Ramana: Radost a utrpení...

Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod Petra » sob 20. zář 2014 12:09:58

4. únor 1935 - Rozhovory se Šri Ramanou Maharišim

Radost a utrpení jsou relativní a vztahují se vždy k našemu omezenému stavu, který je udržován uspokojováním přání. Když se tento proces zastaví a duše se ponoří do Brahmana, jehož podstatou je hluboký mír, potom zažívá duše namísto relativních, dočasných radostí dokonalý mír, nejvyšší blaženost. V tomto smyslu je uskutečnění Já blažeností.



Tou nejvyšší blažeností je hluboký, dokonalý mír.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 16:16:14

Tou nejvyšší blažeností je hluboký, dokonalý mír.

Podobné prohlášení může posloužit skoro jako mantra.
Tím myslím, že to dokáže přitahovat jemně ke středu, ..když se jeden nechá.
To znamená, když to v téže chvíli nevyhrají od-středivé tendence.





:)
Jarda Malej
 

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 16:37:52

Jarda Malej píše:
Tou nejvyšší blažeností je hluboký, dokonalý mír.


Tím myslím, že to dokáže přitahovat jemně ke středu, ..když se jeden nechá.



Vnímám to stejně.
:)
.Petra
 

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 17:07:02

Co to je ten Brahman, do nějž se duše ponoří ???

Když si uvědomíš že ta otázka je vlastně atmavičára,
tak jí můžeš použít k tomu, aby jsi na ní dostal odpověď.
Ale ta je nejdřív tak jemná, že nemusí být slyšet.


:)
Jarda Malej
 

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 20. zář 2014 17:44:55

vostalpetr píše:Mě jen zajímá, co je Brahman,

já jen abych se nenořil třeba do škopku s vodou... :D

Takže,

co je Brahman ???

Vyber si, v čem či v kom se toužíš ponořit.. :D ...:


Brahman, také brahma (v dévanágarí ब्रह्मन्) je pojem pocházející z hinduismu, který označuje zcela nepopsatelný základ všeho.[1] Brahman je neměnná, nekonečná a neprojevená realita božské podstaty bytí, hmoty, energie, času a prostoru v tomto vesmíru. Ve Rgvédě dává brahman vzniknout prvotnímu bytí (hiranjagarbha), které splývá s bohem stvoření Brahmou. Brahmasútra, upanišady a Bhagavadgíta jsou prvním ztělesněním hiranjagarbhy. Žreci, kteří komponovali upanišady, si uvědomili, že átma a brahma jsou jedno a totéž:
jatínám brahma bhavati sárathih - „všechno to, co je, je brahma“.[2]
éšá brahmi sthitih - „toto je spočinutí v brahma“.[3]

Výroky z Upanišad

Sanskrtský originál Český překlad

„pradžnánam brahma“[4] „Vědomí je brahma“
„ajam átmá brahma“[5] „Átma je brahma“
„aham brahmásmi“[6] „Jsem brahma“
„tat tvam asi“[7] „To jsi ty“
„sarvam khalvidam brahma“[8] „Všechno je věru toto brahma“
„brahmano hy pratištháham“[9] „Jsem základem neosobního brahmanu“


http://cs.wikipedia.org/wiki/Brahman



Bráhmana (v dévanágarí ब्राह्मण), též bráhman, je členem tradiční kněžské třídy staroindické společnosti. Tato společnost se dělila na kasty (varny, společenské třídy, doslova barvy) a vedle bráhmanů patří do tohoto dělení základních způsobů života také kšatrija - člen tradiční třídy válečníků, vaišja - člen tradiční třídy obchodníků a řemeslníků a šúdra - člen tradiční třídy dělníků a služebníků.

Podle indické tradice to byl stvořitel vesmíru Puruša (Višnu)[1], který dal vzniknout tomuto uspořádání spo­leč­nosti. Každou kastu vytvořil z jiné části svého těla; z jeho úst vzešla kasta bráhmanů studujících posvátné texty, z jeho paží se zrodili kšatrijové, ze stehna vaišjové a z jeho chodidel vznikli šúdrové. Hindové, kte­ří nepatřili do žádné z kast, byli považováni za nečisté a říkalo se jim nedotknutelní, párjo­vé.

V Bhagavadgítě Krišna uvádí, že On je stvořitelem varen, a ty jsou charakterizovány vlastnostmi (guna) a činnostmi (karma).[2] Později začala být příslušnost k varně určována původem (janma, odtud označení kasty játi), což vedlo k úpadku celého systému.

Systém kast v In­dii již od roku 1947 úředně neplatí, přesto však dosud ve své nečisté podobě přetrvává.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Br%C3%A1hmana
Návštěvník
 

Co je Brahmam?

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 17:47:04

vostalpetr píše:Mě jen zajímá, co je Brahman,

já jen abych se nenořil třeba do škopku s vodou... :D

Takže,

co je Brahman ???

Ty chceš nejdřív vědět co je Brahmam,
aby jsi věděl do čeho se (potom až to budeš vědět) .. máš nořit?


:)
Jarda Malej
 

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 19:09:25

Jana píše:
Petra píše:4. únor 1935 - Rozhovory se Šri Ramanou Maharišim

Radost a utrpení jsou relativní a vztahují se vždy k našemu omezenému stavu, který je udržován uspokojováním přání. Když se tento proces zastaví a duše se ponoří do Brahmana, jehož podstatou je hluboký mír, potom zažívá duše namísto relativních, dočasných radostí dokonalý mír, nejvyšší blaženost. V tomto smyslu je uskutečnění Já blažeností.



Tou nejvyšší blažeností je hluboký, dokonalý mír.
:)


A dokonalý hluboký mír je nejvyšší blaženost.

:D


Tím smajlíkem si projevila, že vůbec dokonalý, hluboký mír neznáš.
Jde ti jen o pocit uspokojení z představy, že jsi vyhrála.
Že se ve skutečnosti jedná o prohru, zatím ještě nedokážeš poznat.

Bůh s tebou, Jano.
:)
.Petra
 

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod ,Petra » sob 20. zář 2014 19:48:38

Jana píše:Když už je řeč o utrpení, tak si dovolím citovat něco od někoho jiného, než od Ramany,

třeba se k tomu autor přihlásí sám:

STĚŽEJNÍ VĚC O UTRPENÍ...

KAŽDÝ UNESE,JEN KOLI JE SCHOPEN UNÉST...
napadlo mě ještě tohle:
spím a sním a sním,že su ve válce---kolem lítaj šrapnely či atomové granáty--to je vedlejší--hlavně vidím umírat lidi kolem,své spolubojovníky a item cizí nepřátelské...
anebo jiinak,anebo sním o nějakém jiném utrpení pdstupovaném těmi,co se mi o nich zdá...ok?
No--a ráno se probudím--a kde sou ony trpící bytosti?
ani po nich nevzdechnu
anobo--jako snový bodhisattva si dám slib,že se neprobudím,dokavad všechny bytosti,co se mi o nic za posledních 10 let zdálo--se neprobudí také???
thanks master
...o...


:)


Nisargadatta považoval za velmi podstatné poznat a uvědomit si, že ve světě je plno utrpení. Neotupět vzhledem k tomu, nenamlouvat si, že to tak není. Teprve z tohoto plného uvědomění se podle něho dá jít dál.
Moje zkušenost to potvrzuje.
Ale a't si to každý vidí, jak chce a jak je schopný unést...
:)
,Petra
 

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod Petra » ned 09. srp 2015 20:11:00

.
Ramana: Člověk touží po absolutním a trvalém štěstí. To není v objektech, nýbrž pouze v Absolutnu. Je to mír, prost jak trápení, tak potěšení, je to neutrální stav.


:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod Petra » pon 10. srp 2015 6:13:57

5.2.1936

Pan Cohen: V meditaci dosahuji stavu, který by se mohl označit jako "mír"; je to kontemplativní stav. Jaký musí být další krok?

Ramana: Tento mír je uskutečnění Já; neměl by být narušován. O tento mir se musí usilovat.

Pan Cohen: Ale mne úpně neuspokojuje.

Ramana: Protože se objevuje jen přechodně. Teprve, když se stane trvalým, je to Uskutečnění.

:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Radost a utrpení...

Nový příspěvekod rafael » pon 10. srp 2015 17:57:55

a kdo z nás všech je vytrvalý a hledá tento trvalý mír?? kdo z nás všech mu dává přednost před vším v životě??
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 13:13:54


Zpět na Petra

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník