Jiří Vacek

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 13. kvě 2017 10:03:34

Tajemné duchovní srdce

Jiří Vacek

Jedna z nejvyšších pravd nás učí: „Já jsem láska“. Bůh je vědomí Já jsem a to je láska. Nejsou dva, ale jedno.

Je známo, že ve vztahu k naší bytosti Srdce je duchovním orgánem na pravé straně hrudi, skrze který v nás působí vědomí Já jsem. Je také spojnicí mezi oblastí neprojevu a projevu.

Srdce je pověřeno i jinou duchovní činností. Je všeobecnou zkušeností, že lásku cítíme v srdci. Nikoliv v srdci tělesném, ale duchovním. Dokonce říkáme: „Miluji celým srdcem“. Tím potvrzujeme, že láska vzniká a působí v duchovním srdci. I tak je v nás přítomen tímto způsobem Bůh jako láska.

Není však na srdce omezen, ale je-li láska dostatečně silná, proudí ze srdce ven, vyzařuje sama sebe na vše, kam se obrátí a zaplavuje sebou vše.

Je-li Bůh láska, pak je možné říci, že je přítomen v našem duchovním srdci, jako v orgánu, ve kterém se projevuje svou láskou, když milujeme. Blaženost a štěstí, které v srdci cítíme, jsou blažeností boží.

Toto vše potvrzuje důležitost duchovního srdce ve vztahu k naší stvořené osobnosti. Je nejen orgánem božího vědomí, ale i lásky. Je proto dobré věnovat mu pozornost, jakou si zaslouží a v duchovní praxi využívat možnosti, které nám poskytuje.

Odmítat srdce a jeho existenci a význam pro duchovní praxi zejména na jejím začátku z hlediska nejvyšších pravd typu „Bůh je všude“, není proto správné. Hlediska praxe zejména těch, kteří se stezkou začínají, jsou jiná než hledisko nejvyšší. Jejich uskutečnění se právě dějí duchovní praxí, i když je, ale pouze z nejvyššího hlediska pravda, že není oč usilovat. K tomu, abychom neměli oč usilovat, slouží právě duchovní praxe. Jejím cílem je samovolné spočívání v Bohu bez úsilí.

Z hlediska pokroku nevědomého jedince na stezce je jedno, že je Bůh vše, protože si tuto jeho přítomnost nedokáže uvědomit. Co dokáže, byť často i s velkými obtížemi, je soustřeďovat se na Srdce a vzývat v něm přítomného Boha jako lásku, vědomí, klid, mír a blaženost.

Když pokročíme dále, nebudeme se v praxi omezovat na srdce, ale to si stále určitý význam podrží jako střed vědomí sama sebe, aniž bychom je, jeho prožitky na ně omezovali. Spočíváme v srdci ve vědomí Já jsem a zakoušíme jeho všudypřítomnost.

Je velmi nešťastné, když nejvyšší Pravdy, jsou-li nesprávně chápány, našemu duchovnímu pokroku víc škodí než pomáhají. Nejhorší omyl pak je, když tyto pravdy přijmeme jako svůj pevný názor a tento názor zaměníme za jejich dosažení. Nevědomí hledající se pak vzdávají úsilí, protože „přece není oč usilovat“.

Bůh opravdu nemusí o nic usilovat, ale ten, kdo s ním ztratil spojení, bez správného úsilí nic nedosáhne a zůstane v nevědomosti a v nebožském světě.

Pro stvořené bytosti jsou nejvyšší pravdy pravdivé, výhradně pokud je v sobě a pro sebe uskutečnili. Jinak jsou jen neúčinným a nežitým přesvědčením mysli.

Dokud slepý neprohlédne, nic nevidí i když žije v jasném světle. To je velmi přiléhavý příklad hledajících, jejich stavu i toho, co mají udělat: prohlédnout, uvědomit si přímo pravdu, která je oblastí nad myslí. Proto ji není možné myslí dosáhnout, ale pouze si ji uvědomit vědomím.

Nelze usilovat o něco, co existuje samo o sobě bez úsilí, ale je třeba ze všech sil usilovat o to, abychom si toto absolutno, bez úsilí existující Skutečnost uvědomili.

Tato Skutečnost není daleko. Je v nás i kolem nás. Je – její vědomí Já jsem, naší podstatou a vše, co je třeba k jejímu dosažení, je obrátit na ni pozornost a uvědomit si ji.

http://www.pratelejirihovacka.cz/clanky ... srdce.html
Návštěvník
 

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 16. bře 2018 20:05:25

Já jsem, vědomí Já jsem není jen jménem božím, jak bylo sděleno Mojžíšovi, ale je přímo Bohem. Bůh a jeho jméno Já jsem jsou jedno. Jsou jedinou nestvořenou sebe si vědomou duchovní Jsoucností, která jediná existuje jako ničím nepodmíněné sebe si vědomé bytí, jedno bez druhého.

Neexistuje nic než Bůh, vědomí Já jsem a vše, co je od něho rozlišené a projevené, existuje v něm a nikde jinde a je jen jeho činností a projevem.

Já jsem je Bůh ve smyslu jeho neměnného, nestvořeného základu, jímž je vědomí, ale není tím vyčerpán. Bůh je i láska, stvořitel všeho stvořeného, vším, co existuje, ale přesně vzato vědomí Já jsem není totéž, co další principy boží. Tvrzení, že vše je Já jsem, je proto doslova pravdivé jen potud, že neexistuje nic jiného než vědomí Já jsem a vše ostatní jsou pouze jeho činnosti. Vše stvořené však přesně vzato není totéž, co vědomí Já jsem, ale je pouze jeho výtvory. Ty nejsou od něho oddělené, ale ani s ním nejsou plně totožné. Jsou od něho rozlišené.

Vědomí Já jsem je si vždy sebe vědomé, ale stvoření v pohledu a zkušenosti stvořených bytostí nikoliv. Hmota není vědomá, i když existuje ve vědomí a je jeho výtvorem, ale není vědomím Já jsem.

Tak vše stvořené můžeme rozdělit na dva základní druhy bytí:

1) Na bytí, které je sebe si vědomé, neboli Já.

2) Na bytí sebe si nevědomé neboli ne-já.


Na cestě k Bohu vědomí Já jsem se proto pohybujeme z nevědomí do vědomí. Nehledáme Boha v nevědomém, ale ve vědomí Já jsem v sobě. Ač v širším významu pojmů je vše jediná Skutečnost, vědomí Já, pro naši praxi platí, že se obracíme k samotnému ryzímu vědomí Já jsem a odvracíme se zejména od nebožského světa jako od ne-já i když je výtvorem vědomí Já jsem, ale pro nás pokleslým z božského stavu.

Pro naši praxi hledání vědomí Já jsem je toto rozlišení všeho na Já, na ryzí princip vědomí a na ne-já základní. Z hlediska naší od Boha pokleslé bytosti a naší snahy vrátit se k Bohu, vůbec neplatí, že vše je vědomí Já jsem. Zejména neplatí, že náš hmotný svět se nachází v božském stavu nebo je dokonce Bohem. Na této pravdě nic nemění ani skutečnost, že je prostoupen vědomím Já jsem. Tudy cesta nevede.

Vede přesně opačným směrem: rozlišujeme se, my vědomí od nevědomého světa, těla a mysli neboli od ne-já a obnovujeme své pravé sebe si vědomé Já, vědomí Já jsem. Pokud takto nezačneme vědomí jasně rozlišovat od toho, co není sebe si vědomé, nikdy si vědomí Já jsem v sobě neuvědomíme a postup na stezce se nám uzavře.

Jiří Vacek
Návštěvník
 

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 10. lis 2020 22:15:34

Ježíš Kristus

Jiří Vacek

Pokud chceme správně pochopit to, co se nám předkládá jako Ježíšovo učení, musíme jej, jeho osobu a učení chápat duchovně, vnitřně a nikoliv historicky a zevně.

Z hlediska dnešní historické vědy je existence Ježíšovy osoby sporná. Není vědecky doložena. Jeho význam však nespočívá v oblasti vědy, ale Ducha. Bible je souborem duchovních, náboženských poučení, která jsou určena upřímným hledajícím Boha v sobě. Platí sama o sobě, protože jsou pravdivá a nikoliv proto, že je hlásají autority, pro které je jiný názor než jejich zločinem.

Její pravdy má každý na prvém místě uskutečnit v sobě, ve svém nitru. Není proto určena pro davy, jako skupinové náboženství, ale pro ty, kteří hledají pravdu o sobě a Bohu ve svém nitru.

Používat na posuzování bible proto vědecká, ve skutečnosti materialistická hlediska, je zcela nepatřičné. Její autoři nás nevedou do oblasti vědy, ale Ducha.

Takto autoři bible myslí a také se v tomto duchu vyjadřují.

Sám Ježíš je pro autory Nového zákona chápán v tomto duchu a vystupuje hned ve více rolích, které mu byly buď autory nebo vykladači evangelií přiřčeny.

Pojetí Ježíše jako spasitele davů a světa je proto zcela mylné. Ježíš je sám vyvrací, když říká: „Mé království není z tohoto světa“. Nebuduje nový, lepší zevní svět, ale svět Ducha, který je v nás, v našem nitru.

Hlavní role Ježíše je stejná jako každého pravého duchovního mistra, ať se jedná o jakékoliv náboženství. Učí nás návratu k Bohu, který je naším Otcem.

Jeho životopis je líčením vnitřního, duchovního růstu každého pravého hledajícího Boha. To, co prožívá člověk Ježíš, prožívá postupně ve svém duchovním vývoji každý hledající mystik, buddhista, jogín a další žáci vnitřních náboženství.

Přít se o historického Ježíše je proto zcela nemístné. To nepochybně nebylo záměrem autorů evangelií.

Ježíš, jak nám je v evangeliích představován, je nepochybně velký mistr, jako byli a jsou mistři všech zevních náboženství, ale není spasitelem a už vůbec ne jediným možným.

Ježíšovo učení není určeno davům, ale jedincům, kteří ve všech dobách se stahují do svého nitra, aby tam hledali pravdu. Právě proto, že se jeho učení stalo zevním náboženstvím davů, ztratilo svou duchovní úroveň. Místo, aby nás vedlo do našeho nitra, kde sídlí Bůh, zaplétá nás do zevního, od Boha odpadlého světa a do nekonečných myšlenkových i krvavých půtek o tom, co bylo myšleno původně úplně jinak.

Bible i evangelia jsou na prvém místě určeny pro ty, kteří chtějí spasit sebe a nikoliv svět s mečem v ruce, který stíná hlavy tam, kde není ochota slepě věřit.

Ježíš je spasitelem pro ty, kteří sami žijí jeho zvěstí lásky, ale nikoliv pro ty, kteří jsou stoupenci násilí a jediné pravdy, ovšem té jejich vlastní. Kdo chápe správně a duchovně, nalezne v jeho učení mnoho spásných pravd, které jej osvobodí proto, že jimi žije a nikoliv proto, že je násilím vnucuje druhým.

Jako je jen jedna věda i hudba a umění, tak je jen jedno náboženství, které je náboženstvím lásky a snášenlivosti, které jeho stoupenci v prvé řadě používají jako pravidla pro svůj život a nikoliv jako nástroje moci pro ovládání druhých.

Právě v tom je Ježíšův osobní osud i jeho učení pro nás všechny velkým poučením. Je jisté, že pokud jej budeme následovat, určitě budeme spaseni.
https://www.pratelejirihovacka.cz/clank ... istus.html
Návštěvník
 

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod vostal petr » úte 10. lis 2020 22:26:13

JEDINEJ ČLOVĚK U KTERÉHO JSEM VIDĚL TENTO PŘÍSTUP JE PETRA,

u ostatních pak jde ten přístup jediné pravdy a násilí...
vostal petr
 

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod lklknml » stř 11. lis 2020 6:37:33

vostal petr píše:JEDINEJ ČLOVĚK U KTERÉHO JSEM VIDĚL TENTO PŘÍSTUP JE PETRA,

u ostatních pak jde ten přístup jediné pravdy a násilí...

Ode dnů Jana Křtitele až podnes království nebeské trpí násilí a násilníci po něm sahají.
lklknml
 
Příspěvky: 2410
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod vostal petr » stř 11. lis 2020 7:19:55

Myslíš, že maj něco se štítnou žlázou ?
vostal petr
 

Re: Jiří Vacek

Nový příspěvekod vostal petr » stř 11. lis 2020 7:37:39

Jinak mně osobně jsou nějaké představy o nějakém vysněném ideálním světě vcelku ukradený a nějakej Ježíš mě vůbec neoslovuje,

pouze vidím ty následky a výsledky jakých dosáhli ti jeho "následovníci"

Já se starám pouze o tento svět...
vostal petr
 

Předchozí

Zpět na Probuzení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků