Linda. píše:Jana píše: když se ta připoutanost k projekci psychosomatiky pustí, když se to tělo i s mozkem a všemi těmi myšlenkami právě teď odevzdá Bohu, stane se co ?
Nepatrně se zmenší sebeztotožnění s osobou, nic víc. K jeho úplnému zmizení nemůže dojít, dokud se postupně odevzdáváním jednotlivých reakcí osoby Bohu (teď... teď... teď... ) nerozpustí všechny programy, které se během života postupně vytvářely a jsou teď hluboce zakořeněné v mozku: které proto dál a dál v každé situaci, která se objeví, vyvolají automatické sebeztotožnění s iluzorní osobou - tj. s osobou, která nedokáže myslet a reagovat jinak než osobně.
Linda. píše:Je normální a naprosto pochopitelné, že lidské já má potřebu hájit svoje představy. Závisí na tom celá jeho existence. Proč by tedy člověk neměl dál hájit svou mylnou představu, že v jediném okamžiku - TEĎ - je možné se najednou úplně a beze zbytku zbavit osobního já i všech jeho obranných mechanismů?
Linda. píše:Když nedokáže od své představy upustit a uvidět to neosobně, nezbývá mu nic jiného, než tomu dál věřit
Potřeba trvat na vlastních představách za každou cenu není nic neobvyklého, i když je to nejdelší - a bohužel nakonec nejbolestivější - cesta k ochotě pustit se konečně svých představ, sebeobranných mechanismů duchovního já.
Linda. píše:Jana píše:Jsou tady nějaké obranné mechanismy, když o tom nijak nepřemýšlíš ?
Protože obranné mechanismy patří k přírodním zákonitostem, které prostě fungují, ať chceme nebo ne, tak v případě, že je nebere v úvahu, dál rozhodují o tom, co člověk pocítí, co ho proto napadne a co pak udělá.
Člověk samozřejmě může začít ignorovat přírodní zákonitosti, fyzické i mentální, protože si řekne, že to jsou všechno pouhé představy. Má to svoje důsledky, které mohou být i katastrofální - když začne například ignorovat zákon přitažlivosti zemské nebo zákonitosti, týkající se elektrického proudu a jeho vodičů. V diskusi se na rozdíl od toho většinou nic tak moc nestane ostatní diskutující si na tom nejvýš uvědomí, kam taková zaslepenost vede.
miroslav píše:"Jediná jistota je, že vše je nejisté. Jediné, co se nemění je, že vše se mění."
Příklad toho jak se vše, včetně lidí mění je Jana a Petra.
Petra mi podle svých komentářů přijde postupně všímavější a více a více nad věcí.
Reakce Jany, zase naopak - jak se tak snaží za každou cenu mít pravdu, postupně hloupější a pitomnější.
Nic ve zlém Jano, pokud to budeš číst, je to jen feedback toho, jak tvoje komentáře působí.
Pokud to budeš číst ty, Petro: Je to tím (co pozoruji), že jsi se v poslední době opravdu vnitřně prohloubila, nebo se jen zdokonalila tvoje formulační schopnost ?
Návštěvník píše:Jana píše: Prostě funguje to všechno přesně podle Boží vůle a ta představa té zasmrádlé osůbky...Petra píše:Podle tebe tvoří Bůh zasmrádlé osůbky?Jana píše:Ty osůbky jsou jen představou mysli, nejsou skutečné.
Aha, tvoje mysl jim přisoudila zasmrádlost, chápu
Nisargadatta: Když je hledající poctivý, může se mu dát světlo
Základní pravidlo zní - objev Pravdu
Petra píše:Návštěvník píše:Jana píše: Prostě funguje to všechno přesně podle Boží vůle a ta představa té zasmrádlé osůbky...Petra píše:Podle tebe tvoří Bůh zasmrádlé osůbky?Aha, tvoje mysl jim přisoudila zasmrádlost, chápuJana píše:Ty osůbky jsou jen představou mysli, nejsou skutečné.
nop píše:čeho je postupně schopná svévolně přisoudit mysl opakující staré texty a jsoucí závislá na nich...
Jana píše:Návštěvník píše: Mohlo by to narušit představy o vlastní dokonalostiJsi dokonalý takový, jaký jsi, říká, čímž ti ukazuje směr kudy ven z utrpení. Nemusíš následovat žádnou cestu, stačí jen tahle konečná Pravda. Prohlubující se poznání této Pravdy postupně přináší obrovskou úlevu. Nikdo zde nemluví o cestě, na kterou se musíš posilovat denními meditacemi a které musíš být oddán.
Jana píše:Poznání dokonalosti se obejde i bez advaity, bezpodmínečná Boží láska poznává všechno jako dokonalé.
Boží přítomnost totiž není jiná, než dokonalá.
Nic jiného tady ve skutečnosti není.
Je to krása, štěstí, svatost, radost...
"NENÍ ŽÁDNÉ JINÉ"
Návštěvník píše:.Petra píše:Jana píše:Moc pěkná myšlenka. Jestli věříš tomu, že Bůh je tělem z masa a kostí, je osobou, která má nějaké vlastnosti, je na rozdíl od někoho jiného jiná, pak takový Bůh je neskutečný.
No, vidíš, a hned tady máme, jak vidíš osobu - z masa a kostí.
Osobu, která o sobě tvrdí, že neexistuje.
Tak to dopadá, když nedokážeme vnímat souvislosti: neuvědomujeme si, co vlastně říkáme - co z našich tvrzení vyplývá.
Možná v některých školách vynechali lekci, že když a = b a b = c, pak a = c. A tak člověk, který mechanicky opakuje advaitové koncepty a citace, aby druhé přetrumfnul, nerozpoznává rozdíl mezi paradoxy - které používá advaita a - nesmyslnostmi, které vznikají libovolným střídáním duálního a neduálního hlediska, jen podle toho, které z nich právě k argumentaci potřebuje. Se všemi důsledky pro komunikaci s okolím.
Petra píše:.
Tazatel: V sadhaně jsou výšky a pády nevyhnutelné, ale upřímně hledající jde přes to dál. Co pro něho může udělat "džnanín"?
Nisargadatta: Když je hledající poctivý, může se mu dát světlo. Světlo je zde stále a pro všechny, ale je málo hledajících, a mezi těmito mály je ještě méně těch, kteří jsou skutečně zralí. Zralost srdce a mysli je nezbytná.
Návštěvník píše:Petra píše:.
Tazatel: V sadhaně jsou výšky a pády nevyhnutelné, ale upřímně hledající jde přes to dál. Co pro něho může udělat "džnanín"?
Nisargadatta: Když je hledající poctivý, může se mu dát světlo. Světlo je zde stále a pro všechny, ale je málo hledajících, a mezi těmito mály je ještě méně těch, kteří jsou skutečně zralí. Zralost srdce a mysli je nezbytná.
mě by zajímalo, proč ti, co dosud mají nedozrálé srdce a mysl, se s oblibou přehrabují duchovních textech, když stejně ono duchovní světlo hledat nechtějí
Jana píše:.Petra píše:Jana píše:Poznání dokonalosti se obejde i bez advaity, bezpodmínečná Boží láska poznává všechno jako dokonalé.
Boží přítomnost totiž není jiná, než dokonalá.
Nic jiného tady ve skutečnosti není.
Je to krása, štěstí, svatost, radost...
"NENÍ ŽÁDNÉ JINÉ"
Komu nejde o nic jiného než o štěstí a blaženost, tomu to jistě stačí.
Když zmizí iluze ega, které pořád o něco jde, tak zůstává jen Boží přítomnost, která je blahem a štěstím.
Jana píše:.Petra píše:Jana píše:Poznání dokonalosti se obejde i bez advaity, bezpodmínečná Boží láska poznává všechno jako dokonalé.
Boží přítomnost totiž není jiná, než dokonalá.
Nic jiného tady ve skutečnosti není.
Je to krása, štěstí, svatost, radost...
"NENÍ ŽÁDNÉ JINÉ"
Komu nejde o nic jiného než o štěstí a blaženost, tomu to jistě stačí.
Když zmizí iluze ega, které pořád o něco jde, tak zůstává jen Boží přítomnost, která je blahem a štěstím.
Jana píše:miroslav píše: Takže lpění na představě o představách je čistě tvůj vynález a problém.
To, že je tady někdo takový, kdo by mohl lpět na představě o představách, je taky jen představa, nicméně tyhle představy tady mohou i s tím lpěním na nich být.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků