Stránka 1 z 1

Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: sob 24. pro 2016 7:47:01
od Návštěvník

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: pon 09. říj 2017 4:47:03
od Jana

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: pon 09. říj 2017 4:47:42
od Jana

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: stř 11. říj 2017 5:32:18
od Jana
mo.PNG


1:42:42....

... Jsem tak bezcenný, že ani ďábel mě nechce...

:)

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: stř 11. říj 2017 11:09:13
od nop
Jana píše: citát z Moojiho...

1:42:42....

... Jsem tak bezcenný, že ani ďábel mě nechce... :)

Pocit vlastní ceny se vyvíjí postupně u dítěte a pokračuje do dospělosti.
Může se vyvíjet uspokojivě (protože každý člověk má svou důstojnost, schopnosti a „cenu“), nebo mohou nastat chyby a překážky harmonického vývoje, od výroku pana učitele „z tebe nic pořádného nebude“ až po ponižování lidí v kasárnách a vězeních, někde v klášterech. Některé zážitky mohou působit nenávratná poškození sebeúcty i správného cenění si vlastní bytosti (potom přicházejí psychologové s jejich „měj rád sám sebe.“)

Na druhé straně se mezi lidmi objevuje přehnané cenění sebe s domněnkou „mohu si dovolit více než druzí, dokonce na cizí účet“.
Správné hodnocení sebe je závislé na správném chování všech dalších lidí, váha deformit se vrací.
A jestli někdo považuje za výhodné, že ho ani ďábel nechce, pak vyrůstal v psychicky deformovaném okolí. Chybí mu láska, ta totiž o ničem nepochybuje a poskytuje jistotu „jsem chtěný.“

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: sob 14. říj 2017 12:03:31
od Jana
nop píše:
Jana píše: citát z Moojiho...

1:42:42....

... Jsem tak bezcenný, že ani ďábel mě nechce... :)

Pocit vlastní ceny se vyvíjí postupně u dítěte a pokračuje do dospělosti.
Může se vyvíjet uspokojivě (protože každý člověk má svou důstojnost, schopnosti a „cenu“), nebo mohou nastat chyby a překážky harmonického vývoje, od výroku pana učitele „z tebe nic pořádného nebude“ až po ponižování lidí v kasárnách a vězeních, někde v klášterech. Některé zážitky mohou působit nenávratná poškození sebeúcty i správného cenění si vlastní bytosti (potom přicházejí psychologové s jejich „měj rád sám sebe.“)

Na druhé straně se mezi lidmi objevuje přehnané cenění sebe s domněnkou „mohu si dovolit více než druzí, dokonce na cizí účet“.
Správné hodnocení sebe je závislé na správném chování všech dalších lidí, váha deformit se vrací.
A jestli někdo považuje za výhodné, že ho ani ďábel nechce, pak vyrůstal v psychicky deformovaném okolí. Chybí mu láska, ta totiž o ničem nepochybuje a poskytuje jistotu „jsem chtěný.“


Mooji se ve svých promluvách o tomhle člověku zmiňuje opakovaně jako o někom, kdo způsobil v jeho duchovním vývoji radikální obrat.

Bylo to proto, že ze slov: "Jsem tak bezcenný, že ani ďábel mě nechce.." nevyzařovala žádná nespokojenost, odmítavost. Bylo v tom něco mnohem hlubšího, osvíceného, osvobozeného od potřeby se snažit být pro někoho nějak víc cenný.

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: sob 14. říj 2017 13:22:05
od nop
Jana píše:
nop píše:
Jana píše: citát z Moojiho...

1:42:42....

... Jsem tak bezcenný, že ani ďábel mě nechce... :)

Pocit vlastní ceny se vyvíjí postupně u dítěte a pokračuje do dospělosti.....
.... láska, ta totiž o ničem nepochybuje a poskytuje jistotu „jsem chtěný.“


Mooji se ve svých promluvách o tomhle člověku zmiňuje opakovaně jako o někom, kdo způsobil v jeho duchovním vývoji radikální obrat.

Bylo to proto, že ze slov: "Jsem tak bezcenný, že ani ďábel mě nechce.." nevyzařovala žádná nespokojenost, odmítavost. Bylo v tom něco mnohem hlubšího, osvíceného, osvobozeného od potřeby se snažit být pro někoho nějak víc cenný.

Ano. může se dokonce stát, že snaha o něco může zapříčinit brždění proti pokroku, a tak to "nebýt ničím" může ulehčovat cestu, pokud to nepůsobí utrpení nebo zoufalství.

Re: Moojiho zpráva pro českou sanghu

Nový příspěvekNapsal: sob 14. říj 2017 13:29:08
od Jana
Onen Moojiho bezdomovec, který pronášel ta slova o své bezcennosti, ukázal Moojimu, že existuje dimenze vědomí, kdy to "nebýt ničím" může být naprosto v pohodě.