Dost!

Dost!

Nový příspěvekod Petra » pon 13. črc 2015 8:29:42

miroslav píše:
Jana píše:
N. Maharadž se s nikým, kdo měl jakékoliv problémy s nedokonalostí, neprděl. Každého, kdo chtěl polemizovat o tom, co říkal, vyhazoval.

Mluvil jako Vědomí k Vědomí. Nikdy se nesnižoval, aby oslovoval nějakou osobu.


To víš, nebo si to myslíš?


To si vymýšlí.

Nisargadatta: ...Umožnuje mi to, stát se osobou, když je potřeba. Láska vytváří své vlastní nutnosti, i takové jako je stát se osobou.

Jana ty rozhovory s Nisargadattou nezná. Někde si přečetla nějaký zdeformovaný výcuc a ten deformuje sama ještě víc podle svých vlastních představ.
Je smutné to pozorovat. Všichni tady jí umožnujeme, aby ty své výmysly a lži tady stále dál rozšiřovala - tím, že s ní dál diskutujeme. Používá nás.
Z úcty k Nisargadattovi, Ramanovi, E. Tomášovi a ostaním budu muset přestat tady psát, protože to už nebudu podporovat.

Znovu jsem si přečetla, jak Ramana někoho takového jako Janu vypoklonkoval z ašrámu. Na jeho neustálé vymluvy reagoval nakonec jen : "Dost! Dost!" Jinak se to s takovými lidmi nedá.

Takže: "Dost!"

:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 8:38:18

je to skutečně děsivé, jak někdo, jako tady to dělá Jana, dokáže sdělení Mistrů uchopovat a dezinterpretovat podle toho co se mu hodí do krámu a to ostatní ignorat a ignorovat i kontext sdělovaného ... :confused: :(

já se ještě nikdy nesetkala s někým kdo by v tomto dokázal být tak neuvěřitelně urputný :what:
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 8:52:17

N. Maharadž se nesnižoval, aby oslovoval nějakou osobu.

Ramesah Balsekar v http://www.advaita.cz/wcd/e-knihy/ostat ... _mluvi.pdf

Mohli jste vidět, jak se Maharadž v jedné minutě na někoho divoce rozčílil a doslova v příští minutě někdo něco řekl a Maharadž se zaradoval. Žádná reakce v něm nic nezanechala. Reakce byla spontánní a byla přijata.

Když se Maharadže ptali „Máte myšlenky?“, řekl: „Nejen myšlenky, objevují se i přání a emoce. Ale při doručení se nepřevezmou. Myšlenky a touhy mohou vyvstat, ale jen se pozorují.“

Organismus pokračuje v činnosti i po osvícení a může fungovat pouze podle svých vrozených vlastností. Jednou z Maharadžových vlastností byla netrpělivost a tak se projevila netrpělivost, jak to odpovídalo jeho povaze.

Ale kdyby poznání nebylo úplné a pravdivé, pak by si jeho organismus mohl myslet: „Považují mě za džňániho, čeká se ode mě, že se nerozhněvám. Musím si dávat pozor, abych se nerozhněval.“ Maharadž se o to ani v nejmenším nestaral. Hněv vyvstal a bylo to.

I po osvícení je mezi jednotlivými psychofyzickými organismy nesmírné množství rozdílů. Je to dáno rozdílností vrozených povahových rysů dotyčných organismů. Více či méně fungují dál na základě původních vlastností. Není tomu tedy tak, že by osvícení vytvářelo kopii nějakého přesného prototypu osvícené bytosti.
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 8:55:30

Obrázek
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:01:08

Jana se děsí "mrtvolné pustiny", protože velmi dobře tuší, že to znamená konec všech tanečků osobního prožívající já a že by vzala za své i její zbožňovaná sat-čit-ánanda ... vědomé přítomnosti :)

to je naprosto OK, že ještě není připravená na tento smrtící střet, ale to co dělá se sdělením Mistrů je skutečně otřesné a děsuplné :confused:



"Co ve skutečnosti jsme je Absolutní NEPŘÍTOMNOST - což je ten druh nepřítomnosti, který není ani přítomností ani nepřítomností a který v sobě zahrnuje nepřítomnost jak pozitivního, tak i negativního utrpení - které silou zvyku za utrpení nepovažujeme.

Absolutní Nepřítomnost také znamená nepřítomnost pozitivního potěšení, které je pouhým protikladem k pozitivnímu utrpení. A proto nepřítomnost pozitivního a negativního druhu utrpení naznačuje určitý druh prázdnoty (ve skutečnosti plénum). To je představa, která není všeobecně přijatelná jako naše přirozená skutečná podstata, protože vzbuzuje pocity strachu, opuštěnosti, něco jako zapomenutý kosmonaut na oběžné dráze!

Védanta vytvořila proti takovýmto strachům jakýsi druh "ochranné přikrývky" - termín sat-čit-anánada. Pokud někdo potřebuje takovou ochranou přikrývku, tak to může znamenat jen přiznání, že není připraven se vzdát vlastní identity jako entita. V absolutní nepřítomnosti nemůže existovat žádný "někdo". Kdo by tak měl cítít strach, opuštěnost nebo cokoliv podobného? A jakým nástrojem by to cítil?!"


Ramesh S. Balsekar - The Ultimate Understanding (published 2001 by Yogi Impressions)
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:09:17

Mě spíš příjde podivné, když se hosté stále a stále nesouhlasně vyjadřují k tomu, co si domácí u sebe doma říká. Stále ho chodí navštěvovat a stále ho upozorňují na chyby, kterých se dopouští komolením slov mistrů :-)

Proč návštěvníci tam pořád chodí a proč to pořád dělají?
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:18:07

Návštěvník píše:Mě spíš příjde podivné, když se hosté stále a stále nesouhlasně vyjadřují k tomu, co si domácí u sebe doma říká. Stále ho chodí navštěvovat a stále ho upozorňují na chyby, kterých se dopouští komolením slov mistrů :-)

Proč návštěvníci tam pořád chodí a proč to pořád dělají?


ze soucitu ...
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:25:10

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:Mě spíš příjde podivné, když se hosté stále a stále nesouhlasně vyjadřují k tomu, co si domácí u sebe doma říká. Stále ho chodí navštěvovat a stále ho upozorňují na chyby, kterých se dopouští komolením slov mistrů :-)

Proč návštěvníci tam pořád chodí a proč to pořád dělají?


ze soucitu ...

Kdepák, to jen hladová mysl má stále potřebu se krmit (reakcemi). Bojem.
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:31:04

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:Mě spíš příjde podivné, když se hosté stále a stále nesouhlasně vyjadřují k tomu, co si domácí u sebe doma říká. Stále ho chodí navštěvovat a stále ho upozorňují na chyby, kterých se dopouští komolením slov mistrů :-)

Proč návštěvníci tam pořád chodí a proč to pořád dělají?


ze soucitu ...

Kdepák, to jen hladová mysl má stále potřebu se krmit (reakcemi). Bojem.


jak myslíš :)

pochybuji, že se s tebou o tom někdo bude přít ...

odpověď pro sebe máš o odpověď ostatních nestojíš nebo jí bereš za lež, tak se na to nemuší opakovaně ptát ... :)
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:36:41

Tak tak. Nechceš vidět jinou odpověď a totéž přisuzujete domácímu, Janě. Ale hlavně že se má čím hladová mysl stále zaobírat a na co reagovat. Tak si to užívejte, Janě to jen vyhovuje, že je na ni stále reagováno, vy ji pěkně nahráváte na její mlýn .... :-)
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:41:01

Návštěvník píše: Janě to jen vyhovuje, že je na ni stále reagováno, vy ji pěkně nahráváte na její mlýn .... :-)


to bude nejspíš s tím, že se setkávají lidi s lidma a ne hory s horama :) a že to lidem není lhostejné :) ani Jana jim není lhostejná, aby se s ní přestali bavit ...
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:48:38

Výmluv si hladová mysl dokáže obstarat hodně, jak je vidět.
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:50:40

Zvlášť jsou přesvědčivé ty, které brnkají na soucit, lásku nebo pravdu :-)
Ve jménu (dosaď si, co je libo) tě budu stále chodit navštěvovat a stále ti říkat, jak se mýlíš...
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 9:55:20


"Co ve skutečnosti jsme je Absolutní NEPŘÍTOMNOST - což je ten druh nepřítomnosti, který není ani přítomností ani nepřítomností a který v sobě zahrnuje nepřítomnost jak pozitivního, tak i negativního utrpení - které silou zvyku za utrpení nepovažujeme.

Absolutní Nepřítomnost také znamená nepřítomnost pozitivního potěšení, které je pouhým protikladem k pozitivnímu utrpení.

A proto nepřítomnost pozitivního a negativního druhu utrpení naznačuje určitý druh prázdnoty (ve skutečnosti plénum). To je představa, která není všeobecně přijatelná jako naše přirozená skutečná podstata, protože vzbuzuje pocity strachu, opuštěnosti, něco jako zapomenutý kosmonaut na oběžné dráze!

Védanta vytvořila proti takovýmto strachům jakýsi druh "ochranné přikrývky" - termín sat-čit-anánada. Pokud někdo potřebuje takovou ochranou přikrývku, tak to může znamenat jen přiznání, že není připraven se vzdát vlastní identity jako entita. V absolutní nepřítomnosti nemůže existovat žádný "někdo". Kdo by tak měl cítít strach, opuštěnost nebo cokoliv podobného? A jakým nástrojem by to cítil?!"


Ramesh S. Balsekar - The Ultimate Understanding (published 2001 by Yogi Impressions)

Duchovní já hledající blaženost tohle odmítá. Proto to Balsekar opakovaně připomíná. Nemluví tady k začátečníkům, ale k těm, pro jejichž osobní já se království nebeské stalo cílem, kterého se ani za nic nemíní vzdát.
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Honzam » pon 13. črc 2015 10:55:40

Petra píše:Používá nás. Z úcty k Nisargadattovi, Ramanovi, E. Tomášovi a ostaním budu muset přestat tady psát, protože to už nebudu podporovat.


:yes:

Pro mě bylo nejtěžší po tom loňském banu přijmout, že někteří lidé, budou Janě ty patoky pít a není mým úkolem je všechny preventivně vylévat. Něco jiného bylo, když projevila náznak sebereflexe a požádala o podporu v tom, aby tady byla lepší atmosféra a víc porozumění a lásky. Víc než včerejší soukromý rozhovor pro to už udělat nemůžu.

I za mě už je to dost.

56015.png
56015.png (51.1 KiB) Zobrazeno 3937 krát
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 21:39:51

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 11:06:14

Proč tu lidi upozorňují na komolení a účelové vybírání slov mistrů?

Důvodů, proč v diskusi zareagovat nebo nezareagovat může být víc. Dá se říct, že kdo mlčí, souhlasí, nebo nedokáže taktiku sebeobhajoby pomocí citací rozpoznat, nebo ji sice vidí, ale nenapadá mu způsob, jak na ni poukázat, nebo pozoruje, jak všechny reakce těch kolem zatím vedly spíš ke stále sofistikovanější sebeobraně, takže ztratil zájem sledovat, co Jana píše, nebo...
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Honzam » pon 13. črc 2015 11:14:22

Jana píše:Z jakých důvodů by měl ten, který dokázal bez zaváhání odlišit iluzi od skutečnosti, lež od pravdy, lhát lidem, že jsou osobou ?


a0f.png


Protože žádná iluze neexistuje a tedy ani osoba není iluze.
Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 21:39:51

Re: Dost!

Nový příspěvekod Honzam » pon 13. črc 2015 11:27:16

Jana píše:Nojo, Honzame, nechci Ti brát představu Tvé osobní důležitosti, že jsi víc, než my všichni ostatní. Nechci Ti upírat zásluhy na rození duší, ale není možné zavírat oči před pravdou, že kdo se narodí, musí zemřít.

Kdyby se duše jen rodily a neumíraly, bylo by tady za chvíli předušíno.

Tedy pokud máš zásluhu na zrození životů, pak je dobré si uvědomit, že se zrozením dostává každá bytost do vínku i rozsudek smrti.


Chces byt strazny? Ok...ale prace za tebou musi byt videt - arikiran
Uživatelský avatar
Honzam
 
Příspěvky: 713
Registrován: pon 19. zář 2011 21:39:51

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 13:28:39

Honzam píše:
Jana píše:Z jakých důvodů by měl ten, který dokázal bez zaváhání odlišit iluzi od skutečnosti, lež od pravdy, lhát lidem, že jsou osobou ?



Protože žádná iluze neexistuje a tedy ani osoba není iluze.


jinými slovy řečeno, jelikož dualitní vnímání rozdělující skutečnost na to co není skutečnost je samo o sobě iluzorní a tudíž je pouze domnělé, tak neexistuje nic jiného než skutečnost sama :)

což Honzam názorně vysvětlil viz

viewtopic.php?f=145&t=2706&hilit=utrhne&start=20#p46903

viewtopic.php?f=145&t=2706&hilit=utrhne&start=30
Návštěvník
 

Re: Dost!

Nový příspěvekod Návštěvník » pon 13. črc 2015 13:33:05

nebo-li

[b] "1) Brahman je skutečný

2) vesmír je neskutečný,

3) a vesmír je Brahman.

Znamená to, že vesmír je skutečný, je-li vnímán jako Já

a nereálný, je-li vnímán odděleně od Já. Proto je mája a skutečnost jedno a totéž."
[/b]
Návštěvník
 

Další

Zpět na Petra

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník