Nisargadatta: To Nejvyšší

Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Petra » sob 20. zář 2014 8:11:17

Kapitola 25, Já jsem To - první díl

Tazatel: Která zkušenost přichází tomu Nejvyššímu nejblíže?

Nisargadatta: Nekonečný mír a bezmezná láska.

....

Slovy se to nedá popsat, a tak se vybírá výraz ze světa, který by tomu nejlépe odpovídal. Ten může být pro každého jiný - podle toho, čeho si osobně nejvíce cení.
U mne je to "mír a klid". Kdyby moje mysl začala na těchto výrazech lpět, tak by začala prohlašovat, že Nejvyšší je mír a klid, pořád dokola to vnucovala druhým.

Proto realizovaní řeknou jednou to, podruhé něco jiného, aby mysl hledajících nezačala na některých výrazech (které jsou ve skutečnosti zcela bez významu) lpět.
Co se z takového lpění může vyvinout, sledujeme už leta...


Nisargadatta: Univerzální Vědomí (Chidakash) všechno tvoří a zruší. To Nejvyšší (Paramakash) dává všemu, co se objeví, realitu. Nazvat to univerzální láskou,
je zřejmě ten nejpřesnější popis, který se může dát slovy. Tak jak láska dělá vše reálné, krásné, žádoucí.



Co je láska?
Co je mír?
Co je blaženost?

Tyto výrazy se zřejmě snaží popsat To samé, pro které neexistuje výraz...

Už pod pojmy "láska, mír, blaženost" vnímá každý (či si představuje) něco trochu jiného.
Proto se objevila i otázka typu:

Tazatel: Co je blaženost?

(Můžete hádat, co Nisargadatta odpověděl.)

:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Petra » sob 20. zář 2014 8:27:48

Jana píše:Vědomé bytí, vědomá existence je blaženost.

:)

To je to nejvyšší, co existuje.


Co je to pro tebe, Jani, to tady už všichni víme. Taky nám to leta otloukáš o hlavu.
Bohužel díky tomu pro mne pojmy "blaženost" a "láska" ztratily význam. Za to "mír a klid" získaly na ceně.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 10:03:12

Jana píše:Na ceně může něco ztrácet jen, když to je obrazem v mysli,

vědomě žité to na ceně nikdy neztrácí,

i kdyby se tomu dávala jakákoliv jména.

:)


Na ceně ztrácejí jména/pojmy , když jsou neustále dokola - do blba - opakována. Kdo neustále dokola opakuje jména, nežije to, co pojmenovávají, ale žije pouhé pojmenovávání. Ale když mu to stačí...
:)
.Petra
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 10:35:41

Kdo neustále dokola opakuje jména, nežije to, co pojmenovávají, ale žije pouhé pojmenovávání.

Může následovat nesouhlas v souvislosti s mantrami, či opakováním Božího jména.



:)
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 11:13:19

Jarda Malej píše:
Kdo neustále dokola opakuje jména, nežije to, co pojmenovávají, ale žije pouhé pojmenovávání.

Může následovat nesouhlas v souvislosti s mantrami, či opakováním Božího jména.



:)


Neber Božího jména nadarmo.
:)
.Petra
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 11:49:51

Neber Božího jména nadarmo.

Jako to tady zrušit?
To neprojde. ;)

P.S.
"Opakování Božího jména" je prostý a účinný způsob práce s myslí,
doporučovaný např. Ramanou Maharišim.




:)
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Petra » sob 20. zář 2014 12:15:24

Jarda Malej píše:
Neber Božího jména nadarmo.

Jako to tady zrušit?
To neprojde. ;)

P.S.
"Opakování Božího jména" je prostý a účinný způsob práce s myslí,
doporučovaný např. Ramanou Maharišim.




:)


Ramana všeobecně nic nedoporučoval. Vždy každému podle jeho úrovně.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 15:04:48

Jarda Malej píše:
Neber Božího jména nadarmo.

Jako to tady zrušit?
To neprojde. ;)

P.S.
"Opakování Božího jména" je prostý a účinný způsob práce s myslí,
doporučovaný např. Ramanou Maharišim.




:)


Mantrami jsem se nikdy nezabývala, takže o tom nic nevím.
Je to jedno, které Boží jméno se opakuje, když jich má tolik?
:)
.Petra
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 20. zář 2014 15:17:02

Jedno to asi není. Nejsilněji bude působit to, které rezonuje s mým nitrem..., aby bylo navázáno a aby fungovalo Spojení... já a Já...
Návštěvník
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 15:37:17

Je to jedno, které Boží jméno se opakuje, když jich má tolik?
:)

Je to skoro jedno.
Důležitá je plná oddanost principu, který do toho jména "vtěluji."
Svěření se do jeho péče se vším všudy.
Praktikování "Namasmaran" může působit jako raketa, která člověka vynese k Bohu
a nechá ho s ním splynout.
..a kde se vzala tu se vzala, objeví se džnána.
Celou dobu byla jenom schovaná.



:)
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Návštěvník » sob 20. zář 2014 15:38:31

Myšlenkový klid, pohodlí, koncentrace.....klidné pomalé dýchání.....při nádechu se vnitřně vysloví slabika lás, při výdechu slabika ka, podle motivů od K.Weinfurtera. No a když je náhodou nashromážděné vnitřní energie nadbytek, dá se přebytek vypustit tak, že pozměníme počet písmen v slabikách při nádechu a výdechu na lá a ska.... :D
Návštěvník
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 15:52:21

Kapitola 11, Já jsem To - první díl

Tazatel: Co je blaženost?

Nisargadatta: Harmonie mezi vnitřním a vnějším je blaženost. Zároven ztotožnování sebe s vnějším vytváří utrpení.



Tazatel: Jak vzniká ztotožnování?

Nisargadatta: Nadjá (= JÁ) zná, dle své nátury, jen samo sebe. Z nedostatku zkušeností se identifkuje se vším, co vnímá. Špatnými zkušenostmi se učí rozlišovat (viveka) a pouštět (vairagya). Když se mysl obrátí dovnitř (uparati), způsobí silná vnitřní síla (mukmukshattva) hledání zdroje. Světlo poznání začne svítit a všechno se stane zářící a jasné.

Tazatel: Jaká je skutečná příčina utrpení?

Nisargadatta: Ztotožnování sebe s pomíjivým (vyakitva). Pocity, city jako takové, jakkoliv silné, nevytvářejí utrpení. Je to mysl, posedlá chybnými představami, uvízlá na myšlence "Jsem to a toto", která má strach ze ztráty, která se chce obohatit a která trpí, když je zklamána.

:)
.Petra
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod .Petra » sob 20. zář 2014 15:56:21

Jarda Malej píše:
Je to jedno, které Boží jméno se opakuje, když jich má tolik?
:)

Je to skoro jedno.
Důležitá je plná oddanost principu, který do toho jména "vtěluji."
Svěření se do jeho péče se vším všudy.
Praktikování "Namasmaran" může působit jako raketa, která člověka vynese k Bohu
a nechá ho s ním splynout.
..a kde se vzala tu se vzala, objeví se džnána.
Celou dobu byla jenom schovaná.



:)


Prima, že ti to pomohlo.
Každému pomáhá něco jiného a je ideální, když přijde na to, co.

:)
.Petra
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 16:06:52

Každému pomáhá něco jiného a je ideální, když přijde na to, co.

A nebo stačí zjistit co škodí. Kudy cesta nevede.
Opakem "Namasmaran" je například plané mluvení.
To je jeden z mnoha způsobů "braní jména Božího nadarmo."



:)
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 17:00:06

Pozorování , pozorování, pozorování,

jen se jeden zakouká

tak se zapomene... :(

To se taky stává.
Aby jeden pozoroval a nazakoukal se přitom, to chce to cvik.



:)
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 18:05:28

Cviky se dělaj v sokole,

v duchovnu se dělá uvolnění, což je opak cviku a cviků...

Jasný Petře.
Mluvíš o tom přece celý ten čas, co se sem chodíš uvolňovat.


:D
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod nop » sob 20. zář 2014 18:18:40

Petra: Neber Božího jména nadarmo.
Jana:
Pokud by to znamenalo nevyslovovat slovo Bůh, pak pozor na hlasité čtení Bible.

Také to týká používání pojmů k magii, tedy chtít přikazovat duchům přírody pomocí moci slov od Boha.
Tedy vlastně chtít mísit slovy svět božský a pozemský, z důvodu výhod nebo moci nad duchy země.
To dnes ani moc nehrozí. Je tu materialismus bez důvěry v sílu Božích jmen.
K dosažení hmotných výhod se používají politické kličky, korupce a zostouzení protivníka.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod Jarda Malej » sob 20. zář 2014 18:23:18

Jana píše:
.Petra píše:
Neber Božího jména nadarmo.

:)


Pokud by to znamenalo nevyslovovat slovo Bůh, pak pozor na hlasité čtení Bible.

Tady jsem neporozuměl.


:)
Jarda Malej
 

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod nop » sob 20. zář 2014 18:29:15

Petra: Neber Božího jména nadarmo.
Jana: Pokud by to znamenalo nevyslovovat slovo Bůh, pak pozor na hlasité čtení Bible.
Jarda: Tady jsem neporozuměl.

Tady se domnívám, že slova Jany myslela Jana ironicky.,
z Bible se přece předčítá také v kostelích, a tam to jistě není "nadarmo".
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Nisargadatta: To Nejvyšší

Nový příspěvekod nop » sob 20. zář 2014 19:39:49

Dva až tři důvody proč nevyslovovat Jméno Boží zbytečně.
Neber Božího jména nadarmo.
Jana: Pokud by to znamenalo nevyslovovat slovo Bůh, pak pozor na hlasité čtení Bible.
Jarda: Tady jsem neporozuměl.
jana:
V Bibli je totiž víc než šest tisíckrát napsané Boží jméno.

Jeden je z titulu neplýtvání. tak jako ve svátečním oblečení nepůjdu hrát fotbal a v plesových střevících sbírat houby, tak také nemám směšovat pojmy a hladiny a neříkat třeba "Ježíši, ty jsi ale opice". Mělo by spíše být např. "Ježíši můj, ty vidíš, co mi to on dělá, jako opice", aby se jasně rozlišilo co a od čeho.
Druhý býval kdysi, zaklínání za účelem vymožení nějaké výhody, při čemž nemusí být jasné, jestli si ji zasloužím.
Třetí důvod: proklínání. opravdu se nepatří zatahovat Boha do lidského nepřátelství.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Petra

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník