Je tu i ta možnost, že žiješ ve světě, kde jsi dokonce jediným skutečným mudrcem, inteligentem, a zbytek světa tvoří hlupáci, idioti, kteří Ti nesahají po kotníky.
salmo1cz. píše:To je krásně napsané Petře... klobouček.
Ano, hlupák je jen ten co pouze spí, ničeho nic nevnímaje.Neni to obvinění, je to jenom konstatování tak jako hovno není kopretinou.
Návštěvník píše:salmo1cz. píše:To je krásně napsané Petře... klobouček.
Ano, hlupák je jen ten co pouze spí, ničeho nic nevnímaje.Neni to obvinění, je to jenom konstatování tak jako hovno není kopretinou.
Jestli je tady ztotožňování bytosti s myslí a nerozlišuje se nevědomá myšlenka od toho, kým jsi, tak je tu jen hluboká nevědomost, ale nikdy z tebe neudělá něco jiného, než čím skutečně jsi. To, že spíš a hovoří za tebe ze tvého snu nevědomá mysl, z tebe nedělá hlupáka, i kdybys ve svém snění žil ve světě, kde jsou jen samí hlupáci.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:salmo1cz. píše:To je krásně napsané Petře... klobouček.
Ano, hlupák je jen ten co pouze spí, ničeho nic nevnímaje.Neni to obvinění, je to jenom konstatování tak jako hovno není kopretinou.
Jestli je tady ztotožňování bytosti s myslí a nerozlišuje se nevědomá myšlenka od toho, kým jsi, tak je tu jen hluboká nevědomost, ale nikdy z tebe neudělá něco jiného, než čím skutečně jsi. To, že spíš a hovoří za tebe ze tvého snu nevědomá mysl, z tebe nedělá hlupáka, i kdybys ve svém snění žil ve světě, kde jsou jen samí hlupáci.
Je rozdíl toto znát intelektuálně a prožitkem. Pokud se to nezná prožitkem, tak vzdání se rozlišování je předčasné a zamezuje tomu, aby to bylo rozpoznáno.
Začarovaný kruh. V podstatě není kudy z něho ven.
salmo1cz. píše:Hodnocení kvalit je pouze z pohledu ega.
salmo1cz. píše:Osvícená mysl ví že není konatelem, kdežto neosvícená mysl se stále považuje za konatele.
Pořád nosíte vodu a řežete dříví.
salmo1cz. píše:Hodnocení kvalit je pouze z pohledu ega.
salmo1cz. píše:Jestli končí inkarnace tak to já naštěstí nevím přesně.Je to ale z pohledu šakti docela dobře možné.
Z pohledu šakti jste nepotřební.
V neprojeveném Absolutnu není vůbec žádné vědomí - vědomí existence. Takže pouze, když je tu toto univerzální vědomí, projevující sebe v různých formách, a když tyto formy vlastní životní sílu a jsou předmětem třech gun, může každá forma jednat skrze životní sílu podle kombinací těchto tří gun.
Každá forma jedná podle vlastní přirozenosti. Je to pouze, když nastane ztotožnění a já začnu myslet, že já jsem jednající, ačkoli je to pouze kombinace těchto tří gun, která vše koná, tak si potom osobuji (přijímám) zcela zbytečně zodpovědnosti a následky těchto činů, které vlastně vůbec nejsou moje. Činy budou nastávat v každém případě; a budou to takové činy, které budou záviset na třech gunách (tedy sattva - čirost, jasnost a harmonie; radžas - vzrušení, energie a činnost; a tamas - ochablost, odpor a zaslepenost) a životní síle.
Je udivující, skoro hloupé, že si někdo myslí, že on nebo ona jednají. Toto je to, co se děje: Bdělý stav, ještě než další guny začnou, je ze sattva-guny, což je totální harmonie.
V průběhu jedné vteřiny, když se probudíte, tu je naprostá láska, naprostá laskavost, není tu žádný egoismus. Takže bdělý stav je kvalitou sattva-guny; následně poté jsou tu fyzické činnosti, způsobené nutností, přirozeností, povinnostmi; pocházejí z radžas-guny. Všechny tyto činnosti nastávají samy od sebe, ale člověk chybně říká: "Já dělám toto", čímž se chybně ztotožňuje s konatelem a přebírá zodpovědnost a toto je práce tamas-guny.
Šri Nisargadatta Maharadž, Prožívání ničeho
Jana píše:
A legrace je, že ten problém s tím, že "není kudy ven", je zase jen intelektuální, nalézá se zase jen v mysli.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků