miluju kněze

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 9:08:12

Jana píše:
.Petra píše:
Jana píše: ...Ve Tvém životě se začne dít zázrak...V každém případě budeš za tuhle zkušenost vděčná.


Je velmi nezodpovědné něco takového slibovat. Tak nějak fungují sekty.


Pokud nevíš o čem píšu, tak jsou Tvé komentáře k ničemu.

Johanka nevytvoří nějakou sektu, ale nalezne spojení s Bohem.


To by musela tu svou lásku ke knězi vrátit Bohu, ať si s tím tedy poradí sám, když to zvoral a nechal toho hambatýho okřídlenýho kluka s lukem ruce. dělat rošťárny a střílet po lidech, co se k sobě vůbec nehodí.. ...
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod nop » pát 14. lis 2014 9:56:07

.Petra píše:
johanka píše: Nesouhlasim s celibátem.


Ale on se pro něj rozhodl. Nikdo ho k tomu nenutil.

Není pravda, že nenutil. Verdikt je takový: chceš se věnovat lidem , pomáhat jim ve víře a starat se o ně? Dobrá, vítáme tě, ale nebudeš mít ženu k sobě.
Budeš mít jen všeobecně lidi. Ti budou tvá rodina.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod nop » pát 14. lis 2014 10:04:49

Jana píše:
Návštěvník píše:
To by musela tu svou lásku ke knězi vrátit Bohu, ať si s tím tedy poradí sám, když to zvoral a nechal toho hambatýho okřídlenýho kluka s lukem ruce. dělat rošťárny a střílet po lidech, co se k sobě vůbec nehodí.. ...


Když se láska obrátí do zdroje, odkud vychází, tedy když se miluje samotná láska, tak se vrací Bohu a dochází při tom k té alchymii, že to, co bylo původně zdrojem trápení, nalézá naplnění.

Slova "milovat tu lásku" jsem tu četl vícekrát, přihodilo se to Petru Vostálovi. Ale píše sprostě, tak třeba je už zakyselený.

Jana aplikuje to, čemu Buddha říkal "neorientujte se na osobní, orientujte se na neosobní."

Ale ta rada "vrátit Bohu" je zajímavá. Jako "do rukou Tvých poroučím srdce své". Také je možné poslechnout vnitřní hlas, ale chce to uklidnění.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 14. lis 2014 10:07:50

Verdikt je takový: chceš se věnovat lidem , pomáhat jim ve víře a starat se o ně? Dobrá, vítáme tě,
ale nebudeš mít ženu k sobě.

Tak pitomou podmínku k tomu aby si lidé mohli pomáhat, dokáže ovšem stanovit jen člověk.
A bůh?
Ten mu umožní její uskutečnění, protože to je zase ten jeho džob.



:)
Jarda Malej
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Aves passeri » pát 14. lis 2014 10:15:04

Jana píše:
.Petra píše:Tak to připadá někomu, kdo nezná Boha.


Znamená to, že znáš Boha a proto rozumíš tomu, o čem píšu ?

Rozumíš také tomu, že spojení s Bohem, tedy láska k Bohu, je zdrojem toho největšího možného štěstí ?

Máš tu zkušenost ?

Nebo je pojem Bůh z Tvého pohledu jen představa, která nemá se životem nic společného ?


Já tu zkušenost mám a hned dvojnásobnou. To jak se utrpení z lásky, která je nenaplnitelná, dokáže změnit ve štěstí z lásky. Vděčnost z toho, že člověk tu lásku vůbec poznal a mohl prožít. Objeví zdroj, ze kterého může dávat, nemá pak ani důvod trpět tím, že by chtěl něco, co nemůže mít. Vždyť co víc by ještě mohl chtít, než to, co skrze lásku získal??? Při té první zkušenosti se utrpení po x letech přerodilo jen ve vděčnost za tu lásku, která už člověka netrápí, ačkoliv ji k tomu člověku pociťuje stále. Při té druhé zkušenosti, která je velmi čerstvá, je to taková oscilace, utrpení, štěstí, utrpení, štěstí, utrpení se krůček po krůčku snižuje a zkracuje, štěstí se krůček po krůčku prohlubuje a prodlužuje.
Aves passeri
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 19. črc 2013 11:10:24

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 14. lis 2014 10:37:58

Při té druhé zkušenosti, která je velmi čerstvá, je to taková oscilace, utrpení, štěstí, utrpení, štěstí, utrpení se krůček po krůčku snižuje a zkracuje, štěstí se krůček po krůčku prohlubuje a prodlužuje.

Zkráceně se tomu oscilování mezi štěstím a utrpením říká: "lidský úděl."
Dobrá zpráva je, že si tohle pendlování mezi štěstím a utrpením můžeme zkrátit
jakmile pochopíme, že smyslem utrpení je ..naučit se netrpět.



:)
Jarda Malej
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod nop » pát 14. lis 2014 11:15:03

Jarda Malej píše:
Verdikt je takový: chceš se věnovat lidem , pomáhat jim ve víře a starat se o ně? Dobrá, vítáme tě,
ale nebudeš mít ženu k sobě.

Tak pitomou podmínku k tomu aby si lidé mohli pomáhat, dokáže ovšem stanovit jen člověk.
A bůh?
Ten mu umožní její uskutečnění, protože to je zase ten jeho džob. :)


1/ Jak jsem už psal: "..Celibát vznikl z organizačních důvodů až okolo roku 1220, aby se nerozdávala půda farnosti dědicům (církevní půda soukromníkům, synům kněží). Později to mohlo být zrušeno, ale nikdo to neudělal. Dnes stejně není co dědit.
Jan Pavel II. byl spíše pro utužení celibátu. Ačkoliv ve své disertaci "Zodpovědnost v manželství" píše: "Vztah ženy a muže je sice založený na biologickém základě, ale v manželství tento základ obdivuhodným způsobem překračuje".
Jan Hus psal, že kdysi bylo možné dosáhnout všech sedmi svátostí, ale teď jen šest. Kdo chce dosáhnout svátosti kněžství, potřebuje se zříci svátosti manželství a naopak.
Někdo z kněží to řeší tak, že se přece ožení a neopustí službu. To tehdy, najde-li se kolega - kněz, který ho oddá. Takové manželství je ovšem platné, jako každé oddané knězem. Jistě ho církev nepropustí, kněží je málo. ..."

2/ pravoslavné církve se to netýkalo, ale jen římské, protože se obě rozdělili roku 1054 kvůli neshodám, které provázely obě už 150 let. Papež tedy už neměl vliv na Byzanc, Řecko, Kyjevskou Rus ani na Malou Azii, a tam se všude kněží žení.

3/ tlak na rozšíření celibátu vyvíjeli na sněmech vytrvale římští kněží a tak na sněmu konaném v Cařihradě okolo 850 se už dohodlo:

a/ pokud se muž ožení a jen potom přijme svěcení, pak zůstává ženatý, ale kdyby ovdověl, podruhé se neožení, leda by pojal vdovu po knězi (jáhnovi).
Pokud přijme svěcení jako svobodný, už se nežení.
Tuto praxi má pravoslavná církev. Usnesení z let 850 se dodržuje a tak se mládenci žení před skončením bohosloveckého studia. Nosí pak bílé roucho. Ti neženatí nosí černé rouchu (řízu) a současně přijímají řeholi jako mniši. Proto černorizec = mnich.

b/ pokud je ženatý kněz zvolený nebo jmenovaný biskupem a přijme biskupské svěcení, manželku pošle do kláštera, kde bude žít jako jeptiška a může dosáhnou i svěcení na jáhenku. Živobytím ji v klášteře opatří její manžel biskup, bude ji tam živit svým nákladem, protože je manžel a to se neruší.

4/ nesouhlas s plošným celibátem vyjádřili už husitští kněží , ženili se a vrátili se do právního stavu před rokem 1200.
Za reformace nastal všeobecný návrat do doby před celibátem.
Někdy okolo 1860 se odtrhla část kněží a založili Starokatolickou církev, která odmítla neomylnost papeže, mariánské dogma a celibát. U nás jsou hlavně ve Šluknovském výběžku, biskup Hejbal sídlí v Praze, kde mají tři kostely , viz http://www.starokatolici.cz/, přešel k nim také publicista Odillo Štampach, dříve dominikánský mnich.

5/ římský kněz s osobní láskou k ženě tak má na výběr zvolit si starší formu bytí ve službě. Nejblíže k římské církvi mají starokatolíci, pravoslavní a husité. Jinde to už není tak podobné. Takzvaná řeckokatolická církev má ženaté kněze a za hlavu má papeže, ale ten nepovoluje přechod z římskokatolické do řeckokatolické, takže by se musel odtrhnout od Říma a to mnohý nechce.

6/ abychom také citovali zdroje od začátku samotného křesťanství, opisuji:
První dopis Pavla do Korintu:
1K 7:1 Se strany pak toho, o čemž jste mi psali, dobré by bylo člověku (muži) ženy se nedotýkati.
2 Ale z příčiny smilstva, jeden každý manželku svou měj, a jedna každá měj muže svého.
3 Muž k ženě povinnou přívětivost prokazuj, podobně též i žena k muži...
6 Ale toto pravím podlé dovolení, ne podlé rozkazu (jak je vidět, papež překročil konání Pavla a vydal rozkaz, ne dovolení),...

7 Nebo chtěl bych, aby všickni lidé tak byli jako já (Pavel byl svobodný putující kazatel a organizátor), ale jeden každý svůj vlastní dar od Boha má, jeden tak a jiný jinak.
8 Pravím pak neženatým a vdovám: Dobré jest jim, kdyby zůstali tak jako já.
9 Pakliže se nemohou zdržeti, nechať ve stav manželský vstoupí; neboť lépe jest ve stav manželský vstoupiti nežli páliti se.
10 Manželům pak přikazuji ne já, ale Pán, [řka:] Manželko od muže neodcházej.
11 Pakliže by odešla, zůstaniž nevdaná, aneb smiř se s mužem. Taktéž muži nepropouštěj své ženy.

...25 O pannách pak přikázaní Páně nemám, ale však radu dávám, jako ten, jemuž z milosrdenství svého Pán dal věrným býti.
26 Za to pak mám, že jest to dobré pro nastávající potřebu, [totiž] že jest dobré člověku tak býti. (pozn. čekal se brzký konce světa).
27 Přivázán jsi k ženě? Nehledej rozvázání. Jsi prost od ženy? Nehledej ženy.
28 Pakli bys se i oženil, nezhřešil jsi, a vdala-li by se panna, nezhřešila; ale trápení těla míti budou takoví; já pak vám povoluji.
(to byly směrnice z I. století).
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1745
Registrován: ned 04. zář 2011 22:53:28
Bydliště: Praha

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Aves passeri » pát 14. lis 2014 11:42:32

Jarda Malej píše:Zkráceně se tomu oscilování mezi štěstím a utrpením říká: "lidský úděl."
Dobrá zpráva je, že si tohle pendlování mezi štěstím a utrpením můžeme zkrátit
jakmile pochopíme, že smyslem utrpení je ..naučit se netrpět.



:)


Přesně :)
Aves passeri
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 19. črc 2013 11:10:24

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 12:00:15

vostalpetr píše:Když ji miluješ, není co řešit... :D


Obrázek
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 12:13:37

Aves passeri píše:Já tu zkušenost mám a hned dvojnásobnou. To jak se utrpení z lásky, která je nenaplnitelná, dokáže změnit ve štěstí z lásky. Vděčnost z toho, že člověk tu lásku vůbec poznal a mohl prožít. Objeví zdroj, ze kterého může dávat, nemá pak ani důvod trpět tím, že by chtěl něco, co nemůže mít. Vždyť co víc by ještě mohl chtít, než to, co skrze lásku získal??? Při té první zkušenosti se utrpení po x letech přerodilo jen ve vděčnost za tu lásku, která už člověka netrápí, ačkoliv ji k tomu člověku pociťuje stále. Při té druhé zkušenosti, která je velmi čerstvá, je to taková oscilace, utrpení, štěstí, utrpení, štěstí, utrpení se krůček po krůčku snižuje a zkracuje, štěstí se krůček po krůčku prohlubuje a prodlužuje.


i já tím procházím a doslova na vlastní kůži poznávám, že utrpení z nenaplnitelné lásky pochází z toho, že chci mít to co mít nemůžu ... (tak je to ale vždycky ... trpíme když chceme něco jinak než to je) a když si toto uvědomuji, tak mizí ta potřeba mít a místo toho se objevuje vděk za tu lásku samotnou :)
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 12:17:01

vostalpetr píše:
Když ho miluješ, není co řešit... :D

A když něco milujete a neodmítáte, tak to můžete k sobě přiblížit blíž,

a pojmout do vědomí...

Bohužel, utrpení tím zmizí,

no ale můžete si vytvořit nový, náký lepší...


Pokud bych měl vidět nějakej smysl utrpení,

tak naučit se milovat život sám o sobě,

což nakonec platí i o jiných stavech mysli


Navíc, já si nemyslím,

že smyslem života je vzít roha do náký nirvány,

vše naopak svědčí o pravém opaku,

vznikat, růst, zanikat

a pokud k tomu někdo potřebuje nějakej smysl,

tak at si ho vymyslí,

stejně to bude nejspíš blbost...


tak nějak

:)
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 14. lis 2014 13:00:18

(..trpíme když chceme něco jinak než to je) a když si toto uvědomuji, tak mizí ta potřeba mít a místo toho se objevuje vděk za tu lásku samotnou

..a až zmizí i ten "vděk za tu lásku samotnou,"
tak ta láska bude jako třeba dýchání.
To je taky s námi pořád, vyživuje nás a ..nemluvíme o něm.



:)
Jarda Malej
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 13:07:33

Jarda Malej píše:
(..trpíme když chceme něco jinak než to je) a když si toto uvědomuji, tak mizí ta potřeba mít a místo toho se objevuje vděk za tu lásku samotnou

..a až zmizí i ten "vděk za tu lásku samotnou,"
tak ta láska bude jako třeba dýchání.
To je taky s námi pořád, vyživuje nás a ..nemluvíme o něm.



:)


Jardo, v tobě se nikdy nevzedme taková vlna vděku nebo úžasu nad tím jak je třeba tráva zelená ??? jak voní, dýchá a žije ??? až tak, že ti to vžene do očí slzy ???

to se prostě stává, že takový vlny vděku vyvstávají a zase odeznívají ...

možná co máme za samozřejmé, tak o tom nemáme potřebu mluvit

ani dýchání mi nepřipadá jako samozřejmost, takže by nestálo za zmínku nebo dokonce vědomé uvědomování toho
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 14. lis 2014 13:12:37

Navíc, já si nemyslím,

že smyslem života je vzít roha do náký nirvány,

Nirvána není smyslem života, je plodem jeho pochopení.
Nazřením ne-smyslu.
Akorát se to všechno děje, to je celý.
Kam by někdo mohl chtít vzít roha?


:)
Jarda Malej
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 14. lis 2014 13:30:57

Jardo, v tobě se nikdy nevzedme taková vlna vděku nebo úžasu ..

Vlny se vzdouvají a klesají není-liž pravda?
A co se děje když i tohle zmizí?
..možná co máme za samozřejmé, tak o tom nemáme potřebu mluvit

Kde se bere potřeba mluvit?
Odkud přicházejí ..potřeby?
..ani dýchání mi nepřipadá jako samozřejmost,

Je tedy dýchání samozřejmostí a nebo je to něco mimořádného, neobvyklého?
Co z toho ti připadá jako reálnější?


:)
Jarda Malej
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 14:12:13

Jarda Malej píše:
Jardo, v tobě se nikdy nevzedme taková vlna vděku nebo úžasu ..

Vlny se vzdouvají a klesají není-liž pravda?
A co se děje když i tohle zmizí?
..možná co máme za samozřejmé, tak o tom nemáme potřebu mluvit

Kde se bere potřeba mluvit?
Odkud přicházejí ..potřeby?
..ani dýchání mi nepřipadá jako samozřejmost,

Je tedy dýchání samozřejmostí a nebo je to něco mimořádného, neobvyklého?
Co z toho ti připadá jako reálnější?


:)


asi tak ... jak jsem psala vlny se vzdouvají a zase mizí ... protože takový je prostě života běh :) a je to dobře, protože jak se doufám shodneme, tak život je neustálou změnou přesně, jak píše vostál vznikáním, růstem, zanikáním ... a projevuje se ve všech možných (a nám z lidského pohledu kolikrát připadá, že i nemožných) modifikacích ...

a z toho pohledu je dýchání zázrak a ne něco samozřejmého i když obvyklého, protože kde to nedýchá, tak tam to nežije ... ta životní pulsace rozšiřování a stahování, nabírání a vyprazdňování ... je to zázračné samo o sobě, na tomto principu funguje život. život je zázrak a je to naprosto reálný projev.

kde se bere potřeba mluvit ?

život chce komunikovat ... chce se vyjadřovat a jednou z mnoha forem je i za pomocí slov tedy verbálně ...jako je to u lidí pomocí jazyka. ono je na malých dětech moc pěkně vidět, jak jsou zvídavá a jak velmi rychle se u nich vyvíjí snaha o verbální komunikaci

ovšem ty tou otázkou směřuješ k tomu zbytečnému žvanění ... odkud se bere ta potřeba zbytečně žvanit třeba o něčem tak samozřejmém, jako je dýchání nebo láska, pokud už je v nás tak ustálená, že se stává samozřejmou součástí našeho života a proč nás třeba tolit nebere donekonečna žvanit o tom jak roste tráva nebo probíhá trávicí proces, to jsou přece naprosto stejné "samozřejmosti"

bere se z nějaké formy psychické frustrace (bud z nedostatku nebo neodventilovaného přebytku)

a proč témata jako láska je tak lákavé je snad jasný, protože je to velké téma lidského (a nejen jeho) života :) mluví o ní i všichni (realizovaní i nerealizovaní) někdo více, někdo méně ... někteří nemluví léta, pak mluvit začnou, někteří mluví léta, pak začnou mlčet

někoho mlčení ruší, jiného ruší mluvení, zvláště přebytečné mluvení má za obzvlášť nežádoucí, jiný se v tom naopak vyžívá ...

a to je tak asi všechno :)
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod .Petra » pát 14. lis 2014 14:13:51

Jana píše:
.Petra píše:Tak to připadá někomu, kdo nezná Boha.


Znamená to


to, co jsem napsala:

.Petra píše:Tak to připadá někomu, kdo nezná Boha.
.Petra
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 14:15:00

Jarda Malej píše:Nirvána není smyslem života, je plodem jeho pochopení.
:)


a kam se potom poděla samsára ???

Jarda Malej píše:¨

Kam by někdo mohl chtít vzít roha?


:)


sám před sebou nikdo neuteče :)
Návštěvník
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Jarda Malej » pát 14. lis 2014 14:15:43

vostalpetr píše:
Kde se bere potřeba mluvit?
Odkud přicházejí ..potřeby?


Ze srdce ?

(odkud se ale bere srdce ?)

...a tak dál, až k tomu: "Kdo se ptá?"

Reálnější mně přijde nedýchat...

I to je možný, za současnýho pozorování že to nedýchá.
Tělo to nějak nepotřebuje.
A lidi začnou s dýcháním často jen proto, že nedýchat jim přijde divný.
(Řeč je o meditační praxi.)



:)
Jarda Malej
 

Re: miluju kněze

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 14. lis 2014 14:18:46

Jarda Malej píše:
Reálnější mně přijde nedýchat...

I to je možný, za současnýho pozorování že to nedýchá.
Tělo to nějak nepotřebuje.
A lidi začnou s dýcháním často jen proto, že nedýchat jim přijde divný.
(Řeč je o meditační praxi.)



:)


řeč je o ustání fyzickém dýchání (při meditační praxi...)
Návštěvník
 

Další

Zpět na Poraďte mi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků