od Návštěvník » stř 22. bře 2023 23:17:36
NEDUÁLNÍ VÝUKA
Nedvojí znamená jedno, tedy jakýkoli pokus rozpitvat to jedno, je omyl. Možná neohrabaný pokus, ale když je rozpoznán paradox, jazyk je odsouzen k záhubě, a tak je místo společného základu hodné pozornosti pro komunikaci, a to je to, co zde vzniklo. Omluvte prosím zjevné odchylky od vyprávění kvůli mému nesprávnému nebo nepřesnému použití založenému na „JÁ“ jako předmětu, tento přístup „se zdá“ pro nováčka nový a náročný.
Zmiňuji dvě učení a mým záměrem je zdokumentovat své úvahy a prostřednictvím analytického psaní zjistit, jaké podobnosti se objevují. Neexistuje žádný konkrétní účel kromě zaznamenávání myšlenkových vzorců pro mou vlastní jasnost.
Nic (NE JÁ), je název pro první učení, a očekávat, že to může přinést pomoc ostatním, je podle prvního učitele Jima Newmana falešná představa, protože neexistují jiní a neexistuje žádné já. Je to dobrý koncept, ale v současné době náročný koncept.
Advaita Vedanta je indická filozofie nebo tradiční duchovní cesta, představená zde prostřednictvím učení Sri Ramany Maharshi, indického mudrce žijícího ve většinovém hinduistickém prostředí v Thiruvannamai v Tamil Nadu v jižní Indii koncem 19. a začátkem 20. století. Jednoduché a jasné poselství se mnou rezonuje a pravidelně pokračuji ve svém vztahu k jeho učení.
*************************************************************************************************
* NIC (NE JÁ)
Jim Newman:
„Tento web a setkání Jima Newmanse NON-DUALITY sdílejí záhadu, paradox. Paradoxem je, že TOTO, tento vzhled, není tím, čím se zdá být. Je a není. Není to nic, co by bylo něco. Je to prázdnota, která se jeví jako všechno. Je to sjednocené a jeví se jako rozdělené nebo oddělené“.
„Konec hledání je konec hledajícího, je konec zkušenosti, že ‚toto‘ je skutečné. Zbývá to, co je již zjevně vším. TENTO. Tohle nepotřebuje nic jiného, tohle už je vše. Cokoli se děje – ať se dějí jakékoli pocity, myšlenky, zážitky – to je celistvost, která je hledána. Není to celistvost, kterou jedinec hledá. Není to celistvost, kterou „Já jsem“ hledá. S tím bude vždy nespokojen. Je to celistvost, která je mimo osobní hledání, mimo osobní potřebu něčeho víc nebo něčeho jiného."
*************************************************************************************************
* ADVAITA VEDANTA
Učení advaita védánty naznačuje, že existuje pouze JEDNO JÁ (jiné termíny zahrnují naši pravou přirozenost a čisté vědomí). Hledající je nasměrován k sebedotazování a položit si otázku: Kdo jsem „já“? načež následuje odhození doplňků celého života posílených falešných přesvědčení a tužeb jako „JÁ“ nebo „ego“. Bez přídavků, které celou dobu skrývaly skutečné já, je tak obnaženo JEDNO JÁ, které bylo vždy přítomné, ale skryté zkušeností oddělenosti.
Tradice „duchovního ukazování“ předpokládají, že poselství je nejužitečnější, když je vyjádřeno ze zjevné perspektivy Duality, i když je známo, že jde o falešnou víru vytvořenou fiktivní osobou snů, známou jako JÁ nebo ego. Objeví se prvotní impuls ke kontaktu s tajemstvím života a mnoho okolností se může objevit jako cesty k ovlivnění metody transcendence ega.
Hledající si uvědomí falešnou realitu ega povahou svého vlastního probuzení, jakkoli okamžitá probuzení bez hledání jsou dobře zdokumentována. Bylo řečeno, že ticho je nejvyšší formou učení a že klid mysli a pocit míru nastávají v přítomnosti živého Gurua.
Mnozí hlásí sílu nebo energii nebo světlo, které je vnímáno ve fyzické přítomnosti žijícího gurua. Předpokládalo se, že světlo Jednoty rezonuje samo se sebou tak silně jako nekonečný zdroj, že když lidé vstoupí do pole rezonančního kontaktu, zazáří také jejich vlastní pravé já. Advaita učí, když je člověk zcela pohlcen SÁM SEBOU, je guruem, a tak vznikají stejné účinky, když se člověk stává Světlem pro sebe.
Podobně, když lidé přijdou do přítomnosti živého gurua, otázky, které měli, náhle zmizí a zdají se irelevantní, kvůli rezonančnímu klidu mysli, který člověka přemůže; myšlenky se jakoby vypařují a člověk přichází do přítomného okamžiku. Písma a texty mohou začínajícího hledajícího snadno odvést stranou, takže v zásadě platí, že pokud opadnou všechny touhy a připoutanosti, je účinnost učení dostatečná.
Hledající může mít představu, že obsah tajemství je univerzálním poselstvím, ale perspektiva je prezentována mnoha způsoby, protože různá učení a učitelé mají svůj vlastní jedinečný způsob, jak přistupovat k tajemství života a popisovat jej. Rozpoznání prožitku a podnětu autora či učitele a „ČÁSTI TAJEMSTVÍ“ a jejich schopnosti a důvodů a touhy je vyjádřit jsou zásadními hledisky, ale to vše je stále druhořadé vzhledem k vlastní zralosti hledání.
Záhada je nevysvětlitelná a samozřejmá a zpráva je ve formě a jazyce s jedinečnými aspekty kulturního a sociálního podmínění, takže v mysli hledajícího může snadno vzniknout zmatek. Také kvůli nedostatečné znalosti detailů a nuancí, které jsou vlastní osobě zkušené v té či oné tradici, vyžaduje orientace v předmětu velkou péči, aby byla zajištěna přesnost a jasnost ukazování.
*************************************************************************************************
Obě nauky prohlašují, že jsou založeny na nedvojné filozofii, zralém stavu vědomí, který je nerozděleným vědomím celistvosti života, kde je pouze jeden bez druhého. To je v kontrastu s Dualitou každodenní existence; což je pro většinu lidí zkušenost být osobou, subjektem, JÁ nebo JÁ, se vztahem k „druhému“. To druhé sestává ze všeho ve zkušenosti subjektu; svět, který existuje a je plný samostatných objektů a všechny mají jména a své vlastní identity.
Advaita má ve svém základu tisíciletou tradici filozofických a duchovních textů a písem, které popisují různé stavy a stupně uvědomění a také předepisují způsoby, jakými lze k Jednotě přistupovat. Běžný pohled na poselství Ramana Maharshiho je, že zjednodušil všechny předchozí body do jedné stručné metody, která se nazývá sebezkoumání, charakterizované dotazem „Kdo jsem“? Je řečeno, že všechny cesty k Jednotě skrze hledání musí zahrnovat tento aspekt.
Efektivita přístupu NIC (NE JÁ), jak jej vyprávějí Jim Newman a Tony Parsons a další zastánci, se údajně projevuje silou a bezprostředností odmítnutí rozpoznat přítomnost 'JÁ' v rozhovoru vůbec. Každý pokus člověka vyjádřit se v běžném jazyce a ve vztahu jako osoba je anulován. Jazyk se stává prvořadým a je pravděpodobné, že tato konfrontace může a také přemůže „falešné ego“. Bez ega, kterého by se dalo držet, myšlenky odpadnou a opustí to, co zastánci nazývají „to, co se děje“.
V podstatě to tedy vypadá, že oba přístupy dorazí na podobné místo, na místo, kde bylo zjištěno, že se „ego“ rozpustilo nebo odpadlo, a to, co se děje, je bez odkazu na osobu. Advaita naznačuje, že v tomto stavu nikdy nikdo nebyl, zatímco premisa „Ne-já“ zdůrazňuje „falešný příběh“, který si lidé během života vytvářejí z mylných přesvědčení.
Kromě toho, přístup NIC (NE JÁ) tvrdí, že je to PŘÍMÝ PŘÍSTUP, a odmítá jakoukoli hodnotu ve všech ostatních metodách, protože ve stavu, kdy nikdy neexistovalo „JÁ“, proto všechny body, které vycházejí z přijetí, že JÁ existuje, jsou matoucí, zavádějící. a oklikou.
Svěžest přístupu NIC (NE JÁ) je povzbuzující, zejména proto, že oba zmínění obhájci jsou živí a aktivní v zobrazování způsobu, jakým pro ně vzniká život. Toto „děje“ v daném okamžiku, za okamžikem, je bez minulosti a budoucnosti, stejně jako všechny příběhy, které poskytují sekvenční vyprávění o tom, jak se člověku odehrává životní zkušenost.
Tony Parsons naznačuje, že občas jsou zjevné zdánlivé důsledky, ale nezachovává žádný spojovací příběh. Poznamenává také, že slovo „vypadá“ se liší od slova iluze. Iluze je iluzí pouze pro sebe, jako jsou naše myšlenky v naší mysli. Vzhled je platným popisem toho, co JÁ vidí ve svém pohádkovém příběhu o světě, zatímco „ať se děje cokoliv; nebo 'TO', je to, čeho si NIC (NE JÁ) uvědomuje. Happening není prožíván, je to uvědomění, jelikož NENÍ JÁ, abych zažil, co se děje
1. NIC (NE JÁ)
Ve snaze porozumět obsahu lze poznamenat, že slova jako porozumění a srozumitelnost atd. se v přístupu NIC (NE JÁ) vyhýbají, protože předpokládají svědka. Omluvte tedy prosím tuto metodologii, protože můj pokus o neutralitu je zjevně omezený a v každém případě irelevantní pro neexistující „JÁ“.
Takže první bod, který je třeba poznamenat, je to, co vyplývá ze snahy komunikovat, když tam nikdo není. To samo o sobě je protimluv. Obvykle se konají konverzace, kdy zastánci diskutují o tématu v jazyce denní potřeby, ale neustále připomínající bezprostřednost děje, pro který není žádný důvod a žádná kontrola nebo možné vědění; nazývá se Skryté tajemství a má minimální expozici.
Popisovaná realita tohoto zahrnuje přítomnost okolí, se zdáním, okolí obsahuje podobné hranice jako stěny a podlahy prostorových vjemů, ale existuje pouze přítomný čas. „Příběh předchozí osoby“ je vnímán jako iluzorní, když se o něm zmiňuje jiné tělo, ačkoli tělesná forma je zjevná a má vjemy a bolest a utrpení stále probíhají, ale NENÍ JEN JÁ, komu se to stane. Je zajímavé, že Jim Newman uvádí, že myšlenky se stále vyskytují, ale nejedná se podle nich, a také pozůstatky předchozího JÁ mohou občas vyvstat ve formě „stažené energie“ v těle. Chápu to tak, že je zde opět patrné spojení mysli a těla. Tony Parsons uvádí, že tato kontrakce postupně mizí během období „fyzických let“.
Takže součet mé analýzy pro učení NIC (NE JÁ) je, že je realita právě TOHLE a toto se děje. Vše ostatní vyplývá z tohoto prohlášení a vědomí je kompletní s neporušenými pocity a utrpením, které se objevují v těle, kde není přítomno NE-JÁ, aby odráželo osobní nebo egoistický vztah.
Pohyb do nedvojného stavu může nastat záblesky, nebo se upevnit s odpadnutím ega. V tomto smyslu má NE-JÁ prvky nedualismu, jednoty nedělání, pouze BYTÍ.
2. ADVAITA VEDANTA
Učení Advaity je mimořádně dobře zdokumentováno, přičemž stavy a stupně uvědomění a vnímání mají podrobné popisy. Obecný konsensus jazyka a definice umožňuje hledajícímu udržovat kontinuitu hodnocení a vztah k obsahu učení, ale pouze praxí a zkušeností, nejen mentálním porozuměním, vtáhne hledajícího do „vnitřního hledání“ spíše než hmotné touhy a připoutanost k vnějšímu světu formy a činnosti. Ramana uvádí, že pokrok lze měřit vytrvalostí v praxi; existují i jiné tradiční cesty nebo ukazování, ale nakonec musí být pro úplné vymýcení ega podstoupeno Sebedotazování.
Tato dvě učení jsou i nejsou stejná. Tvrzení o nedualitě se v obou učeních jeví jako správné. Jednota nebo Celistvost čistého vědomí se přibližuje v obou učeních, nicméně JEDNOTA zahrnuje vše, protože existuje pouze JEDNOTA, a tak příběh falešného ega a světa a osoby a Boha jsou všechny zahrnuty v této JEDNOTĚ. Takže moje shrnutí je, že být člověkem není o hledání samotném, je to o přijetí milosti toho, co se děje v naší vlastní realitě okamžiku, ať už jsme chyceni v příběhu nebo mimo příběh, protože toto je nakonec CO JE; nenucené, žádné úsilí, přijetí a odevzdání se na jakémkoli místě je zřejmé ve větším schématu Jednoty.