Veil píše:Jana píše:Už jsem tu, jdeme na to.
Škoda, kdybys tu nebyla, popovídali bychom si lépe.
No i přes to jsem ráda, že tu jsme a že si můžeme popovídat.
Veil píše:Jana píše:Už jsem tu, jdeme na to.
Škoda, kdybys tu nebyla, popovídali bychom si lépe.
Jana píše:Říkáš: "Nejsem nic, nikdo tady není, nikdo nic nedělá", ano?
Z mého pohledu tohle poznání pramení z Moudrosti, když tady není připoutanost k mysli a smyslovým vjemům.
Pak Moudrost říká: "Nejsem nic."
Nedá se tady o ničem mluvit, nic z mentálního pohledu třídit. Všechno je "tohle".
Mudrcové k tomu říkají: "Já jsem TO, Ty jsi TO, všechno je TO a TO je všechno, co je." Mohou to říkat, protože jim v poznání nechybí poslední dvě lekce dzogčhenu a je jim jasné ono spojení.
Pak tady píšeš:Veil píše: i Newman, který má to první období jen ve vyprávění a v té době o tom nemluvil a začal až ve 2. fázi říká, že všechno je bezpodmínečná láska.
To znamená, že i tady je shoda, když řekneme, že bezpodmínečná Láska je vším, ano?
"Tohle" tudíž není nic jiného, než ničím nepodmíněná láska.
Takže můžeme o tom všem mluvit z pohledu Moudrosti a říkat: "Není to nic."
Můžeme se na to všechno dívat s poznáním Lásky, kdy: "Láska je vším".
A pak se můžeme dívat na všechno z pohledu iluze oddělenosti, tedy dvojnosti, ega nebo jak bys to chtěl nazvat, kdy tohle je něco jiného, než jsi Ty, ano?
Veil píše:Jana píše:Říkáš: "Nejsem nic, nikdo tady není, nikdo nic nedělá", ano?
Aby to nevypadalo, že jsem nějakým ničím, které s tebou mluví, tak bych preferoval, že prostě není žádné já. To je přesnější.
Veil píše:Z mého pohledu tohle poznání pramení z Moudrosti, když tady není připoutanost k mysli a smyslovým vjemům.
Pak Moudrost říká: "Nejsem nic."
No to by ale pořád byla něčí moudrost, ne?
Pořád by byl někdo, kdo by nebyl připoután k mysli nebo vjemům. Není někdo, kdo má moudrost, nebo mysl, nebo myšlenky atd. Není někdo, kdo se na něco může nějak dívat. Je jen všechno (ostatní) a nic najednou.
Nedá se tady o ničem mluvit, nic z mentálního pohledu třídit. Všechno je "tohle".
Není nikdo, kdo by mohl o něčem mluvit. Mluvení se zdánlivě děje, ale nikdo to nedělá. To samé třídění a cokoli jiného.
Mudrcové k tomu říkají: "Já jsem TO, Ty jsi TO, všechno je TO a TO je všechno, co je." Mohou to říkat, protože jim v poznání nechybí poslední dvě lekce dzogčhenu a je jim jasné ono spojení.
Právě. Mistři říkají já jsem to. Takže je pořád nějaké já, které si myslí, že je osvícené a že je tím. Tomu říkám osobní osvícení a je to hluboký sen.
Pak tady píšeš:Veil píše: i Newman, který má to první období jen ve vyprávění a v té době o tom nemluvil a začal až ve 2. fázi říká, že všechno je bezpodmínečná láska.
To znamená, že i tady je shoda, když řekneme, že bezpodmínečná Láska je vším, ano?
"Tohle" tudíž není nic jiného, než ničím nepodmíněná láska.
Tohle je prostě záhadné. Naprosté mystérium. Ale ano, má to "nádech" bezpodmínečné lásky, je "v tom" určitá (nevím, jak to vyjádřit) milost.
Takže můžeme o tom všem mluvit z pohledu Moudrosti a říkat: "Není to nic."
Ne tak docela. My o tom nemůžeme mluvit a není žádná moudrost, kterou někdo má. Všechno se jen zdánlivě děje.
Můžeme se na to všechno dívat s poznáním Lásky, kdy: "Láska je vším".
Opět, my nic nemůžeme a nikdo nemá poznání.
A pak se můžeme dívat na všechno z pohledu iluze oddělenosti, tedy dvojnosti, ega nebo jak bys to chtěl nazvat, kdy tohle je něco jiného, než jsi Ty, ano?
Co můžeme a nemůžeme viz výše. Tohle ale je něco jiného, než jsem já, protože není žádné já. Je jen tohle.
dodo píše:A čo tak zdanlivo rozobrať neexistenciu ružových papúč s tyrkysovým brnbolcom mojej starej mamy ?
Tie neexistovali ani skutočne, ani zdanlivo. Moja zdanlivá stará mama totiž nikdy žiadne ružové papuče s tyrkysovým brnbolcom nemala.
Jana píše:Máš na mysli osobní já. Máš na mysli, že nejsi nic, co by se dalo z tohohle, co je, nějak vyčlenit? Nějak od toho, co je, odlišit?
Pořád by byl někdo, kdo by nebyl připoután k mysli nebo vjemům. Není někdo, kdo má moudrost, nebo mysl, nebo myšlenky atd. Není někdo, kdo se na něco může nějak dívat. Je jen všechno (ostatní) a nic najednou.
Ale tuhle představu, že by tady někdo takový musel být, mít nemusíme, že ne? Tahle představa si klidně může zmizet, ne?
Právě. Mistři říkají já jsem to. Takže je pořád nějaké já, které si myslí, že je osvícené a že je tím. Tomu říkám osobní osvícení a je to hluboký sen.
A když říkají, že Ty jsi TO, tak říkají, že jsi na tom, co se týče osvícení, stejně jako oni.
A když říkají, že všechno je to, tak tím říkají stejně jako Ty, že všechno je osvícené. Tak co se Ti na tom zdá osobního?
Ne tak docela. My o tom nemůžeme mluvit a není žádná moudrost, kterou někdo má. Všechno se jen zdánlivě děje.
Takže o tom mluvit nemůžeme, i když je jasné, že ta Moudrost jen je (podobně jako nebe), aniž by ji mohl kdokoliv vlastnit? Jen se to zdánlivě děje. A o tom, že zdánliví velikáni se z Tvého pohledu dopouštějí chyby, o tom mluvit můžeme?
Můžeme se na to všechno dívat s poznáním Lásky, kdy: "Láska je vším".
Opět, my nic nemůžeme a nikdo nemá poznání.
Takže dívat se z pohledu lásky nejde.
Dobře, takže to, co tohle všechno skutečně je a čím jsi Ty, není spojené. Jsi tedy něco jiného a proto můžeš kritizovat "zdánlivé velikány".
Veil píše:Jana píše:Máš na mysli osobní já. Máš na mysli, že nejsi nic, co by se dalo z tohohle, co je, nějak vyčlenit? Nějak od toho, co je, odlišit?
Ne. Mám na mysli jakékoli já. Není žádné já ať už jako cokoli.
Pořád by byl někdo, kdo by nebyl připoután k mysli nebo vjemům. Není někdo, kdo má moudrost, nebo mysl, nebo myšlenky atd. Není někdo, kdo se na něco může nějak dívat. Je jen všechno (ostatní) a nic najednou.
Ale tuhle představu, že by tady někdo takový musel být, mít nemusíme, že ne? Tahle představa si klidně může zmizet, ne?
Ale zas říkáš tuhle představu mít nemusíme - ale kdo by jí měl nebo neměl?
Že jsi já není jen představa. Pro já je to žitá realita.
Jana píše:No, "na mysli" je všechno iluze. Nicméně mrkni na: Neboť já už jsem tím, co hledám..
Uvědomění bez připoutanosti k představám?
Že jsi já není jen představa. Pro já je to žitá realita.
To zní zajímavě. Můžeš něco víc o té žité realitě, která je já a která není představou napsat něco víc?
Veil píše:Jana píše:No, "na mysli" je všechno iluze. Nicméně mrkni na: Neboť já už jsem tím, co hledám..
Už jsem říkal několikrát, že Tony není ideální na citování. Pojďme se chvíli bavit bez citací.Uvědomění bez připoutanosti k představám?
Uvědomění koho?
Veil píše:Že jsi já není jen představa. Pro já je to žitá realita.
To zní zajímavě. Můžeš něco víc o té žité realitě, která je já a která není představou napsat něco víc?
Není to skutečnost - jen se snažím říct, že pro já jeho existence není věcí nějaké víry, nebo představy. Je to pro něj to nejdůležitější a to jediné, na co by mohl přísahat. Myslím, tedy jsem a podobně. Je to ale kompletní iluze.
Jana píše:
Nebe koho?
Bez ztotožnění je tady čisté uvědomění.
Pořád do toho taháš mysl, představu individuality, která je od toho, co je, nějak oddělená.
V samotném uvědomění lásky, kterou tohle je, není žádná oddělenost na Ty a tohle.
Veil píše:Říkáš v podstatě to, co mistři. Oni říkají, že jsou tím, nadjá, univ. vědomím, ty říkáš, že jsi láskou. Stejná písnička. Pořád je to já jsem cokoli.
Ale pořád není žádné já.
Jana píše:Tohle je i není pravda. V mysli tady nic takového není skutečné, ale uvědomění je Tvé pravé Já
Veile, můžeš říct, jestli je tady, nebo není uvědomění?
Byla by tady odpověď na tuhle otázku, kdyby tady nebylo žádné uvědomění?
Veil píše:jen se snažím říct, že ..
miroslav píše:Veil píše:jen se snažím říct, že ..
Kdo se snaží říct a proč???
Veil píše:Veile, můžeš říct, jestli je tady, nebo není uvědomění?
Samozřejmě, že není.
Veil píše:Všechno vnímané se objevuje jen ve vědomí, je složeno jen z vědomí a je vnímáno jen vědomím....
Veil píše:Veile, můžeš říct, jestli je tady, nebo není uvědomění?
Samozřejmě, že není.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků