Návštěvník píše:můžeme si přát podobně:
obrátit srdce matek k dcerám a snachám a srdce mladých žen ke starším ženám.
Viktorii pomůže, když si to budeme přát?
a můžeme si přát ...
Návštěvník píše:a můžeme si přát ...
Teoretizování a vytváření konceptů, co si přát a jak by věci měly správně být, může být docela příjemná zábava. Nic proti tomu.
Existuje ale i možnost začít se zajímat o příčiny, t.j. o naše vlastní navyklé reakce, které jsou příčinou, proč naše vnitřní disharmonie v konkrétním vztahu pokračuje; teprve pak se v nás může objevit skutečný zájem o to, co je možné v sobě rozpoznat a transformovat, aby se situace změnila k lepšímu.
Návštěvník píše:a můžeme si přát ...
Teoretizování a vytváření konceptů, co si přát a jak by věci měly správně být, může být docela příjemná zábava. Nic proti tomu.
.Petra píše:Návštěvník píše:a můžeme si přát ...
Teoretizování a vytváření konceptů, co si přát a jak by věci měly správně být, může být docela příjemná zábava. Nic proti tomu.
Ty to vidíš jako zábavu, příjemnou zábavu? Nic proti tomu, i když mě to trochu udivuje.
.Petra píše:Návštěvník píše:a můžeme si přát ...
Teoretizování a vytváření konceptů, co si přát a jak by věci měly správně být, může být docela příjemná zábava. Nic proti tomu.
Ty to vidíš jako zábavu, příjemnou zábavu? Nic proti tomu, i když mě to trochu udivuje.
Já to vidím jako snahu najít správnou cestu - cestu ke spokojenosti všech zúčastněných.
Návštěvník píše:a můžeme si přát ...
Teoretizování a vytváření konceptů, co si přát a jak by věci měly správně být, může být docela příjemná zábava. Nic proti tomu.
Existuje ale i možnost začít se zajímat o příčiny, t.j. o naše vlastní navyklé reakce, které jsou příčinou, proč naše vnitřní disharmonie v konkrétním vztahu pokračuje; teprve pak se v nás může objevit skutečný zájem o to, co je možné v sobě rozpoznat a transformovat, aby se situace změnila k lepšímu.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:a můžeme si přát ...
Teoretizování a vytváření konceptů, co si přát a jak by věci měly správně být, může být docela příjemná zábava. Nic proti tomu.
Existuje ale i možnost začít se zajímat o příčiny, t.j. o naše vlastní navyklé reakce, které jsou příčinou, proč naše vnitřní disharmonie v konkrétním vztahu pokračuje; .....
PS. Nejde jen o vědění, jde přímo o změnu vlastních zkušeností.
Jak hluboká může taková změna být i ve vnímání všeho existujícího, píše např. tady http://denikreferendum.cz/clanek/26393- ... mediatiste Ivan Odilo Štampach.
Jak hluboká může taková změna být i ve vnímání všeho existujícího, píše např. tady http://denikreferendum.cz/clanek/26393- ... mediatiste Ivan Odilo Štampach
Vědomí jako prosvětlené bytí
U tohoto bezprostředního prožitku vědomí jako bezčasého prosvětleného bytí, jež je zdrojem veškeré zkušenosti a skutečnosti, kosmické, tělesné i duševní nemusí vždy jít o ostrou kritiku náboženství. Může jít o přiznané výpůjčky například z buddhismu, s oblibou především sótó zenu a jeho rychlé cesty, a také z indické advaita védanty. Ti, kdo to činí, se však obejdou bez orientálních rekvizit. Oceňují tyto zdroje pro jejich radikalitu a metodickou důslednost.
Angličan Rupert Spira (*1960), povoláním hrnčíř, se při svých seminářích obejde bez indického kulturního koloritu, nemá potřebu se dovolávat hinduistických linií tradice (parampara). Mluví prostě o neduální kontemplaci, o životě v přítomnosti, bezprostředním vědomí sama sebe (the true Self). Jde mu o revoluční prolomení omezeného ega, onoho stínového já, které nás odděluje od skutečnosti. Ukazuje, jak každý můžeme zažít jednotu subjektu a objektu.
Američan Steven Gray (*1962) přijal indické jméno Adyshanti (znamenající Prvotní mír). Prošel východními směry a spojil podobnou bezprostřední zkušenost s křesťanstvím, avšak bez opory v konkrétní církvi. V knize Resurrecting Jesus: Embodying the Spirit of a Revolutionary Mystic (Sounds True: Incorporated, 2014) čteme, jak ono všepronikající Vědomí, zažité zprvu jako prázdnota (ode všech objektů), může být prožíváno jako Plnost. Duch revolučního mystika tak může být vtělen a Ježíš může být znovu vzkříšen.
Immediatismus se pozvolna ujímá i v českém prostředí. Vedle zmíněné publikace Sama Harrise vyšla před třemi roky kniha Adyashantiho pod českým názvem Pád do milosti s podtitulem Cesta k vnitřnímu probuzení (Praha: Synergie, 2014).
Čeští příznivci takové duchovní praxe o sobě dávají vědět prostřednictvím webového zdroje Vědomí přítomnosti. Najdeme tam odkazy na kompletní českou publikaci pod názvem Život v přítomnosti zdarma ke stažení v elektronické podobě, která je výborem českých překladů textů dvanácti autorů, které můžeme označit jako immediatisty. Dále tam najdeme odkazy na jiné překlady kratších textů včetně úryvků z knih tohoto okruhu, pozvánky na setkání a kurzy a na videozáznamy z nich...
http://denikreferendum.cz/clanek/26393- ... mediatiste
Viktorie píše: Ona musí pochopit
.Petra píše:Viktorie píše: Ona musí pochopit
Ona nemusí vůbec nic. Čím dřív to pochopíš, tím dřív se se svou situací srovnáš a najdeš pro sebe řešení.
Viktorie píše:Tak tím pádem já nemusím také vůbec nic...
Viktorie píše:Vaše rady, že vše začíná nejprve u mě, že mám změnit nejprve sebe a pak se to zlepší, nedokážu přijmout, resp. se jimi řídit.
Proč je to takový problém u mě?
"opravdová pokora, která je nutná k tomu, abychom uznali své omyly.
Takový postoj nám prospěje i tím, že opravíme svůj směr a zeslabíme ego.
Pokud začneme vidět své chyby, začneme si být vědomi sami sebe."
Paul Brunton
Pokud nemáme pokoru, potom ať následujeme jakoukoliv cestu, veškeré úsilí bude zbytečné.
http://zivotni-energie.cz/ego-a-pokora- ... onano.html
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků