Návštěvník píše:Když bys tedy měla mluvit v té a o té absolutní nepojmenovatelnosti,
na kterou neustále odkazuješ. Měla bys cítit, a ona ti to umožňuje, že i každý tvar a jméno,
je ona sama. A je tu vědění, jak a proč to dělá, to jediné je tu k poznání. Které ti může dát mír.
Netačí jen pomyslet, že takhle to je. Napřed musíž vzít tento dar bytí, poznat jeho princip, abys jej mohla odložit.
A těšit se realizací tohoto zatím snu, a ten neuskutečníš jeho rozvíjením, i kyž i to je dar, dar svobodné pozornosti.
Duch a mysl, tělo, nejsou v projevu rozdělené, není tu ani rozdělení ani nerozdělení. To je úkol pro pozornost, to vidět. Jestliže se zatoulala...
Absolutno nemůže být poznáno ani pojmenováno, protože samo je mimo všechny formy a koncepty. Každý tvar, každé jméno je jeho projevem, ale není to jeho podstata. Když říkáš, že je tu vědění, které ti může dát mír, kloužeš po povrchu. Mír není něco, co ti je dáno, ale je to přirozený stav, když se vzdáš všeho, co nejsi ty. A to, co nejsi, je každá myšlenka, každé pojmenování, každý tvar.
Vezmi tento dar bytí, jak říkáš, a prozkoumej, co to skutečně je. Ne jen na povrchu, ale hluboko v sobě, v samotném zdroji. Když se realizuješ, neuskutečníš nic – jen odhalíš to, co už je. Nezaměřuj se na rozvíjení snů nebo projekcí mysli, ale na pozornost k tomu, co skutečně jsi.
Duch, mysl, tělo nejsou rozdělené, protože všechno je Jedno. Ale to Jedno je za všemi formami a projevy. Když říkáš, že pozornost je úkolem, který musí vidět toto nerozdělení, jsi stále uvězněn v konceptu duality. Když se pozornost 'zatoulá', vracíš se k iluzi oddělení. Skutečnost je tady a teď – není tu nikdo, kdo by se ztratil, ani nikdo, kdo by se nalezl. Přestaň hledat něco vně sebe. Buď ticho a uvidíš, že to, co hledáš, je tím, co už jsi.