utéci
bojovat
hrát mrtvého
podřídit se
použít lest
Návštěvník píše:Tomu zřejmě Hendruk říká opravdovost
co určuje, proč tak či onak zareagujem
vostalpetr píše:a rozpoznat to jako Hru Vědomí - viz dzogchen
No a pak tedy jako CO POTOM ?
Rozpustil jsi všechny svý pocity, at už blbý nebo dobrý
vostalpetr píše:Dokud si to u sebe neuvědomuju, můžu užívat dzogchen na myšlenky až do alelujá a celkem nic se nezmění
Co se má změnit ?
Má se změnit situace, nebo můj náhled na situaci ?
Řekl bych, že situace zůstane stejná,
v tomto případě furt budu bydlet na vesnici s blbcem co se mnou nechce za trest spát,
jen se s tím prostě netrápím,
a jsem vcelku blaženej bez ohledu na situaci v níž se nacházím
můžu užívat dzogchen na myšlenky až do alelujá a celkem nic se nezmění
"samoosvobození myšlenek a vášní není snadnou záležitostí. V případě těla a smyslů se musíme snažit více pracovat s bdělou pozorností, musíme rozpoznávat vášně v okamžiku, kdy vyvstávají, a poté je nenásledovat... Toto je osvobození prostřednictvím prosté bdělé pozornosti a vyžaduje úsilí používat bdělost, abychom nenásledovali myšlenky a vášně."
vigilant píše: Vasánové naprogramování nás ovlivňuje, kdykoliv probíhá dění, a navyklé sklony v nás průběžně vyvolávají podvědomé reakce na to, co se děje. Rozpustit se dají ty reakce, které se ve vědomí rozpoznají.
vostalpetr píše:Honzam píše:Aby se ze samsáry stala nirvána, je potřeba ještě 5. krok - vynoření draka z oceánu. V jeho těle jsou všechny myšlenky vysvobozené jako jeho tělo a oceán zůstane bez vln.
No to určitě,
univerzální vědomí je vlastně univerzální samsára (ego)
a tím oceánem bez vln je vlastně ten nek. prostor vědomí, bytí, blaženosti a světla,
takže uvědomění si sebe sama jako TOTO VŠECHNO,
pak vede k uvědomění si sebe sama jako TO
TŘI ÚROVNĚ PRAKTIKOVÁNÍ:
Vzhledem k úrovni praktikujícího rozlišujeme tři druhy osvobozování vyvstávajících myšlenek či vášní.
Pokročilý praktikující dokonale chápe základ (künži), který je zdojem sansáry a nirvány a kde je sansára i nirvána dokonalá. Abychom osvobodili myšlenky, nemusíme nic dělat, protože v tomto stavu neexistuje žádné posuzování. Zcela jsme se integrovali s prvotním stavem, takže nás v jednání nic neomezuje. Takové osvobození je prvotním neboli samopovstávajícím samoosvobozováním. V tomto stavu se myšlenky i vášně spontánně, bez úsilí samoosvobozují, jakmile vyvstanou. Je to stav úplné realizace dzogčhenových mistrů, kteří chodí, mluví, jedí a dělají vše bez jakéhokoliv rozptýlení.
Na druhé úrovni, která přísluší středně pokročilým praktikujícím, se osvobozujeme prostřednictvím sebepozorování, když vyvstane smyslový vjem či vášeň, jako je na příklad vztek. V tomto případě vyvíjíme úsilí, neboť chceme integrovat. Když se rozčílíme, snažíme se setrvat v kontemplaci, nebo se snažíme pozorovat vášeň a osvobodit ji. Vášeň osvobodíme, zjistíme-li, že skutečnou podstatou vášně je prázdnota. Pozorovatel a pozorovaná vášeň se ve stejném okamžiku rozpustí, my spočineme v tomto spojení a snažíme se vidět věci takové, jaké jsou, místo to, abychom se nechali ovlivnit vášní. Tento druh osvobození nazýváme osvobozením po vyvstání. Vyžaduje úsilí pozorování a rozpoznávání vášně.
Na třetí úrovni praktikujícího nejnižších schopností je velmi obtížné integrovat kontemplaci. Také samoosvobození myšlenek a vášní není snadnou záležitostí. V případě těla a smyslů se musíme snažit více pracovat s bdělou pozorností, musíme rozpoznávat vášně v okamžiku, kdy vyvstávají, a poté je nenásledovat. Když se vášeň objeví, můžeme s ní pracovat na příklad tak, že se sami sebe ptáme, zda jsou pro nás a pro ostatní její důsledky prospěšné či zhoubné. Pouhé uvědomění, že povstala vášeň, jako na příklad vztek, nestačí, protože když se rozčílíme, snadno zapomeneme na všechny svoje plány, jak se vztekem pracovat. Musíme rozpoznat, že vášeň je iluzorní jako sen, a musíme být neustále bdělí a pozorní. Toto je osvobození prostřednictvím prosté bdělé pozornosti a vyžaduje úsilí používat bdělost, abychom nenásledovali myšlenky a vášně."
Vášeň osvobodíme, zjistíme-li, že skutečnou podstatou vášně je prázdnota. Pozorovatel a pozorovaná vášeň se ve stejném okamžiku rozpustí
protože nek. prostor vědomí, světla a blaženosti prostupuje naprosto vším,
tak automaticky všechno transformuje ve vědomí, světlo a blaženost,
tudíž takto transformuje i tvé tělo či těla,
a protože vasány jsou uloženy v tělech, tak je rozpouští - transformuje....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník