Zdeněk píše:Když to Ježíš uslyšel, řekl mu: „Jedno ti ještě schází. Prodej všechno, co máš, rozděl chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“
On se velice zarmoutil, když to slyšel, neboť byl velmi bohatý.
Když Ježíš viděl, jak se zarmoutil, řekl: „Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství! Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.“
(Luk 18, 22-25)
Návštěvník píše:Zdeněk píše:Když to Ježíš uslyšel, řekl mu: „Jedno ti ještě schází. Prodej všechno, co máš, rozděl chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“
On se velice zarmoutil, když to slyšel, neboť byl velmi bohatý.
Když Ježíš viděl, jak se zarmoutil, řekl: „Jak těžko vejdou do Božího království ti, kdo mají bohatství! Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího království.“
(Luk 18, 22-25)
Co si Osho z toho všeho, co měl, ponechal?
Šrí Nisargadatta Maharadž o Oshovi:
"Osho Radžneeš není nějaká malá postavička či šéfík. On je obrovský - je vskutku velikán. Je velký světec. (Maharadž mluví k jednomu návštěvníkovi): Proč chodíte za dalšími mistry, když již máte svého? Vzhledem k tomu, že již máte svého gurua - velkého světce, neměl(a) byste sem chodit a sedět tu s námi. Nemám rád úskočné manévry aspirantů, kteří chodí od jednoho gurua k druhému. Odmítám duchovní tuláky, co chodí bezcílně sem a tam. Jaký je rozdíl mezi Maharadžem a Radžneešem? Bude zde nějaký rozdíl, odstraníte-li jména? Nejprve prošetřete potulující se „já”, než se pustíte do zkoumání druhých. Jakmile odstraníte vlastní jméno, náležící osobě, zůstane zde něco? Co jste bez jména či označení? Vědomí a A b s o l u t n o"
9. června 1981
Po soudní dohodě na základě tzv. Alfordovy klauzuly (kdy obviněný nepřizná vinu, ale připustí, že je dostatek důkazů k tomu, aby byl usvědčen) byl odsouzen na deset let podmíněně a k pokutě 400 000 $. Souhlasil, že opustí USA a v souladu s dohodou o vině a trestu byl z USA deportován.[2][3] Následně hledal útočiště v jiných zemích, ale když byl odmítnut v dalších 21 zemích, odjel zpět do Indie. Tam podrobil USA zdrcující kritice a označil tuto zemi za "monstrum", které "musí být umlčeno dříve, než přivede svět k zániku".
OSHO:
There was a man in Bombay, Nisargadatta Maharaj. Nobody knew this big name; he was known to the masses as "Beedie Baba" because he was continuously smoking beedies. You can find in every village such kinds of beedie babas. I think India has seven hundred thousand villages and each village must have at least one; more is possible. And Amrito wrote a few days ago to me, because another young Dutchman became very much involved with Beedie Baba... The man seems to be very sincere, but the trouble is that the people who come from the West have a very childlike heart, very trusting, and they are unaware that in India spirituality is just a routine. Everybody talks about great things and their lives are as ugly as possible. When Beedie Baba said that he would speak only to this young Dutchman, naturally his ego must have felt tremendously vast. The crowd that surrounded Beedie Baba was also of the same quality... rickshaw wallahs waiting for their passengers, sitting by the side of Beedie Baba. And when he said he would not speak to anybody unless it was this Dutchman... So he spoke to the Dutchman, who has now compiled books on Beedie Baba. Now in India it is almost parrot-like, but to the Westerner it seems to be a tremendous revelation -- when Beedie Baba said, "Aham brahmasmi; I am God, I am that" the young Dutchman immediately wrote a book: I AM THAT! Because for the West, spirituality is a foreign affair, just as for the East, science is a foreign affair.
....
Even the poorest beggar knows more about metaphysics, about great ideologies... And when the Western man comes -- he may be well educated but his education is of science, his education is of logic, his education makes him a great intellectual. But in the heart he remains very naive. Then any Beedie Baba, any idiot can make a great impact on him. This Dutch man lived for months together with Beedie Baba. He does not mention his well-known name, Beedie Baba; he mentions only his legal name, Nisargadatta Maharaj. He has written many books on Nisargadatta Maharaj; he has made Nisargadatta famous all over the world. I have looked through those books -- sheer nonsense.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:
On to rozdal chudým? Odkud to víš?
Ten, kdo nezná sám sebe a troufá si posuzovat ostatní, je v moudrosti nejchudší.
Neplatíš Oshovi ani haléř, a přesto ti nabízí přístup k velikosti, pokud jsi schopen ho přijmout.
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:https://psychologie.cz/osho-a-jeho-slabe-misto/
Osho ve svých promluvách kladl důraz především na to, aby lidé byli spontánní, nesvázaní konvencemi, předsudky a dogmaty, aby žili svobodný život v lásce a beze strachu. A tak mě při sledování dokumentu napadaly mnohokrát otázky: Jak je možné, že se pět tisíc (a více) lidí obývajících Oshovy ášrámy spontánně rozhodne obléci se výhradně do červené barvy a kolem krku si pověsit korálky – malu – s Oshovým portrétem? Ale dobře, oblečení může být víceméně povrchní věc. Jak je ale možné, že lidé propagující svět bez násilí a beze strachu bydlí v komunitě, kterou hlídají vycvičení vojáci se samopaly, a Rolls Royce jejich gurua doprovází ozbrojená hlídka?
Návštěvník píše:https://psychologie.cz/osho-a-jeho-slabe-misto/
To všechno ve jménu svobody a lásky, aby se mohly tyto kvality nadále šířit nejen v jejich komunitě, ale po celém světě. Při vyšetřování byl mimo jiné odhalen obrovský odposlechový systém, který byl instalován ve všech hlavních budovách komunity, a dost možná každý, kdo vstoupil do města Rajneeshpuram, mohl být odposloucháván. Ve výsledku tedy lidé ostentativně manifestující spontaneitu, lásku a svobodu vytvořili diktaturu ne nepodobnou fašismu. Tento dokument popisuje cosi extrémního, ale zároveň i ukázkového.
Návštěvník píše:http://www.otoons.com/osho/askosho_nisargadatta_maharaj.htm#sthash.BLQ5PpRv.dpbs
OSHO:
There was a man in Bombay, Nisargadatta Maharaj. Nobody knew this big name; he was known to the masses as "Beedie Baba" because he was continuously smoking beedies. You can find in every village such kinds of beedie babas. I think India has seven hundred thousand villages and each village must have at least one; more is possible. And Amrito wrote a few days ago to me, because another young Dutchman became very much involved with Beedie Baba... The man seems to be very sincere, but the trouble is that the people who come from the West have a very childlike heart, very trusting, and they are unaware that in India spirituality is just a routine. Everybody talks about great things and their lives are as ugly as possible. When Beedie Baba said that he would speak only to this young Dutchman, naturally his ego must have felt tremendously vast. The crowd that surrounded Beedie Baba was also of the same quality... rickshaw wallahs waiting for their passengers, sitting by the side of Beedie Baba. And when he said he would not speak to anybody unless it was this Dutchman... So he spoke to the Dutchman, who has now compiled books on Beedie Baba. Now in India it is almost parrot-like, but to the Westerner it seems to be a tremendous revelation -- when Beedie Baba said, "Aham brahmasmi; I am God, I am that" the young Dutchman immediately wrote a book: I AM THAT! Because for the West, spirituality is a foreign affair, just as for the East, science is a foreign affair.
....
Even the poorest beggar knows more about metaphysics, about great ideologies... And when the Western man comes -- he may be well educated but his education is of science, his education is of logic, his education makes him a great intellectual. But in the heart he remains very naive. Then any Beedie Baba, any idiot can make a great impact on him. This Dutch man lived for months together with Beedie Baba. He does not mention his well-known name, Beedie Baba; he mentions only his legal name, Nisargadatta Maharaj. He has written many books on Nisargadatta Maharaj; he has made Nisargadatta famous all over the world. I have looked through those books -- sheer nonsense.
Návštěvník píše:P.N píše:Hovno. Uvnitř tebe je mistr. Už ho přestaň hledat vně. Tam není a nikdy nebyl.
Pravdu. Jsi vnější?
Zdeněk píše:Návštěvník píše:https://psychologie.cz/osho-a-jeho-slabe-misto/
Hmm, zajímavé. Četla to naše Guru Matka Jana? No, ono to je vlastně jedno...
Jana píše:Zdeněk píše:Návštěvník píše:https://psychologie.cz/osho-a-jeho-slabe-misto/
Hmm, zajímavé. Četla to naše Guru Matka Jana? No, ono to je vlastně jedno...
Nečetla, psychologické rozbory osob ji nijak nezajímají, protože to, o co tady jde, není poznání představy, jak to která osoba má, ale jde o poznání toho, na co žádný psychologický rozbor nedosáhne. Jak říká Maharaj: "Co zůstane, když odstraníš jméno?"
Zdeněk píše:Jana píše:Zdeněk píše:Hmm, zajímavé. Četla to naše Guru Matka Jana? No, ono to je vlastně jedno...
Nečetla, psychologické rozbory osob ji nijak nezajímají, protože to, o co tady jde, není poznání představy, jak to která osoba má, ale jde o poznání toho, na co žádný psychologický rozbor nedosáhne. Jak říká Maharaj: "Co zůstane, když odstraníš jméno?"
To jako myslíš, že když blbost nepojmenuješ tak nebude?
Jana píše:Zdeněk píše:Návštěvník píše:https://psychologie.cz/osho-a-jeho-slabe-misto/
Hmm, zajímavé. Četla to naše Guru Matka Jana? No, ono to je vlastně jedno...
Nečetla, psychologické rozbory osob ji nijak nezajímají, protože to, o co tady jde, není poznání představy, jak to která osoba má, ale jde o poznání toho, na co žádný psychologický rozbor nedosáhne. Jak říká Maharaj: "Co zůstane, když odstraníš jméno?"
Zdeněk píše:To jako myslíš, že když blbost nepojmenuješ tak nebude?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků