Karl Renz:

Karl Renz:

Nový příspěvekod vostalpetr » ned 04. pro 2011 12:40:13

"Ne, děkuji! Mám po krk Karla Renze!" Toto jsem cítil po dvaceti minutách, když jsem ho poslouchal. V těchto dobách jsem ještě s jedním kamarádem navštěvovali několik satsangových učitelů pro naši německou knihu Die Erleuchteten Kommen (Příchod osvícených). Blízko ke konci naše hledání nám ale někdo doporučil Karla a my jsme se rozhodli, že jej připojíme do naší knihy. Konec konců, prošel zkušeností osvícení. Viděl něco, co my neviděli a měl věrné posluchače v mnoha městech.

Při prvním setkání se mi ale zdálo, že tento člověk k ničemu dobrý nebude. Namluvil toho až příliš a nikdy, nikdy nebyl tichý. Netrávil čas tím, že by zíral do vašich očí, a nevytvářel spirituální atmosféru. Prostě si jen sedl jako vedoucí semináře, bez duchovních cetek, svíček, obrázků, atd.

Po léta jsem se účastnil různých satsangů. Potkal jsem učitele s velkolepými aurami; učitele, kteří po dlouhou dobu sedí v tichu se zavřenými očima, dokud se tichost nerozšíří po celé místnosti; učitele, jež se hluboce podívají do vaší duše; "svaté", kteří věnují pozornost každému slůvku, jako kdyby to byl drahý klenot. Takoví učitelé byli obklopeni hudbou, vůněmi, a pozlátky.

Karl Renz neměl nic z těchto lákadel svatosti. Nebyly tam žádné modlitby, žádná speciální atmosféra, vůbec nic meditativního. Naopak, jeho poselství je antimeditativní! Osobně jsem meditoval každé ráno a večer, po dobu dvaceti let. Při jedné letmé srážce, Karl prohlásil, že má disciplína byla prostě bezvýznamná! Vypískal ji – a odpadla! Tak, jak pokračoval s kritikou času věnovanému duchovnu, pouštěl mi žilou. Každá cesta byla chybou, každé úsilí marné, každé hledání beznadějným případem.