Jana píše:.Petra píše:Jana píše:
Jestli ke mně mluvíš jako k psychosomatické jednotce,
Ke komu mluvíš, ty?
K tomu, kým skutečno jsi.
A proč k TOMU mluvíš? Domníváš se, že něco neví?
Jana píše:.Petra píše:Jana píše:
Jestli ke mně mluvíš jako k psychosomatické jednotce,
Ke komu mluvíš, ty?
K tomu, kým skutečno jsi.
Jana píše:Potřebuje TO vědět o štěstí a blaženosti?
Tou blažeností a štěstím TO je. Není důvod o tom nemluvit, pokud je tady řeč o tom, co je pravda.
Jana píše:Zkus mi, Petro, prosím, přeložit: "müssen Sie sie kennen"
Znamená to:" musíte ji znát", tedy musíte znát tu osobu, nebo to spíš znamená: "musíte to vědět", tedy prohlédnout tu iluzi osoby ?
Jana píše:Když se podíváš na jakýkoliv satsang Moojiho a dalších, jak moc toho ví guru, Mistr o osobě žáka, se kterým rozmlouvá ?
Jak moc s ním rozebírá a řečí jeho osobu ?
Jana píše:Není to tak, že osoba je tady prohlédnuta jako to, s čím se neztotožňujeme, je ignorována její minulost, budoucnost, její zásluhy, viny a vychází se pouze z toho místa, kde jsme se ještě nerozdělili ?
Jana píše:Tedy ústy gurua promlouvá Vědomí přímo k Vědomí, nikoliv osoba k osobě ?
Jana píše:Tedy ústy gurua promlouvá Vědomí přímo k Vědomí, nikoliv osoba k osobě ?
Podle tebe potřebuje Vědomí k sobě mluvit?
nop píše:Jana píše:Tedy ústy gurua promlouvá Vědomí přímo k Vědomí, nikoliv osoba k osobě ?
Podle tebe potřebuje Vědomí k sobě mluvit?
Možná, že mluví zprostředkovaně, přes člověka. Scholastika předpokládala, že Bůh je nevyčerpatelná hlubina jako propast.
A také lidská duše má nevyčerpatelnou hloubku, podobně jako propast.
Takže když Bůh mluví k člověku, to mluví propast k propasti.
A duše mluví s Bohem (obrací se k Bohu) jako když propast mluví k propasti.
Abyssus abyssum invocat. Propast se ozývá k propasti, propast volá propast.
Petra píše:nop píše:Podle tebe potřebuje Vědomí k sobě mluvit?
Možná, že mluví zprostředkovaně, přes člověka. Scholastika předpokládala, že Bůh je nevyčerpatelná hlubina jako propast.
A také lidská duše má nevyčerpatelnou hloubku, podobně jako propast.
Takže když Bůh mluví k člověku, to mluví propast k propasti.
A duše mluví s Bohem (obrací se k Bohu) jako když propast mluví k propasti.
Abyssus abyssum invocat. Propast se ozývá k propasti, propast volá propast.
A je podle tebe jen jedna propast, Nope, nebo jich je nesčetně mnoho - každý má svoji?
miroslav píše:
To je dobře nebo špatně neznat dualitu?
Ve stavu pokročilé Alzheimerovy demence je to přesně tak. Člověk nepoznává ani své děti, ani manželku, zkrátka konečně Klid, Blaženost pramenící z Nevědomosti.
Třeba se také dočkáš
Jana píše:malpan píše:Tak už si to přestaň brát osobně, že ti tu nikdo nerozumí - vždyť tě nikdo a nic nenutí to stále opakovat
Mooji si to bere osobně, že mu nikdo nerozumí, že pořád dokolečka opakuje stále totéž ?
Vždyť ho nikdo a nic nenutí to stále opakovat.
Jana píše:Moc hezká je Moojiho modlitba: "Bože vysaj ze mě všechny mé hovadiny a naplň mě sebou samým."
Honzam píše:Jana píše:miroslav píše:Ostatní nepíší hovadiny.
Ty akorát, protože nic nechápeš a ničemu nerozumíš (protože tu podle tebe není nikdo kdo by něčemu rozuměl nebo chápal), tak nedovedeš poznat, co je hovadina a co ne.
Zkrátka jsi z toho Mojiho a ostatních akorát úplně zblbla a nevíš, nerozumíš a nechápeš, o čem píší. Akorát díky některým jejich větám se ti daří utíkat sama před sebou do duchovních iluzí.
A proč?
Sekundární narcismus vzniká emocionálním poraněním v dospívání nebo dospělosti, kdy se libido, předtím obrácené na milovaný objekt, při jeho ztrátě začíná obracet zpět na vlastní "já".
"Narcis" není schopen vnímat lidi jako současně dobré i zlé, má tendenci je idealizovat nebo znehodnocovat. Pohlíží na realitu černo/bíle. Idelizované vlastnosti milovaných lidí si internalizuje do sebe, aby zvýšil svůj křehký pocit sebehodnoty. Temné aspekty naopak promítá do svého okolí; u sebe by je nesnesl.
Ta osoba může být jakákoliv, může být dobrá, zlá, chytrá, hloupá, může tady být jakýkoliv projev, ale to nemění nic na tom, že Vědomí nemá chybu, Bytí nemá chybu, Bůh nemá chybu, pravé Já nemá chybu...
Teď jde o to, jestli se ztotožníme s tou iluzí oddělenosti a já budu tou osobou Janou a Ty osobou Miroslavem a budeme si navzájem říkat, co si osobně o té druhé osobně myslíme a nebo se objeví poznání, kým jsme a pak nás nějaké tyhle osobní hovadiny nějak ani nezajímají.
Ovšem to rozkrývání té pravdy, kým skutečně jsme, je krásné.
Je to krásné, když se objevuje osvobozování se z toho snu, z té iluze, když se objevuje poznávání štěstí pravého Já.
A tohle je, Miroslave, radostná zpráva.
Realizace pravého Já přestává nabízet to ztotožnění s iluzí oddělenosti, to ztotožňování s osobami, jako realitu. Přestáváme potřebovat posuzovat nějakou osobu.
Nesmysly, které nemají s realizací Já nic společného. Narcistické projevy osoby Jana.
Nesmysly, které nemají s realizací Já nic společného. Narcistické projevy osoby Jana.
Návštěvník píše:Moji mluví hlavně k takovým začátečníkům, kteří hledají úlevu - to je vidět na projevech jeho posluchačů.
Jedna z mých blízkých jezdívá na satsangy s Moojim. Nedávno se z jednoho vrátila a vyprávěla mi, že zájemců během let přibylo tolik, že se začaly pořádat tři druhy satsangů: satsangy pro začátečníky, pro pokročilé, a pro další, třetí kategorii zájemců, kterým se už nemusí mnoho vysvětlovat, protože už dávno nejsou začátečníky a přicházejí především na skutečný Sat - sang... společenství s Bytím... Měla prvně možnost se zúčastnit té poslední, třetí kategorie: Mooji téměř nemluvil..
Videa na webu jsou většinou ze satsangů pro první kategorii zájemců, kteří hledají úlevu, jak ze všeho ven.
Návštěvník píše:"Mysl je vychytralá a mazaná
učení advaity bez dobrého žijícího duchovního Mistra, a opakuji dobrého Mistra, se může stát dokonalým obranným mechanizmem ega.
To je nebezpečí učení advaity.
Za předpokladu, že máte žijícího Mistra, nedojde k disharmonii. Ale držte se opodál, pokud Mistra nemáte!
Při správném vedení může být advaita úžasná."
Alexandr (jeden z pokračovatelů Nisargadatty)
"Ze zkušeností posledních let vidím, že hledající potřebují gurua ne proto, aby mu potvrdil, že osvícení nastalo, ale především proto, aby mu sdělil, že osvícení ještě nenastalo a jeho já ještě nebylo konečně usmrceno."
Marta Jansen
Návštěvník píše:Nesmysly, které nemají s realizací Já nic společného. Narcistické projevy osoby Jana.
nejsem si jistá, že jde o psychopatickou poruchu označující jako narcismus, ale rozhodně to co tu Jana prezentuje jako realizaci a osvícenost, jsou nesmyslné představy, kterým věří a se kterými se ztotožňuje natolik, že když na to někdo poukáže - musí je (se) urputně bránit a dotyčného shodit jako neznalého, neschopného či plného jedu atd.
Návštěvník píše:Jedna z mých blízkých jezdívá na satsangy s Moojim. Nedávno se z jednoho vrátila a vyprávěla mi, že zájemců během let přibylo tolik, že se začaly pořádat tři druhy satsangů: satsangy pro začátečníky, pro pokročilé,
Patizon píše:A tak výsledný "kus" celého představení vyznívá vskutku velice humorně.
Jen pokračujte prosím, nenechte se rušit ..
Návštěvník píše:Patizon píše:A tak výsledný "kus" celého představení vyznívá vskutku velice humorně.
Jen pokračujte prosím, nenechte se rušit ..
no vida, aspoň že je to pro někoho pobavení je fajn to vědět
Návštěvník píše:Jednota bez duality ???
už ten název hovoří sám za sebe
Jana to ještě nedokáže vstřebat, že Jednota není proti pólem duality, ale že dualita je součástí Jednoty, takže proto se říká, že tu nic kromě Jednoty není
tím se ale nemyslí, že dualita neexistuje, říká se tím, že je součástí Jednoty
to zaslepení Jany je celkem běžný projev, je to přechodné stádium "zrání" mysli
"Aspirant (abhjasi) začíná s definicí, že to, co je skutečné, existuje vždy. Potom svět eliminuje jako neskutečný, protože je proměnlivý.
Hledající nakonec dosáhne Já a tam nalézá jako hlavní rys jednotu.
Potom to, co bylo původně odmítnuto jakožto neskutečné, je rozpoznáno jako součást jednoty. Když je člověk absorbován ve skutečnosti, je také svět skutečný. Existuje jen bytí v Seberealizaci a nic než bytí."
Ramana Mahariši
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Návštěvník píše:"Aspirant (abhjasi) začíná s definicí, že to, co je skutečné, existuje vždy. Potom svět eliminuje jako neskutečný, protože je proměnlivý.
Hledající nakonec dosáhne Já a tam nalézá jako hlavní rys jednotu.
Potom to, co bylo původně odmítnuto jakožto neskutečné, je rozpoznáno jako součást jednoty. Když je člověk absorbován ve skutečnosti, je také svět skutečný. Existuje jen bytí v Seberealizaci a nic než bytí."
Ramana Mahariši
A když je vše rozpoznáno jako Jedno, kde je nějaká dualita?
rozpoznání že je vše Jedno neznamená oslepnutí, naopak jasné vidění všeho co je a jak je
označení dualita a jednota pak ztrácí smysl
nezbývá jen Jednota bez duality
existuje prostě bytí takové jaké je
slovy Maharišiho
"Když je člověk absorbován ve skutečnosti, je také svět skutečný. Existuje jen bytí v Seberealizaci a nic než bytí."
Návštěvník píše:"naleju ti čistého vína
AKCEPTOVANÍ našeho života, se všemi jeho omezeními, s pocitem veškerých hranic či nesvobody, který nám život nabízí. OPRAVDOVÁ SVOBODA zahrnuje všechno a nevynechává nic, tedy ani pocit nesvobody, strachu či depresí.
Po poznání pravdy sice pocit jáství či osobního konatelství zmizí, ale nemusí zmizet strach či vztek, bezmocnost nebo smutek a veškeré jiné lidské pocity, které patří mysli.
Rozdíl je jen ten, že se na nikoho nevztahuji."
Marta Jansen
"Pravé pochopení přijímá, že neprojevené je současně obojím, že neprojevené překračuje projevené a je v projeveném imanentní, takže mezi nimi není žádný rozdíl.
Skutečné pochopení přijímá všechno, co život přináší, na každou zkušenost reaguje bez jakéhokoliv odporu nebo odmítání, a ponechává mysli svobodu myslet, včetně svobody dělat si starosti! Když se dvojice protikladů přijmou jako základní princip života a jeho prožívání, nedochází k preferování a hodnocení a všechno začne být průzračné a transparentní.
Dualitu, která je základem života, mudrc přijímá a je zakotvený v míru a klidu, zatím co se vyrovnává s radostmi a trápením života úplně stejně, jako každý běžný člověk. Až do konce svého života pokračuje ve své existenci v oblasti jevů, dokonale sžitý s čímkoliv, co může nastat. Mudrc zakotvený v moudrosti nejzazšího Pochopení přijímá jakoukoliv momentální radost nebo bolest jako to, co bylo předurčeno, jako záměr Zdroje. Proto jeho mír a harmonie nejsou nikdy ničím narušeny. Bez obav přijímá všechno, co mu vstoupí do cesty, přijímá změnu jako samotný základ života, jako součást celkového dění, stále zůstává v jednotě s tím, co je podkladem všeho života a co zahrnuje člověka i přírodu jako jediný celek, jímž vesmír je.
Veškeré jednání, k němuž v tomto okamžiku dochází, je součástí toho, co v tomto okamžiku Je.
Přijmout svět smyslů i představ plně, aniž by se cokoliv preferovalo nebo odmítalo, je skutečně pravým osvícením."
Ramesh Balsekar
Návštěvník píše:a nebo takovou
Bylo a možná nebylo
Z nebe na zem sněžilo
Srdce i ruce mrazilo
Jindy zas slunce oslnivě zářilo
Jak v netovém prostředí
Vesele se tvořilo …
Sešli jsme se zvláštní banda
Hádáme se co je Pravda !
Někteří vystupují jak osvícenci, mudrci
Občas chovající se spíš jak cvoci
Říkají, že na ničem nezáleží
Snadno moudry vyčtenými kdekoho spraží
Hlavně neberte to osobně
Když dostanete banem po hubě
Milujte a dostanete od Pána Boha známku výborně
Ten kdo bude zlobit
A příspěvky druhých kazit
Nedostane požehnání
Čistou vodu Pravdě úmyslně kazí
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník