ad Dogen: všichni jsme buddhové

Moderátor: rosada

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod nop » úte 16. srp 2016 21:08:02

Existuje alkohol.
Existuje abstinentský způsob života.

Buddha je abstinent, který alkohol nemusí.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod Jana » stř 17. srp 2016 5:43:33

rosada píše:
Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.


:what:


Dá se na to dívat z pohledu iluze oddělenosti, z pohledu mysli, z dimenze tvarů a forem, pak je buddha vším, každým projevem, vše, co lze jakkoliv definovat, se rodí v jeho srdci, kde se rodí mysl. Z tohoto pohledu je pak buddha i každým neprobuzeným, který se teprve probudí, proto ti Mistři věnují tolik energie pomoci každému, kdo k nim přijde, k osvobození, protože se v každém sami osvobozují.

A dá se na to dívat z pohledu Bytí, z vědomí srdce. Není tady nikdo, kdo by koho osvobozoval, nikdo se nenarodil, nikdo nezemře, vše je jedním, zrození, inkarnace, znovuzrození, všechno je jen mentální Boží sen. Proto tady není ani žádný konatel, žádný učitel, žádný žák, proto nikdo nic nedělá, nic se neděje. Bytí je neměnné. Vědomí samo je neměnné.

A dá se na to všechno dívat srdcem do projekce mysli. Říká se tomu probuzení do snu.

Pak je možné, aby tady bylo jak čisté vědomé Bytí, tak svět s tím vším projevem. Pak osoba Moojiho, která ve skutečnosti neexistuje, vykládá dalším osobám, že neexistují a že jsou stále v Moojiho srdci, kde jsou Doma a kam se mohou kdykoliv vrátit.

A pak je i možné, že tady může být ten ďábel žalobce, který nám nedovoluje vrátit se do srdce Mámy Honzama a Honzam musí v bolestech rodit, dokud toho žalobce neschramstne na vždycky ohnivé jezero.

Ale nic se neděje, Máma je jen jedna jediná, stejně tak jako je jen jedno jediné Srdce, kam je možné se vrátit, až ten náš vlastní žalobce v naší mysli vezme za své a dokážeme se dívat na veškerou existenci očima nevinného dítěte.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod nop » stř 17. srp 2016 6:21:40

Jana píše:
rosada píše:
Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.
:what:


... A pak je i možné, že tady může být ten ďábel žalobce, který nám nedovoluje vrátit se do srdce Mámy Honzama a Honzam musí v bolestech rodit, dokud toho žalobce neschramstne na vždycky ohnivé jezero.

Ale nic se neděje, Máma je jen jedna jediná, stejně tak jako je jen jedno jediné Srdce, kam je možné se vrátit, až ten náš vlastní žalobce v naší mysli vezme za své a dokážeme se dívat na veškerou existenci očima nevinného dítěte.

Síra a očista.
Ve starých textech se vyskytují pojmy v jiném, nečekaném kontextu.
Jedním je „ohnivé jezero a síra“.

Viz článek na www.granosalis.cz, v sekci Hledání:
Univerzální spása VI. - ohnivé jezero
Vloženo Sobota, 23. březen 2013 @ 09:20:11 CET Vložil: Stepan
http://www.granosalis.cz/modules.php?na ... id=2468515
(vyjímám):
Co je ohnivé jezero - jaký je jeho smysl?

Síra se řecky řekne THEION. I člověka, který řecky neumí, pravděpodobně praští do očí podobnost toho slova s jedním, které všichni známe, tj. THEOS (bůh). A skutečně slovo theion znamená také božské (střední rod, mužský je theios). Příslušné sloveso pak zní theió, což znamená posvětit, zasvětit či očistit pro boha. Už v Homérově Iliadě (16,228) se dočteme o tom, že právě ohněm a sírou se očišťovaly předměty sloužící pro bohy. Síra byla přidávána do kadidla a společně s ním pálena za účelem očisty pro boha. I ve světském pohledu na věc je hořící síra dezinfekční prostředek, tj. prostředek k očištění. Samotná síra se v medicíně používá např. v různých mastech. To vše je i důvod, proč síra dostala v řečtině své jméno. Existuje ještě druhý příbuzný výraz - theiódés.

Pokud tedy řekneme, že něco hoří ohněm a sírou, říkáme, že daná věc je očišťována. Kterýkoli Řek, který četl slova o jezeře ohně a síry, hned věděl, že se tu mluví o jezeře božského očišťování. A to je přesně smysl ohnivého jezera - dosáhnout očištění těch, kteří toho dosud v Kristu nedosáhli. K Bohu prostě nemá přístup nic nečisté a Boží spravedlnost velí nenechat vzpouru, která se dnes projevuje odmítnutím milosti v Kristu, bez trestu. Ohnivé jezero je tedy projevem spravedlnosti a současně lásky Boha.
......
Závěr

Je zřejmé, že smyslem pobytu v jezeře je očista z rukou Beránka pro ty, kteří nebyli do té doby očištěni jeho krví. Až přijde konec věků, skončí vláda Beránka, skončí tento proces očištění, každé koleno poklekne a každý vyzná, že Ježíš je Pán. Proč však tolik lidí odmítá tuto v Písmu jasně vyjádřenou víru a naději? On nás sám Pán varoval:"Tento lid mne ctí rty, ale jejich srdce jsou ode mne velmi daleko. Marně mě však uctívají, vyučujíce nauky, jež jsou jen lidskými příkazy."
Uvědomme si prosím, že pokud vydáváme Boží láskyplný a spravedlivý proces očišťování za nějaké věčné trápení, vydáváme falešné svědectví o Bohu a tom, kterého poslal, našem Pánu Ježíši Kristu Nazaretském.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod lklknml » stř 17. srp 2016 6:23:17

rosada píše:Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.

Buddhovství je abstraktum. Člověk ale není myšlenkový abstrakt, byť se za něj – ve své mysli – může schovávat.
lklknml
 

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod lklknml » stř 17. srp 2016 6:25:56

pohádka píše:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.

Jenom pokud by slova ukazovala opět na slova, nikoli na realitu mimo ně.
lklknml
 

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod Jana » stř 17. srp 2016 6:41:15

nop píše:Závěr

Je zřejmé, že smyslem pobytu v jezeře je očista z rukou Beránka pro ty, kteří nebyli do té doby očištěni jeho krví. Až přijde konec věků, skončí vláda Beránka, skončí tento proces očištění, každé koleno poklekne a každý vyzná, že Ježíš je Pán. Proč však tolik lidí odmítá tuto v Písmu jasně vyjádřenou víru a naději? On nás sám Pán varoval:"Tento lid mne ctí rty, ale jejich srdce jsou ode mne velmi daleko. Marně mě však uctívají, vyučujíce nauky, jež jsou jen lidskými příkazy."
Uvědomme si prosím, že pokud vydáváme Boží láskyplný a spravedlivý proces očišťování za nějaké věčné trápení, vydáváme falešné svědectví o Bohu a tom, kterého poslal, našem Pánu Ježíši Kristu Nazaretském.


Závěr by měl být ten, že žalobci není potřeba dopřávat sluchu. Není potřeba věnovat pozornost myšlenkám, které žalují na domnělé špatnosti a nepřijatelnosti těch druhých (třeba politicích, homosexuálech).

Strážce prahu nás nepropustí, dokud nepoznáme láskyplnou podstatu všech našich zkušeností, všeho, co nás potkává.

" Byl jsem laskavým a milujícím nástrojem božím. Zároveň také velmi jasným,hutným a hmotným. Světlo naproti mně bylo kolegou v mé práci. Společně jsme pracovali na projektu, který bych nazval "prozírání duší". A byl jsem rád, když nějaká duše prohlédla klam iluze a zároveň si uvědomila její roli. Ale ty, kteří vězeli stále v pasti (typ 1 a 2), jsem byl ochoten v rámci možnosti pražit v kotlích pekelných, dokud si neuvědomí mou pravou podstatu."
viewtopic.php?f=260&t=2773&p=48948#p48948
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod nop » stř 17. srp 2016 7:21:24

Jana píše:
nop píše:Závěr

Je zřejmé, že smyslem pobytu v jezeře je očista z rukou Beránka .....


Závěr by měl být ten, že žalobci není potřeba dopřávat sluchu. Není potřeba věnovat pozornost myšlenkám, které žalují na domnělé špatnosti a nepřijatelnosti těch druhých (třeba politicích, homosexuálech).

Strážce prahu nás nepropustí, dokud nepoznáme láskyplnou podstatu všech našich zkušeností, všeho, co nás potkává.

" Byl jsem laskavým a milujícím nástrojem božím. Zároveň také velmi jasným,hutným a hmotným. Světlo naproti mně bylo kolegou v mé práci. Společně jsme pracovali na projektu, který bych nazval "prozírání duší". A byl jsem rád, když nějaká duše prohlédla klam iluze a zároveň si uvědomila její roli. Ale ty, kteří vězeli stále v pasti (typ 1 a 2), jsem byl ochoten v rámci možnosti pražit v kotlích pekelných, dokud si neuvědomí mou pravou podstatu."
viewtopic.php?f=260&t=2773&p=48948#p48948

To mluví někdo, kdo o sobě píše:
"Často se ho bojíme. Nazýváme ho třeba ďáblem. Tento princip je naší nedílnou součástí a jako boží nástroj nám pomáhá růst..."

Ale proč si mám uvědomovat jeho pravou podstatu? Musím si to opravdu uvědomovat? Uvědomovat "temnotu" ?
A jakým právem se odvažuje cizí lidi pražit?

Ať si hledí svého.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod rosada » stř 17. srp 2016 8:19:40

Zdeněk píše:
rosada píše:Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.

Buddhovství je abstraktum. Člověk ale není myšlenkový abstrakt, byť se za něj – ve své mysli – může schovávat.


Pokud je (pro tebe) buddhovství myšlenkový abstrakt, tak ta má věta nedává smysl.

Pro mě ta slova (zaplať pánbů) mají větší sílu. :)
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod lklknml » stř 17. srp 2016 10:27:43

rosada píše:Pro mě ta slova (zaplať pánbů) mají větší sílu. :)

Ach Bože :roll:. To mi připomíná jak hádání se o cosi u malých chlapců.

Buddha nature jednoduše není buddhovství, jako tree nature jednoduše není lesnictví. Ani to není strom povšechně.
lklknml
 

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod lklknml » stř 17. srp 2016 10:36:12

Je totiž pomýlené se snažit Buddha nature pochopit objektivně, bez aktuální sebereflexe.

Je totiž signifikantní, je li k tomu dáma pobídnuta, vidí v tom útok na svoji osobu.
lklknml
 

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod pohádka » stř 17. srp 2016 11:56:47

rosada píše:
rosada píše:Nerada se pohybuji v přesně vymezených pojmech. Nechci půl roku něco studovat. Reagovala jsem v duchu ryuninova člámku a tam mistr Dogen mluvil o Buddzích, tak jsem v tom pokračovala. Ve skutečnosti jsem psala o tom čemu se anglicky říká Buddha Nature. V advaitě Vědomí. Vědomí (Buddha nature) je jen jedno, tedy nadpis taky pokulhává. Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
Oceán je hlubinou i vlnami. Vlna (logicky vzato) není a nemůže se stát celým oceánem. Ale právě pro to, že oceán je i i vlnami, může se i ve vlně procítit jako celý oceán - to je mytérium.
Vlna se zase může procítit jako součást ocenánu - to je zážitek.

No nic už zase plkám ...


pohádka píše:Buddha neučil Advaitu ani Neo-Advaitu.

To neva, byl Buddha. :-)

To přirovnání s oceánem svádí k představám, které neodpovídají skutečnosti, protože každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán. Celý oceán je každá její změna. To je to mystérium, odlišující představitelný model od skutečného vědomí.

Myslím, že píšu totéž - to s tím mystériem, ale já radši jen naznačuju, ať se každý podívá sám. :)

Čemu nerozumím je, že po takovém výroku můžeš napsat:

Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.


:what:


Z oceánu se rodí vlny a z nich se rodí další vlny.
pohádka
 

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod pohádka » stř 17. srp 2016 12:38:46

Zdeněk píše:
pohádka píše:Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.

Jenom pokud by slova ukazovala opět na slova, nikoli na realitu mimo ně.


Kdyby ukázala na něco mimo ně, tak už to mimo ně nemůže být, protože realita je nedělitelná.
Nevíme, co je mimo tu nedělitelnost, dokud se to v ní nezrodí, protože ta nedělitelnost je vědomí.
pohádka
 

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod Jana » stř 17. srp 2016 12:46:29

nop píše:To mluví někdo, kdo o sobě píše:
"Často se ho bojíme. Nazýváme ho třeba ďáblem. Tento princip je naší nedílnou součástí a jako boží nástroj nám pomáhá růst..."

Ale proč si mám uvědomovat jeho pravou podstatu? Musím si to opravdu uvědomovat? Uvědomovat "temnotu" ?
A jakým právem se odvažuje cizí lidi pražit?

Ať si hledí svého.


Proč si máme uvědomovat jeho pravou podstatu? Protože dokud dopřáváme sluchu žalobci v nás, tak nepoznáme nejen jeho pravou podstatu, ale nepoznáme ani svou vlastní podstatu.

Tedy pod tou slupkou, kdy ukazujeme na špatnosti těch druhých, je informace, že jejich špatnosti jsou ve skutečnosti naše vlastní špatnosti, které si nechceme přiznat. Jednou z těch největších špatností je pýcha, skrz kterou si troufáme stát se žalobci těch druhých, nevidíme si přitom na špičku vlastního nosu.

A v ještě větší hloubce je poznání, že vše je jedním, tedy ten pekelník - strážce prahu, který nás nepropustí dál, je obraz naší vlastní nevědomosti, dopřáváme sluchu žalobci v naší vlastní mysli. Staráme se o špatnosti těch druhých, o špatnost homosexuálů, politiků (jakým právem?), posuzujeme druhé a chceme, aby se strážce prahu staral sám o sebe a nepražil nás v kotli.

Všechno nečisté, veškerá iluze oddělenosti, v nás musí shořet. Shoří tak jako tak. Buď v ohni pekelném, nebo v ohni lásky k Bohu.

A ta druhá možnost je na rozdíl od té první nesmírně krásná, i když se fakticky jedná o to samé.

Není možné se tomu vyhnout. Vše, co propadlo do iluze nevědomosti, se z ní osvobodí.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod pohádka » stř 17. srp 2016 12:56:28

Jana píše:Proč si máme uvědomovat jeho pravou podstatu? Protože dokud dopřáváme sluchu žalobci v nás, tak nepoznáme nejen jeho pravou podstatu, ale nepoznáme ani svou vlastní podstatu.

Tedy pod tou slupkou, kdy ukazujeme na špatnosti těch druhých, je informace, že jejich špatnosti jsou ve skutečnosti naše vlastní špatnosti, které si nechceme přiznat. Jednou z těch největších špatností je pýcha, skrz kterou si troufáme stát se žalobci těch druhých, nevidíme si přitom na špičku vlastního nosu.

A v ještě větší hloubce je poznání, že vše je jedním, tedy ten pekelník - strážce prahu, který nás nepropustí dál, je obraz naší vlastní nevědomosti, dopřáváme sluchu žalobci v naší vlastní mysli. Staráme se o špatnosti těch druhých, o špatnost homosexuálů, politiků (jakým právem?), posuzujeme druhé a chceme, aby se strážce prahu staral sám o sebe a nepražil nás v kotli.

Všechno nečisté, veškerá iluze oddělenosti, v nás musí shořet. Shoří tak jako tak. Buď v ohni pekelném, nebo v ohni lásky k Bohu.

A ta druhá možnost je na rozdíl od té první nesmírně krásná, i když se fakticky jedná o to samé.

Není možné se tomu vyhnout. Vše, co propadlo do iluze nevědomosti, se z ní osvobodí.


Sama jsi žalobcem špatnosti, nevědomosti, nečistoty a iluze, ale tvá největší zaslepenost spočívá v tom, že jsi žalobcem mysli.

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.

- Albert Einstein
pohádka
 

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod Jana » stř 17. srp 2016 13:16:43

pohádka píše: ...jsi žalobcem mysli....


Může se to tak opravdu jevit.

Ale je tady jen tendence poukázat na dokonalost, jakou je naše skutečná podstata, pokud tady není připoutanost k mysli (k formě, k tělu).

Je tou stejnou dokonalostí, jakou poznáváš ve svých dětech, které ještě nemají žádné tělo.

A díky tomuhle poznání se objevuje i poznání, že vše, co existuje, tedy i to, co nabízí mysl v podobě projevu, forem, je stejnou láskou, jako podstata toho.

Tedy není to ponížení mysli, ale naopak oslavou Boží mysli.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod pohádka » stř 17. srp 2016 13:27:37

Jana píše:
pohádka píše: ...jsi žalobcem mysli....


Může se to tak opravdu jevit.

Ale je tady jen tendence poukázat na dokonalost, jakou je naše skutečná podstata, pokud tady není připoutanost k mysli (k formě, k tělu).

Je tou stejnou dokonalostí, jakou poznáváš ve svých dětech, které ještě nemají žádné tělo.

A díky tomuhle poznání se objevuje i poznání, že vše, co existuje, tedy i to, co nabízí mysl v podobě projevu, forem, je stejnou láskou, jako podstata toho.

Tedy není to ponížení mysli, ale naopak oslavou Boží mysli.


"Boží mysl" = pýcha Jany na svou domnělou dokonalost

Jana píše:Jednou z těch největších špatností je pýcha, skrz kterou si troufáme stát se žalobci těch druhých, nevidíme si přitom na špičku vlastního nosu.


pohádka
 

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod Jana » stř 17. srp 2016 14:12:58

pohádka píše:"Boží mysl" = pýcha Jany na svou domnělou dokonalost



Boží mysl jsou stromy, slunce, hvězdy, květiny, všechny tvary, formy, všechny projevy...
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 6887
Registrován: pon 25. črc 2011 19:38:09

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod nop » stř 17. srp 2016 16:14:52

Jana píše:
nop píše:To mluví někdo, kdo o sobě píše:
"Často se ho bojíme. Nazýváme ho třeba ďáblem. Tento princip je naší nedílnou součástí a jako boží nástroj nám pomáhá růst..."

Ale proč si mám uvědomovat jeho pravou podstatu? Musím si to opravdu uvědomovat? Uvědomovat "temnotu" ?
A jakým právem se odvažuje cizí lidi pražit?

Ať si hledí svého.


Proč si máme uvědomovat jeho pravou podstatu? .....
Není možné se tomu vyhnout. Vše, co propadlo do iluze nevědomosti, se z ní osvobodí.

Ten příspěvek, ve kterém nám někdo vyhrožuje pálením ohněm, dokud si neuvědomíme JEHO pravou podstatu,
je blábol narcistické povahy, chce se nafukovat a omluvit si drzou snahu nad ostatními krutě vládnout.

Je nás na Zemi sedm miliard. U kolika lidí si stačím uvědomovat jejich pravou podstatu?

Pro takové vychloubačné povahy, které si mám podle jeho přání uvědomovat, mám jeden výsledek:

KOPNOUT DO ZADEČKU A SHODIT S KOPCE.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 17. srp 2016 16:18:01

nop píše: Musím si to opravdu uvědomovat? Uvědomovat "temnotu" ?

viewtopic.php?f=262&t=7794
Návštěvník
 

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekod rosada » stř 17. srp 2016 17:09:49

Zdeněk píše:
rosada píše:Pro mě ta slova (zaplať pánbů) mají větší sílu. :)

Ach Bože :roll:. To mi připomíná jak hádání se o cosi u malých chlapců.

To je mi líto.

Buddha nature jednoduše není buddhovství, jako tree nature jednoduše není lesnictví. Ani to není strom povšechně.

No vidíš a já myslela, že jo.

Třeba si to zapamatuju a třeba budu příště přesnější ... i když nevím nevím, jestli to dám :-)
....
Ale když se nad tím zamyslím tak: Lesniství je nauka o lese, budhovství je podle Tebe nauka o Buddhovi nebo o budhismu?
nebo, co to tedy je?
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

PředchozíDalší

Zpět na Rosada

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků