě energii popojít už kousek dál..... k osvobození...
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Čtu si vzájemné reakce a jako bychom mluvili o stejném, ale každá z jiného úhlu.... a tu mne napadla věta, kterou kdysi jedna napsala, že je rozdíl, když se věci dějí, kdy motivem je "aby" (se něco změnilo), a když je to položeno na "protože"...
Jestli jsem to nějak zkomolila. oprav mě. Děkuji.
Máš docela dobrou intuici
Kdysi jsem v diskusi napsala, že vnímám jako základní, klíčový rozdíl v motivaci, proč co děláme:
mezi tím, když se něco dělá "protože", a tím, kdy se to dělá, "aby".
Mně to natolik pomáhalo, že jsem to opakovala až do omrzení
Návštěvník píše:V kuloárech se traduje, že např. Míla byla zvlášť (možná na oko) :-) nepokorná a vzteklá :-). Dávala projevovat svým emocím... je to pravda?
Návštěvník píše:Kamarád říkal, že projev emoce (osoba se s ní ztotožní, resp. je zde ztotožnění s představou, že jsem konající osobou), je , jako když do dosud klidné hladiny rybníka někdo vhodí kámen....
Pak se hladina rybníka rozvlní a pomalu, pomalu se vrací ke svému klidu...
Otázkou je, co je "ideální stav" rybníka... jestli "zdánlivě", na pohled, klidná hladina rybníka, rozčeřená hladina nebo co je vlastně tím, co hledáme... ?
Není to vědomí toho, že jsem rybníkem, ať už v jakémkoli stavu projevu?
Není to vědomí toho, že jsem rybníkem, ať už v jakémkoli stavu projevu?
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:Čtu si vzájemné reakce a jako bychom mluvili o stejném, ale každá z jiného úhlu.... a tu mne napadla věta, kterou kdysi jedna napsala, že je rozdíl, když se věci dějí, kdy motivem je "aby" (se něco změnilo), a když je to položeno na "protože"...
Jestli jsem to nějak zkomolila. oprav mě. Děkuji.
Máš docela dobrou intuici
Kdysi jsem v diskusi napsala, že vnímám jako základní, klíčový rozdíl v motivaci, proč co děláme:
mezi tím, když se něco dělá "protože", a tím, kdy se to dělá, "aby".
Mně to natolik pomáhalo, že jsem to opakovala až do omrzení
Tak jsem to poplantala :-)))))
Návštěvník píše: byla Míla ještě poctivě, doopravdy vzteklá; jenže vždycky nějakou chvíli po takovém svém výbuchu (pokaždé to trvalo jinak dlouho, než si to uvědomila) přišla a pokorně se nám omluvila. Měla prostě vznětlivou povahu...
Návštěvník píše:Návštěvník píše: byla Míla ještě poctivě, doopravdy vzteklá; jenže vždycky nějakou chvíli po takovém svém výbuchu (pokaždé to trvalo jinak dlouho, než si to uvědomila) přišla a pokorně se nám omluvila. Měla prostě vznětlivou povahu...
To bylo nastavení (projevu) - vznětlivost. Stejně tak u Nisargadatty. Pokud vznikne úsilí toto nastavení změnit, tak se všechno zablokuje. Naopak od "pozorovatele" musí k tomuto nastavení proudit láska, aby mohlo dojít k realizaci.
Vznětlivost vede často k tomu, že dojde neúmyslně k "zranění" druhých, a proto patří k tomuto nastavení toho litovat a omluvit se. To dělá toto nastavení velmi láskyplným a láskyhodným.
Něco jiného je, když je toto nastavení zablokované a dojde k osobnímu posouzení, že ta neúmyslná zranění měla svá opravnění. Tedy že se to "omluví" sobě, egu, ne druhým.
že se to "omluví" sobě, egu, ne druhým.
Návštěvník píše: Jediný rozdíl se dá pozorovat asi v tom, že u Nisargadatty - aspoň na videích, která jsou k dispozici - došlo k okamžitému plnému uvědomění emoce už v okamžiku, kdy vybuchla; Raméš Balsekar říká, že když se někdo Nisargadatty vzápětí zeptal, proč tak vylítnul, udiveně se zeptal: "Kdo vylítnul?" Pěkný příklad toho, čemu říkal ´nepřevzetí dodávky´.
Návštěvník píše:Jestli si to emoční vystartování Míla u sebe uvědomila taky hned bezprostředně po tom, co k němu došlo, si netroufám odhadovat; omluvila se tehdy po několika hodinách, výjimečně až druhý den. Podstatné ale je, že nikdy nedošlo k tomu,že se to "omluví" sobě, egu, ne druhým.
A je taky pravděpodobné, že ten interval mezi výbuchem a plným uvědoměním se u Míly na sklonku života zkracoval.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků