Návštěvník píše:Hlavně je to tiché (neextatické - nezaměřené ven).
Bim -bam... bim - bam... bim - bam...
Jaký smysl má jim vysvětlovat, že se jich nikdo neptal, kolik je hodin?
Na co jsou naprogramované, to dělají
Návštěvník píše:Pokud je tady osoba = užívající (ztotožnění s představou, že já existuji coby jedinečnost), pak ano, je tu i užívání si.
Návštěvník píše:Pokud je tady osoba = užívající (ztotožnění s představou, že já existuji coby jedinečnost), pak ano, je tu i užívání si. Potom existence např. řve blahem a je to nesmírně krásné a blažené.
Do skutečného probuzení.
Návštěvník píše:
Bim -bam... bim - bam... bim - bam...
Jaký smysl má jim vysvětlovat, že se jich nikdo neptal, kolik je hodin?
Na co jsou naprogramované, to dělajíNávštěvník píše:Pokud je tady osoba = užívající (ztotožnění s představou, že já existuji coby jedinečnost), pak ano, je tu i užívání si.
Play must go on - hra musí pokračovat
A jednou přijde chvíle, kdy vznikne zájem začít si všímat,
kde a čím v sobě potřebu tikat znovu a znovu spouštíme
Návštěvník píše: A Nisargadatta byl rozčílen, neuvěřitelně rozčílen! Hodil mi pod nohy moje dárky se slovy: "Nic od vás nechci, NIC od vás chci."
armin píše:A co je tvoje životní zkušenost. To by bylo zajímavé.
Nějakého Balsekara si může vygůgklit každý, koho to zajímá,
ale co ty, co tvoje životní zkušenost?
Jak to vidíš ty, ke konci tvého života.
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
Vidíš to nějak sama o sobě, bez všech Balsekarů atd.?
Jako třeba paní Tomášovou, jak to měla možnost upřímně slyšet mezi čtyřma očima - poznat moje žena.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života "
Mě tehdy schramstla ta první varianta, a tak zkušenost neduality se stala - jak jinak - jediným smysluplným a žádoucím cílem pro osobní já, které bylo ochotné udělat naprosto cokoliv, jen aby tu ten stav nad protiklady byl pořád.
Jana píše:Mě tehdy schramstla ta první varianta, a tak zkušenost neduality se stala - jak jinak - jediným smysluplným a žádoucím cílem pro osobní já, které bylo ochotné udělat naprosto cokoliv, jen aby tu ten stav nad protiklady byl pořád.
Tohle je právě ten optický klam, který ono uvíznutí způsobuje. Nedualita - stav nad protiklady je tady pořád. To, co vytváří dualitu, iluzi nepřítomnosti celistvosti, je právě mysl - ztotožnění s představou osobního já, které to nemá a které to chce
Raméš Balsekar:
"Skutečné pochopení přijímá všechno, co život přináší, na každou zkušenost reaguje bez jakéhokoliv odporu nebo odmítání, a ponechává mysli svobodu myslet, včetně svobody dělat si starosti!
Když se dvojice protikladů přijmou jako základní princip života a jeho prožívání, nedochází k preferování a hodnocení a všechno začne být průzračné a transparentní.
Dualitu, která je základem života, mudrc přijímá a je zakotvený v míru a klidu, zatím co se vyrovnává s radostmi a trápením života úplně stejně, jako každý běžný člověk. Až do konce svého života pokračuje ve své existenci v oblasti jevů, dokonale sžitý s čímkoliv, co může nastat. Mudrc zakotvený v moudrosti nejzazšího Pochopení přijímá jakoukoliv momentální radost nebo bolest jako to, co bylo předurčeno, jako záměr Zdroje. Proto jeho mír a harmonie nejsou nikdy ničím narušeny. Bez obav přijímá všechno, co mu vstoupí do cesty."
Linda píše:nebo s představou osobního já, které konečně má to co chtělo a ztotožňuje teď sebe samo s Absolutnem.
Přitom ale nedokáže přijmout fakt, že Absolutno ze Sebe Sama promítá celou iluzorní dualitu, tj. všechno pozitivní i všechno negativní, celou tu hru na projev.
Jana píše:Přitom ale nedokáže přijmout fakt, že Absolutno ze Sebe Sama promítá celou iluzorní dualitu, tj. všechno pozitivní i všechno negativní, celou tu hru na projev.
Máš pocit, že Bůh by s něčím takovým mohl mít nějaký problém?
Raméš Balsekar:
"Skutečné pochopení přijímá všechno, co život přináší, na každou zkušenost reaguje bez jakéhokoliv odporu nebo odmítání, a ponechává mysli svobodu myslet, včetně svobody dělat si starosti!
Když se dvojice protikladů přijmou jako základní princip života a jeho prožívání, nedochází k preferování a hodnocení a všechno začne být průzračné a transparentní.
Dualitu, která je základem života, mudrc přijímá a je zakotvený v míru a klidu, zatím co se vyrovnává s radostmi a trápením života úplně stejně, jako každý běžný člověk. Až do konce svého života pokračuje ve své existenci v oblasti jevů, dokonale sžitý s čímkoliv, co může nastat. Mudrc zakotvený v moudrosti nejzazšího Pochopení přijímá jakoukoliv momentální radost nebo bolest jako to, co bylo předurčeno, jako záměr Zdroje. Proto jeho mír a harmonie nejsou nikdy ničím narušeny. Bez obav přijímá všechno, co mu vstoupí do cesty."
Linda píše:Bůh ne.
Problém s tím má osobní já, které se považuje za Boha.
Jana píše:Linda píše:Bůh ne.
Problém s tím má osobní já, které se považuje za Boha.
Můžeš napsat něco konkrétnějšího o tom problému, který podle Tebe to imaginární osobní já má?
Linda píše:Jana píše:Linda píše:Bůh ne.
Problém s tím má osobní já, které se považuje za Boha.
Můžeš napsat něco konkrétnějšího o tom problému, který podle Tebe to imaginární osobní já má?
O tom Ti psalo opakovaně už mnoho účastníků, včetně mě.
Pokud ale osobní já potřebuje vnímat jen to pozitivní a Boží tvorbu v podobě bolesti a utrpení odmítá, zřejmě to zatím nedokáže pochopit.
Jana píše:Uvědomovat si absolutně všechno jako Boží dar, ať už je to cokoliv.
Linda píše:Jana píše:Uvědomovat si absolutně všechno jako Boží dar, ať už je to cokoliv.
Všechno. Ne jenom to příjemné, blažené, pozitivní.
Neulpět na iluzi osobního já, že existuje jen to blažené a pozitivní.
Proč?
Tady to vysvětluje Míla Tomášová.
Víte jaký je rozdíl mezi druhým a čtvrtým vnorem? Velice malý - není tam to já. Ono to jen je. Nekonečné vědomí je, ale je samo v sobě vědoucí. Vždyť všechno vědomí z něho povstává!
N. Maharadž: „Já jsem vším, já jsem vším.“ Jedině když mne budete považovat za něco částečného, za jedince, tak se proti tomu začnu ohrazovat.
Nesmrtelnost je osvobození od pocitu „já jsem“. Ale není to zánik. Naopak, je to stav nekonečněkrát skutečnější, vědomější a šťastnější, než si vůbec dokážete představit. Pouze vědomí „já“ už tu není.
Jana píše:Zkusit ignorovat všechno, co mysl označuje jako negativní
Linda píše:Jana píše:Zkusit ignorovat všechno, co mysl označuje jako negativní
je opak přijímání.
Dokud na tom duchovní já trvá, nezbývá než mu popřát, aby jeho procitnutí nebylo jednou příliš bolestivé.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník