Stránka 2 z 4

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: sob 21. led 2012 18:29:42
od Jarda Malej
jako schůdnější cestu pro výměnu informací spíš vidím pokecat si přímo se Sašou

Ano. Tahle cesta je schůdná dost dobře.

:)

Tedy odpověď ještě jednou

Nový příspěvekNapsal: sob 21. led 2012 18:35:22
od Jarda Malej
Jarda Malej píše:teonik » sob 21. led 2012 17:22:34


:)

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: sob 21. led 2012 19:56:01
od Návštěvník
Tedy Jardo furt tlačíš tu autoritu. Za ni se dobře schovává, že.

Proč je pro tebe tak těžké vyjádřit se sám za sebe k čemu je vlákno Hendruka určeno?

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: sob 21. led 2012 22:49:48
od Limes
Návštěvník píše:Tedy Jardo furt tlačíš tu autoritu. Za ni se dobře schovává, že.

Návštěvník píše:To není o Sašovi a co on navto.
To je o tobě a o těch, kdo ho vytiskují den co den na papír a nabízejí na pultech trafiky.
Kdo se za něho schovává.
O těch to je.

Podle sebe soudíš ostatní. Druhým můžeš přisuzovat jen to, co si sám u sebe dovedeš představit. Kdyby se mluvilo o apoštolech, patrně bys usoudil, že se schovávali za postavu Ježíše Krista. Nenapadlo tě, že lidi můžou mít i jiný důvod než se za někoho schovávat? Že existují i nesobecké motivace? Že je docela normální dělit se o to, co pomáhá? Když sám takovou potřebu nemáš, nejspíš tě nemůže napadnout, že je to mezi lidmi poměrně běžné a že takoví lidi existují. A že to nemusí být žádní apoštolové ani bodhisatvové. Musí to být smutný život, žít zavřený ve světě svých egoistických představ o tom, jací jsou ti ostatní. Člověk pak kolem sebe vidí jen samé lumpy.

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: sob 21. led 2012 22:55:45
od Návštěvník
Co pomáhá?
Buď konkrétní.

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: sob 21. led 2012 23:28:34
od Limes
Pomáhají například postupy, kterými můžeme rozpoznat svoje postoje, tradičně nazývané nespásné, postoje, které jsou vedené snahou o sebeobhajobu a upevnění ega.
Každý máme nějaký postoj k sobě a k druhým, běžný je osobní postoj ve snaze po sebeprosazení, jiný ale může být citlivý, vnímající, co se děje, rozpoznávající příčiny a důsledky...

Ta citlivost je překrytá jen nevědomou sebeobranou ega. Řada současných učitelů vysvětluje, jak rozpoznat svoje nevědomé motivace, pod jejichž vlivem jednáme. Hodně mi pomohly například Gaiovy nebo Hendrukovy zkušenosti, jak u sebe při tom postupovat. Pokud to někoho zajímá, stačí se začíst. Pokud ne, stačí to pustit ze zřetele.

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 10:35:46
od Návštěvník
Limes píše:
Návštěvník píše:Tedy Jardo furt tlačíš tu autoritu. Za ni se dobře schovává, že.

Návštěvník píše:To není o Sašovi a co on navto.
To je o tobě a o těch, kdo ho vytiskují den co den na papír a nabízejí na pultech trafiky.
Kdo se za něho schovává.
O těch to je.

Podle sebe soudíš ostatní. Druhým můžeš přisuzovat jen to, co si sám u sebe dovedeš představit. Kdyby se mluvilo o apoštolech, patrně bys usoudil, že se schovávali za postavu Ježíše Krista. Nenapadlo tě, že lidi můžou mít i jiný důvod než se za někoho schovávat? Že existují i nesobecké motivace? Že je docela normální dělit se o to, co pomáhá? Když sám takovou potřebu nemáš, nejspíš tě nemůže napadnout, že je to mezi lidmi poměrně běžné a že takoví lidi existují. A že to nemusí být žádní apoštolové ani bodhisatvové. Musí to být smutný život, žít zavřený ve světě svých egoistických představ o tom, jací jsou ti ostatní. Člověk pak kolem sebe vidí jen samé lumpy.

Když lékař vidí a konstatuje u pacienta zkažený zub, znamená to, že sám má také zkažený zub?

Taková konstatování, že druhým můžeš přisuzovat jen to, co je v tobě, se často používají v diskuzích. Patří to do praktik sebeobranných a diskuzi to nepomůže, spíše naopak. Jen se přehodil horký brambor na sousedovo pole.

Potřeba autorit je běžná záležitost, zvlášť na začátku cest yslova moudrých pomáhají. Později se již stávají koulí na noze, zvlášť, když se berou jako dogma.
Vše tu má svoje místo. Vše má svůj čas. proto nechme brouka žít :)

xxx

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 11:04:08
od Jarda Malej
Návštěvník píše:Tedy Jardo furt tlačíš tu autoritu. Za ni se dobře schovává, že.

Proč je pro tebe tak těžké vyjádřit se sám za sebe k čemu je vlákno Hendruka určeno?

Návštěvníku přznej se. Že to tady než něco napíšeš, skoro ani nečteš?
Když by jsi četl, věděl by jsi že je tvá otázka nadbytečná.
Proto mi promiň, že zde už nebudu reagovat.
Ztratil jsem tady s podobně povrchními diskutéry už dost času, pro který mám lepší využití.



:)

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 11:09:12
od Petra
Návštěvník píše:Vše tu má svoje místo. Vše má svůj čas.

:)

Re: xxx

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 11:17:03
od Návštěvník
Jarda Malej píše:
Návštěvník píše:Tedy Jardo furt tlačíš tu autoritu. Za ni se dobře schovává, že.

Proč je pro tebe tak těžké vyjádřit se sám za sebe k čemu je vlákno Hendruka určeno?

Návštěvníku přznej se. Že to tady než něco napíšeš, skoro ani nečteš?
Když by jsi četl, věděl by jsi že je tvá otázka nadbytečná.
Proto mi promiň, že zde už nebudu reagovat.
Ztratil jsem tady s podobně povrchními diskutéry už dost času, pro který mám lepší využití.



:)

Typycký Jardoluckův odchod ze scény :-)))

No tak Jardo, zkus to jinak. K čemu je hendrukovo vlákno pro tebe dobrý? Sím sím, pěkně prosím, smutně koukám :-)

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 11:30:52
od Návštěvník
K čemu je pro mě dobré to, co druzí říkají, píšou, skládají, hrají atd.?

Pro mé pochopení, občerstvení, potěšení, zamyšlení...

Proč to přepisuji, přemisťuji a vylepuji na nástěnku?

Sdílím s ostatními.

Naše tendence.

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 11:56:24
od Leah
Jako ke všemu, tedy i v případě chápání Sašových citací existuje několik přístupů.

Jeden z nich je ten, že mu někdo nerozumí (nevidím zde o nikoho, kdo by rozuměl úplně všemu) a ten, pro koho jeho povídání není, věnuje se tomu jeho pravému ořechovému, zkrátka dělá to, co pomáhá právě jemu.

Dalšímu čtenáři je Sašovo povídání srozumitelné a nápomocné, tedy je pochopitelně rád, že i v Poradně jsou některé z fragmentů z jeho debat zachyceny.
A ti, kteří znají Sašu a jeho debaty z přímé zkušenosti vědí, že je to stejné jako u všech Mistrů, tedy vyjadřuje se live a vychází z možnosti vnímání tázajícího.

Další postoj např. vyplývá z možnosti domnívat se, že těmto fragmentům naprosto rozumím, a vzhledem k tomu, že tyto nejsou podle kopyta určitého Mistra, potom jsou zaručeně nesmyslná.
Z této lidské „přirozenosti“, a právě z této tendence, nakonec vyplývá i potřeba onoho mecenáše, kterému nestačilo postavit kostel do kterého bude chodit, ale potřeboval v té svojí vesnici postavit i kostel, do kterého rozhodně chodit nebude.
Že nakonec věnoval více sil boji proti věřícím z druhého kostela nežli pravé zbožnosti svojí, to se již dalo více-méně očekávat, protože je přeci celkem běžné, že věnujeme pozornost a energii především tomu, kam nás mysl táhne.

Když začneme věnovat víc pozornosti tomu, kam nás táhne naše srdce, tak to už tady zřejmě nebude vůbec co řešit.

Čímpak to je, že jen samotný Mistr nemá potřebu něco, nebo někoho, hodnotit a kritizovat? :)

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 12:06:44
od Návštěvník
Jardo a kde se přemístíš teď? Na které další diskuzní forum?
Nebo si změníš opět nick a zkusíš to jinak?
To by nebyl špatný nápad :)

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 22. led 2012 12:11:56
od Návštěvník

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: pát 24. úno 2012 18:35:09
od Sem.mis
Já to vnímám takto:
Ego je rozdíl mezi tím, co my si myslíme a tím, co Bůh ví.

Dejme tomu, že Bůh stvořil duše k obrazu svému a dal jim svobodnou vůli. Duše se oddělila od Boha ( od Lásky a Štěstí ) a to způsobilo, že začala cítit potřebu Lásky a Štěstí. Bůh ví, že jí získá zase jedině tím, že se s ním spojí v jedno, ale dal jí svpbodnou vůli, aby to poznala sama.
Duše, jako každé dítě, se chce od rodiče lišit a dokázat mu, že taky může mít svoji pravdu. Duše si myslí, že lze Lásku a Štěstí dosáhnout i jinak. A tak jde "do světa", aby je našlo. Čím víc se Bohu vzdaluje, tím víc se zvětšuje to, co Duši od Boha dělí - ta vzdálenst je Ego.

Postupem času Duše přijde na to, že je v ní více Lásky a že je více Šťastná, čím víc se přibližuje Bohu. Poznání, že ona není schopna být šťastná bez Lásky, způsobí, že postupně zkracuje vzdálenost od Boha a tím i velikost Ega. Ve chvíli, kdy dojde opět ke spojení a Poznání, že je Jeho součástí a jen s Ním může být skutečně Šťastná, protože On je ta bezpodmínečná Láska, dojde ke zrušení Ega - té fatamorgány, která Duši provází v jejím pozemském životě, kterou si sama vytvořila jen tím, že si myslela, že bude chytřejší než sám Bůh a najde jinde něco, čím je On sám.

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: pát 24. úno 2012 18:37:50
od Návštěvník
Duše se oddělila od Boha ( od Lásky a Štěstí )...

A co to ostatní, co není není Láska a Štěstí? Je to něco mimo Něho, co On nestvořil a nemá nad tím tedy moc? Není všemocný?

Hendruk na jednom setkání řekl: "Kdyby to, co nazýváme Bohem, bylo jen to pozitivní, byl by Bůh omezen vším tím, co mu nechceme přisoudit, byl by tudíž omezen zvenčí....i takovýma věcma, jako je třeba zapomnění, nevědomost a všechno ostatní, čeho se tak obáváme. Spousta některých speciálních směrů z Boha udělá strašáka, že na jednu stranu postaví Jeho a na druhou stranu ten zbytek, který musí být zkrocen – v tom lepším případě, v tom horším naprosto zničen, v zájmu toho dobrého."

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: pát 24. úno 2012 18:39:59
od Návštěvník
dojde ke zrušení Ega - té fatamorgány, která Duši provází v jejím pozemském životě, kterou si sama vytvořila jen tím, že si myslela, že bude chytřejší než sám Bůh

Ta fatamorgána se podle mě vytváří postupným vydělováním se ze všeho kolem. Ego tj. pocit samostatné existence začne vznikat po narození v době, kdy malé dítě ještě nemá žádné představy o Bohu, ani snahu být chytřejší než on. Človíček se začne považovat za ego=já, které má nějaké jméno, protože ho tím způsobem vidí a oslovují jeho rodiče, a všechno ostatní začne vnímat jako ne-já.

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 19:28:12
od Návštěvník
Návštěvník píše:
Duše se oddělila od Boha ( od Lásky a Štěstí )...

A co to ostatní, co není není Láska a Štěstí? Je to něco mimo Něho, co On nestvořil a nemá nad tím tedy moc? Není všemocný?

Hendruk na jednom setkání řekl: "Kdyby to, co nazýváme Bohem, bylo jen to pozitivní, byl by Bůh omezen vším tím, co mu nechceme přisoudit, byl by tudíž omezen zvenčí....i takovýma věcma, jako je třeba zapomnění, nevědomost a všechno ostatní, čeho se tak obáváme. Spousta některých speciálních směrů z Boha udělá strašáka, že na jednu stranu postaví Jeho a na druhou stranu ten zbytek, který musí být zkrocen – v tom lepším případě, v tom horším naprosto zničen, v zájmu toho dobrého."

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 21:14:23
od Návštěvník
dojde ke zrušení Ega - té fatamorgány, která Duši provází v jejím pozemském životě, kterou si sama vytvořila jen tím, že si myslela, že bude chytřejší než sám Bůh

Holt tam autor následujícího příspěvku zapomněl napsat uvozovky

Ta "fatamorgána" se podle mě vytváří postupným vydělováním se ze všeho kolem. Ego tj. pocit samostatné existence začne vznikat po narození v době, kdy malé dítě ještě nemá žádné představy o Bohu, ani snahu být chytřejší než on. Človíček se začne považovat za ego=já, které má nějaké jméno, protože ho tím způsobem vidí a oslovují jeho rodiče, a všechno ostatní začne vnímat jako ne-já.

aby bylo zřejmé, že nemluví o žádném optickém jevu v atmosféře, ale o postupném vznikání ega po inkarnaci do lidského těla :)

Re: Volná diskuse

Nový příspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 21:16:43
od Návštěvník
Používat podobenství má svá rizika ;)

Na příklad staré indické podobenství o vlnách a moři. Hned začne někdo namítat, že kromě moře a vln přece existuje i pevnina a vítr, který ty vlny vytváří - a smysl podobenství je v háji.