Jana píše:Takže díky Tobě, Pedrito, že jsi mi to připomněl, mi to je už celé jasné a dala jsem to dědečkovo motto, které přispělo k poznávání dokonalého džňáního světa, do záhlaví těchhle stránek.
Džňání svět?
Jana píše:Takže díky Tobě, Pedrito, že jsi mi to připomněl, mi to je už celé jasné a dala jsem to dědečkovo motto, které přispělo k poznávání dokonalého džňáního světa, do záhlaví těchhle stránek.
Jenom málo který je Probuzený a říká pravdu, které můžeš věřit.
Návštěvník píše:A teď je to tandem Jana a Pedrito
Pedriito píše:A tak jsi to beru k srdci.
Proto jsou tady tyhle stránky,
pro ty, kdo jsou ochotni milovat každého, věřit málo kterým a nikoho neurážet.
To já věřím všem, v jejich povahu, i v srdce té povahy. Víra se tomu říká, a je tu citlivost na slova,
Idea věřit už nese odvrácenou stranu - a tou je nevěřit.
Tohle jsou ty jemné zákruty myšlení. Když řekneš láska,
v nečí mysli to evokuje její protiklad - nelásku.
Být si tohohle vědom, už dá tomu "jinou kvalitu."
Pozornost je nad protipóly myšlenek, slov.
Mnozí dědové jsou moudří, a ten tvůj ti to řekl dobře.
miroslav píše:Návštěvník píše:A teď je to tandem Jana a Pedrito
To není žádný tandem. Jana má svými naivními projevy schopnost druhé rozmluvit. Vyprovokovat k tomu aby něco řekli. Že to tak není, jak ona si to naivně myslí a druhé se o tom snaží poučovat, a vypadne z nich někdy i jak to vidí oni. Takže vůbec nejde o to, co říká Jana, ale o to, co díky Janě říkají druzí. A to je pak to, co je mnohdy přínosné.
Předávání mlčením funguje jen v osobním kontaktu face tu face. A když se dva lidé na sebe hodně napojí tak funguje i na dálku nebo i po smrti jednoho z nich. Tady na internetu máme k dispozici jenom ta slova.
Jana píše:
Miroslave, to, co se jeví z pohledu ega jako chytrost, která ví, jak to ten druhý na rozdíl od nás má špatně, je v uvědomění nejvyšší pravdy jen pouhou nevědomostí.
Ovšem při ztotožnění s egem si to nemáme šanci uvědomit, že svět, který nám zobrazuje naše vlastní mysl, je odrazem jen jejího aktuálního stavu. A nebo ještě lépe řečeno, nejsme ochotni si přiznat, že chyba není v zrcadle, když v něm vidíme křivou hubu.
Návštěvník píše:
Rozpoznání této pravdy, ať už skrze Buddhovo 'procitnutí', Ježíšovo 'království nebeské', nebo advaitové 'poznání Já', vede k tomu samému – k uvědomění, že pod povrchem mnoha různých projevů a forem existuje jedno jediné, nedělitelné vědomí. Toto uvědomění je skutečnou podstatou osvobození a míru.
Návštěvník píše:Dokonalá realizace není závislá na slovech nebo formách, kterými je vyjádřena. Je to univerzální zkušenost, která se objevuje, když mysl dosáhne absolutního klidu , ego se rozplyne a pravé Já, čisté vědomí, září v jednotě s celým bytím. Tento stav není omezen na konkrétní tradici či náboženství, ale je esencí všech pravých duchovních cest.
Buddha, Ježíš, advaitoví mistři a jiní realizovaní učitelé hovoří o stejném prožitku, ale popisují ho různými slovy a obrazy, které odpovídají jejich kultuře, době a kontextu. Nicméně podstata jejich učení je stejná – překonat iluzi oddělenosti a uvědomit si jednotu všech věcí.
Buddha hovořil o zániku utrpení prostřednictvím pochopení prázdnoty a zbavení se klamů. Ježíš učil o lásce a jednotě s Bohem, kde Bůh není oddělená bytost, ale základní princip existence, který je přítomný ve všem. Advaitoví mistři zdůrazňují, že 'já' a 'Brahman', neomezené vědomí, jsou jedno a totéž.
Realizace této jednoty není jen intelektuálním pochopením, ale hlubokým a přímým prožitkem. V tomto prožitku mizí všechny rozdíly a duality. Přestáváme vnímat sebe jako oddělené bytosti a vidíme, že vše je projevem jednoho vědomí.
Rozpoznání této pravdy, ať už skrze Buddhovo 'procitnutí', Ježíšovo 'království nebeské', nebo advaitové 'poznání Já', vede k tomu samému – k uvědomění, že pod povrchem mnoha různých projevů a forem existuje jedno jediné, nedělitelné vědomí. Toto uvědomění je skutečnou podstatou osvobození a míru.
Dokonalá realizace je tedy stav, ve kterém už není pochyb o oddělenosti a vše je vnímáno jako neustálý projev jedné univerzální pravdy, kterou různí mistři různě pojmenovali, ale která je vždy tou samou nevyjádřitelnou realitou.
miroslav píše:Návštěvník píše:A teď je to tandem Jana a Pedrito
To není žádný tandem. Jana má svými naivními projevy schopnost druhé rozmluvit. Vyprovokovat k tomu aby něco řekli. Že to tak není, jak ona si to naivně myslí a druhé se o tom snaží poučovat, a vypadne z nich někdy i jak to vidí oni. Takže vůbec nejde o to, co říká Jana, ale o to, co díky Janě říkají druzí. A to je pak to, co je mnohdy přínosné.
Předávání mlčením funguje jen v osobním kontaktu face tu face. A když se dva lidé na sebe hodně napojí tak funguje i na dálku nebo i po smrti jednoho z nich. Tady na internetu máme k dispozici jenom ta slova.
salmo1cz. píše:miroslav píše:Návštěvník píše:A teď je to tandem Jana a Pedrito
To není žádný tandem. Jana má svými naivními projevy schopnost druhé rozmluvit. Vyprovokovat k tomu aby něco řekli. Že to tak není, jak ona si to naivně myslí a druhé se o tom snaží poučovat, a vypadne z nich někdy i jak to vidí oni. Takže vůbec nejde o to, co říká Jana, ale o to, co díky Janě říkají druzí. A to je pak to, co je mnohdy přínosné.
Předávání mlčením funguje jen v osobním kontaktu face tu face. A když se dva lidé na sebe hodně napojí tak funguje i na dálku nebo i po smrti jednoho z nich. Tady na internetu máme k dispozici jenom ta slova.
Předávání mlčením to funguje, po smrti jednoho by i mohlo To bude nějaká Tibetská literatura, máš nějaký oblíbený tip?
Myslím že je čas abych to začal studovat.
Nikam se nechystám jenom je čas se seznámit.
salmo1cz. píše:No jo, to já si povídám taky, ale nevím jestli to ten zemřelí slyší.Jsem hodně racionální, ale já tak být chci.Vim to a podle toho můžu pracovat.
Jana píše:Pedriito píše:A tak jsi to beru k srdci.
Proto jsou tady tyhle stránky,
pro ty, kdo jsou ochotni milovat každého, věřit málo kterým a nikoho neurážet.
To já věřím všem, v jejich povahu, i v srdce té povahy. Víra se tomu říká, a je tu citlivost na slova,
Idea věřit už nese odvrácenou stranu - a tou je nevěřit.
Tohle jsou ty jemné zákruty myšlení. Když řekneš láska,
v nečí mysli to evokuje její protiklad - nelásku.
Být si tohohle vědom, už dá tomu "jinou kvalitu."
Pozornost je nad protipóly myšlenek, slov.
Mnozí dědové jsou moudří, a ten tvůj ti to řekl dobře.
Pedrito, díky moc. Díky.
Ano, věřit v protiklad lásky - v nelásku, znamená podmiňování myslí a to už není ta ničím nepodmíněná láska, o které mluví Probuzení, která sama probouzí do džňáního světa, který není snový, iluzorní, ale je pravdivý.
Což tomu, že je, to co je, dává zcela jinou kvalitu.
Pedriito píše:Hlava má prostě srdce, tělo má srdce, život má srdce - ducha...
Možná proto - "duchovno"
Hlava není oddělená od srdce, jako tělo od života, a život od skutečnosti.
A pak jsou tu ideje - co se mohou cítit oddělené.
Ale ani ony nejsou.
miroslav píše:salmo1cz. píše:No jo, to já si povídám taky, ale nevím jestli to ten zemřelí slyší.Jsem hodně racionální, ale já tak být chci.Vim to a podle toho můžu pracovat.
To není povídání a je to jednostranné - spojení, přijetí něčeho, pochopení, pocítění - v tichu, v duši.
Alespoň tak já to mám.
salmo1cz. píše:No jo, to já si povídám taky, ale nevím jestli to ten zemřelí slyší.Jsem hodně racionální, ale já tak být chci.Vim to a podle toho můžu pracovat.
Jana píše:
A Ty, který to takhle máš, jsi spojený nebo odpojený od těch, které nazýváš těmi "správnými jmény" jako idioty, hlupáky, pseudoosvícence, dezoláty? Jak moc jsou ti, které posuzuješ jakožto nepřijatelné, přijati?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků